Zobacz pełną wersję : Duże spalanie w zime 12-14l
Witam, niedawno zakupilem civica v 1.3b2, ale pojawil sie problem z wysokim spalaniem 12-14l/100km przy krotkich odcinkach max 3-4km, wiem, ze jest zima, ale chyba jest to za wysokie spalanie pomimo tego, prosze o pomoc bo nie wiem co robic, bo np jak zatankowalem raz 6l to przejechalem 80km w tym 50km trasa. Pozdrawiam
przy krotkich odcinkach max 3-4km
To jest jedną z przyczyn tak wysokiego spalania. Większą część tego dystansu silnik chodzi na ssaniu, dopóki się silnik nie nagrzeje, a wtedy lubi wypić ;)
Czyli jest to mozliwe? Bo jak tak to git, zobacze w sobote jak w trasie bedzie bral bene
Jest to możliwe jak najbardziej. Może też być padnięta sonda lambda, rozregulowany gaźnik i wiele innych rzeczy :D
Sam mam u siebie spalanie na poziomie 10 litrów i już mnie to męczy i czekam na pakę z mpfi ;)
a w jaki sposób mierzysz to spalanie?
vnv_nation
18-01-13, 08:06
Po jego pierwszej wypowiedzi wnioskuje ze leje za 30zl i patrzy na wskazowke.
Po jego pierwszej wypowiedzi wnioskuje ze leje za 30zl i patrzy na wskazowke.
to troche średnio miarodajny sposób.
spróbuj kolega zalać do pełna i dolać po jakimś odcinki
ten typ tak ma:(niestety to gaźnikowiec a one lubia sobie wypić, na tak krótkich odcinkach auto pracuje cały czas na ssaniu i spalanie może wynieść nawet do 40l na 100km!!, dla pewności zrób sobie samodiagnostyke jest o tym na forum poszukaj(może to sonda).
ps. zalałeś 6l i co?...jechałeś dotąd aż zgasła czy jak?
vnv_nation
19-01-13, 13:36
na tak krótkich odcinkach auto pracuje cały czas na ssaniu i spalanie może wynieść nawet do 40l na 100km!!,
No troche cie fantazja poniosla :D
Muzyk-Grzes
19-01-13, 20:24
Fakt 40l / 100km to radziecki Gaz 13 palił z silnikiem V8 , a u ciebie jak koledzy pisali podstawa to prawidłowe zmierzenie spalania, a przyczyną może tez być termostat, który już nie zamyka na zimnym i stąd w mrozy tak wysokie spalanie bo ssanie trwa dłużej.
przegladalem kiedys forum i ktos tak pisal o 40 litrach wiec powtarzam;p na ssaniu obroty sa konkretne i spalanie bedzie bardzo wysokie,tez mialem wwx tym problem ale wymienilem termostat i teraz jest gites
poszukalem i znalazlem:d
civic5g.pdg.pl/inne.php?inne=ekonomiczna_jazda podpunkt:Jazda na krótkich dystansach ale moze komus caly temat sie przyda
koledzy maja racje, mi tez duzo spalal i sie wogole nie grzał, sprawdz termostat u mnie był caly czas otwarty :). wymiana 70 zł z czescią i jak reka odjął. spalanie 7-8
Wazne jest to tez,czy podczas odsniezania auta itd masz wlaczony silnik.Wiadomo,ze wiekszosc ludzi tak robi aby sie nagrzal zanim wsiadziemy.W tym czasie auto jest caly czas na ssaniu takze zasysa paliwko kie
Dy Ty je pucujesz;p
tak wiec polecam takie testy:
1 samodiagnostyka (wykluczy sonde jesli bedzie sprawna)
2 termostat(samodiagnostyka tez chyba wykaze czy jest ok ale dla pewnosci napisz po jakim czase wskazowka ci sie podnosi)
3 polecam temat o ekonomicznej jezdzie samochodem
Tankujesz do pełna, przejeżdżasz w miarę równy dystans (100, 200, 300 km), dolewasz do pełna i widzisz ile Ci pali. Na tak krótkich dystansach nic dziwnego że masz takie spalanie, nawet w lecie jest to bardzo możliwe. U mnie w trasie spalił 5,8 (D14Z2), ale normalnie w cyklu mieszanym pali mi 6,5-7 l.
Muzyk-Grzes
22-01-13, 16:58
2 termostat(samodiagnostyka tez chyba wykaze czy jest ok
Chyba że znajdziesz kod błędu - termostat ,bo ja się jeszcze nigdy w tych generacjach z takim błędem nie spotkałem i nie wiem w jaki sposób komp ma wykazać uszkodzony termostat.
BŁĘDY (silnik d13b2)
1 - Sonda lambda lub jej obwód
2- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
3 - MAP sensor lub jego obwód (problem z elektryką)
4 - Czujnik podciśnienia w gaźniku lub jego obwód (często nieszczelny przewód podciśnienia #14 lub obwód elektryczny czujnika)
5 - MAP sensor (problem mechaniczny - najczęściej nieszczelny przewód podciśnienia #21)
6 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego obwód
8 - Cewka zapłonowa lub jej obwód
10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód
14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego (EACV) lub jego obwód
w kodach błędu jest coś właśnie o czujniku i obwodzie tylko u mnie nic nie pokazywało a termostat miałem do wymiany.
6 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego obwód
Co ma piernik do wiatraka:confused:
Uszkodzony termostat nie pokaże żadnego błędu... jest to całkowicie mechaniczny element, który nie jest monitorowany przez żaden czujnik.
jesli wskazowka temperatury cieczy chlodzacej po przejechaniu paru km podnosi sie i zatrzymuje gdzies w polowie podzialki, to termostat jest ok. psuja sie tak, zeby zawsze byl otwarty (inaczej "maly" obieg wody moglby sie zagotowac i rozwalic). wtedy wskazowka rusza sie tylko przy jezdzie powyzej 2000rpm.
psuja sie tak, zeby zawsze byl otwarty
psują się jak chcą:rolleyes:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.