Zobacz pełną wersję : 3 lata jeżdżę z za krótką półosią D14A4 --> B16A2
Cześć po dłuższej przerwie.
Mam dość nietypowy temat, dotyczący prawej półosi (od skrzyni) w moim sedanie EJ9.
Auto jest po swapie na B16A2 od modelu EG6/9 91-95, czyli "starsza" wersja B16A2
Po wizycie u mechanika dowiedziałem się bardzo ciekawych rzeczy dot. mojego auta. Otóż.
Pare miesięcy temu zaczął mi strzelać lewy przegub zewnętrzny + auto dziwnie strzelało podczas mocniejszego przyspieszania (traciło napęd)
Pojechałem do warsztatu, mówię panu, że auto jest po swapie więc niech pozwoli, że dobiorę mu części, niech nie sugeruje się tabliczką ;)
Zawsze kupowałem i tym razem też tak zrobiłem: części wg oznaczenia B16A2 EG6/9 91-95 (wiem, że to istotne bo np. przeguby wewn. są inne w EG6/9 i EK4). No i zaczęła się 1cz. całej zabawy.
1. Pan mówi, że przegub lewy zewnętrzny nie pasował (?) i że on pojechał sam i kupił pasujący - na zasadzie - wyjął stary i z nim pojechał do sklepu. Jak wrócił z pasującym, zapisał sobie też od jakiego modelu wg oznaczenia producenta pasuje owa część - o dziwo jest to D16Z6 (wtf?)
2. Pan zaskakuje mnie tym razem czymś lepszym:
Owe strzały przy przyspieszaniu są spowodowane padniętym PRAWYM PRZEGUBEM WEWNĘTRZNYM (przy skrzyni). Mechanik w pewnym momencie woła mnie żeby coś pokazać. Po zdjęciu osłony przegubu okazuje się, że pracuje on "na krawędzi", tzn. łożysko trójpalczaste w które wchodzi półoś wchodzi ledwo w sam początek kociołka (przegubu), tak pracując przez jakiś czas, kopółka poprostu nie wytrzymyje i zrywają się w niej krawędzie, co w efekcie mocniejszego depnięcia owocuje wzskakującą półosią (z łożyskiem).
Na początku myślałem, że może założyli mi za krótki przegub wewnętrzny, ale nie ma innych - dłuższych, o ilości zębów 27/32 i średnicy uszczelniacza 40mm (bo taki u mnie pasuje). Przegub wewnętrzny który wchodzi w skrzynię mam dobrany po oznaczeniu B16A2 EG6/9 91-95, czyli tutaj niby wszystko się zgadza.
Kierwa Pany, co to za partyzantka w moim aucie?
Misiekemeryt160
17-01-13, 10:18
A co masz za półosie? Wiesz mogę się mylić , ale półosie musisz mieć z VI gena (nie wiem czy z 5g pasują) Sprawdź czy Ty czasem nie masz jakiejś rzeźby na półosiach od d seri. Te z b serii są wyraźnie grubsze. Co z olejem w skrzyni nie wyleciał?
Domyślam się , że kupiłeś auto już z tym swapem.
No tego nie wiem, mechanior nie zmierzył jej, tylko założył na nią nowy przegub (tak samo lipnie - aby się trzymało) i tyle.
Teraz właśnie próbuję dojść do tego: jaką moge mieć aktualnie oraz, co ważniejsze - jaką powinienem mieć.
Podałem ilość zębów na przegubie jaki daje się zamontować na tej półosi 27/32 i fi 40mm uszczelniacza. Olej nie wyleciał bo przegub siedzi w skrzyni elegancko. Tutaj wg mnie nie ma problemu.
Auto seryjnie było 1.4 D14A4, swapowane za mojej kadencji.
Nie będę tutaj skupiał się gdzie itp. bo nie o to chodzi.
Temat wyszedł teraz, auto po swapie było serwisowane jeszcze w wielu innych miejscach - nie o to chodzi, żeby szukać autora tylko znaleźć przyczynę.
Jak temat uda się rozwiązać to będę się martwił kto był taki "zdolny".
Macie jakieś pomysły?
Czy jest jakaś półoś pasująca do B16A2 91-95 która może być dłuższa lub krótsza? Istnieją wogóle w różnych długościach?
Ztego co widziałem to łożysko powinno wejść w przegub conajmniej 2-3cm głębiej niż jest teraz...
a może być tak np. że mam założony jakiś "pasujący" ale za krótki przegub zewnętrzny i ten "wyciąga" za bardzo całą półoś na zewnątrz??
Misiekemeryt160
17-01-13, 11:17
Powinieneś mieć półosie od VI gena od b16a2 bo tak to wychodziło z fabryki . A Ty masz chyba jakąś rzeźbę na półosiach z d serii żeby przypasować przegub do zwrotnicy bo w 1.4 jest inna niż w większych jednostkach przez co fabryczna półoś z b16 "nie wejdzie" ( Mogę się mylić , ale taka sytuacja jest w 5genie gdzie po d15b7 czy d16z6 można śmiało wkładać półośkę z b bo pasi , ale już po silniku 1.3 trzeba zmienić zwrotnicę jak pamiętam)
Myślę , że ten temat powinieneś zbadać/porównać.
gdzieś na forum był wątek o tym co trzeba przełozyć przy swapie D14 na B16A2, tylko nie mogę teraz znaleźć.
A wiesz może jaka jest średnica półosi B16 a jaka w D14 ? Zmierzyłbym.
Misiekemeryt160
17-01-13, 11:27
Na pierwszy rzut oka od razu ich grubość. Te z d14 takie cieniutkie są (chybe te same co w innych d seriach) a te z b serii są dużo grubsze. Druga sprawa to taka że półoś z b serii ta dłuższa jest dzielona - ma podporę a ta z d serii o ile dobrze pamiętam nie ma podpory i bezpośrednio ze skrzyni idzie do zwrotnicy.
Nie siedzę teraz przy aucie ale z tego co pamiętam z wczoraj to u mnie nie ma żadnej podpory... półoś idzie od skrzyni, od przegubu wewn.prosto do zwrotnicy.
czy ktoś może wrzucić foto jak wyglądają półosie NA AUCIE przy B16A2 w 6gen ???
Misiekemeryt160
17-01-13, 12:30
Tak jest poza autem:
http://www.google.pl/imgres?start=510&hl=pl&client=opera&hs=H1o&tbo=d&channel=suggest&tbm=isch&tbnid=6fEkNQOUmtNVgM:&imgrefurl=http://passwordjdm.pl/search.php%3Fsearch_id%3D892244093%26sid%3D080bbbf 04f564f04a041aa53db8974de%26start%3D45&docid=Cqth9bHGfPynZM&itg=1&imgurl=http://images36.fotosik.pl/62/dc918abc58b05d0amed.jpg&w=500&h=375&ei=m-D3UIOXA8aptAaL4oHIDw&zoom=1&iact=hc&vpx=178&vpy=294&dur=4373&hovh=194&hovw=259&tx=116&ty=216&sig=113735435860390485418&page=19&tbnh=140&tbnw=187&ndsp=8&ved=1t:429,r:19,s:500,i:61&biw=1280&bih=613
a tu masz na silniku:
http://i856.photobucket.com/albums/ab124/penarthmx5parts/motor%20vti%20b16a2/IMG_1967.jpg
Jeśli tak nie masz to masz rzeźbę ,że brak słów i powinieneś pogratulować "mechanikowi" co to robił.
Chyba w budach po 95r nie stosuje się tej podpory...?? (nie jestem pewien)
A może ktoś kto ma B16 w 6genie mógłby mi zmierzyć tą długość u siebie?
http://img849.imageshack.us/img849/2154/beztytuupwz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/beztytuupwz.jpg/)
Fuck... dopiero zauważyłem, ze gumy przecież mogą być różnie rozciągnięte po wałku (?)... ech w dupe jeża :(
Podałem ilość zębów na przegubie jaki daje się zamontować na tej półosi 27/32
jak masz 32 zęby na półosi to zapewne jest to ośka od b serii jedyne krótsze były w crxach w silniku b16a1
od d16z6 ma 30 zębów na wałku a od d14 w VI genie 28
najlepiej jak byś miał długość samego wałka
Właśnie zastanawiam się jak to zmierzyć i Wam pokazać.
Nie mam opcji teraz demontować półosi, jedyne co mogę to zmierzyć na aucie... ale to z dupy raczej pomiar.
Mogę też w ciemno kupić sam wałek od B16A2 i być przekonanym, ze on będzie pasował.
A może ktoś ma do sprzedania w rozsądnej cenie sam wałek? Oba przeguby mam nowe więc za całą półoś dziękuję.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to chętnie posłucham!
Misiekemeryt160
17-01-13, 20:38
nie ma podpory w b16 6g?
jeżeli chodzi o półoś od strony skrzyni to nie ma.
Nie chciałby któryś magik poszerzyć swojego doświadczenia o ten zacny przypadek? :) Chętnie bym wjechał na podnośnik, żeby ktoś ogarnięty od Hanek to zobaczył...
Mam już ofertę od kolegi z forum na sam wałek ale nie chciałbym robić z siebie alfy i omegi i na pewniaka kupować póki na 100% ktoś zorientowany mi tego nie potwierdzi.
Kto chętny za czteropak na małe oględziny? :D
Misiekemeryt160
17-01-13, 23:31
jeżeli chodzi o półoś od strony skrzyni to nie ma.
Od strony skrzyni to normalne, że nie będzie. Podpierana jest półoś dłuższa.
Najlepsze rozwiązanie to kupno kompletnej półosi od b16a2. A jeżeli masz problem z kasą to zainwestuj tylko w wałek, ale tu możesz się dalej topić.
Kolejny fakt to taki, że z oznaczeniem producentów przegubów bywa różnie więc tym się raczej bym nie sugerował, jeżeli chcesz rozwiązać ten problem.
Myśląc logicznie i drogą dedukcji, sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie. Skoro w krzyżaku(przegub wewnętrzny), kamienie ledwo się trzymają i są na krawędzi a powinny być dalej to znaczy, że wałek jest za krótki i może to być wałek z b16a1 albo jakaś rzeźba.
Tutaj się nie ma nad czym zastanawiać, ja miałem przypadek u narzeczonej, że w przegubie wewnętrznym był roz*****y wieloklin i przy ruszaniu strzelało/szarpało niemiłosiernie autem, a przegubu nie dało się wyjąć ze skrzyni(do tej pory mam tą skrzynię z samym krzyżakiem w garażu). Wątpię żebyś miał ten sam problem, ale na Twoim miejscu nie bawiłbym się w żadne zmienianie wałka itd, tylko kupno całej sprawnej półosi, wtedy będziesz mógł zlikwidować całkowicie przyczynę o ile będzie ona leżała w tej kwestii.
mam swap B16A2 z EG6/EG9 ale w coupe 5gen, półosie z lewej i prawej są tej samej długości,
B16A2
wg katalogu:
prawa 44010-SR3-J53 DRIVESHAFT SET.R.
lewa 44011-SR3-J53 DRIVESHAFT SET.L.
ceny też różne ale po wyciągnięciu i zmierzeniu okazało się że są takie same.
Moje mają długość 425mm.
http://img197.imageshack.us/img197/1292/p1040475e.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/197/p1040475e.jpg/)
Wyjmij tą z przeciwnej strony i sprawdź czy pasuje w miejsce tej krótkiej, zmierz i będziesz już wszystko wiedział. Godzina roboty.
Tak z ciekawości, można gdzieś kupić same te wałki bez przegubów?
z tego co wiem to tylko używka jak potrzebujesz to pisz pw bo mam kilka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.