Zobacz pełną wersję : y7 z sakiem od z6 grzeje sie
majek115KM
16-01-13, 00:49
witam jest taka opcja po wymianie kolektora dolotowego od z6 honda zaczęła łapać temperaturę nie wiem czy to zbieg okoliczności czy uszczelka pod glowica, ale po odkreceniu korek od oleju nie ma białego osadu, czy coś zostało źle zrobione,może ktoś już mialtaka sytuację?
Jest taka opcja jak nie dolałeś płynu i nie odpowietrzyłeś układu
majek115KM
16-01-13, 11:43
układ był zalewany 2-3 razy termostat jest wyjety a w zbiorniczku wyruwnawczym pojawiają sie bombelki
w zbiorniczku wyruwnawczym pojawiają sie bombelki
No to albo się jeszcze odpowietrza, albo poszła UPG:(
poczekaj aż silnik będzie zimny , odkręć korek chłodnicy , uruchom silnik i poczekaj aż wszystkie bąbelki wylecą :D
potem gasisz silnik , zalewasz płynu , zakręcasz kurek i poszedł :)
dlaczego wywaliłeś termostat ?oO może zapomniałeś podłączyć czujnik wentylatora ;P
przydało by się jakoś sprawdzić czy kopci na biało ;/ ale teraz jest to chyba nie realne xD może uszczelkę pod głowicą wydmuchało ;)
a i sprawdź czy wentylator działa jak należy ;)
majek115KM
16-01-13, 19:33
p
dlaczego wywaliłeś termostat ?oO może zapomniałeś podłączyć czujnik wentylatora ;P
bo wiatrak nie uruchamiał się w porę ale tak to dużo nie zmieniło
cała historia rozpoczęła się od wizyty w jhm i zmianie kolektora dolotowego pionowego seria na poziomyz6 pierwsze objawy były takie że po ostrzejszej jeździe na postoju temperatura podskakiwała w górę ale jak dodawało się gazu to wracała do wymaganej, teraz jest ze idzie w górę podczas jazdy , po czym gaszę i przekręcam pół obrotu kluczykiem i wskazówka pokazuje 1/3 mniej na blacie. Zastanawiają mnie te bąble czy może łapać lewe powietrze z uszczelki ale np kolektora dolotowego ?? bo w jhm nie oczyścili ze starej papierowej, a założyli teflonową. Musiałem też się kawałek przejechać ze wskazówką podniesioną na maxa,para nie leciała spod maski.
bąbelki mogą być powodem wydmuchanej uszczelki pod głowicą
trzeba by było jeszcze raz sprawdzić czy wszystko jest dobrze podłączone
u znajomego ostatnio wstawialiśmy z b7 ssaka do 1.4 to też mu się zaczął gotować ale zrobiliśmy jak napisałem wyżej
odpowietrzyliśmy i śmiga
A ubywa Tobie płynu? Zapewne ktoś przyoszczędził na uszczelce ;P
Też wymieniałem kolektor i kupiłem najtańszą uszelkę między kolektor a głowicę. Silnik pracował, płyn ubywał, spaliny koloru białego. Wkurzyłem się, zwaliłem kolektor i się okazało, że był przedmuch na uszczelce pomiędzy kanałem cieczy chłodzącej a kanałem dolotowym czwartego cylindra.
Aha, podczas butowania też się działy anomalia z temperaturą pomimo odpowietrzenia ukł. i uzupełnienia cieczy.
Spróbuj zrzucic kolektor i sprawdzic. Może złożyli kolektor na starej uszczelce??:confused:
Mi też wygląda to na uszczelkę pod głowicą, pewnie zbieg okoliczności, że akurat po wymianie kolektora.
Uszczelka teflonowa to shit(chyba zę po partacku wkleisz ją na sylikon, albo dasz po jednej i po drugiej stronie normalną-tylko po co?) . Jedź do JHM niech poprawią co spartaczyli. Przypilnuj aby dokładnie oczyścili kolektor i głowicę, zapodaj normalną uszczelkę i po problemie. Zajmij się najpierw tym, po czym problem wystąpił. Poza tym skoro wiedziałeś, że nie wyczyścili dokładnie, to czemu zgodziłeś się aby to tak poskładali?
majek115KM
22-01-13, 13:09
Poza tym skoro wiedziałeś, że nie wyczyścili dokładnie, to czemu zgodziłeś się aby to tak poskładali? jak pojechalem odebrać auto a byłem tam już drugi raz żeby je odebrać to Rem powiedział że oni tak robią i o nic z tym więcej nie zrobią ;/;/ i więcej już tam nie pojechałem bo dla mnie troszkę drutują ;/;
Panowie, wystarczy zwykła uszczelka papierowa z d13b2, która pasuje idealnie pod ssaka z6, musisz tylko dobrze wyczyścić miejsca w których kolektor styka się z głowicą i przykręcić odpowiednio :)
Jeżeli jej wymiana nie pomoże to sprawdź czy dobrze wężyki wszystkie podłączyli.
w tym przypadku wystarczy dobrze odpowietrzyc układ!! jak wymieniali kolektor musieli spuscic plyn , jak wlali ponownie nie odpowietrzyli do konca... trzeba uzyc odpowietrznika w obudowie termostatu albo gdzies przy głowicy nie pamietam gdzie on jest w D serii... ponaciskac weże pokombinowac aby całe powietrze uciekło z układu.... jest jeszcze taki patent co by stanac aytem na jakims wiekszym wzniesieniu przodem do góry (wyjazd z garazu podziemnego np.) i tedy odkrecic korek jest szansa ze odpowietrzy sie przez korek...
Niezawsze bedziesz mial olej w ulkadzie , badz wode w oleju,
moze byc kwestia ze jest zle podlaczone wszystko , badz zbieg okolicznosci i termostat strzelil.
posprawdzaj podlaczenie , moze jest wiatrak nie podlaczony, badz czujnik.
Moze byc ze podczas odpowietrzania cos zostalo niedopilnowane , przegrzal sie i strzelila UPG , badz podczas ostrzejszej jazdy i wtedy bedzie to zbieg okolicznosci .
Jezeli podczas pociskania wywala duzo plynu z ukladu to jest strzelona UPG i bedzie grzac silnik.
Niewieze ze po tylu probach uklad sie nie odpowietrzyl.
w tym przypadku wystarczy dobrze odpowietrzyc układ!! jak wymieniali kolektor musieli spuscic plyn , jak wlali ponownie nie odpowietrzyli do konca... trzeba uzyc odpowietrznika w obudowie termostatu albo gdzies przy głowicy nie pamietam gdzie on jest w D serii... ponaciskac weże pokombinowac aby całe powietrze uciekło z układu.... jest jeszcze taki patent co by stanac aytem na jakims wiekszym wzniesieniu przodem do góry (wyjazd z garazu podziemnego np.) i tedy odkrecic korek jest szansa ze odpowietrzy sie przez korek...
HAHAHAHA.... Honda jest idioto odporna. Układ akurat w D serii odpowietrza się przy termostacie i trwa to chwile. Podczas zalewania odkręcasz odpowietrznik...a następnie jak się włączy wentylator odkręcasz jeszcze raz i po sprawie w D serii :) . Moim zdaniem powinno się zacząć od tego, po czym usterka nastąpiła. Kolektor musi być wyczyszczony nienagannie i żadnych gównianych teflonowych uszczelek :] . Ostatnio widziałem robotę JHM..teflonowa wklejona na sylikon w doładowanym silniku. Dramat. Jak już będziesz miał spuszczony płyn zajrzyj do termostatu. Jeśli to nie pomoże to cóż...UPG.
... Układ akurat w D serii odpowietrza się przy termostacie
Nie zawsze czasami jest też przy głowicy na króćcu
majek115KM
22-01-13, 20:16
ja nie mam ani przy termostacie ani przy króćcu to jest d16y7 ;/;/
w d16y7 nie ma odpowietrznika :) przynajmniej ja i moj kumpel nie mamy :P u mnie zawsze uklad odpowietrzal sie sam... wyglada to na uszczelke pod glowica niestety..... robilem na jesien przypadek taki, ze bombelki szly w zbiorniczek i wlasnie po wymianie UPG wszystko zniknelo
miałem podobne numery w b16 jak nie do konca odpowietrzyłem układ.. (nie użyłem odpowietrznika tylko nacikałem węze) i tez wydawał mi sie ze juz całe powietrze z uciekło a na postoju wskazówka szła do góry w czasie jazdy było ok... odpowietrzyłem porzadnie i problem zniknął ale nie wykluczam przecież uszczelki... tylko podaje pomysły... przeciez taniej i łatwiej odpowietrzyc niż wymienic bez potrzeby uszczelke...
majek115KM
23-01-13, 15:00
jak odkopie garaż ze śniegu żeby wyjechać do drugiego na kanał to się za to wezmę zacznę od uszczelki pod kolektorem ssącym a jak się okaże że UPG to SWAP na d16w4 będzie grany i ju.:)
Dasz radę to ogarnąć dramatu nie powinno być :) Kup najtańszą uszczelkę papierową kosztuję bodajże ok. 8zł w IC, dobrze wyczyść powierzchnie kolektora oraz głowicy i poskręcaj to ładnie, bez użycia silikonu.
Być może z termostatem jest coś nie tak, u mnie raz myślałem, że UPG będzie do zrobienia, bo uciekał mi płyn i miałem nagar na korku w dużej ilości.
Wymieniłem termostat, zalałem, odpowietrzyłem porządnie i problem całkowicie zniknął :) Byłem mile zaskoczony, no ale cóż, czasem cuda się zdarzają.
Posprawdzaj jeszcze raz dokładnie wężyki, czy gdzieś aby przypadkiem, któryś nie jest uszkodzony bo może to on stanowić problem całej tej imprezy :)
A najlepiej jakbyś mógł to wrzuć kilka zdjęć kolektora od góry, i od boków, bo ciekawi mnie jedna rzecz.
Sprawdź też korek od chłodnicy. Lubią pękać. U mnie (jeszcze y7) był problem uciekania płynu do zbiorniczka. Poza tym gdy UPG to także wywala płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Nie tylko bąbelki.
majek115KM
24-01-13, 22:02
A najlepiej jakbyś mógł to wrzuć kilka zdjęć kolektora od góry, i od boków, bo ciekawi mnie jedna rzecz.
spx jakoś na dniach się za to zabiore a foto może jutro wrzucę, co do termostatu to go nie ma jest wyjęty na pełnym przepływie ponoć ale mam nowy zakupiony w haprts od kolegi Michała, pewnie jak się za to zabiorę to wymienię też termo.;d
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.