Zobacz pełną wersję : Pomocy podłączenie sterownika
Rozebrałem boczek mojej hondy civic VI 3d znalazłem tam puszeczkę z kostką na ktorej pisze honda lock, stwierdzam iz jest to sterownik centralnego zamka, mam problem z tymi kablami ktory do ktorego, zalaczam fotki prosze o szybka pomoc.
http://zapodaj.net/3ca5e741c0a2a.jpg.html
http://zapodaj.net/b2c20789da3b8.jpg.html
http://zapodaj.net/385a9cd0d4d56.jpg.html
http://zapodaj.net/c2b34f4cc1a69.jpg.html
Jeszcze skan schematu nowego sterownika
http://zapodaj.net/f62be26ebdb4f.jpg.html
STEROWANIE MINUSEM
biało-czarny (otwieranie) z niebiesko-czerwony
biały (zamykanie) z biało-niebieskim
pomarańczowy nie używany
pomarańczowo-czarny nie używany
żółty łączymy z żółto czarnym i podłączamy do masy (czarny)
czerwony z bezpiecznikiem 15A zasilający (+) z biało-zielonym
Nie wiem jak wysterować kierunkowskazy, prawdopodobnie trzeba przeciągnąć kable do kabiny i tam się wpiąć.
A dałoby się rozpisać które przewody z kad sa tzn sie z nowej kostki i te co ida od silownika, tych niebiesko-czerwonych jest az 2 ?
http://img836.imageshack.us/img836/2229/zcze.jpg
Nie ma co rozpisywać pierwsze wymienione kolory to z nowej kostki centralki zamka a 2 to przewody w kostce idącej do fabrycznego sterownika w drzwiach.
Przepraszam że jestem tak upierdliwy, ale podłączyłem zgodnie z pana zaleceniami, a centralka nie odpowiada dodaje fotke mojego podlaczenia czy cos zrobilem nie tak ?
http://zapodaj.net/538e237d026e9.jpg.html
http://zapodaj.net/a7443a63b8277.jpg.html
Totalna załamka:eek:
To nie tak miało być. Miał się Pan wpiąć w przewody idące do oryginalnego sterownika a nie wyrwać odrazu wtyczke !!. Oryginalna centralka miala zostać tak jak była podłączona, po prostu trzeba było odizolować te przewodu i wpiąć się w nie, nie przecinająć ich.
Ja nie rozumiem po co sie za coś brać nie mając zielonego pojęcia o elektronice
Skoro ta wtyczka jest już ucięta to ja sam teraz nie wiem zalamałem się, no ale dobra trzeba zmienić schemat podłączenia.
Miernik jest lub jakaś próbówka wykrywająca 12v, tylko nie ta na 250v bo nie będzie działać.
A i jeszcze masy nie ma podłączonej bo nie widzę do sterownika nie oryginalnego
Podłączenie bez tej uciętej kostki, bez sterownika oryginalnego bez możliwości otwierania kluczykiem.
Proszę odłączyć wszystkie przewody te co Pan podłączył i podłączyć tak jak na schemacie.
http://img27.imageshack.us/img27/4724/dlaopornych.jpg
nie używamy
2x niebiesko-czerwony, niebiesko-czerwony, zielono-czerwony, one pozostają wolne.
Jeśli zamiast zamykać będzie otwierać to należy zamienić biało-czerwony z żółto czerwonym.
I koniec bo sie zaraz wykończę.
Powodzenia.
Dzięki, temat do zamknięcia.
Dołącze sie do tego teamtu,podłączyłem tak jak na schemacie kolega przedstawił i jest zero reakcji a co z kablami od zasilania - i + czarny i biało zilony sa juz zajete przez inne kable,na dodatek nie działa mi teraz centralny nawet z klucza?coś mogło sie wysypać ?
Proszę czytać uważnie, jest napisane po odłączeniu oryginalnego sterownika nie ma możliwości sterowania zamkami z kluczyka. Podany schemat tyczył się wybranego przypadku po nie wasz została obcięta wtyczka od sterownika. To, że czarny i biało-zielony są zajęte nie świadczy o tym, że nie można do nich podłączyć jeszcze po jednym przewodzie.
jest napisane po odłączeniu oryginalnego sterownika nie ma możliwości sterowania zamkami z kluczyka.
Oki rozumię to tylko jak ja podłączyłem sterownik uniwersalny to miałem tez podpiety ori steronik-czy to tak mialo byc? czy ori miał byc odłaczony? ze wzgledu nato że nic nie zadziałało odpięłem ten uniwerslany ale teraz nawet z kluczyka nie chodzi centralny dlatego zapytałem czy mogłem uszkodzić ten ori sterownik.
To jak jest normalnie wtyczka bo ja jej nie obcinałem to trzeba inaczej to podłączyć?
Sory za pewnie proste pytania i napewno było to kiedyś wałkowane.:confused:
to miałem tez podpiety ori steronik-czy to tak mialo byc
No i błąd, schemat pokazuje podłączenie bez oryginalnego sterownika, w tym przypadku nie wiem co mogło się stać, proszę sprawdzić bezpiecznik od centralnego.
(To był jeden indywidualny przypadek, proszę się nim nie sugerować).
Podłączenie prawidłowe z pozostawieniem fabrycznego sterownika plus dokładka dodatkowego było opisane w pierwszej mojej odpowiedzi i należało tak właśnie podłączyć.
Kolory przewodów były opisane dla civica EJ9 i EK1, 3,4
Wtyczka idąca do sterownika, należało się wpiąć w przewody biało-zielony- zasilanie, czarny- masa, niebiesko-czerwony- otwieranie i niebiesko-biały- zamykanie.
UWAGA sterowanie MINUSEM.
No i błąd, schemat pokazuje podłączenie bez oryginalnego sterownika, w tym przypadku nie wiem co mogło się stać, proszę sprawdzić bezpiecznik od centralnego.
To pewnie spaliłem ten sterownik bo bezpiecznik jest dobry odrazu sprawdzałem trudno musze jakoś podłączyc ten uniwersalny sterownik.Ja dostałem taki schemat i jest napisane że sterownie plusem...
http://images42.fotosik.pl/737/9f835d6493d44c3cm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f835d6493d44c3c.html)
http://images45.fotosik.pl/1689/73bb67e5be70d1dam.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73bb67e5be70d1da.html)
To jest system alarmowy z sterownikiem centralnego, czy sam sterownik centralnego. Schemat D przedstawia sterowanie minusem.
To jest dokładnie taki http://allegro.pl/sterownik-bx30-zamka-metal-klapa-migacze-promocja-i2927576974.html
Czyli sam sterownik centralnego tak?
Oki więc podłacze tak jak jest napisane wczesniej
biało-czarny (otwieranie) z niebiesko-czerwony
biały (zamykanie) z biało-niebieskim
pomarańczowy nie używany
pomarańczowo-czarny nie używany
żółty łączymy z żółto czarnym i podłączamy do masy (czarny)
czerwony z bezpiecznikiem 15A zasilający (+) z biało-zielonym
Sterownik ori odłączony. Jeszcze jedno pytanie czy przez te moje podłaczenie mogły sie spalić oby dwa sterowniki?
Wątpie jest bezpiecznik. Nie wiem jakie kolory wychodza z tego sterownika centralnego (dokładanego) na schemacie nie były podpisane kolorami więc proszę sie zastosowac do schematu [ D ] u siebie.
Na moim schemacie wygląda to tak:
http://images40.fotosik.pl/1916/687dfadb379bc592m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=687dfadb379bc592)
Poproszę jeszcze o górna cześć tej kartki bo na tym tylko widzę sterowanie bezpośrednio siłownikami i zamkiem pneumatycznym wyżej powinno być sterowanie plusem i minusem. I o lepsza jakość zdjęcia.
Jest dokładnie taki sam schemat jeżeli chodzi o sterownie plusem jak i minusem teraz właśnie sprawdziłem :) jak dodał kolega który załozył temat.Dodałem ale niestety zdjecie robione tel.
http://images50.fotosik.pl/1823/486d6da74cdd69dam.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=486d6da74cdd69da)
Z tego co widzę to pomarańczowego i pomaranczowo-czarnego nie podłączasz. Żółty i żółto-czarny łączymy razem i podłaczamy do masy (czarny). Biały łaczymy (wpinamy) z niebiesko-białym idącym do sterownika fabrycznego i biało-czarny z niebiesko-czerwonym.
Oki więc tak samo jak na pierwszej stronie noto jutro bede działał,ostatnie pytanie(dzięki za wytrwałośc :) ) czy jest róznica jak moje auto było wyprodukowane w USA?
tylko bez podłączenia pomarańczowych, jeśli w biało-zielonym jest napięcie +12v i reszta kolorów się zgadza to powinno być tak samo.
Oki więc tak zanim zaczelem łaczyc sprawdziłem czy jest prąd w kostce ii niema :mad:,sprawdzałem bezpiecznik( UNIT LOCK) jeszcze raz pod kierownicą 7.5 A i jest oki prąd na bezpieczniku też jest,gdzieś jest jeszcze bezpiecznik lub przekaźnik który odpowiada za centralny?
Bezpiecznik nr 51 (20A) pod maską "pokrywą" silnika.
Oki dzięki zaraz lece to sprawdzić,dzieki.
Więc podłaczone i działa dołączyłem jeszcze mase pod żółto czarne kable i jest git a był zwalony ten bezpiecznik pod maska :cool: troche było cieżko upchnąc sterownik w boczka ale jakos siedzi jak będzie jeszcze mi sie chciało to podepne kierunki pod niego, także er-robert wielkie dzięki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.