Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zawór przełaczający chłodzenia recyrkulacji spalin.... błąd 080-01-D14Z6



Krzysztof1969
15-01-13, 17:12
Zawór przełaczający chłodzenia recyrkulacji spalin, niewystarczający przepływ.
Bład 080-01

Nie znalazłem na forum tego błędu miał może ktoś takie cudo? Z czym to jeść? Zawór był wyjęty i wyczyszczony z nagaru. Nic to nie dało. Błąd zapala się przy zwalnianiu czyli puszczam gaz i mam błąd. Gdzieś czytałem że w Jazzie koleś wyczyścił kanały recyrkulacji, trzebabyło zdjąć kolektor ssący. Czy w Civicu jest tak samo?

Przypuszczam że ten numer błędu nie pochodzi z programu pod Hondę a z jakiegoś ogólnego. Pewnie będzie to PO401

owsikk
16-01-13, 07:59
Jakim programem skanowałeś? Jak będziesz miał błąd specyficzny dla danej marki samochodu to różne programy będą go innaczej rozpoznawać. Bujałem się z odpiętą kostką VTEC w ep3 i bazowałem się na jednym programie który wywalił błąd zaworu powrotnego paliwa... wogóle ciężko było taki błąd namierzyć.. sporo grzebania w sieci.
Inny program, chyba ScanXL pokazał błąd VTEC. Dotknąłem kostkę i po problemie.
Spróbuj innym programem.

mloodzian
16-01-13, 08:20
Scan XL jest jadnym z lepszych darmowych programów bo właśnie pokazuje błąd z dokładnym opisem ja go używam już około 2 lat i zawsze dobrze pokazuje

Krzysztof1969
16-01-13, 16:51
Kurcze oryginał program ma tylko Honda inne to programy ogólne. Więc jak mam spróbować skoro nie posiadam takiego urządzenia programu też nie, musze pojechać do kogoś kto zczyta mi błąd za 50zł. Nie wiem kto dysponuje jakim oprogramowaniem?

owsikk
16-01-13, 18:53
Program ściągniesz z sieci, a przewód ELM327 kupisz na alledrogo za 40zł

Krzysztof1969
16-01-13, 20:43
Sprawdzę

Przedruk z innego forum ale ten sam błąd widocznie zczytany tym samym programem.
"Honda Jazz 1,2 problem chyba EGR


--------------------------------------------------------------------------------

Auto jak wyżej 2002r.
Co jakiś czas wraca bład KTS:
080-01 Zawór przełączający chłodzenia układu recyrkulacji spalin. Niewystarczający przepływ.
Zawór egr wymieniony. 60dni było OK.
Dalej błąd wraca.




Problem rozwiązany. Przyczyną było zatkanie kanałów EGR w głowicy. Należy zdemontować kolektor ssący i wyczyścić wszystkie kanały. Koniecznie zastosujcie nową uszczelkę pod kolektor. Powodzenia."

I tutaj moje pytanie ponieważ nie znam konstrukcji silnika nie wiem czy rozwiazanie miedzy Jazzem a Civikiem jest takie same.
No i jak zachowuje się EGR kiedy jest uszkodzony? Wymienić czy może da się go zdiagnozować? Check zapala się gdy auto zwalnia. Kurcze chybił trafił a koszty rosną!

owsikk
16-01-13, 20:50
Dla świętego spokoju kup przewód i przeskanuj ScanXL albo poproś o pomoc forumowiczów z okolicy.

Krzysztof1969
16-01-13, 21:03
Już sprawdziłem narazie napisałem do kolesia żeby się dopytać. Interfejs koleś podał że to KTS więc raczej nie byle jaki.

Krzysztof1969
17-01-13, 22:14
Tylko że gość nie odpowiada. Czy Civic z 2001 r ma gniazdo OBD1 czy OBD 2?

owsikk
18-01-13, 06:17
Obd 2

Krzysztof1969
18-01-13, 10:24
Ok dzięki, zakupiłem kabelek a właściwie interfejs w metalowej obudowie koszt 100zl. I teraz jeszcze jedna sprawa jaki program po Polsku polecacie? Mam zamiar w przyszłym tygodniu się tym zająć, łacznie z czyszczeniem jak zajdzie taka konieczność kanałów EGR w głowicy.

owsikk
18-01-13, 10:35
Nie znam programów po polsku. Ściągnij ScanXL

Krzysztof1969
18-01-13, 14:36
Z tego co wiem są i po polsku.

Krzysztof1969
19-01-13, 09:50
Chcę program ScanXL wypróbować na sucho i wyświetla mi ramkę żebym wpisał model itd co trzeba wpisać w typ?

owsikk
19-01-13, 10:14
Tego chyba nie musisz wypełniać z dokładnymi symbolami. W programie można drukować raport błędów i to informacja dla Ciebie - będzie widać na raporcie jakie auto diagnozowałeś.

Dopatrzyłem się, że w ScanXL jest również język polski :)

Krzysztof1969
19-01-13, 10:20
Tak jest po polsku. Myślałem że trzeba ręcznie wybrać auto bo nie chciał mi przejść dalej a to tylko nazwa użytkownika oj tamburyn ze mnie. Dobra już widzę jak to działa, czekam na kabelek i będę działał. Mam wersję pro 3.2.1. Napiszę o wynikach ale pewnie dopiero za tydzień.
EDIT:

Pomocy naukowych nigdy za wiele wiec dorzucam filmik z tym że problemem do Civica od 2001
http://www.youtube.com/watch?v=IhUvIqOAhSI
Edit :

Zczytałem błąd jest ten sam opis P0401
Jakie znacie jeszcze dobre programiki bo ten scanxl jest cieńki.

Krzysztof1969
31-01-13, 16:17
No i zrobione. Po rozebraniu a było z tym troche kłopotów, ponieważ trzeba odkręcić kilka śrub zbajdujacych się nieopodal filtra oleju (najlepiej odkręcić filtr oleju), jeśli ktos ma juz stary to trzeba zawczasu zaopatrzyć się w nowy. Nie trzeba odkręcać przepustnicy ani też plastikowego kolektora ssącego od jego metalowej części która styka się z głowicą. Rozłączenie przewodów jest niestety konieczne. Same kanały EGR znajdują się w tej właśnie metalowej części kolektora. U mnie po zdjęciu całkowicie zapchane brak jakiego kolwiek przelotu, węgiel z nagarem i to ubity, gdzieniegdzie breja z olejem. Trzeba to wydrapać. Głębokość kanału to jakieś 1,5-2cm. Trzeba też troche oczyścić pod uszczelką ja dałem nową. Błąd wykasowany jak narazie się nie zapala check engine. Przejechałem jakieś 40km. Dodam jeszcze że nie trzeba spuszczać cieczy chłodzącej. Jeśli ktos z okolic Wrocławia miałby taki problem mogę polecić mechanika który już ma w tym wprawę i nie jest drogi.
EDIT:

Mam wrażenie że auto lepiej wchodzi na obroty płynnie i swobodnie bez poszarpywania. Wyraznie jest silniejsze. Nie wiem czy to jest zasługa wyczyszczonych kanałów czy nowej uszczelki kolektora. A może i jedno i drugie. W każdym razie dużo milej się jeździ.

EDIT:
http://img546.imageshack.us/img546/4325/dsc0439zf.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/2381/dsc0451gy.jpg

man
02-04-15, 21:46
Jeśli ktos z okolic Wrocławia miałby taki problem mogę polecić mechanika który już ma w tym wprawę i nie jest drogi.
Chętnie bym skorzystał:) Proszę o namiary.