Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : rozrząd w D15Z1



donelvis
02-11-07, 23:32
witam!

od niedawna jestem posiadaczem hondy civic 1.5 v-tec-e z silnikiem d15z1 i zauwazylem ze jest tam malo miejsca na "grzebanie" przy rozrządzie. czy wymiana rozrzadu w tym silniku jest drozsza niz np w zwyklym 1.5?? i co jeszcze powinienem zrobić na poczatek? wiem ze napewno: olej, filtr oleju, filtr paliwa, plyn chlodzacy, swiece i kable wn, filtr powietrza juz zmienilem, ale co jeszcze?
silnik podczas chodzenia na wolnych obrotach dopiero po pewnym czasie obniza obroty biegu jalowego na odpowienio niskie? czy to wina np zapchanego filta paliwa? czy raczej silnik krokowy do czyszczenia?

skolopendra
03-11-07, 10:15
dopiero po pewnym czasie obniza obroty biegu jalowego na odpowienio niskie?
tak jak się już nagrzeje

olej, filtr oleju, filtr paliwa, plyn chlodzacy, swiece i kable wn, filtr powietrza juz zmienilem, ale co jeszcze?
.jak na początek to wystarczy w zupełności :aloha:

donelvis
03-11-07, 10:33
ale mi chodzilo o to ze tak sie dzieje jak jest juz nagrzany w pełni...

a co do rozrządu to jaka bedzie cena robocizny? wieksza niz w zwyklym 1.5 czy taka sama?
prosze o wypowiedz kogosc kto wymienial rozrzad w 1.5 v-tec-e d15z1

kubz
03-11-07, 10:46
witam, ze 2 m-ce temu wymienialem w moim d15z1 rozrzad, przeguby zew., wszystkie plyny i filtry, + pare drobiazgow i za robocizne dalem 400 pln, wiec cena za rozrzad (robocizna) wygorowana nie byla, a i przy odbiorze o zadnych niespodziankach nieslyszalem. pzdr

ps. robocizna w gdyni

poohcik
03-11-07, 17:02
Ja rok temu za wymianę rozrządu dałem ~600 PLN. Razem z pompą. Jak nie znasz przeszłości auta (i zapewne przebieg może być inny niż faktyczny) to chyba opłaca się ją wymienić przy jednym brudzie. Choć jej stan można chyba w miarę dobrze określić "na oko"

donelvis
03-11-07, 19:11
z mógłbyć rozpisac koszty: pompa, pasek, napinacz, koszty robocizny?

Lcfr
03-11-07, 20:09
z mógłbyć rozpisac koszty: pompa, pasek, napinacz, koszty robocizny?

a dalczego nie chce Ci sie poszukac?????????
juz opisane to bylo..

pompa 130 (+/- 20pln - zamiennik np. aisin)
pasek80 (+/- 20pln - zamienniki np. gates/mitsuboshi)
napinacz 80 (+/-20pln - zamiennik np GMB albo KOYO)
koszt robocizny - od 100pln (znajomy mechanik) do 500/600 (ASO)

donelvis
04-11-07, 13:48
dziekuje za precyzyjna odpowiedz, jeszcze nie moge sie oswoic w wyszukiwarka na tym forum (z formułowaniem zapytan).

mam jeszcze pytanko: czy moge powierzyc taką wymiane znajomoemu mechanikowi ktory nie ma komputerowego czujnika sily naciagu paska czy lepiej jechac do specjalisty wyposazonego w takie cuda techniki? bo slyszalem ze naciag paska musi byc dosyc dokladnie w tych samochodach wyliczony....

tej informacji nie udalo mi sie znalezc wiec prosze o odpowiedz i z gory bardzo dziekuje

skolopendra
04-11-07, 13:52
ktory nie ma komputerowego czujnika sily naciagu paska
i bez niego da radę ;) jak tylko się zna

Lcfr
04-11-07, 16:29
dobry fachowiec da radę zrobic to bez tego elektronicznego cuda...