Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają



dwozniak
14-01-13, 19:29
To mój pierwszy post - witam wszystkich forumowiczów!

Mój problem dotyczy Hondy Civic VI '98 2.0 Diesel 86 KM MB7:

Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły już... OSIEM razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów:

- Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu.
- Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło.
- Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło.
- Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą.

Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła kolejny raz rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po czym znowu, przejechawszy 20 km, pękła [ta sama]!!

Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?

jaro467
14-01-13, 20:00
Powitać, ja kolego jeżdżę tym samym motorem i takie cuda odpukać się nie dzieją choć już osłony przewodów nie pierwszej nowości na wygląd przynajmniej. Nie wiem u jakich mechaników byłeś ale może się zorientuj i podjedź do jakiegoś gościa, który zajmuję się dieslami (chodzi mi tu o pompy paliwa i wtryskiwacze). Jak ogarniesz to informuj o operacji. Powodzenia

probestic
14-01-13, 20:03
No normalne zachowanie "auta" to to nie jest, ale Ty już o tym wiesz.

Niestety mam inny silnik i poradą nie pomogę - ale napisz skąd jesteś, może udałoby się kogoś "dobrego" Ci polecić, żeby raz a dobrze rozwiązać ten problem ?

Marecki
14-01-13, 20:22
Spróbuj jeszcze zapytać na forum roverki. Tam chyba mają większe doświadczenie z tym motorem.

MikeFoto
14-01-13, 21:34
A tak z ciekawości - z czego zrobione są te przewody? Gumowe? Jak wymieniałeś to na zamiennik czy na OEM?

bartekjb
14-01-13, 21:46
a masz w pełni drożne wtryski? pompa ciśnieniowa ma ustawione właściwe ciśnienie? może tutaj jest problem. Czy te pęknięcia to są typowe pęknięcia czy pęknięcia na wskutek przetarcia?
Jeśli przewody są oryginalne to być może jednak coś nie tak z ciśnieniem, a wtedy to i wtryski by siadały

mirasek
14-01-13, 21:46
Zapewne metalowe. Mogą pękać od drgań, wszystkie obejmy i mocowania zostały użyte do montażu przy wymianie? Mogą być też jakieś naprężenia (nieprawidłowy montaż). Ewentualnie kiepska jakoś zamienników ale bez przesady...

dwozniak
14-01-13, 22:17
@jaro467 i @probestic: Byłem u mechaników "ogólnych" - albo na trasie, albo w pobliżu mojego miejsca zamieszkania, czyli Krakowa. Postaram się na dniach dowiedzieć czegoś więcej od mechaników dieslowych. Może oni uratują sytuację.

@Marecki: Dodane, dzięki: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=772404#772404

@MikeFoto: Przewody metalowe. Jeśli ja załatwiałem rurki, to brałem je ze szrotu, duża szansa że OEM. Nie pytałem mechaników czy zamówili OEM czy zamiennik. Osobiście wykluczyłbym teorię o złej jakości tych rurek nawet jeśli miałyby to być zamienniki. Zbyt małe prawdopodobieństwo przy tak małej ilości kilometrów.

@bartekjb: Auto mam od roku, mało się znam na mechanice samochodowej (niestety) :( Ale jak już mówiłem - byłem u mechaników pod kątem tego dokładnie problemu, jeden z nich [listopad] zmiejszył ciśnienie paliwa płynące przez rurki i do tego czasu miałem jedną usterkę w grudniu + dwie dzisiaj [przy bardzo małej ilości kilometrów]. Właściwie to dochodzi do rozerwania rurki na 2 części -- pęknięcie następuje na całej średnicy. Z wtryskami jeszcze nic nie robiłem od zakupu (= od roku)

@mirasek: Nie wszystkie miały obejmy. Na pomysł obejm wpadłem dopiero... dzisiaj. Zjechałem z trasy do mechanika, mechanik miał cały mój samochód na szrocie + oczywiście wszystkie 4 rurki, więc poprosiłem też o obejmy z tego silnika. Rozerwanie rurki, tej którą dokręciliśmy, a więc już z obejmą, nastąpiło 20 km po wymianie. Nieprawidłowy montaż czy kiepską jakość tych rurek bym wykluczył - duża ilość mechaników + duża ilość różnych rurek i moim zdaniem bardzo małe szanse żeby przy takim zróżnicowaniu coś się działo w tak krótkich odstępach czasowych.

jawasaki
14-01-13, 23:16
Mało się znam na klekotach, nie wiem jak wygląda ten silnik jak jest mocowana pompa wtryskowa itp - ale pękanie rurek może być spowodowane wibracjami, kiedyś kolega miał taki przypadek w golfie - że jedna śruba od mocowania pompy pękła, więc na pewno trzeba sprawdzić wszystkie mocowania tych przewodów, mocowania pompy itp - wszystko musi drgać w rytmie silnika. Też dużo zależy od ich zamocowania, ze szkoły wyniosłem - że aby przewód więcej wytrzymał musi być jak na mniej gięty, (czyli dawać tylko oem części, nie przerabiać ,nie kombinować z kolejnością bo każdy przewód z 4 jest inny) oraz jak wkręcasz nyple przewodów w wtryski i w pompę - mają się lekko wkręcać ,tzn by nie trzeba było ich naginać przewodów by je wkręcić, muszą być dobrze spasowane by nie działała na nich żadna siła, nie prężyły się. Myślę jeszcze nad zaworkami - nieszczelne zaworki zwrotne w pompie powodują większe ciśnienie w przewodach ,co przekłada się też na żywotność wtryskiwaczy. - obstawiam że wtryski są ok , skoro nie piszesz że auto muli czy coś takiego.

dwozniak
18-01-13, 19:33
Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Nieprędko wybiorę się do mechanika; jak załatwię sprawę to dam znać co i jak. pozdr :)

dwozniak
17-03-13, 18:01
Kilka dni temu wróciłem od mechanika, założona została łapa pompy wtryskowej. Wymienione zostały wszystkie rurki + obejmy. Po przejechaniu kilkuset km od tego momentu nic się nie dzieje. Oby tak dalej.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jeśli te rurki znów p... to odpowiem w tym wątku ;)

Mechanik który podjął się naprawy: http://www.mechanikolsza.pl/