Zobacz pełną wersję : Dmuchawa nawiewu raz się włacza a czasami nie - Honda Civic MB27 2000
Witam wszystkich,
i jednocześnie przepraszam jeżeli temat ten był już gdzieś przeanalizowany.
Mam problem z dmuchawą - czasami słychać terkotanie, wtedy po jakimś czasie wyłącza się i nie można jej włączyć (włącza się później losowo).
Zauważyłem,że pomaga wtedy np. kopnięcie w nią od spodu - zaczyna działać. Czy coś z połączeniami?
Byłem u elektryka i dmuchawa po wymontowaniu (było niedużo liści) i podłączeniu do akumulatora działała jak nowa - super - tu nasuwa się pytanie skąd bierze się czasami terkotanie w czasie jej normalnej pracy, a może wynika ono z czegoś innego? Elektryk nie miał wtedy czasu na głębszą analizę.
Z góry dziękuję za info pomocne w rozwiązaniu problemu.
Mam ten sam problem ;/ gdzieś mi umkneło że to wytarte szczotki komutatora (cokolwiek to jest) i pomaga uderzenie ręką od spodu deski w okol. nawiewu
Elektryk nie miał wtedy czasu na głębszą analizę. Szczotki i elektryk do wymiany. :D
Skoro terkocze to znaczy, że wpadły jakieś liście czy śmieci do dmuchawy.
Jeśli działa losowo to szczotki albo problem z wtyczką.
Mike a nie wiesz jak sie zabrać za te szczotki? Kurcze szukałem manuala ale nic nie ma ;/ Mozna powiedzieć żę są tam gdzie sie uderza ręką na chłopski rozum
Nie jestem mike, ale żeby dostać sie do szczotek to wystarczy odłączyć wtyczke, odkręcić 3srubki, wyjąć wentylator a potem wysuwasz silnik do góry z czarnej plastikowej budowy i widzisz szczotki docisniete sprezyna TAAADAMMM:) Zmien elektryka jak wyjął wentylator bez sprawdzenia szczotek.
Miałem ostatnio to samo, aż całkiem przestał działać... Podłącznie pod aku już nic nie dało.
50zł za używke wentylator z 6 gena i śmiga, aż miło :)
Używany wentylator, jeżeli da się zmienić szczotki to największa głupota. Muszę zerknąc tam osobiście, bo kurcze nikt tutaj nie zmieniał szczotek.
Używany wentylator, jeżeli da się zmienić szczotki to największa głupota. Muszę zerknąc tam osobiście, bo kurcze nikt tutaj nie zmieniał szczotek.
Mój wentylator z MA8, w przeciwieństwie do tego kupionego z EJ9 nie wyglądał na rozbieralny (brak śrubki w obudowie). Więc nie licząc czasu na kupno, w 5 minut je zamieniłem :)
Ja czekam az mechanik mi zwroci auto i tez sie zabiore. Póki co czyści mi bebechy z oleju :D
Jak ktos to rozbierze niech napisze wymiary szczotek jakie zamówić. Mam ten sam problem terkocze ale rusza. A jak nie rusza to sie uderzy od dolu i jest ok. Pozdro
Znalazłem i odkreciłem ten wentylator ale nie wiem co dalej. wentylator jest w kształcie bryły plastikowej, nie ma nigdze srob moze sprobuje cos podwazyc. Myślicie ze to to? i tak w środku są jakieś szczotki??
http://www.editer.pl/fotka/32c50e053382547aafaa456c045f9da6_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/39313b94b8299a8c0ee1313410a7531b_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/2d1e25e40608221224f6b39acb9c97cd_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/6f8dae3c23244638ea04d2f37c50b8e8_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/3211f1e6ab690aa40159e576371625b2_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/1c530bc35e43a1dc224fad8092b3af40_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/c5990641e41a14d75d36c13f23b3fd50_1.jpg
sory za jakość ;) zdjęcia robione kalkulatorem
Po prostu trzeba wysunąć silnik z obudowy, podważyć trzeba ten element krecacy sie i rozdzielasz w ten sposób go od obudowy zaslaniajacej silnik.
Ok jest. A nie wiecie jak wyciagnac te szczotki? może je jakoś docisnąć? wyciagnalem to ale nie wiem jak zabrac sie za naprawe tego gowna ;/ Widze ze dolegaja niby idealnie a krecac caly wirnik nei czuje zadnego oporu. Oraz czy usunąć to zielone na miedzianych zwijach? wygląda jak jakis osad coś jak w stylu kamień na zwojach rezystora dmuchawy.
http://www.editer.pl/fotka/d2275eecd05697ac8c8aa5f592a2f938_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/bc62ce60dd73137e2a898b929c81ab61_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/a9b581fa46871de0a318b04537a122ae_1.jpg
wiesko1261
04-01-15, 20:16
szczotki siedzą w tych miedzianych prostokątnych koszykach-rurkach i dociska je sprężynka z blaszką
od spodu widać plecionkę od szczotki na 2 zdjęciu
jak niema oporu to szczotki się wytarły i wiszą :)
nie ruszaj tego zielonego bo uszkodzisz lakier-izolację uzwojenia :)
znalazłem takie szczotki
http://dmuchawy.com.pl/2014/08/20/szczotka-szczotki-do-dmuchawy-wentylatora-honda/
no fakt, jest tak jak mówisz :) masz możę jakiś pomysł jak to naprawić? może wsadzić tam kawałek metalu żeby docisnąć sprężynę? nic mi nie przychodzi do głowy, nawet tych szczorek wyjąć nie wiem czy sie da xd
wiesko1261
04-01-15, 20:35
wszystko się da, na,pewno nic nie podłożysz bo plecionka oparła się o koniec prowadnicy
jedynie wymiana na nowe szczotki ja ma to działać
i jeszcze do obejrzenia stan zużycia komutatora na wirniku :)
takie szczotki znalazłem
http://dmuchawy.com.pl/2014/08/20/sz...ylatora-honda/
Odgiąłem blaszki od miedzanego koszyka i wyjąłem sprężynkę, miałą naciągnięcie słabsze niż te w długopisie. Te szczotki (to w zasadzie kawalek metalu) bardzo lekko dociskają kręcący się zwój, bo nawet jak docisnąłem śróbokrętem do nei czułem oporu przy obracaniu. Chyba wsadze mocniejszą spręzynę poszukam zaraz czegoś i powinno być okej :) Mam nadzieje że to usunie usterkę. Nie każdy rozruch wiatraka (ustawienie 0-1/2/3/4) dawał rezultat włączenia dmuchawy.
http://www.editer.pl/fotka/c19b48432443876eb091b22b01e8ecff_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/10354394236531fd7154f60c1ce710b4_1.jpg
No super się sprawy potoczyły. Teraz wiem od razu za co się zabierać u siebie ; ) A to są uniwersalne te szczotki? Nie za długie. Niby honda a opis inny.
Kolego - szczotki już stare, a Ty w spręzynkach szukasz. To nie hamulec, że oczekujesz oporu cholera wie jakiego. Ma być przewodność dobra, a nie hamowanie dmuchawy...
na,pewno nic nie podłożysz bo plecionka oparła się o koniec prowadnicy
jedynie wymiana na nowe szczotki ja ma to działać
i jeszcze do obejrzenia stan zużycia komutatora na wirniku :)
Z tego co widze to za regulację docisku szczotek odpowiada spręzynka, a moje w zasadzie nie sa takie krótkie (czy. zjechane) sa mniej więcej długosci jakie podesłałeś w linku, no moze ciut krótsze.
A jak sprawdzić stan komutatora i gdzie on jest>?
wiesko1261
04-01-15, 20:46
przeczyść komutator (to po czym chodzą szczotki) wodnym papierem ściernym
i zobacz czy szczotki się nie blokują
wystarczy delikatnie rozciągnąć sprężynkę ,powinno pomóc
to są najdłuższe dostępne ,ale można szczotki skrócić ;)
Na aukcji są też uj wie czemu droższe 17,5 ; P (na allegro ; P)
A ten przewód łatwo wypiąć od szczotek, bo widzę jakaś izolacja? Zresztą też rozbiorę i wtedy na pewno dojdę, bo z obrazków to wiadomo jak to jest ; )
Dziwi mnie, że dopiero się temat pojawia i konkrety, bo kogo nie pytam to nikt szczotek nie tykał...
A Tomek - mógłbyś zmierzyć te szczotky suwmiarą albo coś czy z aukcji są ok?
wiesko1261
04-01-15, 20:57
Odgiąłem blaszki od miedzanego koszyka i wyjąłem sprężynkę, miałą naciągnięcie słabsze niż te w długopisie. Te szczotki (to w zasadzie kawalek metalu) bardzo lekko dociskają kręcący się zwój, bo nawet jak docisnąłem śróbokrętem do nei czułem oporu przy obracaniu. Chyba wsadze mocniejszą spręzynę poszukam zaraz czegoś i powinno być okej :) Mam nadzieje że to usunie usterkę. Nie każdy rozruch wiatraka (ustawienie 0-1/2/3/4) dawał rezultat włączenia dmuchawy.
http://www.editer.pl/fotka/c19b48432443876eb091b22b01e8ecff_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/10354394236531fd7154f60c1ce710b4_1.jpg
jak masz rozebrane to zmierz szerokość i grubość szczotki dmuchawy będzie jak znalazł dla innych forumowiczów pewne i sprawdzone wymiary :)
jak masz rozebrane to zmierz szerokość i grubość szczotki dmuchawy będzie jak znalazł dla innych forumowiczów pewne i sprawdzone wymiary :)
O to to właśnie. Kończym w nowym roku z pukaniem od spodu ; D
A Wiesko, a to trzeba lutować do tych starych przewodów od szczotek te nowe? Czy tam po prostu jest brud?
wiesko1261
04-01-15, 21:09
w swojej hondzie jeszcze nie robiłem ,ale w innych zdarzyło się i zamiast lutowania
(jak nie są przykręcane) to zaciskałem jak końcówki na kablach szczypcami do zaciskania końcówek :)
A no właśnie. Bo mam taką wielką lutownicę, ale to jest lepsze rozwiązanie ; ) Widzisz masz doświadczenie, wiedzę - fajnie, że tu zajrzałeś ; -)
Edit: Ale jedynie dwa kable zaciskałeś? Bez użycia dodatkowego elementu jak na końcówki?
Edit 2: Ok. Takie coś widzę super: http://sklepelektryczny.pl/pl/produkt/202/921/zlaczka_cu_z_6_radpol_cu
wiesko1261
04-01-15, 21:28
tak dwie plecionki na siebie i na to zaciskam końcówkę :)
nawet wolę tak kable łączyć i nie muszę zasilania lutownicy ciągnąć ,
wcześniej koszulkę termiczną zakładam i piękne szybkie połączenie :D
takie połączenie widziałem na oryginalnych wiązkach (fabrycznych)
Uwaga, przy zdejmowaniu sprężynek, odchylając miedziane skrzydełka w tym kominie one na 80% się oderwą, więc nie radzę w ogole wyciągać sprezynek. Grozi to tym że już nic nie będzie dociskać tych szczotek. mi się tak jedna oderwała więc musiałem pokombinować. Wziąłem docisnąłem sprężynę, wsadziłem kawałek plastiku na wymiar w tą miedzianą tubę i jego końcówkę złapałem szczypcami i zagiąłem. amatorszczyzna...
No, pewnie walne złączkę Cu zamiast końcówki i koszulkę jak mówisz wcześniej naciągnąć termokurczliwą i będzie huczeć, buczeć ; D
Edit: Uuu to super bajer. Ale to z Twojej winy czy bubel taki? ALbo przykleić/przylutować kawałek blachy do ścianki tego komina i zagiąć końcówkę
wiesko1261
04-01-15, 21:49
:D ja łącze kable mniej więcej tak to wygląda (podobne zdięcie)
http://images70.fotosik.pl/494/d601ca8710c23b1dgen.png
tylko mam profesjonalne ,(te lepsze )szczypce do zaciskania wsuwek
No właśnie tak ; )
A te skrzydełka trzeba chyba odgiąć, żeby szczotki wyjąć, a jak pękną to super to montować ;/ Ale dziwne, że tak pęka. Zazwyczaj takie stopy miedzi są plastyczne. Może za gwałtownie.
wiesko1261
04-01-15, 21:55
Uwaga
zmierz i wrzuć wymiary szczotek :)
Szczotki szczotkami, moment i są. Ale co z tymi blaszkami, żeby ich nie rozpieprzyć. Co to za stop taki ujowy.
to jest miedź(lub coś "miedzio" podobnego), ułamała mi się jedna i już sprężynki nie trzymało ale lutowanie pomogło :)
A no to jak da sie polutowac to ulamane dziadostwo to kij w to.
Wymiary moich szczorek to 6 mm x 8 mm x nie wiem jaka długośc całej szczotki ;P Mam juz zablokowane więc mierzyłem po obudowie więc będą o 1 mm mniejsze nic sie nie stanie.
Stop miedzy jest do dupy, dobry był w 1999 kiedy wyszedł z fabryki :D
To wkońcu te z linku pasują czy nie?? Bo nie wiem jakie zamówić ;)
Wychodzi, że nie. Tylko to jest milimetr, a on mierzył trochę na oko po obudowę i coś odejmował 6x8 a 8x9 to nie jest jakoś dużo w pomiarzę trochę druciarskim ; D
Docisnalem szczotki i nawiew działa normalnie. Mi sie wydaje ze zamawia sie szczotki dopiero jak beda miały mniej niz 0,8 cm. Nawet jezeli maja tyle jak rozciagniesz sprezyne albo czym innym dopchasz to bedzie działać. Nowe szczotki jak najbardziej tez mozna kupic i zamontować. długość szufladki to ok 2,5 cm, wiec dlugosc szczotek nie ma wiekszego znaczenia, beda dlugo to sprezyna je bardziej docisnie i nic sie takiego nie stanie. Jak wam nie działaja nawiewy proponuje zrobic jak ja zrobilem, dobrac sie do silniczka a pozniej docisnąć tą sprezyne jakims kawalkiem plastiku. Da się to zrobić bez otwierania tych miedzianych skrzydełek ktore moga odpasc. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.