Zobacz pełną wersję : odcięcie przy 3500 obr/min mocne dymienie na benzynie przy P06 OBD1 d14a2
Przerobiłem sobie wiązkę na OBD1 i do silnika d14a2 podłączyłem komputer P06 od d15b7. Na początku wydawało mi się, że wszystko jest ok, ale jak wyjechałem na drogę okazało się, że hondka dociąga tylko do 3,5tyś obr i dzieje się tak jak by się odcięcie załączało. Zresetowałem kompa przez zdjęcie klemy żeby skasować ustawienia i obroty zaczęły normalnie dochodzić do końca, ale na postoju to chmura jak prze gazuję i śmierdzi benzyną. Po paru minutach znowu auto zaczęło mulić raz lepiej raz gorzej. Wiem że silnik mam 1.4 a kompa od 1.5 i mapa paliwa jest pewnie za bogata i to może być przyczyną, ale właśnie oczekuję od was pewnej odpowiedzi czy to na pewno to jest przyczyną.
PS. sprawdzałem błędy kompa i mam błąd 14 czyli krokowy, ale obroty nie falują tylko są za wysokie 1300. Na gazie samochód chodzi wyśmienicie.
ogarnij tego krokowca na początek,
to ze na wysokich masz walenie benzyną to normalne, ale na niskich poinieneś mieć korekcje po lambdzie.
więc na po krokowcu brał bym ją pod uwagę,
sprawdzałeś lewe powietrze ??
takie rzeczy wykluczam na samym początku, nie ma lewego powietrza, sprawdzałem obwód krokowego i jest ok. Mam krokowy od z6 to może jutro podmienię. Wydaje mi się że ten błąd jest przez te wysokie obroty, chciałem je zmniejszyć trochę śrubą na przepustnicy ale bardziej się nie da (przepustnica z d14A8). ECU nie wykrywa problemów z sondą.
A wtryskiwacze paliwa pracują ok? Pewnie rozdzielałeś je żeby nie były podłączone parami tylko pojedyńczo?
od czego masz przepustnice ?
kable od wtrysków rozdzielały się gdzieś na początku wiązki i dochodziły do kostki przy amortyzatorze. Tam dochodziły już jako 2 brązowe(1,4) i 2 czerwone(2,3) i wychodziły jako brązowy(1), żółty(4), niebieski(3), czerwony(2). Ja przeciąłem po jednym kablu brązowym i czerwonym przed wejściem do kostki i doprowadziłem bezpośrednio z ECU nowe kable do tych uciętych (inj3, inj4). cały obwód i sprawdzałem i wszystko mi się niby zgadzało. Czy rozmiar wtryskiwaczy ma tu znaczenie?
Czujnik wału masz w aparacie zapłonowym czy w bloku silnika?
A wtryski masz od a8 czy od a2?
A wtryski masz od a8 czy od a2?
raczej od a2 tak jak cały kolektor i listwę, nie wiem po czym poznać wtryski, ale na komputerze od 1.4 było dobrze, poza incydentami z odpalaniem.
czujnik wału chyba jest w aparacie zapłonowym(p1k e01)
Jak robiłem mini me u siebie i podpiąłem kompa, który obsługuje ten czujnik z aparatu, dając mu podpięty czujnik z bloku przy pompie to wyskakiwał mi błąd, auto odcinało przy 3,5 tysiąca. Nie znam się na tym, ale tak mi to utkwiło w pamięci :)
nie wiem czy to ma znaczenie ale na LPG jest wszystko ok, a to odcięcie nie zawsze występuje. w sobotę do furiusa na przerobienie kompa i mapę do 1.4.
Skoro wtryski zostały 190cc, a ecu p06 jest od wtrysków 240cc to teraz jest tam bardzo uboga mieszanka. W takiej konfiguracji jest problem ustawić AFR nawet na wolnych obrotach bo skala w Crome się kończy, a paliwa ciągle za mało. Na komputerze z D15B7 powinno pracować bez problemu przecież to nie jest jakaś duża różnica między d14 90 KM, a d15 101KM.
Jeśli wtyczki do wtrysków są oryginalne, nie przelutowane to wtryski są z A8, bo wtyczka obd2 nie pasuje na wtrysk obd1 np.z A2.
no to czyli wtryski z a8 bo mam w domu cały kolektor z z6 i sprawdzałem czy wtyczka będzie pasowała i nie pasuje. Ale problem się nieco powiększył bo od południa walcze i jest chyba gorzej niż było. Założyłem najpierw silniczek krokowy od z6 żeby skasować ten błąd, ale mimo to błąd nie zniknął. Postanowiłem ustawić zapłon(mam lampę stroboskopową) przy zwartym złączu diagnostycznym, aby dziobek na obudowie pokrył się z tymi trzema wycięciami na kole to aparat musi być ustawiony praktycznie na do końca w prawo i wtedy są bardzo niskie obroty i słabo się wkręca, ustawiłem więc metodą prób i błędów praktycznie na maksa w lewo(przyśpieszony) i silnik zaczął równo wchodzić na obroty na benzynie. Myślałem, że to już sukces. Sprawdziłem błędy i nadal 14 ale pomyślałem, że jak dobrze jest to może jak mapę zmienię to zniknie, ale przyszedł mi do głowy pomysł żeby założyć przepustnicę od z6 i tak zrobiłem. Skasowałem błędy odpaliłem i niby ok, check się nie zapalił, no więc składam wszystko do kupy, odpalam ponownie a tu od razu check się zapalił. sprawdzam błędy a tu 14 czyli krokowy. Za cholerę nie mogę ustawić niskich obrotów. Chyba ta przepustnica z z6 jest zepsuta bo jak kręcę tą śrubką u góry to nie reaguje, a na tamtej obroty spadały i zwiększały się.
A tu filmik jak wygląda to odcięcie przy 3,500obr. które nie zawsze występuje:
https://www.youtube.com/watch?v=Txwu4iFdRic
Rozrząd masz zle ustawiony jeśli tak wygląda sprawa z zapłonem ( rozrząd masz przyspieszony o 1 ząbek prawdopodobnie ). Co do korkowca wygląda jakbyś nadal miał coś z wiązką nie tak.. a jeśli po kręceniu śrubką od obrotów nic zbytnio się nie dzieje, to lewe powietrze masz. Spróbuj zdjąć dolot z przepustnicy i zakryć go ręką na odpalonym aucie. Jak nie zgaśnie to masz potwierdzenie. Może też być zacięty zawór FITV który podaje powietrze mimo, że silnik ciepły stąd te obroty. Podpiąłeś go pod obwód cieczy? Bo tak na spokojnie przyjrzyj się przepustnicy i sam sobie odpowiedz - jak ona może być zepsuta? :) A jeśli masz wtryski od A8 to to na pewno nie będzie na PB dobrze chodzić.
Wygląda jakby krokowy był źle podpięty, napisz jak zrobiłeś konwersje z kostki krokowego 3 pin na 2 pin? I który przewód od krokowego podłączyłeś do ecu bo w obd2 do ecu idą dwa kabelki od krokowego IACV Negative i IACV Positive, obd1 wykorzystuje tylko jeden z nch. Może nie ten jest podpięty i wtedy też będzie dobry cyrk się dział.: )
Wygląda jakby krokowy był źle podpięty, napisz jak zrobiłeś konwersje z kostki krokowego 3 pin na 2 pin? I który przewód od krokowego podłączyłeś do ecu bo w obd2 do ecu idą dwa kabelki od krokowego IACV Negative i IACV Positive, obd1 wykorzystuje tylko jeden z nch. Może nie ten jest podpięty i wtedy też będzie dobry cyrk się dział.: )
do wtyczki A(OBD1) 5-pin(IACV) podpiąłem czarno-niebieski z IACVP, a pomarańczowy nie podłączałem wogóle. Od kostki do silniczka krokowego 3-pinowej wziąłem czarno-niebieski i żółto-czarny i przylutowałem kolorami do kostki OBD1.
Rozrząd raczej dobrze ustawiony bo wcześniejszy aparat P1K był mniej więcej po środku regulacji i było ok (chyba że mam lampę zjeb**ą), poza tym znaki mi się zgadzały, (jeśli to ma jakieś znaczenie to wałek jest od b7).
Dopatrzyłem się przed chwilą, że mam w tej przepustnicy od A8 silniczek krokowy nie zaślepiony. Wyjąłem znowu tą przepustnice z z6 i założyłem tą z A8 tyle że z zaślepionym silniczkiem krokowym i czekam teraz aż silikon zaschnie i zobaczę coś to zmieni.
Jak nic się nie zmieni, to kombinuj z podłączeniem IACV. Spróbuj tak: pomarańczowy kabel z kostki od krokowego obd2 do czarno-niebieskiego z kostki obd1 i czarno-zółty do czarno-żółtego.
Dodam tylko, że jak ja miałem taki problem, to nic nie podmieniałem, a go wyeliminowałem. Nie wiem czym, bo po prostu przegrzebałem całą elektrykę.
Odpaliłem rano silnik i znowu wyskoczył check, ale obroty były za niskie. podkręciłem trochę na przepustnicy i się unormowały. wyjechałem do furiusa do wawy i zgasiłem hanke na stacji, zresetwałem kompa i odpaliłem na benzynie. CHECK się nie zapalił obroty w porządku i wkręcał się też ok. Dojechałem do Furiusam, dałem mu kompa do przerobienia, w między czasie zadzwonił, że spalony jest układ od czujnika IAT choć błąd się nie zapalał. Furius powiedział, że przeważnie dzieje się tak jak się zamieni krokowy z IAT, mi się wydaje że ja tego nie zamieniłem, może kupiłem już kompa z z tym uszkodzeniem. Wracając odączyłem IAT i krokowy i przyjechałem, posprawdzam jeszcze raz dokładnie wiązkę i zamienię wtryski na 240cc bo takie mam zaprogramowane w kompie. Po zmianie mapy mogę powiedzieć, że na gazie auto idzie w całym zakresie obrotów(bynajmniej tak odczułem), na benzynie nie jechałem bo i tak te czujniki odłączone.
Zmieniłem wtryski na 240cc zamontowałem czujnik temp powietrza w rurze dolotowej zamiast w kolektorze(nie wiem czy to lepiej czy gorzej). Po resecie kompa nie ma żadnych błędów, chodzi płynne na benzynie, odpala o strzał, trzyma obroty i najważniejsze przy było mocy w porównaniu do starego kompa.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.