Zobacz pełną wersję : swap z d16y7 na d16y8/z6/y2/w4
majek115KM
09-01-13, 13:13
witam
może i jest taki temacik ale nie doszukałem więc piszę :
noszę się z zamiarem swapa, b seria odpada ze względu na kaskę chciałbym zamknąć temat w 3kl z haczykiem ( wymieniając przy tym Eksploatacyjne części patrz kompletny rozrząd itp) teraz pytanie z6 jest chyba najstarszym silnikiem sohc dysponującym mocą 125km z wymienionych w temacie i najciężej go kupić w dobrym stanie za rozsądną kasę, a jakie są różnice konstrukcyjne względem z6 pozostałych silników, pytam bo myślałem o y2 ale poczytałem na forum i co drugi post był awaria, zatarty, a chcę tego uniknąć, który silnik będzie najlepszą bazą żeby zbudować jednostkę napędową na tor(weekendowo) i jaki ma potencjał mocy przy setupie dolot ,przelot 2,2cala bo taki mam w samochodzie (przy y7 na hamowni wyszło 124km) jest szansa uzyskać wynik ok145/150km, czekam na info
pozdrawiam
y8 i w4 to najlepsze rozwiązanie ale przy przejściu od razu na OBD1 ;)
cena kompletnego silnika to około 2-2.5
a co do tych 145/150 ciężko by było dolot + przelot + strojenie to około 140 km ;P
Ja obserwuje sporo y2 bezpronlemowych. Plusem bywa to ze one nie jezdzily w sportowych del solach jak z6 tylko w dupowozowych 5d i sedanach
3 klocki z haczykiem na gotowo? Zapomnij.
Szykuj od razu minimum 4, coby niespodzianek i niepotrzebnego przestoju nie było. No i powodzenia w znalezieniu zdrowego silnika.
w 3 klockach by się wyrobił jakby sam robił ;)
doliczając sprzedaż y7 zawsze coś się zwróci
w 3 klockach by się wyrobił jakby sam robił ;)
doliczając sprzedaż y7 zawsze coś się zwróci
nie tak łatwo taki silnik sprzedać to po 1 a po 2 tak jak jeden z przedmówców stwierdzę jako, ze już przechodziłem 2 swapy.
Do swapu na D16 bez 4 klocków nie podchodź.
majek115KM
11-01-13, 09:57
to mnie troszkę zmartwiliście z tym budżetem, generalnie plan jest taki że chce samemu zmierzyć się z tym tematem, kupić silnik oczyścić go odmalować jakieś pierdoły powymieniać (uszczelki np pokrywy zaworów) i zainstalować go w mojej H. Pytanie jest tylko czy z elektryką podołam bo o samo włożenie nie boje się mam garaż kanał nawet wciągarka się znajdzie.
najłatwiej będzie wstawić y8/w4 bo są na obd2 i wystarczy podciągnąć parę kabelków ;)
Starstruck
11-01-13, 12:45
Poza tym na sukcesywną sprzedaż Y7 nie ma co liczyć ;). Silnik w cenie złomu tak naprawdę, bez względu na stan.
Jak nie masz pojęcia o elektryce to radzę komuś oddać wiazkę do przerobienia... mniej stresu ;) cena 400-500zł
Jak to wygląda kwotowo
silnik - 2,5tys trzeba liczyć
Lakiery - 100-150zł
Filtr oleju plus olej - 130-140zł
Rozrząd - 250zł
Regulacja zaworów - 50zł
świece - 50zł
i to wychodzą okolice 3,5tys jeżeli sam go wsadzasz a wiązkę oddajesz do przerobienia
i to jest tzw "must have".
Ale jak swapuje y7 na w4/y8 to te silniki są na obd2 więc po co przerabiać wiązkę.?Tak jak Olix pisał, wystarczy pociągnąc pare dodatkowych kabelków, A jak chce miec obd1 to po prostu wsadza kompa p28 i przejściówka obd2=>obd1. No chyba, że się mylę
Sama przejsciowka wszystkiego nie zalatwia
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Starstruck
11-01-13, 14:20
A kabelki do VTECa chociażby? Masz kompa i przejściówkę pod tego kompa, ale dalej nie masz połączenia do tego kluczowego elementu, right?
tak, napisałem, że trzeba pociągnąc pare kabelków. Ale chyba po to są przejściówki do kompa żeby można swobodnie przejśc z jednego obd na inne. No chyba że się mylę to proszę o sprostowanie,
To nie jest takie proste jak Ci sie wydaje, niektore kostki tez trzeba wymienic.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
najłatwiej będzie wstawić y8/w4 bo są na obd2 i wystarczy podciągnąć parę kabelków ;)
Tez mam y8 na swapa co oznacza podciągnąć pare kabelków??
i kompa mam z y7 i p28 z y8 del sol co radzicie?
majek115KM
14-01-13, 11:34
a jakiś schemat elektryczny żeby samemu zrobić możecie podrzucić??
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2096062
a nie pomyslales o tym ze te 3.500 za przyrost rzedu 20 ps i 5-10 Nm ma sens?? ja bym wolał wydac na kolektor z z6 i przejscie na obd 1 jakies 500... i miec niewiele gorsze przyrosty a reszte kasy odłożyc i zbierac na B,H lub K :D chyba ze rajcuje cie napis vtec na pokrywie to jeszcze zmien pokrywe zaworów :D
Według mnie swap z D16 na D16 to strata kasy i czasu
nie każdego stać na b h lub k a lekko pomodzone d16 też się fajnie zbiera ;)
ja także na początku planuje swap d16 a z czasem kompresorek do tego ;) więc co kto woli ;)
Ja to tylko napisałem po to by ktos moze uniknął błedu ktory popełniłem ja i pewnie wiele innych osob tez sie tak wypowie... seryjna d seria nie chce jechac... a jesli bedziesz chciał ja usprawnic na tyle by mogła stwac z seryjnym b16 to wydasz wiecej niz na swap B16.. I biorac pod uwage cene swapa d16 (3tys) a b16 (5tys) naprawde uważam iż d sie wogole nie opłaca i przyrosty sa zupełnie niezadowalajace.
Tylko do swapa B trzeba jeszcze dołożyć łapy, które kosztują nie mało, skrócenie skrzyni kosztuje fortunę, a każda ingerencja w silnik też kosztuje swoje, więc kwoty bazowe są nie adekwatne do kwot końcowych.
Wychodzi na to że w kwocie seryjnej B-seri z łapami, kolektorem, wydechem, dolotem i zapewne strojeniem, a nie tkniętą skrzynią, czyli ok. 8-10tyś co najmniej masz już grubo pomodzoną D-serię.
Koszt w miarę krótkiej skrzyni do B-serii to kolejne 3tyś lub zrobionej porządnie jakieś 10tyś
a w D-serii najkrótsza seryjna kosztuje max tysiaka, no chyba że ktoś chce rajdowe bebechy to też może przekroczyć 6tyś
przemysl kolego co napisałes... swap b do ej jest zupełnie plug and play.. moze do crx'a trzeba łap ale nie do ej... pozatym o czym ty piszesz z tym skracaniem przełozen?
koledze chodzilo o to, ze nie zawsze ze swapem dostajesz lapy ;] a nie, ze trzeba cutomowe miec
więc wszystko zależy do czego chcecie używać samochód
nakreśliłem rząd wielkości, bo przekonacie kogoś do zmiany na B, a później mu kieszeń wydrenuje tak że nie będzie w stanie projektu skończyć i w rzeczywistości prawie seryjne D będą go lały
przemysl kolego co napisałes... swap b do ej jest zupełnie plug and play.. moze do crx'a trzeba łap ale nie do ej... pozatym o czym ty piszesz z tym skracaniem przełozen?
nawet nie wiesz jak sie mylisz.
Przy B18C4 potrzebujesz w 5gen tylnej łapy z EG6 a w 6gen potrzebujesz tylnej łapy z EK4 i tej od strony rozrządu z EK4.
więc wszystko zależy do czego chcecie używać samochód
nakreśliłem rząd wielkości, bo przekonacie kogoś do zmiany na B, a później mu kieszeń wydrenuje tak że nie będzie w stanie projektu skończyć i w rzeczywistości prawie seryjne D będą go lały
Robiłeś swapa na B? Miałem d14, potem swap na D16Z6 i robienie go na 140km, potem swap na B18C4 i mam 193,4KM 190NM. Owszem skrzynie są drogie ale np przed swapem w przypadku b18C4 sprzedajesz S9B i w tej samej kasie albo ciut drożej (100 max 200zł) kupujesz S4C, która jest króciutka i co? tak strasznie boli to 100-200zł? Wystarczy myśleć jak się coś składa. Ja zrobiłem wszystko na raz przy wkładaniu więc wydałem sporo, ale nie tyle co osoby co włożą seryjny silnik a potem wszystko chcą zmieniać (bo w ten sposób tworzą się spore koszty za robocizne itd)
Z czym sie myle..? nie łapie czy napisałes to zeby podkreslic ze wiesz wszystko najlepiej?? Czy po zmianie łapy na ta z EK4 swap nie jest plug and play? czy może wycinasz podłużnice i spawasz nowe sanki... i moze przy swapie B16 tez trzeba zmienic skrzynie na krotsza bo ta z drugim biegiem do 100km/h jest za długa?
Jak swapowałem sobie B16 miałem jeden ekstra koszt... był to komp p28 za 350 i to wszystko wiadomo miałem fart bo od sprzedawcy dostałem pełen komplet czyli cały wozek z zawiasem heblami silnikiem i skrzynia (gosc chyba chciał sie tego szybko pozbyc) i dałem za to 6500 (2008r) civic'a miałem eg4 z d15z1 wiec wiazka pasowała a silnik był swieżo po wymianie rozrzadu w aso w UK wiec cały swap kosztował mnie 6850 5 lat temu... odnosnie tej tylnej łapy to wiem ze da sie zrobic z 2 jedna ;).... biorac pod uwage dzisiejsze ceny za swap'y i dostepnosc wszystkiego pewnie dało by sie zamknac w 5500 juz z kompem i ta nieszczesna łapa z VTI/ek4 wystarczy cierpliwosc podczas szukania elementów.
Nie mowie o tym ze wypadało by zrobic wydech dolot itd ale w przypadku swapa d16 z nastawieniem na osiągi też należało by to zrobic....
Z doswiadczenia wiem ze po swapie ze 105 konnego silnika na 125 konny.. po jakims i to nie długim czasie chłopina zda sobie sprawe ze zrobił bład i i tak wsadzi B albo cos mocnejszego...
przemysl kolego co napisałes... swap b do ej jest zupełnie plug and play.. moze do crx'a trzeba łap ale nie do ej... pozatym o czym ty piszesz z tym skracaniem przełozen?
Już wiesz? a może dalej będziesz zgrywał cwaniaka i szydził? Zluzuj majtki drogi panie i czytaj uważnie ze zrozumieniem....
Ale przeciez w perspektywie dochodza kozzty polosi ukreconych, wymian rozrzadow itp w ktorych d seri nie podskoczysz.. nowa skrzynia za 300 a za 3000 zl to jednak roznica..
koledze Sebcio chodziło o "drogie" łapy ma sie rozumiec customowe typu Hasport bo takie też potrzebne sa do swapa w CRX... to chyba ty powinienes ponownie przeczytac ze zrozumieniem co zostało napisane
A to co wyrwałes z kontekstu zabardzo nie ma sensu... bo do EJ nie trzeba łap wystrcza oryginalne zwłaszcza jak kupisz swapa B16 to masz je w zestawie!!
pozatym pozwoliłem sobie zacytowac zdanie z twojego tematu:
"Po dzisiejszych ustaleniach swapem jednak zajmie się Ceniony przeze mnie Wojtek z Marek To będzie już jego 2 swap w tym aucie "
I powiedz mi teraz jak możesz ze mna dyskutowac jak rowny z rownym, jak w swoim aucie poza dolaniem oleju paliwa i pompowaniem kół nie robisz nic... pozdrawiam cie serdecznie i miej swoje teorie i dziel sie z innymi czyms co wczesniej sam przeczytałes a nie sprawdziłes w praktyce ;)
koledze Sebcio chodziło o "drogie" łapy ma sie rozumiec customowe typu Hasport bo takie też potrzebne sa do swapa w CRX... to chyba ty powinienes ponownie przeczytac ze zrozumieniem co zostało napisane
A to co wyrwałes z kontekstu zabardzo nie ma sensu... bo do EJ nie trzeba łap wystrcza oryginalne zwłaszcza jak kupisz swapa B16 to masz je w zestawie!!
pozatym poswoliłem sobie zacytowac zdanie z twojego tematu:
"Po dzisiejszych ustaleniach swapem jednak zajmie się Ceniony przeze mnie Wojtek z Marek To będzie już jego 2 swap w tym aucie "
I powiedz mi teraz jak możesz ze mna dyskutowac jak rowny z rownym jak w swoim aucie poza dolaniem oleju paliwa i pompowaniem kół nie robisz nic... pozdrawiam cie serdecznie i miej swoje teorie i dziel sie z innymi czyms co wczesniej sam przeczytałes a nie sprawdziłes w praktyce ;)
ale z Ciebie burak hahahahah większego buca dawno nie widziałem ;) No i co z tego, że ktoś robił swapa w moim aucie? to od razu zabiera mi możliwość wypowiadania się? Nie robie nic? mylisz się.
Poza tym pisałem o B18 a nie o b16 więc jednak to czytanie to Twoja niezbyt mocna strona.
Napisałeś, że do b16 nie trzeba łap, wystarczają te oryginalne. owszem, ale tylna łapa w 5gen i w 6gen jest inna więc zależy z czego b16 kupisz. swapując b18c4 łapa od rozrządu jest taka sama w 5gen i w MB więc pasuje ale do 6gen już nie pasuje i trzeba kupować.... Nie jest to prawda?
Kolejny temat w którym niekulturalny pajac próbuje się wywyższać zamiast rozmawiać normalnie.... troche dno, ale jak Ci tam dobrze to sobie zostań ;) nie podajesz konkretów i bronisz się zagrywkami rodem z piaskownicy - nieźle.
nie musisz mi ubliżac... jesli brak ci argumentów to po prostu siedz cicho.. i chyba coś ci sie pomyliło z tą kultura bo ja ja zachwałem do końca a ty popisałes sie jej brakiem i nie mam zamiaru juz z toba dyskutowac bo nie ma o czym smutne ale prawdziwe... i nazywa sie hipokryzja
btw. poprosił bym jakiegos moderatora co by usunął niepotrzebne posty bo zrobilismy bałagan w temacie
swapa kupujesz za 2tys bez skrzyni zostaw sobie od y7 z czasem kupisz sobie hybrydę. Wymieniasz rozrząd, płyny filtry. Ewentualnie przejściówka
OBD i komp p28 (pisze ewentualnie bo możesz jeździć na serii ze swapa) i spokojnie się mieścisz w 3tys. Mnie kosztowało ok 4 tys ale z remontem silnika.
A i zapomniałem dodać że do silnika dają wiązkę silnikową więc złożyć z dwóch jedną to chyba nie kłopot.
Mnie kosztowało ok 4 tys ale z remontem silnika.
U mnie podobnie... 4 tysie na gotowo (robocizna, silnik, remont na OEM gratach, płyny, rozrządy i takie tam pierdoły). W to się wlicza jeszcze instalacja na OBD1 i przerobiony komp P28.
Do tego należy doliczyć jeszcze kolektor wydechowy "jebaj" 4-2-1, kompletny układ wydechowy na 2" no i finalnie to wszystko dostroić.
Wg moich obliczeń łączny koszt nie przekroczy 5500zł.
Niech mi ktoś teraz znajdzie swapa B-serii po remoncie za tyle;)
Sorry Panowie, ale to 2 zupełnie inne pułapy cenowe. Wiem, że da się to i owo zrobić taniej, ale z doświadczenia wiem, że chytry 2 razy traci, więc nie ma co za bardzo oszczędzać:)
chytry 2 razy traci, więc nie ma co za bardzo oszczędzać
Ja tak kiedyś chciałem zaoszczędzić na uszczelce misy olejowej. Skutek był taki że musiałem płacić 2 razy i byłem bez auta prawie 3 dni.
Niemal rok temu składałem kompletne mini-me na Z6 na bazie D16Y7 wraz z remontem i doprężeniem i nie bawiłem sie w półśrodki, zamienniki itd. Nie zrobiłem jedynie szlifu i honowania. W sumie koszt z robocizną kumpla to circe 5500 tys.
cześć przepraszam za swoj język jestem z Czech i potrzebuję pomocy mam sedana z silnikem D16Z7 civic 5G i chcie silnik zainstalować do civica 6G sedana z silnikem D15Z6 i co jest potrzeba zmienic? Chcie zostawić zegary z civica 6G, da sie jakos zrobic? prosze pomocy swap jescze nierobilem mam koplet auto z silnikem D16Z7 kompletnym kable, silnik, poloos, hamulce niechcie mienic zegary z civica 5G do 6G da sie jakos zrobic? chodzi mi o to zie pozniej bych chcial zrobic turbo..... na tym silniku D16Z7
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.