PDA

Zobacz pełną wersję : swap z d16y7 na d16y8/z6/y2/w4



majek115KM
09-01-13, 13:13
witam

może i jest taki temacik ale nie doszukałem więc piszę :

noszę się z zamiarem swapa, b seria odpada ze względu na kaskę chciałbym zamknąć temat w 3kl z haczykiem ( wymieniając przy tym Eksploatacyjne części patrz kompletny rozrząd itp) teraz pytanie z6 jest chyba najstarszym silnikiem sohc dysponującym mocą 125km z wymienionych w temacie i najciężej go kupić w dobrym stanie za rozsądną kasę, a jakie są różnice konstrukcyjne względem z6 pozostałych silników, pytam bo myślałem o y2 ale poczytałem na forum i co drugi post był awaria, zatarty, a chcę tego uniknąć, który silnik będzie najlepszą bazą żeby zbudować jednostkę napędową na tor(weekendowo) i jaki ma potencjał mocy przy setupie dolot ,przelot 2,2cala bo taki mam w samochodzie (przy y7 na hamowni wyszło 124km) jest szansa uzyskać wynik ok145/150km, czekam na info

pozdrawiam

Olix
10-01-13, 00:15
y8 i w4 to najlepsze rozwiązanie ale przy przejściu od razu na OBD1 ;)
cena kompletnego silnika to około 2-2.5
a co do tych 145/150 ciężko by było dolot + przelot + strojenie to około 140 km ;P

Bencao
10-01-13, 06:45
Ja obserwuje sporo y2 bezpronlemowych. Plusem bywa to ze one nie jezdzily w sportowych del solach jak z6 tylko w dupowozowych 5d i sedanach

Michał102
10-01-13, 10:44
3 klocki z haczykiem na gotowo? Zapomnij.
Szykuj od razu minimum 4, coby niespodzianek i niepotrzebnego przestoju nie było. No i powodzenia w znalezieniu zdrowego silnika.

Olix
10-01-13, 10:55
w 3 klockach by się wyrobił jakby sam robił ;)
doliczając sprzedaż y7 zawsze coś się zwróci

lozek
10-01-13, 14:56
w 3 klockach by się wyrobił jakby sam robił ;)
doliczając sprzedaż y7 zawsze coś się zwróci

nie tak łatwo taki silnik sprzedać to po 1 a po 2 tak jak jeden z przedmówców stwierdzę jako, ze już przechodziłem 2 swapy.

Do swapu na D16 bez 4 klocków nie podchodź.

majek115KM
11-01-13, 09:57
to mnie troszkę zmartwiliście z tym budżetem, generalnie plan jest taki że chce samemu zmierzyć się z tym tematem, kupić silnik oczyścić go odmalować jakieś pierdoły powymieniać (uszczelki np pokrywy zaworów) i zainstalować go w mojej H. Pytanie jest tylko czy z elektryką podołam bo o samo włożenie nie boje się mam garaż kanał nawet wciągarka się znajdzie.

Olix
11-01-13, 11:29
najłatwiej będzie wstawić y8/w4 bo są na obd2 i wystarczy podciągnąć parę kabelków ;)

Starstruck
11-01-13, 12:45
Poza tym na sukcesywną sprzedaż Y7 nie ma co liczyć ;). Silnik w cenie złomu tak naprawdę, bez względu na stan.

lozek
11-01-13, 12:57
Jak nie masz pojęcia o elektryce to radzę komuś oddać wiazkę do przerobienia... mniej stresu ;) cena 400-500zł

Jak to wygląda kwotowo

silnik - 2,5tys trzeba liczyć
Lakiery - 100-150zł
Filtr oleju plus olej - 130-140zł
Rozrząd - 250zł
Regulacja zaworów - 50zł
świece - 50zł

i to wychodzą okolice 3,5tys jeżeli sam go wsadzasz a wiązkę oddajesz do przerobienia

i to jest tzw "must have".

Civic91
11-01-13, 13:02
Ale jak swapuje y7 na w4/y8 to te silniki są na obd2 więc po co przerabiać wiązkę.?Tak jak Olix pisał, wystarczy pociągnąc pare dodatkowych kabelków, A jak chce miec obd1 to po prostu wsadza kompa p28 i przejściówka obd2=>obd1. No chyba, że się mylę

Brylant1
11-01-13, 13:49
Sama przejsciowka wszystkiego nie zalatwia

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Civic91
11-01-13, 14:18
Dlaczego?

Starstruck
11-01-13, 14:20
A kabelki do VTECa chociażby? Masz kompa i przejściówkę pod tego kompa, ale dalej nie masz połączenia do tego kluczowego elementu, right?

Civic91
11-01-13, 14:24
tak, napisałem, że trzeba pociągnąc pare kabelków. Ale chyba po to są przejściówki do kompa żeby można swobodnie przejśc z jednego obd na inne. No chyba że się mylę to proszę o sprostowanie,

Brylant1
11-01-13, 18:32
To nie jest takie proste jak Ci sie wydaje, niektore kostki tez trzeba wymienic.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

MakaEj6
11-01-13, 19:00
najłatwiej będzie wstawić y8/w4 bo są na obd2 i wystarczy podciągnąć parę kabelków ;)
Tez mam y8 na swapa co oznacza podciągnąć pare kabelków??

i kompa mam z y7 i p28 z y8 del sol co radzicie?

majek115KM
14-01-13, 11:34
a jakiś schemat elektryczny żeby samemu zrobić możecie podrzucić??

luchuma
14-01-13, 11:48
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2096062

Igła
14-01-13, 12:19
a nie pomyslales o tym ze te 3.500 za przyrost rzedu 20 ps i 5-10 Nm ma sens?? ja bym wolał wydac na kolektor z z6 i przejscie na obd 1 jakies 500... i miec niewiele gorsze przyrosty a reszte kasy odłożyc i zbierac na B,H lub K :D chyba ze rajcuje cie napis vtec na pokrywie to jeszcze zmien pokrywe zaworów :D
Według mnie swap z D16 na D16 to strata kasy i czasu

Olix
14-01-13, 14:31
nie każdego stać na b h lub k a lekko pomodzone d16 też się fajnie zbiera ;)
ja także na początku planuje swap d16 a z czasem kompresorek do tego ;) więc co kto woli ;)

Igła
14-01-13, 14:47
Ja to tylko napisałem po to by ktos moze uniknął błedu ktory popełniłem ja i pewnie wiele innych osob tez sie tak wypowie... seryjna d seria nie chce jechac... a jesli bedziesz chciał ja usprawnic na tyle by mogła stwac z seryjnym b16 to wydasz wiecej niz na swap B16.. I biorac pod uwage cene swapa d16 (3tys) a b16 (5tys) naprawde uważam iż d sie wogole nie opłaca i przyrosty sa zupełnie niezadowalajace.

Sebcio
14-01-13, 20:18
Tylko do swapa B trzeba jeszcze dołożyć łapy, które kosztują nie mało, skrócenie skrzyni kosztuje fortunę, a każda ingerencja w silnik też kosztuje swoje, więc kwoty bazowe są nie adekwatne do kwot końcowych.
Wychodzi na to że w kwocie seryjnej B-seri z łapami, kolektorem, wydechem, dolotem i zapewne strojeniem, a nie tkniętą skrzynią, czyli ok. 8-10tyś co najmniej masz już grubo pomodzoną D-serię.
Koszt w miarę krótkiej skrzyni do B-serii to kolejne 3tyś lub zrobionej porządnie jakieś 10tyś
a w D-serii najkrótsza seryjna kosztuje max tysiaka, no chyba że ktoś chce rajdowe bebechy to też może przekroczyć 6tyś

Igła
14-01-13, 20:34
przemysl kolego co napisałes... swap b do ej jest zupełnie plug and play.. moze do crx'a trzeba łap ale nie do ej... pozatym o czym ty piszesz z tym skracaniem przełozen?

luchuma
14-01-13, 20:40
koledze chodzilo o to, ze nie zawsze ze swapem dostajesz lapy ;] a nie, ze trzeba cutomowe miec

Sebcio
14-01-13, 20:55
więc wszystko zależy do czego chcecie używać samochód
nakreśliłem rząd wielkości, bo przekonacie kogoś do zmiany na B, a później mu kieszeń wydrenuje tak że nie będzie w stanie projektu skończyć i w rzeczywistości prawie seryjne D będą go lały

lozek
14-01-13, 23:59
przemysl kolego co napisałes... swap b do ej jest zupełnie plug and play.. moze do crx'a trzeba łap ale nie do ej... pozatym o czym ty piszesz z tym skracaniem przełozen?

nawet nie wiesz jak sie mylisz.

Przy B18C4 potrzebujesz w 5gen tylnej łapy z EG6 a w 6gen potrzebujesz tylnej łapy z EK4 i tej od strony rozrządu z EK4.


więc wszystko zależy do czego chcecie używać samochód
nakreśliłem rząd wielkości, bo przekonacie kogoś do zmiany na B, a później mu kieszeń wydrenuje tak że nie będzie w stanie projektu skończyć i w rzeczywistości prawie seryjne D będą go lały

Robiłeś swapa na B? Miałem d14, potem swap na D16Z6 i robienie go na 140km, potem swap na B18C4 i mam 193,4KM 190NM. Owszem skrzynie są drogie ale np przed swapem w przypadku b18C4 sprzedajesz S9B i w tej samej kasie albo ciut drożej (100 max 200zł) kupujesz S4C, która jest króciutka i co? tak strasznie boli to 100-200zł? Wystarczy myśleć jak się coś składa. Ja zrobiłem wszystko na raz przy wkładaniu więc wydałem sporo, ale nie tyle co osoby co włożą seryjny silnik a potem wszystko chcą zmieniać (bo w ten sposób tworzą się spore koszty za robocizne itd)

Igła
15-01-13, 01:55
Z czym sie myle..? nie łapie czy napisałes to zeby podkreslic ze wiesz wszystko najlepiej?? Czy po zmianie łapy na ta z EK4 swap nie jest plug and play? czy może wycinasz podłużnice i spawasz nowe sanki... i moze przy swapie B16 tez trzeba zmienic skrzynie na krotsza bo ta z drugim biegiem do 100km/h jest za długa?

Jak swapowałem sobie B16 miałem jeden ekstra koszt... był to komp p28 za 350 i to wszystko wiadomo miałem fart bo od sprzedawcy dostałem pełen komplet czyli cały wozek z zawiasem heblami silnikiem i skrzynia (gosc chyba chciał sie tego szybko pozbyc) i dałem za to 6500 (2008r) civic'a miałem eg4 z d15z1 wiec wiazka pasowała a silnik był swieżo po wymianie rozrzadu w aso w UK wiec cały swap kosztował mnie 6850 5 lat temu... odnosnie tej tylnej łapy to wiem ze da sie zrobic z 2 jedna ;).... biorac pod uwage dzisiejsze ceny za swap'y i dostepnosc wszystkiego pewnie dało by sie zamknac w 5500 juz z kompem i ta nieszczesna łapa z VTI/ek4 wystarczy cierpliwosc podczas szukania elementów.
Nie mowie o tym ze wypadało by zrobic wydech dolot itd ale w przypadku swapa d16 z nastawieniem na osiągi też należało by to zrobic....

Z doswiadczenia wiem ze po swapie ze 105 konnego silnika na 125 konny.. po jakims i to nie długim czasie chłopina zda sobie sprawe ze zrobił bład i i tak wsadzi B albo cos mocnejszego...

lozek
15-01-13, 02:28
przemysl kolego co napisałes... swap b do ej jest zupełnie plug and play.. moze do crx'a trzeba łap ale nie do ej... pozatym o czym ty piszesz z tym skracaniem przełozen?


Już wiesz? a może dalej będziesz zgrywał cwaniaka i szydził? Zluzuj majtki drogi panie i czytaj uważnie ze zrozumieniem....

Bencao
15-01-13, 02:51
Ale przeciez w perspektywie dochodza kozzty polosi ukreconych, wymian rozrzadow itp w ktorych d seri nie podskoczysz.. nowa skrzynia za 300 a za 3000 zl to jednak roznica..

Igła
15-01-13, 03:01
koledze Sebcio chodziło o "drogie" łapy ma sie rozumiec customowe typu Hasport bo takie też potrzebne sa do swapa w CRX... to chyba ty powinienes ponownie przeczytac ze zrozumieniem co zostało napisane

A to co wyrwałes z kontekstu zabardzo nie ma sensu... bo do EJ nie trzeba łap wystrcza oryginalne zwłaszcza jak kupisz swapa B16 to masz je w zestawie!!

pozatym pozwoliłem sobie zacytowac zdanie z twojego tematu:

"Po dzisiejszych ustaleniach swapem jednak zajmie się Ceniony przeze mnie Wojtek z Marek To będzie już jego 2 swap w tym aucie "

I powiedz mi teraz jak możesz ze mna dyskutowac jak rowny z rownym, jak w swoim aucie poza dolaniem oleju paliwa i pompowaniem kół nie robisz nic... pozdrawiam cie serdecznie i miej swoje teorie i dziel sie z innymi czyms co wczesniej sam przeczytałes a nie sprawdziłes w praktyce ;)

lozek
15-01-13, 03:10
koledze Sebcio chodziło o "drogie" łapy ma sie rozumiec customowe typu Hasport bo takie też potrzebne sa do swapa w CRX... to chyba ty powinienes ponownie przeczytac ze zrozumieniem co zostało napisane

A to co wyrwałes z kontekstu zabardzo nie ma sensu... bo do EJ nie trzeba łap wystrcza oryginalne zwłaszcza jak kupisz swapa B16 to masz je w zestawie!!

pozatym poswoliłem sobie zacytowac zdanie z twojego tematu:

"Po dzisiejszych ustaleniach swapem jednak zajmie się Ceniony przeze mnie Wojtek z Marek To będzie już jego 2 swap w tym aucie "

I powiedz mi teraz jak możesz ze mna dyskutowac jak rowny z rownym jak w swoim aucie poza dolaniem oleju paliwa i pompowaniem kół nie robisz nic... pozdrawiam cie serdecznie i miej swoje teorie i dziel sie z innymi czyms co wczesniej sam przeczytałes a nie sprawdziłes w praktyce ;)

ale z Ciebie burak hahahahah większego buca dawno nie widziałem ;) No i co z tego, że ktoś robił swapa w moim aucie? to od razu zabiera mi możliwość wypowiadania się? Nie robie nic? mylisz się.

Poza tym pisałem o B18 a nie o b16 więc jednak to czytanie to Twoja niezbyt mocna strona.

Napisałeś, że do b16 nie trzeba łap, wystarczają te oryginalne. owszem, ale tylna łapa w 5gen i w 6gen jest inna więc zależy z czego b16 kupisz. swapując b18c4 łapa od rozrządu jest taka sama w 5gen i w MB więc pasuje ale do 6gen już nie pasuje i trzeba kupować.... Nie jest to prawda?

Kolejny temat w którym niekulturalny pajac próbuje się wywyższać zamiast rozmawiać normalnie.... troche dno, ale jak Ci tam dobrze to sobie zostań ;) nie podajesz konkretów i bronisz się zagrywkami rodem z piaskownicy - nieźle.

Igła
15-01-13, 03:17
nie musisz mi ubliżac... jesli brak ci argumentów to po prostu siedz cicho.. i chyba coś ci sie pomyliło z tą kultura bo ja ja zachwałem do końca a ty popisałes sie jej brakiem i nie mam zamiaru juz z toba dyskutowac bo nie ma o czym smutne ale prawdziwe... i nazywa sie hipokryzja

btw. poprosił bym jakiegos moderatora co by usunął niepotrzebne posty bo zrobilismy bałagan w temacie

tomekjzg
15-01-13, 06:18
swapa kupujesz za 2tys bez skrzyni zostaw sobie od y7 z czasem kupisz sobie hybrydę. Wymieniasz rozrząd, płyny filtry. Ewentualnie przejściówka
OBD i komp p28 (pisze ewentualnie bo możesz jeździć na serii ze swapa) i spokojnie się mieścisz w 3tys. Mnie kosztowało ok 4 tys ale z remontem silnika.
A i zapomniałem dodać że do silnika dają wiązkę silnikową więc złożyć z dwóch jedną to chyba nie kłopot.

Michał102
15-01-13, 12:37
Mnie kosztowało ok 4 tys ale z remontem silnika.

U mnie podobnie... 4 tysie na gotowo (robocizna, silnik, remont na OEM gratach, płyny, rozrządy i takie tam pierdoły). W to się wlicza jeszcze instalacja na OBD1 i przerobiony komp P28.

Do tego należy doliczyć jeszcze kolektor wydechowy "jebaj" 4-2-1, kompletny układ wydechowy na 2" no i finalnie to wszystko dostroić.
Wg moich obliczeń łączny koszt nie przekroczy 5500zł.

Niech mi ktoś teraz znajdzie swapa B-serii po remoncie za tyle;)
Sorry Panowie, ale to 2 zupełnie inne pułapy cenowe. Wiem, że da się to i owo zrobić taniej, ale z doświadczenia wiem, że chytry 2 razy traci, więc nie ma co za bardzo oszczędzać:)

markotny
15-01-13, 13:04
chytry 2 razy traci, więc nie ma co za bardzo oszczędzać

Ja tak kiedyś chciałem zaoszczędzić na uszczelce misy olejowej. Skutek był taki że musiałem płacić 2 razy i byłem bez auta prawie 3 dni.

Niemal rok temu składałem kompletne mini-me na Z6 na bazie D16Y7 wraz z remontem i doprężeniem i nie bawiłem sie w półśrodki, zamienniki itd. Nie zrobiłem jedynie szlifu i honowania. W sumie koszt z robocizną kumpla to circe 5500 tys.

SIR
16-01-13, 03:58
cześć przepraszam za swoj język jestem z Czech i potrzebuję pomocy mam sedana z silnikem D16Z7 civic 5G i chcie silnik zainstalować do civica 6G sedana z silnikem D15Z6 i co jest potrzeba zmienic? Chcie zostawić zegary z civica 6G, da sie jakos zrobic? prosze pomocy swap jescze nierobilem mam koplet auto z silnikem D16Z7 kompletnym kable, silnik, poloos, hamulce niechcie mienic zegary z civica 5G do 6G da sie jakos zrobic? chodzi mi o to zie pozniej bych chcial zrobic turbo..... na tym silniku D16Z7