Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przeróbka przednich lamp na USDM (oprawki dwuwłóknowe)



bols86
09-01-13, 12:29
Siemanko, Panowie gdzieś mi cholera umknął wątek przeróbki przednich lamp na styl USDM, a dokładniej na podmianę fabrycznych oprawek na dwuwłóknowe wraz z pomarańczowymi żarówkami. Ma ktoś może jakiś mini poradnik?, na naszym forum znalazłem tylko do tylnych:(. Dzięki z góry za pomoc!.

http://i132.photobucket.com/albums/q16/ephatchpics/P1020829.jpg

Marcin1792
09-01-13, 16:39
Wydaje mi się, że poradnika nie potrzeba, jeden kabelek do postojówek drugi do kierunku, to chyba wszystko.

ma1ster
09-01-13, 17:30
fajna sprawa... a jak wygląda sprawa z prawem o jeździe na postojówkach 5W w kierunkach?

Marcin1792
09-01-13, 18:16
Jeżdżę już ponad rok z podświetlanymi amberami - postojówki w kierunkach, policja mnie jeszcze nie zatrzymała co prawda, lecz przeglądu to nie przejdzie, musiałem przekładać do lamp.

bols86
09-01-13, 22:09
Marcin rozumiem ze kierunek podlaczam w tej nowej oprawce tak jak byl poprzedni, a ten trzeci kabel mostkuje po prostu z postojowkami?:-)

Wysłane z mojego GT-I9000

Marcin1792
09-01-13, 23:21
Zgadza się, tylko najpierw sprawdź, który kabel jest od mocniejszego włókna :) Bo nie będzie widać kierunkowskazu :)

bols86
10-01-13, 08:17
Zgadza się, tylko najpierw sprawdź, który kabel jest od mocniejszego włókna :) Bo nie będzie widać kierunkowskazu :)

Dzięki za pomoc Kolego, mam jeszcze pytanko do Ciebie trochę mały offtop ale czy robiłeś tylne światła również na styl USDM?

smoku93
10-01-13, 12:48
jak bedziesz robił z przodu usdm to polecałbym zainwestować w mały stryczek elektryczek- wyłącznik.. podciągnij kabelek plusa postojowki do kabiny, zamontuj włącznik gdzies najlepiej miedzy włącznikami albo pod spodem żeby nie było widać, i w razie policji tylko pstryk i juz postojowek nie ma, tak samo jesli chodzi o przegląd. sam tak miałem gdy miałem oem lampy w 5gen:)
a o co chodzi z tylnym USDM? tam tez potrzebujesz dwie oprawki 2wł i w dodatku 2 diody prostownicze 1N5408

CieCHu_VI
10-01-13, 13:00
W ej9 mam bez diod i tyl dziala. Jeszcze na nich od pol roku i jeszcze nic sie nie stalo. Po co te diody?

bols86
10-01-13, 13:05
W ej9 mam bez diod i tyl dziala. Jeszcze na nich od pol roku i jeszcze nic sie nie stalo. Po co te diody?

Z tego co wiem to chyba po to aby działały przeciwmgielne?, ale nie jestem pewny.


jak bedziesz robił z przodu usdm to polecałbym zainwestować w mały stryczek elektryczek- wyłącznik.. podciągnij kabelek plusa postojowki do kabiny, zamontuj włącznik gdzies najlepiej miedzy włącznikami albo pod spodem żeby nie było widać, i w razie policji tylko pstryk i juz postojowek nie ma, tak samo jesli chodzi o przegląd. sam tak miałem gdy miałem oem lampy w 5gen:)
a o co chodzi z tylnym USDM? tam tez potrzebujesz dwie oprawki 2wł i w dodatku 2 diody prostownicze 1N5408
Właśnie Smoku chodziło mi o te diody prostownicze, dzięki wielkie, acha i jeszcze jedno ta sama robota co z przodu tylko mostkuje pozycje z podświelteniem rejestracji prawda?:).

Marcin1792
11-01-13, 15:02
Nie mostkujesz z podświetleniem rejestracji :), że tak powiem wgryzasz się w istniejącą instalację lamp :) Przeciągasz kable do oprawki i działa. Diody to tylko po to, żeby działały przeciwmgielne, puszczają prąd tylko w jedną stronę.

CieCHu_VI
11-01-13, 18:30
Mostkuje sie pozycyjne z tylu. A przeciwmgielne wpinasz tam, gdzie masz oprawke dwuwlokowa. Chyba, ze ktos robi sobie 4 pozycje i 4 stop. To juz troche bardziej zlozone.

bols86
17-01-13, 08:29
Panowie udało mi się zrobić amberki, dzięki za pomoc mam jedynie problem z zamontowaniem włącznika do nich bo nie wiem zbytnio co mi do tego trzeba i jak się za to zabrać:). Pozwoliłem sobie zrobić amatorski rysunek mający an celu zobrazowanie Wam tego, pomożecie?:D. Kiedy odłączam czerwone kable łączące dwuwłóknową z pozycyjnymi to super, działają wtedy same kierunki tak jak nakazuje prawo, ale w razie kontroli wygodniej by było użyć wyłącznika prawda;)

http://img338.imageshack.us/img338/3923/amberlight.png

Marcin1792
17-01-13, 10:46
Na tej czerwonej kresce poziomej dajesz włącznik i przeciągasz go do samochodu, to wszystko, chyba, że źle przeczytałem schemat :)

bols86
17-01-13, 11:14
Serio?, ok bez żadnej diody sam włącznik Marcin?.

damian.n
17-01-13, 12:41
Serio?, ok bez żadnej diody sam włącznik Marcin?.

tak jak napisał kolega wyżej przeciągasz ten kabelek do środka, przecinasz, dajesz przełącznik i wszystko śmiga bez najmniejszego problemu

bols86
17-01-13, 13:50
tak jak napisał kolega wyżej przeciągasz ten kabelek do środka, przecinasz, dajesz przełącznik i wszystko śmiga bez najmniejszego problemu

No i super dzięki Chłopy, kupię taki przełącznik hebelkoway czy jak on tam sie nazywa, wazne żeby był 2 pinowy prawda?:)

damian.n
17-01-13, 14:06
No i super dzięki Chłopy, kupię taki przełącznik hebelkoway czy jak on tam sie nazywa, wazne żeby był 2 pinowy prawda?:)

tak
przykładowo coś takiego (pierwszy lepszy znaleziony na allegro) http://allegro.pl/przelacznik-kolyskowy-rocker-3a-250v-2szt-i2910607871.html

CieCHu_VI
17-01-13, 17:53
A ktoredy go tak optymalnie przeciagnac? Mozna chyba tez zamontowac w komorze silnikowej? :)

damian.n
17-01-13, 19:37
A ktoredy go tak optymalnie przeciagnac? Mozna chyba tez zamontowac w komorze silnikowej? :)

jest przejscie wiązki kabli po stronie kierowcy u gory i wyjdziesz wtedy w okolicy bezpieczników i tam sobie gdzieś pod kierownicą możesz zamontować przełącznik
można w komorze silnikowej ale po co CI tam przełącznik?

CieCHu_VI
17-01-13, 21:34
Jakby zatrzymali i kazali to usunac. to otwierasz maske, pstryk i nie ma.

damian.n
17-01-13, 22:15
Jakby zatrzymali i kazali to usunac. to otwierasz maske, pstryk i nie ma.

chyba jednak dużo łatwiej jeżeli do przy kontroli wyłączysz to siedząc w środku

CieCHu_VI
17-01-13, 22:44
Tak, to prawda :D Tylko w sumie na poczatku troche roboty, zeby te kable jakos ladnie pooukladac, pozaczepiac. Zeby nie lataly po calej komorze. Niech mi sie sesja skonczy to sie za to wkoncu wezme.

damian.n
17-01-13, 23:08
Tak, to prawda :D Tylko w sumie na poczatku troche roboty, zeby te kable jakos ladnie pooukladac, pozaczepiac. Zeby nie lataly po calej komorze. Niech mi sie sesja skonczy to sie za to wkoncu wezme.

od lampy do lampy puściłem po pasie i nie widać kabelka, a później od lewej lampy lekko pod błotnikiem i do środka. tragedii nie ma :D

donald1992
18-01-13, 12:56
kto puscil?:)
a tak na serio to obok serwa jest zaslepka, w ktorej mozesz zrobic dziurke i puscic kable:)

damian.n
18-01-13, 13:36
kto puscil?

Ty wodzu ;)

MichalS394
12-03-13, 23:08
Sory za odkop ale mam problem, lewy "amber" działa, natomiast z prawej strony nie działa kierunek, po włączeniu miga zamiast włókna 21w, włókno 5w i postojówka. Podłączenie: od lewej postojówki pociągnięty kabel do przełącznika wewnątrz auta, stamtąd wraca na lewy amber, z niego po belce puszczony kabel na prawą stronę. Oprawki polutowane, jak być powinny, wcześniej nawet pod prostownikiem sprawdzałem który kabel, do którego włókna żarówki dochodzi. Ktoś wie, gdzie mogłem dać d**y?

wywialwawa
13-03-13, 00:07
Sory za odkop ale mam problem, lewy "amber" działa, natomiast z prawej strony nie działa kierunek, po włączeniu miga zamiast włókna 21w, włókno 5w i postojówka. Podłączenie: od lewej postojówki pociągnięty kabel do przełącznika wewnątrz auta, stamtąd wraca na lewy amber, z niego po belce puszczony kabel na prawą stronę. Oprawki polutowane, jak być powinny, wcześniej nawet pod prostownikiem sprawdzałem który kabel, do którego włókna żarówki dochodzi. Ktoś wie, gdzie mogłem dać d**y?
Ewidentnie coś zle podłączone.. Rozbierz to i sprawdź oprawki, przewody itp.
Pamietaj ze diabeł zawsze tkwi w szczegółach

MichalS394
13-03-13, 18:46
Problem rozwiązałem, w tym kilkucentymetrowym peszlu był baran na kablu od masy i się rozplątał ;)

wywialwawa
13-03-13, 22:19
Problem rozwiązałem, w tym kilkucentymetrowym peszlu był baran na kablu od masy i się rozplątał ;)
Widzisz , taka głupota a tak potrafi nabruździć :P

Arek164l
21-03-13, 23:41
poszukuję 4 oprawek żarówek pisać info priv jak można to od razu z ceną :) pozdrawiam. :)

lub3cki
16-03-14, 20:26
spodziewałem się, że jak dotrę do oprawki od kierunku OEM zastane tam dwa kable masę i 10W a okazało się, że są 3 kabelki. Co to za trzeci kabel i jak podłączyć usdmy pod to?

Rudy_
16-03-14, 20:46
że są 3 kabelki. Co to za trzeci kabel
a czy przypadkiem 3 kabelki to nie są przy oprawkach dwuwłóknowych?

lub3cki
16-03-14, 22:03
tak 3 kabelki są przy oprawkach 2 włóknowych ale dodatkowo też 3 kabelki idą od oprawki kierunkowskazu (oprawka jednowłóknowa)

Rudy_
16-03-14, 22:36
ale nie trzeba dać oprawki dwuwłóknowej by zrobić usdm ?