Zobacz pełną wersję : silniczek krokowy d14a2 jaki?
Witam,
mam problem z falowaniem obrotów zarówno na PB i LPG (szczególnie uciążliwy przy włączonej klimie i postoju na światłach). Aktualnie chce kupic krokowca w aucie jest 138200-0520 jednak w niektórych ofertach znalazłem że jest on do silnika 1.5, 1.6 z tąd moje pytanie jaki krokowiec (oznaczenie) powinien być zamontowany w d14a2 z 96r, 1.4 90kM?
Witam
W 1,4 D14A2 były montowane DENSO 138200-420
w 1,5 i 1,6 DENSO 138200-520 lub 560
skolopendra
09-01-13, 15:32
zacznij od wyczyszczenia silniczka ,rzadko się psują
Czyli wyglada na to ze mam niewlasciwy silniczek krokowy- to moze miec jakis wpływ??
silniczek czysciłem juz wczesniej kilka razy benzyną, wymyło czarny osad ale dalej to samo.
Oprócz tego czyszczona była przepustnica, wymienione przewody zapłonowe i świece, przeczyszczona kopułka i palec (ale i tak były czyste) sprawdzone czy w dolocie nie zasysa lewego powietrza, wymienione filtry paliwa i powietrza- dalej to samo. Jeszcze robiłem adaptacje, niby troszke lepiej ale to nie to.
Silniczek zamówiłem ale zamiast 138200-420 dostałem 138200-560 chodzi tak samo jak moj poprzedni czy ten silniczek bedzie współgrał? czy musi być koniecznie 138200-420???
dostałem 138200-560 chodzi tak samo jak moj poprzedni
Czy to znaczy że falują Ci nadal obroty czy źle zrozumiałem
czy musi być koniecznie 138200-420???
Nie musi, byle pasował a 420, 520,560 pasują czyli powinny spełniać swoją role
Czy to znaczy że falują Ci nadal obroty czy źle zrozumiałem
Nie musi, byle pasował a 420, 520,560 pasują czyli powinny spełniać swoją role
Dokładnie obroty nadal falują, wiec to nie wina krokowca, jeszcze wymienie przepustnicę (i zrobie adaptacje) i zobacze czy coś sie polepszy.
Sprawa dalej tak samo wygląda na LPG i na benzynie ?
Ja jakieś 3 lata temu też walczyłem, ale po którymś resecie z kolei i ustawieniu obrotów śrubą na przepustnicy problem po prostu zniknął.
Jak już będziesz wymieniał tą przepustnice, zwróć uwagę na szczelność przy jej montażu, bo to też może powodować takie jazdy.
Dokładnie obroty nadal falują, wiec to nie wina krokowca
Jeszcze takie pytanko falują cały czas (chodzi o to czy na zimnym i na ciepłym) czy może tylko na zimnym a po rozgrzaniu falowanie ustaje.
Odłącz wtyczkę na zapalonym silniku od krokowca i zdaj relacje co się stało czy obroty przestały falować.
Jeszcze takie pytanko falują cały czas (chodzi o to czy na zimnym i na ciepłym) czy może tylko na zimnym a po rozgrzaniu falowanie ustaje.
Dzieje sie tak zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, jednak bardziej zauważalne jest to na rozgrzanym. Jak włącze tylko światła, albo nawet ogrzewanie na tylną szybę odrazu widać jak na chwile obroty lekko spadają nie wspominając ju z o klimie. Byłem u elektryka ale on wykluczył sprawy elektryczne.
Odłącz wtyczkę na zapalonym silniku od krokowca i zdaj relacje co się stało czy obroty przestały falować. samochód dławi sie i gasnie, podobnie również jak odłącze jeden z kabli od przepustnicy
Z pierwszej odpowiedzi wynikało by że kupiłeś uszkodzony krokowiec, natomiast 2 odpowiedź wyklucza to bo po odłączeniu nie powinien zgasnąć a obroty powinny się ustabilizować. Pisałeś również że czyściłeś przepustnice (dokładnie wszystkie kanaliki są chyba 2 ,oprócz tych głównych bardzo małe które ciężko wyczyścić) no i że nie łapie lewego powietrza. Sprawa jest dziwna bo za falowanie na ciepłym silniku odpowiedzialny jest krokowiec i po wymianie oczywiście na sprawny obawy powinny ustać.
Z pierwszej odpowiedzi wynikało by że kupiłeś uszkodzony krokowiec, natomiast 2 odpowiedź wyklucza to bo po odłączeniu nie powinien zgasnąć a obroty powinny się ustabilizować. Pisałeś również że czyściłeś przepustnice (dokładnie wszystkie kanaliki są chyba 2 ,oprócz tych głównych bardzo małe które ciężko wyczyścić) no i że nie łapie lewego powietrza. Sprawa jest dziwna bo za falowanie na ciepłym silniku odpowiedzialny jest krokowiec i po wymianie oczywiście na sprawny obawy powinny ustać.
na dniach wymienie jeszcze przepustnice na 2-ą którą już zakupiłem i zobaczę czy po wymianie coś się zmieni. Dzisiaj prubowalem jeszcze krecic ta srubka na przepustnicy, wydaje mi się że autko jest minimalni żwawsze (przy okazji wskazówka od obrotomierza stanowczo szybciej opada) jednak falowanie jak występowało tak dalej jest- głównie jak dojeżdżam do skrzyżowania i trzymam hamulec. Przy okazji dodam że wymieniałem jakiś czas temu koło pasowe i klin, bo się odkręcało i klin prawie się starł.
Raz miałem też przypadek że sprzęgło wpadło mi w podłogę i nie chciało wrócić- dopiero po wyłączeniu silnika i nożnym cofnięciu, włączeniu zapłonu wrócilo do normy (zdarzyło mi się tak tylko raz).
Jeśli chodzi o płyny to wszystko jest w normie- nic nie ubywa, jedynie olej silnikowy, ale tylko dla tego, że podcieka z pod miski olejowej (choć uszczelki wymieniane były już dwie).
Dzisiaj na szybko zacząłem odkręcać przepustnice, okazało się, że uszczelka jest przerwana- już zamówiłem nową, przepustnica widzę że znowu jest dość zabrudzona. Jak przyjdzie uszczelka to wymienię i napisze czy pomogło
okazało się, że uszczelka jest przerwana
Najpewniej masz już zdiagnozowaną przyczyne. Oby pomogło :)
A wiec tak uszczelka i przepustnica wymieniona.
Wczoraj po wymianie jezdził nawet ok (jednak był to krótki odcinek- nic nawet zbytnio nie falowało i tu mnie właśnie to troche dziwi, bo wyłączałem akumulator i wyciągałem bezpiecznik backup).
Dzisiaj natomiast zaczał si problem, przejechałe dłuższy odcinek, najpier w PB, przełączyłem na LPG i wywaliło mi błąd silnika. Spowrotem przełączyłem na PB, ale obroty faluja jeszcze gorzej jak poprzednio.
Bład jaki mi wywaliło to 1 długie i 7 krótkich, czyli "Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód".
Gdzie ten czujnik jest, za co odpowiada, czy może być przyczyną falowania, jak go sprawdzić?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.