PDA

Zobacz pełną wersję : D14A4 nie odpala na benzynie, problem z napięciem przy pompie paliwa.



kulas
08-01-13, 15:21
Dzień dobry,

Moje EJ9 od dwóch kilku dni nie odpala na benzynie. Jako, że mam LPG to od razu zdiagnozowałem pompę paliwa. Zamówiłem razem z przekaźnikiem i okazało się, że mimo wymiany wciąż nie ciągnie paliwa z baku. Dziś auto cały dzień stało u mechanika i sprawdził co umiał. Okazało się, że obie pompy są sprawne, napięcia OK, ale po kilku sekundach napięcie we wiązce do pompy paliwa całkowicie zanika.

Chcę oddać samochód do porządnego elektryka, ale na razie nie mam jak i dwa razy dziennie odpalam go na LPG póki nie ma mrozu.

Macie może na szybko jakieś skojarzenia co może być jeszcze nie tak? Przecież obie pompy na krótki dają aż miło, więc chyba można wykluczyć ich błędne działanie. Co tam może być nie tak? Silniczek, dwa kable i to wszystko. Mój stary przekaźnik niedomagał, więc może coś jeszcze z napięciami przed przekaźnikiem?

fcek
08-01-13, 15:32
Jaką masz instalacje LPG? W niektórych (zwłaszcza starszych) jest zewnętrzny przekaźnik odcinający pompę paliwa aby zapobiec jej spaleniu lub przegrzaniu.

kulas
08-01-13, 15:41
Jaką masz instalacje LPG? W niektórych (zwłaszcza starszych) jest zewnętrzny przekaźnik odcinający pompę paliwa aby zapobiec jej spaleniu lub przegrzaniu.

ElpiGaz, ale byłem u gazownika na przeglądzie i nic nie mówił, że to mogło walnąć. Wydaje mi się, że ze względów bezpieczeństwa nie odcina mi pompy na tej instalacji.

fcek
08-01-13, 16:18
Różnie to bywa. A to jest sekwencja w ogóle?

jasiek09
08-01-13, 16:40
Może masz jakiś dokładany alarm który się zepsuł i odcina pompę paliwa

kulas
08-01-13, 18:52
Różnie to bywa. A to jest sekwencja w ogóle?

Tak, to sekwencja. I co całkiem dobry sprzęt. We czwartek byłem u najlepszego gazownika w okolicy, sprawdził parametry i mimo wieku trzyma bardzo dobre parametry. Dzwoniłem dziś do producenta, by się dowiedzieć o ten ewentualny odcinak pompy, ale nie mogłem się z nikim połączyć.


Może masz jakiś dokładany alarm który się zepsuł i odcina pompę paliwa

Mam zabezpieczenie na zapłonie. Jest przed przekaźnikiem, więc jeśli go dezaktywuje to mam normalnie napięcie na przekaźniki i dalej na pompie. W przeciwnym razie nie działa elektryka silnika i pompa paliwa, więc nawet gdyby zabezpieczenie było wciąż włączone to nie odpalę nawet na gazie.

kulas
09-01-13, 18:10
ROZWIĄZANIE:

Okazało się, że miałem jeszcze jedno zabezpieczenie odcinające pompę paliwa o którym nie wiedział nawet poprzedni właściciel. Teraz jest OK ;-)

Przy okazji... sprzedam pompę paliwa :D

skolopendra
09-01-13, 18:32
Przy okazji... sprzedam pompę paliwa

one się nie psują

kulas
27-02-13, 07:49
Cześć, problem wrócił.

Pierwsze co to oddałem przekaźnik do magika. Przeczyścił i przelutował sprzęt. Samochód "na zimno" nie odpala na benzynie. Po przekręceniu zapłonu przekaźnik piknie jak trzeba, ale... problem polega na tym, że słychać jak przekaźnik pika (wyłącza się?) razem z wygaszeniem się kontrolek po zapłonie, czyli pompa paliwa nie dostanie napięcia.

Po przejechaniu 50km i nagrzaniu auta, odpala bez problemu na benzynie, czyli przekaźnik piknie raz i poda napięcie na pompę.

Co może być?

Piskula
27-02-13, 08:00
Witam, sprawdź napięcie na pompie. zdejmij tylnią kanapę i te osłonę na 4 śrubki i wyjmij te kostkę na dwa kable i włóż w nie żarówkę i zobacz czy jak przekręcisz zapłon to żarówka powinna świecić razem z check'iem poźniej zgasnąć i zapalić się jak zaczniesz kręcić rozrusznikiem. Jeśli tak nie jest przekaźnik do zrobienia. Pozdro

kulas
27-02-13, 08:24
Witam, sprawdź napięcie na pompie. zdejmij tylnią kanapę i te osłonę na 4 śrubki i wyjmij te kostkę na dwa kable i włóż w nie żarówkę i zobacz czy jak przekręcisz zapłon to żarówka powinna świecić razem z check'iem poźniej zgasnąć i zapalić się jak zaczniesz kręcić rozrusznikiem. Jeśli tak nie jest przekaźnik do zrobienia. Pozdro

Dzięki za sugestię, ale wydaje mi się, że przekaźnik jest dobrze zrobiony.

Czy temperatura otoczenia i wilgoć mają wpływ na sprawne działanie przekaźnika?

skolopendra
05-03-13, 09:15
Czy temperatura otoczenia i wilgoć mają wpływ na sprawne działanie przekaźnika?

powinien być z zasady suchy

kulas
06-09-13, 08:57
Odkopuję temat, bo byłem pewien, że napisałem wyjaśnienie ;)

Otóż, miałem dodatkowe zabezpieczenie na pompie paliwa, które się popsuło. Za 50 pln usterka została usunięta ;)