Zobacz pełną wersję : Osłona komory silnika od dołu
Witam
Jak w temacie. Silnik 1,5. Macie jakieś opinie? Ktoś ma coś takiego? Standardowo czegoś takiego chyba nie montowali ale w niektórych samochodach coś takiego się dodaje. Zalety to np. mniejszy opór aerodynamiczny= mniejsze zużycie paliwa, szybsze doprowadzenie silnika do właściwej temp pracy, mniejsze zabrudzenia komory silnika. Ale czy np nie zagotuję silnika w lecie przy wysokiej temp ?
Proszę o opinie.
Zagotować nie zagotuje :) za to odpowiada odpowiednia chłodnica i wydajny wentylator. Z tym tempem nagrzewania też bym polemizował, wpływa pewnie ale bardzo nieznacznie, może dłużej by stygł - więc po ponownym odpaleniu po jakimś czasie szybciej łapał by temp. Kiedyś coś było o tych osłonach na forum, coś mi się kojarzy, ale nie pamiętam szczegółów.
Taka osłona szła w wersji 2,0 TD. W benzynie jest osłona na długości od zderzaka do kolektora. Moim zdaniem taka osłona w dieslu jest potrzebna właśnie jeśli chodzi o temperatury (zima). Co do czystości komory... Polemizowałbym. Ja mam osłonę standardową (krótką), silnik nigdy nie był myty, a nie jest jakoś tragicznie zasyfiony. Można powiedzieć, że przykurzony.
Moim zdaniem nie ma sensu się w to bawić. Chyba, że na siłę chcesz.
Lepszą inwestycją jest wyciszenie maski. Chyba, że masz...
To wyciszenie maski: coś się przykleja do maski ?
To wyciszenie maski: coś się przykleja do maski ?
Ale po co, jak mata jest standardowo? Chyba że jakaś bardziej kompletna, bo mniej więcej nad zbiorniczkiem płynu do wspomagania nie ma maty i jeszcze w którymś miejscu.
Wałkowałem, żeby się nie powtarzać.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?92652-Os%B3ona-pod-silnik-Civic-VI-gen-5d&highlight=os%B3ona+silnik
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?36646-Os%B3ona-pod-silnikiem&highlight=os%B3ona+silnik
Ale po co, jak mata jest standardowo? Chyba że jakaś bardziej kompletna, bo mniej więcej nad zbiorniczkiem płynu do wspomagania nie ma maty i jeszcze w którymś miejscu.
Maty się nie przykleja. Oryginalna jest na zapinki.
Nie wszędzie jest standardowo. U mnie jej nie było. :)
U mnie jej nie było.
Bo w 1.4 jej nie ma :) Seryjnie była na pewno w VTi i bodaj niektórych wersjach 1.6 z końca produkcji. Seryjnie.
Jeśli ktoś ją dołożył samodzielnie to inna sprawa.
1.6iLS byla w serii z 1996 roku ;)
1.4 iS z PL rocznik '99 wisi fabrycznie :) 1.5 z DE rocznik '96 nie ma, nie było i nie będzie, bo w sumie nie wiem co to daje, na pewno nie jest ciszej w środku od tej maty.
@grmi, osłona pod silnik zadziała wręcz kosmetycznie na rzeczy o których pisałeś, wg mnie nie ma sensu się w to bawić.
Bo w 1.4 jej nie ma :) Seryjnie była na pewno w VTi i bodaj niektórych wersjach 1.6 z końca produkcji. Seryjnie.
Jeśli ktoś ją dołożył samodzielnie to inna sprawa.
u mnie w d14z4 była (2000 rok), później jak kupowałem maskę z innego d14 to też była, tylko właśnie na zapinki. Czyli różnie wrzucali, w zależności od modelu czy silnika.
Od dołu to się opłaca metalową osłonę jak się w KJS-y bawisz, chronisz silnik przed kamieniami i miskę olejową w wypadku jakiegoś grzmotnięcia. W cywilnym aucie bym się w to nie bawił, różnicy nie poczujesz żadnej.
Może nie brudzilby się tak silnik?
Jeśli chodzi o brudzenie się silnika z pełną osłoną to jest tak że się nie brudzi. Gdy miałem pelna osłonę to silnik po miesiącu był taki jak go umylem. Na pokrywie zaworow był jedynie lekki kurz. Z rzeczy które się brudzily to tylko ścianą grodziowa. Reszta czysta.
Ale tak jak pisałem, do zglebionych aut sie nie nadaje. Moja zanim ją zdjalem była wielokrotnie klejona aż w końcu pękła w pół. Na każdych koleinach przycieralem osłona. Osłona wisiała jakieś 4cm nad droga.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
A jak jest z tym ewentualnym większym grzaniem silnika? Groźne to czy niezauważalne?
Z tym że silnik się grzeje to jakiś mit. Przecież od chłodzenia to jest chłodnica i układ chłodzenia. Z osłoną to nawet jakoś szczególnie nie zauważyłem żeby się szybciej silnik rozgrzewał.
Ja swego czasu kupilem na alledrogo oslone do diesla bo chcialem zakryc silnik od spodu. Kupilem, po roku wywalilem bo mi sie walala w garazu. Nie chcialo mi sie tego montowac.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.