Zobacz pełną wersję : d16z9 problem
maniekdoniu
06-01-13, 19:53
Witam więc mam problem ze swoją hondą silnik to d16z9 jestem w niemczech na swięta i sylwestra byłem w pl i samochód nie był odpalany 2 tygodnie dzisiaj jak wróciłem i go odpaliłem to juz cos mi nie pasowało bo obroty na ssaniu były w okolicach 1200-1300 a normalnie mam 1600 około, silniczek rozgrzałem i pojechałem w małą trase po 5 km zaczeły sie problemy jak daje gazu to strzela mi z wydechu a samochod nie chce jechac nie wiem jak to opisac poprostu dodając gazu samochod delikatnie przyspiesza,szarpie a z wydechu strzela. Na postoju po przyjezdzie do domu obroty spadły mi prawie do zera czasami sie zwiększały silnik wogóle dziwinie chodzi a przed wyjazdem było wszystko ok więc mysle ze to kwestia jakiejs elektryki czy cos pomóżcie doradzcie cos Panowie i panie:d
Układ zapłonowy do przejrzenia. Głównie przewody WN, kopułka, palec.
mogła również sie zebrać wilgoć w kostce aparatu zapłonowego. Ja tak raz miałem w d16 - rozpiałem kostkę, porządnie przedmuchałem i objaw się nie powtórzył.
Ale zapewne bedzie to coś z opcji które podał Michał102
maniekdoniu
06-01-13, 21:42
dzięki wielkie,a ta kostaka aparatu zapłonowego to gdzie jest dokładniej ? edit:dobra sprawdziłem w google juz wiem o co kaman dzieki wielkie , jak zrobie to napisze czy poskutkowało
maniekdoniu
08-01-13, 19:11
elo właśnie czyszcze kopułke było w niej troche wilgoci widac na sciankach kropelki jakby rosy było tez troche jakby smaru w srodku czy oleju nie wiem skad sie tam znalazł troszke styki zasniedziałe taki biały nagar czy cos,kopułka całą noc polezy w domu i jutro zakładam mam nadzieje ze poskutkuje ewentualnie jeszcze jutro ten aparat zapłonowy sprawdze narazie zabezpieczyłem go przed wilgocią,wyczysciłem tez te koncówki od kabli WN co wchodzą do kopułki 3 wyglądały spoko ale jedna końcówka była zardzewiała i jak ja wyciągnełem to wysypała sie sproszkowana rdza. jutro przed założeniem kopułki podsusze jeszcze kostke aparatu zapłonowego i mam pytanie? jezeli to czyszczenie i suszenie nic nie da to jaka może byc jeszcze przyczyna mojego problemu nikt nie maił podobnych objawów nigdy przy swoim silniku?
Jeśli masz olej w aparacie, to puszcza już simering na wałku. Będziesz musiał doszczętnie rozebrać aparat i go wymienić. OEMowy simering to koszt ~70-80zł. W zamienniku nie znajdziesz nic, bo oryginał ma bardzo nietypowy wymiar. Ja pierw kupiłem nieco większy, obrobiłem go tak aby wlazł ciasno. Niestety szybko puścił i musiałem zabrać się za to jeszcze raz - tym razem dałem mniejszy (wchodził luźno) i osadziłem go na silikon wysoko temperaturowy odporny na olej. Do tej pory trzyma bez problemu:)
maniekdoniu
09-01-13, 16:39
dzisiaj niestety nic nie zrobiłem pada cały dzien a ja to pod chmurka robie zreszta pojechałem kupic 4 swiece ngk i nie mieli dopiwero jutro rano będa wiec jutro będe ogarniac temat w kopułce to było cos raczej jak smar nie olej w aparacie zapłonowym nie widac oleju ale przed założeniem kopułki przesusze go suszarką do włosów,jak bedzie jakas wilgoc to wyparuje. A świece zmieniam bo tez pewnie sa juz zuzyte. Czytałem na googlach ze jakis facet miał ten sam problem co ja ale w oplu i miał 3 swiece walnięte ;d
maniekdoniu
12-01-13, 19:51
no wkońcu ;d świece wymienione na nowe ,kopułka wyczyszczona i cif chodzi jak talala ;D po wymianie swiec nawet ma lepszego buta niz miała ;d temat można zamknąc.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.