Zobacz pełną wersję : Soft Turbo -- D Series
Witam wszystkich.
Kupilem sobie ostatnio EJ6tke z silnikiem D16Y7 z paroma modami.
Jest zalozony kolektor ssacy z Y8, wtryski z Y8 (240cc), przepustnica z Y8,
EK4 Airbox oraz kolektor 4-2-1 (przy turbo oczywiscie wylatuje).
Do tego mam komputer USDM P28, w ktorym zostal zalutowany
chip pod CROME. Problem jest, ze spalil sie poprzedniemu wlascicielowi
komputer P2E. Mam tego P2E w domu, probowalem go podlaczyc
ale samochod nie odpala na nim...
Teraz myslalem... jesli juz itak trzeba dac wystroic ten P28, to czemu
nie jakis Soft-Turbo na 0,4 bara. Wiem ze to w sumie prawie zadne
cisnienie, ale moze by starczylo na 140KM. Moje plany byly :
- Kolektor Ram-Horn z Allegro z flanszem T3 (wiem ze nie najlepszy, ale chyba na 0,4 bara starczy)
- Turbo TD04L-12 lub -13 jakies uzywane tez z Allegro
- no oczywiscie rury do kolektora + intercooler jakis tam maly (zeby mozna bylo schowac)
- i bylejaki BOV, zeby nie byl za glosny tylko
Za latwo to sobie wyobrazam czy myslicie ze to da rade ?
Samochod itak bedzie strojony. Jest to juz zaplacone nawet.
A turbo + kolektor sie dostanie za 1000zl razem. Potem rury
ojciec mi z pracy zalatwi z kwasowki + jakis tam intercooler
znajde na szrocie u nas (w niemczech) ze Sprintera albo cos
w tym stylu. BOV kupie na eBayu podrobe HKSa lub GReddy.
Pozdrawiam
Dla mnie dmuchanie żeby uzyskać 30km to bezsens. Wolałbym minime zrobić dla takiego przyrostu.
Albo prosciej zeswapowac na dobre d16z6(kompa jusz masz) i albo przy nim pogrzebac na N/A i zrobic jakies 150km bezpiczniejsze bo bez doladowania albo wsadzic softa 0,5bara i dmuchnac ponad 150km
na tym setupie przy 0.4-0.5 bara to by wyszło ok 180-200 kuni a nie 140 ....
dokładnie ... znajomy z forum innego ma podobny z grubsza setup i Garett t25 daje mu 185KM/225Nm przy boostcie 0,4-0,5 bara
zalezy z jakiej turbiny, td04 -12 to sredni pomysl. bedzie wstawac przy 2,5k i konczyc przy 6. troche jak jazda dieslem ;)
wszyscy jaraja sie tymi koniami... turbo daje Nm ktore ciagna bude postaw d16 zdułbane na 150 kuca n/a z doładowanym d16 które mimo tylko 150 kuca ( pewnie przy doładowaniu 0.2 lub 0.3 bara) bedzie miało o 30-50 Nm wiecej i zje te wolnossace mimo ze kucy beda mieli tyle samo.. tak jak zostało napisane 12t jest troche za mała mysle ze minimum było by 13t a najlepiej 15t lub16t
Szczerze,osobiscie ładowałbym sam taki zestaw,jak bym mial mozliwosc tak zrobienia tego 'finansowo' jak i przyrostowo,do obecnego silnika wystarczy gore z y8 wlozyc i masz juz konia i Nm wiecej. Osobiscie wolalbym przyrost poprzez wlozenie turbiny do d16 niz bawienie sie w wymienianie kolektorow,wtryskow,kompami itd (czlowiek uczy sie na wlasnych bledach) ,szczegolnie,ze masz do dyspozycji d16,gdzie mozesz kucizne w razie czego zalozyc i nie ma sie co bac. Brakuje Ci tylko zrobienie wydechu,bo z seryjnym wydechem,raczej to malo pojdzie, no i dodatkowe zegary
postaw d16 zdułbane na 150 kuca n/a z doładowanym d16 które mimo tylko 150 kuca ( pewnie przy doładowaniu 0.2 lub 0.3 bara) bedzie miało o 30-50 Nm
chyba nie byles nigdzie świadkiem takich wyścigów. Jest to nieprawda. Turbo ma gorszy start, opóźnienie po zmianie biegów i taki soft puchnąłby na górze - przy takiej samej mocy NA i Turbo to NA będzie z przodu na 1/4mili. Zaznaczam - na 1/4mili.
Ach sorry. Zapomnialem wogole ten watek bo tak dlugo nikt nie pisal.
Plany sie zmienily troche.
Bo jednak wlasnie nie bedzie TD04 tylko Garrett T25 z Nissana S13.
Juz itak wszystko przeczytalem wszystko co chcialem wiedziec :)
Co do tych "Dla mnie dmuchanie żeby uzyskać 30km to bezsens."
- Ludzie. Modzicie przy aucie zeby to mialo sens ogolnie ? Co wam daja
czarne lampy lub obnizenie. Ja po prostu mam taka pasje i chce wyprobowac,
bo nigdy autka na turbo nie przerabialem. A poniewaz itak komp bedzie
strojony (juz zaplacone), to myslalem zeby od razu go dmuchnac :) Mi chodzi
bardziej o przerobienie samo w sobie a nie ile mi wyjdzie kucykow. Dlatego
pisalem, ze nawet jak tylko wyjda mi tylko 140KM, to bede zadowolony.
I po moich wyliczeniach to D16Z6 nie byl by wcale tanszy. U nas za Z6 trzeba
dac okolo 500€ (2000zl). Po wyliczeniach mi wyszlo 350-450€ za zaturbienie.
100€ za Ramhorna kolektor (albo i taniej jak uzywany)
100€ za Turbo z S13
50€ za BC + BOV
15€ za Intercooler z Eclipse (SMIC)
30€ za wystrojenie
I reszta kasy na rury do Intercoolera i na duperele jak
waze do podlaczenia turbiny pod olej i wode.
Pozdrawiam
jakie ceny w ogóle masakra to są ceny oczywiście za używki ? turbina wiadomo... a jaki stan ?
chyba nie byles nigdzie świadkiem takich wyścigów. Jest to nieprawda. Turbo ma gorszy start, opóźnienie po zmianie biegów i taki soft puchnąłby na górze - przy takiej samej mocy NA i Turbo to NA będzie z przodu na 1/4mili. Zaznaczam - na 1/4mili.
owszem nie byłem ale wiem jak zachowuje sie auto przed turbo i po turbo i naprawde wolał bym jezdzic na 0.2 bar niż wkładac wałki robic wydechy i inne bzdury za setki jak nie tysiace złotych... a z tym puchnieciem na gorze to jakies głupoty gadasz.. przeciez jesli załozy spreżarke dostosowana do zapotrzebowania silnika na powietrze to w przypadku silnika hondy napewno bedzie to gora...
kiedys stawałem jajem b16 1000kg soft (210-220kuca) vs CRX b16 180 kuca wydmuszka 870kg i i tak na 3 biegu turbo odjeżdza miażdzaco takiemu wolnossakowi...
z reszta:
http://www.youtube.com/watch?v=tmGkg-T-EFs
vs
http://www.youtube.com/watch?v=gbEIigse_Gw
policz jeszcze koszta zwiazane z n/a ktore jedzie tylko na pierwszych 3 biegach
za ta kwotem mozna naprawde fajny zestawik turbo zaaplikowac i doładowac nie 0.3 a 0.6 i tez bedzie latac... poza tym zawsze pozniej masz mozliwosc zrobienia silnika na kuciznie i nadmuchac
Wydaje mi sie ze n/a nadaje sie na jakies kjs'y itp natomiast do cwiartek i normalnego ulicznego kilowania turbo
jakie ceny w ogóle masakra to są ceny oczywiście za używki ? turbina wiadomo... a jaki stan ?
Pewnie ze za uzywki. Poszla mi T25 na niemieckim forum za 50€
z przed nosa :( Byla w dobrym stanie, tylko ze walek juz lekkie luzy mial.
Ale wedlug sprzedawcy nie konieczna jeszcze regeneracja. Moze by
przy 0,5 bara wytrzymala troche.
I to niema byc zaden fight. Po prostu od czasu do czasu dla picu
bym przejechal sie na 1/4 mili bez robienia wstydu.
Pozdrawiam
Kupilem turbine ! :) Ale troche wieksza niz chcialem. Z Lancera Evolution
TD05 za 120€ z HKS-Style BOV i Boost Controllerem manualnym.
Pozdrawiam :)
dla 0,5 bara szkoda zabawy i $. trzeba to rozbudowac;p. turbo fajne jak i cena;p
dla 0,5 bara szkoda zabawy i $. trzeba to rozbudowac;p. turbo fajne jak i cena;p
bulsiet :P
EnzyMe - bardzo fajna cena za tę turbinę! jestem mocno ciekaw jej stanu bo na allegro takie turbiny to od 800PLN wzwyż...
a z tym puchnieciem na gorze to jakies głupoty gadasz.
mówiłem o takim setupie, jaki planował autor. 12T czy T25 puchloby powyżej 6,5k. Z przyspieszeniem podałeś dwa razy złe przykłady - różnią się po 30KM zarówno w Twoich wyścigach jak i filmach na yt. Postaw obok tego softa z filmu (który nawet w opisie ma napisane, że puchnie..) ED7 Kunia na 170KM. Tak samo obok Twojego softa moje NA na 220KM. Mierzyłeś kiedyś Twoje auto na 1/4mili? Bo ja jeździłem 240konnym Z6 na R888 powtarzalne 13.7 i nie było opcji, żeby zejsć niżej. Ja swoim NA 13.6 na federalach. Różnica w wagach pewnie 100kg. W Nm..jakieś 80.
enzyme: 30E ze wystrojenie...tanio tam u Was :D zapomniałeś o wtryskach, zegarach i jakiejś chłodnicy oleju. No chyba, że nie założysz zegarka od oleju to nie zauważysz problemu chłodnicy ;)
enzyme: 30E ze wystrojenie...tanio tam u Was :D zapomniałeś o wtryskach, zegarach i jakiejś chłodnicy oleju. No chyba, że nie założysz zegarka od oleju to nie zauważysz problemu chłodnicy ;)
30€ bo po znajomemu i on tylko dla mnie tak tanio robil, zeby juz mial mapke taka.
To bedzie innym po 100€ wciskal gotowa mapke moja pod softa :)
Chlodnicy oleju niemam i na razie nie bedzie jeszcze. Zegary od dziewczyny dostalem :
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/398672_270899669633025_1246679424_n.jpg
Niestety sie pomylila i mi kupila Fuel Pressure zamiast Oil Pressure. Ale pieprzyc to :)
Oil Temperature tez mam tutaj. Czekaja juz. Jedyne co jeszcze potrzebuje (ale nie teraz)
to AEM A/F-Ratio + Wideband Lambda :)
Trzeba czekac az dojdzie turbina.
Tu jak wyglada :
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/538654_465511250171865_2042783135_n.jpg
Pozdrawiam
Pamietaj tylko, że TD05 to jest absolutnie co innego niż 12t czy t25. Wstanie śmiało 1k obr pozniej niż poprzednie. Ale przynajmniej nie będzie za bardzo obciążało korb z dołu..
Pamietaj tylko, że TD05 to jest absolutnie co innego niż 12t czy t25. Wstanie śmiało 1k obr pozniej niż poprzednie. Ale przynajmniej nie będzie za bardzo obciążało korb z dołu..
Niema tego zlego co by na dobre nie wyszlo :)
Moja mama ma tez jezdzic od czasu do czasu EJ6tka. Wiec bedzie
to moze nawet lepsze. Bo ona raczej powyzej 3000obr/min nie kreci.
A jak turbo by pompowalo dopiero przy 5000obr, to bym niemial
nic przeciwko temu :)
Pozdrawiam
w d16z6 turbina td04-16t wstaje przy 2500obr i utrzymuje spokojnie do 8000 ciśnienie
ale..jakie ciśnienie :) A po drugie: to, że utrzymuje wartość ciśnienia nie ma nic wspólnego z utrzymywaniem sprawności...Cos tam doświadczenia mam z 16t ;)
miałem 16t w zakutym d16z5 turbo (1.1) i w sofcie b16(0.5) i w obu nie spadało doładowanie az do odcinacza i ewidentnie był odczuwalny cały czas przyrost mocy
btw zalazlem najlepszy przykład jaki mogł byc :D bo twoj wykres
http://delta.home.pl/chip/images/projekty/fawor_wykres_1.jpg
miałem 16t w zakutym d16z5 turbo (1.1) i w sofcie b16(0.5) i w obu nie spadało doładowanie az do odcinacza i ewidentnie był odczuwalny cały czas przyrost mocy
eh..przeczytaj moją wypowiedź jeszcze raz.
to, że utrzymuje wartość ciśnienia nie ma nic wspólnego z utrzymywaniem sprawności
Zobacz na mapie kompresora w którym miejscu znajduje sie punkt 1,1bar doładowania i przepływu pod odcinką dla D16Z6 przy 7k obr. Może od razu odpowiem - praktycznie na granicy mapy. Sprawność bardzo daleka od maksymalnej. I idealnie widać to na wykresie, który wrzuciłeś. Moc już nie rośnie tylko ledwo co sie utrzymuje, bo moment spada na pysk. Moc rosłaby wtedy, gdyby moment był płaski do samej odcinki. Wtedy masz dobraną dobrą turbinę, która JEDNOCZEŚNIE przy utrzymywanym ciśnieniu utrzymuje wysoką sprawność i nie gotuje powietrza.
tutaj masz przykład TD05, turbina która nie zdycha w wyższej partii obrotów
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/429551_401996126535849_1565499286_n.jpg
W sumie teraz juz widze o co chodzi.. nigdy chyba nie załapie jak odczytac wartosci z tej mapy kompresora.. jesli dobrze kombinuje to punkt mocy max. silnika n/a (obr) ma byc jak najbliżej srodka mapy kompresji tak?
Fawor napisałes jeszcze jedna rzecz odnosnie gotowania powietrza. Napisz dokładniej o co w tym chodzi bo to ciekawe jest.
tutaj masz przykład TD05, turbina która nie zdycha w wyższej partii obrotów
dokładnie. Przy danym ciśnieniu porusza się w takich zakresach sprawnosci, że moment wręcz rośnie do samej odcinki. No ale przez to też później wstaje..coś za coś.
jesli dobrze kombinuje to punkt mocy max. silnika n/a (obr) ma byc jak najbliżej srodka mapy kompresji tak?
Fawor napisałes jeszcze jedna rzecz odnosnie gotowania powietrza. Napisz dokładniej o co w tym chodzi bo to ciekawe jest.
punkt zapotrzebowania na powietrze przy danym ciśnieniu (jakie chcesz osiągnąć) ma być jak najbliżej maks sprawnosci (sprawność opisana na mapie w procentach). Jeśli punkt zbliża się do końca mapy spada sprawność spręzarki (procenty maleją). Turbina, mówiąc kolokwialnie, męczy się i utrzymuje cisnienie już na granicy swojej wydajności przy jednoczesnym podwyższaniu temperatury powietrza sprężanego zauważalnie mocniej, niż w punktach maks sprawności. Przy rosnącej temp w dolocie spada Ci gęstość powietrza - musisz odjąć paliwa - spada moment obrotowy - nie rośnie moc.
Witam podłącze się do tematu. Podobnie jak kolega Enzyme złożyłem auto tylko z silnikiem b18c4 i moje pytanie brzmi jaką turbinę założyć żeby miało to ręce i nogi.Planowałem od VolvoT5 ale nie wiem czy to dobry pomysł.
no to widzę ze i ja dobrze kupiłem, ponieważ również panuje uturbienie D16 i już kupiłem TD04HL-16T;)
no to widzę ze i ja dobrze kupiłem, ponieważ również panuje uturbienie D16 i już kupiłem TD04HL-16T;)
Mialem tez kupic TD04HL-16T ale dostalem TD05 taniej. Jak co to sie zamienie z kims na
TD05. Zobaczymy na razie jak to bedzie chodzilo. Jutro powinna dojsc jesli nie zrobil mnie
znowu ktos w ch*ja.
Pozdrawiam
Z td05 jest więcej problemów przy montazu, ale overall jest to turbina o wiele lepsza..
Z td05 jest więcej problemów przy montazu, ale overall jest to turbina o wiele lepsza..
Sam sie przekonam :) Mam juz kogos kto mi bedzie robil adapter z T4 na TD05. Tylko musze
jeszcze problem z creepem jeszcze pokonac jakos. Bo niechcial bym miec przez przypadek
0,8 bara na nieruszanym bloku przy peaku. Musze zobaczyc wogole jaki Wastegate kupic.
Najchetniej uzywany.
Ach i mam juz zdjecia kolektora. Tez powinien na dniach dojsc :) :
http://imageshack.us/a/img845/6752/imag0178nh.jpg
http://imageshack.us/a/img545/6088/imag0179qu.jpg
Pozdrawiam
Enzyme ciekawy jestem jak Ci wyjdą koszta samych części jesteś w stanie przełożyć to mniej więcej na PLN? sam się na takie coś bym pisał...
Enzyme ciekawy jestem jak Ci wyjdą koszta samych części jesteś w stanie przełożyć to mniej więcej na PLN? sam się na takie coś bym pisał...
Wydalem do tej pory :
- 120€ za TD05-16G , HKS-Style BOV, Boost Controller (Turbo uzywane)
- 70€ za kolektor turbo (nowy nie uzywany na forum)
- 30€ za Chip CROME oraz strojenie (tylko zaplacone na razie. jeszcze nie strojony)
Trzeba jeszcze :
- ok. 75€ za Wastegate (nowy) lub taniej uzywany
- 75€ za Intercooler 550x140x65 (ok. 5l) (nowy) lub taniej uzywany
- rury, *******ety jak uszczelki, przespawanie kolektora, weze na wode i olej itd.
W przeliczeniu :
120€ (480zl)
+ 70€ (280zl)
+ 30€ (120zl)
+ 75€ (300zl)
+ 75€ (300zl)
--------------------
370€ = 1480zl + duperele. Mysle ze w
2000zl sie zmieszcze.
Najgorsze jest to ze dzisiaj moja turbina przyszla. Oczywiscie nikogo
w tym czasie nie bylo w domu -.- . Bylem na poczcie... "Dopiero
jutro mozna odebrac -.-)
Pozdrawiam
I w tej chwili zastanawiam się, jak to jest, że niektórzy twierdzą żeby sklecić soft turbo które bedzie śmigać trzeba wydać 6/7tys. Dokładnue czegoś takiego potrzebuje jak Ty ogarniasz.
I w tej chwili zastanawiam się, jak to jest, że niektórzy twierdzą żeby sklecić soft turbo które bedzie śmigać trzeba wydać 6/7tys. Dokładnue czegoś takiego potrzebuje jak Ty ogarniasz.
Odczekaj z 2-3 miesiace to sie dowiesz czy zadziala i bede zadowolony.
Jesli tak, to wiesz co robic a jesli nie to zbieraj na cos porzadnego :)
Pozdrawiam
EDIT:
Za ok. 10.000zl masz calutkie turbo na 350KM do D16, wiec po co 6.000-7.000 na softa
wydawac. Mam nadzieje ze wolno mi tutaj linka wstawic z niemieckiego forum, ale tu jest
lista czesci i ile kosztuja (oczywiscie trzeba sprowadzic z USA) :
http://www.maxrev.de/d16-350-ps-turbokit-mit-engine-rebuild-einkaufsliste-zum-abhaken-t265873.htm
HondaParts
17-01-13, 23:38
Połowa gratów to najtańsza chińszczyzna....Ktoś to musi sprowadzić z USA....A złożenie silnika,włożenie go do budy??
- ok. 75€ za Wastegate (nowy) lub taniej uzywany
Ciekawe..w PL za 300zł to nawet shitu nie kupisz, a używkę ciężko trafić. Osobiście mam niemiłe doświadczenia z replikami(podobno już tymi lepszymi) za niewielkie stosunkowo pieniążki (419zł), do której dokupienie dopiero oryginalnej membrany TIALa zażegnało problem, a i tka jeden zawór wymieniłem na gwarancji z racji zapiekającego się tłoczka.
Sprężarkę udało Ci się wyrwać za śmieszne pieniążki, oby była dobra. W PL niestety także o to ciężko.
IC trochę mały..ale miejmy nadzieję starczy..
- rury, *******ety jak uszczelki, przespawanie kolektora, weze na wode i olej itd.
370€ = 1480zl + duperele. Mysle ze w
2000zl sie zmieszcze.
Nie zmieścisz. Gdzie przewody, gdzie podstawka, no i te rury..kwasiak najdroższy, ew aluminiowane..lecz też niską ceną nie grzeszą, kolanka, flansze...zobaczysz, że nie trudno będzie się zbliżyć do tych 5000PLN ów. Po drodze jeszcze jakaś muka.. Do tego mimo softa chłodnica oleju by się przydała.
Tak czy owak powodzenia. Będę śledził temat. Trzymam kciuki :)
A złożenie silnika,włożenie go do budy??
Bartuś..czytaj ze zrozumieniem... Kolega softa planuje. Nie wyciąga silnika :)
Ktoś to musi sprowadzić z USA
Przy sofcie niewiele musi :) .. Chyab tylko WG, ale miejmy nadzieję, że w końcu Properfekt stworzy coś godnego polecenia.
Koszta zależą od okazji i tego co samemu się robi znam takich którzy to ic kupują kolanka na allegro za 70zł szt. a znamtakich co kupują na szrocie od diesla za grosze dlatego cenu nie są takie, że tyle i tyle
Koszta zależą od okazji i tego co samemu się robi znam takich którzy to ic kupują kolanka na allegro za 70zł szt. a znamtakich co kupują na szrocie od diesla za grosze dlatego cenu nie są takie, że tyle i tyle
Owszem. masz rację, ale nie do końca. IC ze szrotu nigdy bym nie kupił(próbowałem i dziękuję bardzo). Oszczędność 150zł a stan i jakość nieporównywalna, chyba że faktycznie masz duże szczęście9 a ile przy tym wydasz na jeżdżenie na szrot i czasu zmarnujesz?). Kolanka, węże i opaski można kupićw sklepach z o-ringami, łożyskami itp w tym łączenia na metry z tego samego materiału - lecz i tak nie jest sporo taniej, gdyż sam wąż sylikonowy tani nie jest. Wszystko wykonane ręcznie a mimo to koszta niskie nie były.
Pewnie powiesz, że węże (często z zestawów skręcane) można kupić używki. Niestety problem tych węży polega na słabej jakości, często po niedługim okresie zaczynają się pocić w miejscach gdzie są zaciskane,aż finalnie ciekną. Może to denerwować, porządny zakuty fabrycznie(dobierany na metry) wąż "przeżyje" auto,lecz tani nie jest. Wszystko zależy od użytkownika, czy non stop chce się borykać z problemami(teoretycznie oszczędzając) czy cieszyć się bezawaryjnym softem(faktycznie oszczędzając). Podstawkę też kupić używkę...niestety często ciekną z racji zbyt mocnego dokręcenia przez poprzedniego właściciela, a o uszczelkę nie tak łatwo itd..itd.
Nie wiem jak można się w 2000 zmieścić z turbo, jak w 4500-5000 to jest już fajnie.
Doszla turbinka. Niestety jeden bolec zlamany przy flanszu, ale juz nowy
zamowiony. Ale pozatym jest ok.
http://imageshack.us/a/img820/9929/wp000026r.jpg
http://imageshack.us/a/img46/139/wp000028s.jpg
http://imageshack.us/a/img46/7817/wp000032k.jpg
Pozdrawiam
Ale pozatym jest ok.
Czy ok to się okaże jak odpalisz :].. To że wirnik nie lata na boki jak opętany to tylko dobrze rokuje a czy szczelna to się jeszcze okaże. Tak czy owak jestem dobrej myśli i życzę powodzenia :) .
w sumie wielkie to turbo jest.. mysle ze na sofcie 0.6 bara 1 i 2 bedzie szczekac na odcinie palac laka !! ;)
w sumie wielkie to turbo jest..
I wlasnie to mnie troche niepokoi. Myslalem ze bedzie duzo mniejsze.
A tu dostaje karton taki wielki :/ Wody ani oleju nie bierze wedlug
sprzedawcy. Ale zobaczy sie. Najwyzej zaplace te 50€ za rebuild kit i
mi wymienia uszczelki w nim u ojca w pracy.
Ach i dostane weze do wody i oleju u ojca w pracy za darmo :) Wiec
znowu zaoszczedzilem troche kasy.
Pozdrawiam
Ach i dostane weze do wody i oleju u ojca w pracy za darmo Wiec
znowu zaoszczedzilem troche kasy.
Takiemu to dobrze. Z czystej ciekawości..jakie? Było by miło gdybyś zapodał jakieś foto. Jeśli tatko ma możliwość zakuć przewody, to rewelacja, bo ich koszta powalają. I widzisz, gdy mówimy o kosztach turbo dla zwykłego śmiertelnika, nie jeden nie rozumie, że chcąc budować bez możliwości takich ja Twoje nie zejdzie się poniżej 5000PLN
no duża ta turbina coś, moim zdaniem za duża jak na ten silnik...
Zaraz tam duża.
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/images/big_turbo.jpg
:p
Zaraz tam duża.
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/images/big_turbo.jpg
:p
Jak do silnika 1.6 to jest w porownaniu duza. Evo 5 ma silnik
4G63T. 2l DOHC. A jednak jest roznica czy 1.6 czy 2.0.
Z wezami zobaczymy :)
Pozdrawiam
ale w evo turbina wstaje od ponad 3200 obr. wiec nie powinno byc tak zle
Siema.
Mam D16Y8, kolektor 4-2-1, wydech na 2 cale przelotowy, parówka na dolocie Simoty.
Nawiązując do tematu to co mógłbym zrobić żeby podnieść moc???
Żeby włożyć turbo to nie trzeba zakuć silnika?
a co myślicie o Turbo IHI JV11 jest to z Probe GT, tam dawało rade spokojnie na 0.8 bara :D wiem, bo mam taki samochód, a czy w Hondzie też by sie sprawdziło ? pytam ponieważ w Probe bedzie wieksze turbo i zostanie mi z niego te właśnie fabryczne :D
ale w evo turbina wstaje od ponad 3200 obr. wiec nie powinno byc tak zle
no to w 1.6 wstanie blisko 3800 obr, bez sensu takie coś bo turbo się daje żeby można było dołem jeździć a nie ciągle kręcić jak n/a, najlepiej takie które wstaje jak najszybciej ale też obsłuży zapotrzebowanie do końca obrotów. Poza tym na takim co późno wstaje będzie też spory lag.
bez sensu takie coś bo turbo się daje żeby można było dołem jeździć a nie ciągle kręcić jak n/a,
Najwieksza glupota jaka kiedykolwiek slyszalem...
A tu przy ilu wstaje ? :
http://www.youtube.com/watch?v=KuEJ9DiBp3k
Bo nie wyglada na to zeby przy 2000 obr. wstawala juz.
W dieslach wstaje przy 1500 mniej wiecej. Wiec jesli chcesz
miec na niskich obrotach juz cisnienie, to se diesla kup.
@wszyscy inni.
Prosze mi tu nie spamowac. Otworzcie wlasny watek, bo ten
mial byc o projekcie a nie o tym "jak doladowac moj silnik"
abo "jak moge miec wiecej mocy w d16y8".
Dziekuje bardzo.
Pozdrawiam
no to w 1.6 wstanie blisko 3800 obr, bez sensu takie coś bo turbo się daje żeby można było dołem jeździć
bzdura, deptając od 2tys obr. przy doładowanym silniku w którym turbo wcześnie wstaje to se możesz zajechać motor w tydzień. zresztą nie da się chyba tak zoptymalizować turbiny żeby wcześnie wstawała i do końca utrzymywała sprawność jeszcze...może przy okazji niech śniadanie zrobi i śmieci wyrzuci?
jak chce się jeździć dołem to sie klekota kupuje 1,9 tdi a nie robi civica turbo...
bzdura, deptając od 2tys obr. przy doładowanym silniku w którym turbo wcześnie wstaje to se możesz zajechać motor w tydzień. zresztą nie da się chyba tak zoptymalizować turbiny żeby wcześnie wstawała i do końca utrzymywała sprawność jeszcze...może przy okazji niech śniadanie zrobi i śmieci wyrzuci?
Ehh...popatrz na mój wykres(w temacie http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?157097-EJ6-B16A2-Turbo-Czarna-sucz-by-wwljohn). Turbo wstaje 2500 ..full boost 3000-3500 zależy na którym biegu i sprawność utrzymuje do samego końca :] (po vtecu spada doładowanie o jedyne 0,03-0,05, ale przebieg momentu i mocy non stop w górę). Kolega ma rację. Turbo zakłada się po to, aby jechać z dołu. Poprawić sprawność silnika, a co za tym idzie auto mniej pali. Odczułem na własnym przykładzie :) . Nie raz deptałem z dołu i silnik ma się dobrze :] Kocham teoretyków którzy nie mają, a piszą jak działa ;]
A tu przy ilu wstaje ? :
http://www.youtube.com/watch?v=KuEJ9DiBp3k
TU wstaje gdzieś przy 4000. Nie porównuj mocnego, zakutego silnika do softa. Jak chcesz napędzić lochę która na górze nie spuchnie z dołu? W takim przypadku tylko kompresor + turbo i też by ciągnęło z dołu a potem miało zaje***tą górę.
Poza tym na takim co późno wstaje będzie też spory lag.
Przy D serii nie powinno być tak źle. Sam jestem ciekaw co z tego będzie. Działaj i zdaj relację:)
Najwieksza glupota jaka kiedykolwiek slyszalem...
bzdura, deptając od 2tys obr. przy doładowanym silniku w którym turbo wcześnie wstaje to se możesz zajechać motor w tydzień. zresztą nie da się chyba tak zoptymalizować turbiny żeby wcześnie wstawała i do końca utrzymywała sprawność jeszcze...może przy okazji niech śniadanie zrobi i śmieci wyrzuci?
Co wy możecie wiedzieć o turbo, jak nawet nie macie a gadacie i się wymądrzacie:confused: wwljohn ma turbo i potwierdza to co ja piszę mając też turbo, więc lepiej słuchajcie się bardziej doświadczonych a nie teoretyzujcie. Najgłupszym zdaniem jest
deptając od 2tys obr. przy doładowanym silniku w którym turbo wcześnie wstaje to se możesz zajechać motor w tydzień totalnie nie wiesz o czym piszesz, śmigałem na kompresorze parę lat i ładowanie miał poniżej 2000obr przejechał tak 50tys km deptany był od dołu i do dzisiaj jeździ więc takie głupoty zatrzymaj dla siebie, teraz mam turbo co wstaje od 2tys i daje rade do końca no szkoda że tych śmieci nie wyrzuca i śniadania nie zrobi!
Odczekajcie zamiast dyskutowac to sie przekonamy wszyscy.
Pozdrawiam.
Prosze mi tu nie spamowac. Otworzcie wlasny watek, bo ten
mial byc o projekcie a nie o tym "jak doladowac moj silnik"
abo "jak moge miec wiecej mocy w d16y8".
Jak dobrze widzę to temat nazywa się "Soft Turbo -- D Series" a nie soft turbo gruszkina, jak chcesz mieć prywatny temat to se pisz o turbo w własnym temacie o aucie, a nie że temat jest ogólny i się dziwisz że ludzie się wypowiadają o sofcie.
a ja życze powodzenia :D mam nadzieje ze Ci sie uda w 3 tysiach zmiescic bo te dwa tauzenki co mowiles to raczej ciezka sprawa :) al... nigdy nie mow nigdy :)
no to w 1.6 wstanie blisko 3800 obr.
tu mamy szczyt teoretyzowania :D "tam wstaje przy 3,2k , to tu wstanie przy 3,8" marek, weź sie pan...
ani nie mam turbo ani nie mam d16y8...natomiast jestem ciekaw kto jednemu i drugiemu stroił silnik i czy weźmie pod uwagę robienie w doładowanym silniku WOT przy 2k obrotów przy ew. reklamacji. Nie mam turbo ale powiedzmy że miałem z tym sporo z nim do czynienia, poza tym zwykli zjadacze co kupują i katują jasne, mówcie co chcecie, panewkom wszystko jedno przecież...
Tak czy inaczej pisząc o sprawności i dając przykład nie spadającego boosta strzelasz se w girę <cośtam>wwl.
Także Max, ta turbina będzie spoko i pierdzielenie chłopaków że "o za duża, wstanie późno" wsadzić można między bajki - to nie garrett GT30 :)
Tak czy inaczej pisząc o sprawności i dając przykład nie spadającego boosta strzelasz se w girę <cośtam>wwl.
Także Max, ta turbina będzie spoko i pierdzielenie chłopaków że "o za duża, wstanie późno" wsadzić można między bajki - to nie garrett GT30
Chyba ty :] ... Pamiętaj, że wastegate idealny nie jest. To tylko sprężyna. Gdybym miał do tego sterownik HKSa zapewne utrzymało by się wszystko nienagannie i to nie kwestia turbiny, że po vtecu spada o te 0,03..
Dalej..kto mówi, że turbo wstanie przy 2000 i że stroimy auta, aby wstawało - gdzie wystrojenie nie ma tu nic do rzeczy? Nawet kompresor nie da full boosta przy 2000 obrotów :] . Nikt nie mówi, że turbina kolegi będzie za duża. Osobiście ciekaw jestem jaki będzie efekt wcale przy tym nie twierdząc, że za duża i że miałby mieć jakiegoś laga.
Po tym co piszesz widać właśnie ile miałeś do czynienia z doładowanymi silnikami :] .. Ale ok. Wybaczam :P
Nie chce mi sie znowu teorii wylewać czytając niektóre bzdury...dodam jedynie, że między 'turbina wstanie', a 'ma boost docelowy' jest ogromna różnica. Oczywiście w gadce, kiedy wszyscy mówią o tym samym. Tutaj każdy mówi o czym innym plus twardo czuje sie w tym specem wiięc keep goin', a autor niech robi bezawaryjne turbo.
Co do turbo w D16 to przy dobrym wystrojeniu korby dużo zniosą momentu. Wykres D16A7 z T25 z Saaba, który fabrycznie miał 175KM http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1234f6e42c98af87.html moc nie poraża, ale niutony na drodze są fajne.
Co do kosztu jesli ma to bezawaryjnie jeździć to 10KPLN+. Sam wydech to ok. 1KPLN... no chyba, że ktoś chce robić go z rur hydraulicznych...
Turbina pokazana gdzieś w temacie to nadaje się na 1/4 mili nie na ulicę
Co do turbo w D16 to przy dobrym wystrojeniu korby dużo zniosą momentu. Wykres D16A7 z T25 z Saaba, który fabrycznie miał 175KM http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...42c98af87.html moc nie poraża, ale niutony na drodze są fajne.
Seryjna korba D16 boost coś ok 0.7 bara TD04HL-13T silnik nadal śmiga u 2 właściciela nadal na doładowaniu.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/310535_204616586273805_1168798387_n.jpg
to jest wynik dla 0,7b na 13T? Cyferki śliczne choć kreski pokazują już zaleto-wadę tej turbinki ;). Natomiast wykres kolegi Norbiego średnio ładny choć cyfry jak na 0,5b brzmią...wiarygodnie
to jest wynik dla 0,7b na 13T? Cyferki śliczne choć kreski pokazują już zaleto-wadę tej turbinki ;). Natomiast wykres kolegi Norbiego średnio ładny choć cyfry jak na 0,5b brzmią...wiarygodnie
na strojeniu były piki boosta przez MBC, to był najlpeszy wynik z 3 dni walki z różnymi MBC i testy, ale stałe 0.7 do końca, turbo małe to i szybko puchnie
niuton co to za d16?? odprezone? czy seria?
odprężone uszczelką, reszta seria dół D16Y7 i głowica d16Z6,
odprężone uszczelką, reszta seria dół D16Y7 i głowica d16Z6,
Skad taka uszczelke dostac ? Glowice Z6 tez mam, wiec moglo by byc ciekawie.
Chociaz glowica Z6 miala byc na moje EG z D13 :/ Ale zobaczymy. Na razie dalej
czekam na graty, bo jeszcze nic nie przyszlo.
Ale prosze mi tu nie dyskutowac o teoriach jakis, tylko po prostu odczekac.
Na ch** sie klucic, jak sami sie przekonamy co z tego wyjdzie, jak bede gotowy.
Pozdrawiam
oem uszczelki są dostępne w kilku grubościach np.- 0.7mm, 1.15mm, 1.25mm
oem uszczelki są dostępne w kilku grubościach np.- 0.7mm, 1.15mm, 1.25mm
Ach OK. Myslalem ze jakas specjalna. Bo ponoc sa uszczelki specjalnie do odprezania silnika.
Pozdrawiam
poza ta uszczelka Y7 z głowica Z6 tez juz jest troszke odpreżone
arecki18is
22-05-13, 17:09
Halo halo może właściciel wątku odgrzał by kotleta..
Halo halo może właściciel wątku odgrzał by kotleta..
Mialem egzaminy i nie bylo czasu. Zajrzyj do mojego watku to bedziesz wiedzial
jak daleko jestem.
Plan jest lekko zmieniony, bo nie bedzie TD05HR, tylko replica GT30. Wiem ze lag bedzie
spory, ale za to zawsze bede mial mozliwosc zrezygnowac tylko z "Soft" boosta i dmuchac
normalnie.
Dodatkowo bede zakladal jednak glowice Z6. Juz zaczelem ja czyscic, ale jednak bedzie
jeszcze raz rozebrana, bo nowe uszczelniacze bede zakladal, i zawory beda na nowo szlifowane.
Wiec na razie glowica czeka, az znajomy bedzie mial czas :
http://imageshack.us/a/img832/69/dsc0131af.jpg
ładnie się prezentuje zestaw
Niuton, na jakim MBC w końcu osiągnęliście stały boost w tym projekcie, jak dobrze kreski kojarzę to chyba Bartkowe D16T
Properfect najlepiej trzymał nam doładowanie, potem zawitał jeszcze zewnętrzny wastgate.
Ale wykres jest na seryjnej gruszce.
Masz tu wykres z mojego aktualnego dupowozu po bułki, setup podobny do Bartka porównanie 0.45 bara i 0.8 z TD04HL-16T, powalczę w tygodniu z jak najdłuższym utrzymaniem momentu na poziomie ok 280-290Nm, zobaczymy co z tego wyjdzie
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/965272_467216473347147_2025452937_o.jpg
Góra wygląda zacnie w h*j !
Góra wygląda zacnie w h*j !
A będzie jeszcze lepiej :), fabryczny BOV nie trzyma boosta przy wysokich obrotach wiec musimy się z nim rozprawić, wleci też BOV ProPerfect dostroimy i będzie lepiej, moc wzrośnie moment maksymalny raczej zostanie bez zmian, doładowanie też na tym poziomie lub troszkę niżej. Tylko wypłaszczymy przebieg W końcu to jest dupowóz na dojazdy do pracy i do jazdy w trasy. To jest taki stage 1 tego setupu, w poprzedni weekend udało się to na szybkości poskładać i wystroić
masz gdzieś opisany swój setup, bardzo ciekawi Mnie spec tego bo widać że jest potencjał i to tylko na sofcie,
fabryczny BOV nie trzyma boosta przy wysokich obrotach
takie wyniki i to na wewnętrznym DV , widać że można z D16T wykrzesać trochę mocy budżetowo*
*o ile reszta gratów jest seryjna :P
Silnik seria D16Z6, założona tylko grubsza uszczelka OEM z jakiejś D14 nie pamiętam teraz dokładnie, korba seria, silnik po pełnym remoncie na OEM gratach, panewki główne jak i korbowodowe NPR, pierścienie NPR, w głowicy nowe uszczelniacze i dotarte zawory.
Turbo TD04HL-16T IC z Mastera, DP 2,5 cala, reszta wydechu 2.36 bo taki miałem. Zewnętrzny WG Turbo Smart, kolektor baran.
Moje strojenie na hamowni w Cromie Gold. W tygodniu jak znajdę czas to powalczę z tym BOVem, bo brak czasu :/
Nie trzyma Ci doładowania nie BOV, tylko seryjny DV na turbinie, tak?
tak DV ! z rozpędu napisałem BOV
a dla ścisłości To DV przerobiony na BOV, bo upuszcza w atmosferę, jest zrobiona do niego podkładka z teflonu :) tak na marginesie
a dla ścisłości To DV przerobiony na BOV, bo upuszcza w atmosferę, jest zrobiona do niego podkładka z teflonu :) tak na marginesie
każdy stopień C jest dla Ciebie tak ważny :) czy to z innego powody taki myk z tym DV wyszedł, dużo osób zaślepia i wstawia BOV'a normalnie na dolocie do TB a tutaj taki myk z którym pierwszy raz się spotkałem.
Jakiej średnicy masz paiping w swoim bułkowozie i jaki IC jeżeli to nie tajemnica :P
BOV leży na półce :) w każdej chwili można go założyć, wyszło tak bo na początku chciałem wogóle DV, ale w końcu i tak było go słychać ze stożka.
Od turbo do IC idzie 50mm i redukcja gumowa na IC 57, wyjście z IC 57 redukacja na 63 i tak do przepustnicy.
Mam pytanko. Czy na 0,5bara, starcza mi wtryski 320cc ?
Pozdrawiam
Na seryjnej pompie będą na granicy, jak masz mieć tylko 0.5b to mogą być.
Jak będziesz chciał coś więcej to już szukaj minimum 370cc.
Na seryjnej pompie będą na granicy, jak masz mieć tylko 0.5b to mogą być.
Jak będziesz chciał coś więcej to już szukaj minimum 370cc.
Dzieki za odpowiedz. Bo bardzo tanio moge miec 320tki. Cisnienie oczywiscie bedzie podwyzszone.
A jak kiedys bede chcial dmuchac wiecej, to itak kupie cos porzadniejszego jak RC 450tki.
ok to na ile wystarcza 370cc w d16z6 z td04-16...plan na 250 mozliwy na tych wtryskach???
ok to na ile wystarcza 370cc w d16z6 z td04-16...plan na 250 mozliwy na tych wtryskach???
Mozliwy na pewno. Ale trzeba na pewno podniesc cisnienie paliwa. A ja bym na twoim miejscu kupil
450tki. Zawsze lepiej jest miec rezerwe, zamiast meczyc wtryski na 100%.
Pozdrawiam
U mnie są 370 z Nissana i dały radę na dokałdnie 250KM na seryjnej pompie bez podnoszenia ciśnienia, oczywiście że 450 będą z zapasem.
U mnie są 370 z Nissana i dały radę na dokałdnie 250KM na seryjnej pompie bez podnoszenia ciśnienia, oczywiście że 450 będą z zapasem.
Dobrze wiedziec ! Masz jakis watek do twojego samochodu ? Coraz bardziej mnie interesuje :D
Pozdrawiam
U mnie są 370 z Nissana i dały radę na dokałdnie 250KM na seryjnej pompie bez podnoszenia ciśnienia, oczywiście że 450 będą z zapasem.
Też mam te wtryski i na serii pompie przy 0.6bar od 6000obr w d16z6 brakowało paliwa, zmieniłem pompę i od razu lepiej jedzie.
Też mam te wtryski i na serii pompie przy 0.6bar od 6000obr w d16z6 brakowało paliwa, zmieniłem pompę i od razu lepiej jedzie.
A jak ma się u ciebie filtr paliwa, ja kiedyś tak miałem że wtryski nie wystarczały bo filtr był już konający
Opisu auta brak w tym momencie :) Ale jak są jakieś konkretne pytania to chętnie odpowiem i wkleję zdjęcia. Może temat stworzy się z czasem :P
Jest wykres na wystroimy.pl https://www.facebook.com/photo.php?fbid=467216473347147&set=np.87586606.192880997447364&type=1&theater
Panowie jakiego wg polecacie? Najlepiej żeby od razu pasował do flanszy z ebayowego kolektora :)
Dość mam tego wbudowanego, albo mi przeładowuje, albo jest uchylony i doładowanie mi rośnie liniowo....
A jak ma się u ciebie filtr paliwa, ja kiedyś tak miałem że wtryski nie wystarczały bo filtr był już konający
[/URL]
Filtr paliwa ma 13tys km, poprostu pompa nie wydalała, było widać to już po skaczącej wskazówce z regulatora ciśnienia paliwa. Po zmianie pompy od razu wskazówka się uspokoiła.
Dziwne rzeczy tu prawicie... 370 na 0,8bar.. 320 na 0,5,,ehh , To u mnie ledwo 420 starcza na 0,6 (92% przy 8200 + walbro 255 + regulator z c6 3,3bar). Zmień hamownię. Pojedź na MAHA :] Dodam, że spalanie jest niskie, stuków brak itd...
No maha to podstawa, reszta cygani że hej. Wwljohn po pierwsze masz B serie a gadamy o D serii, która kręci się niżej i ogólnie potrzebuje mniej mieszanki niż dohc, więc to co starcza D serii to nie ma szans ogarnąć B serie. 370cc ciężko będą miały ogarnąć 250KM z maha na podwyższonym ciśnieniu ale kto wie.
Tak czy owak większość(aczkolwiek nie wszystkie) tych wykresów są jak dla mnie wyssane z palca :]. Kosmiczne te moce :] , tudzież marne przy niektórych wartościach powyżej 0,5. Co prawda pomiar na maha to 200 - 250zł..na shitcie to i za 50zł zhamują :] + włączone wygładzanie. Prawdziwy wykres nigdy nie idzie tak równiutko jak to często da się zauważyć :] . Masz rację, że B potrzebuje nieco więcej. Niebawem koleszka będzie się stroił D15z6 na 0,5 z tryskami 420. Ciekaw jestem ile zapasu wyjdzie.
Ostatnio słyszałem, że D16ZC na 0,7 jeździ z wtryskiem 370, seryjną pompą..i że niby 20% zapasu ;] .. a prychanie, wypadanie zapłonu to wina kompa :] Cóż..można i tak :) .
Po co bawić się w półśrodki? Jak się chce bezawaryjne turbo to szkoda 400zł na wtryski od subaraka? Ile dacie za te 320..370?
Ile dacie za te 320..370?
160zl z przesylka.
Pozdrawiam
Przy kosztach całości oszczędność śmieszna a ile problemów i zagłostek mniej.. :) - takie moje zdanie
Przy kosztach całości oszczędność śmieszna a ile problemów i zagłostek mniej.. :) - takie moje zdanie
Dla tego wlasnie sie pytam. 400zl bym wydal jeszcze za wtryski. Ile maja z Subaru cc ? To te 420tki ?
Bylo by super, bo bym mial zapas.
420ccm subaru wrx 2.0t kolor pistacjowy. Ja swoje wyrwałem za 400 z przesyłką. Można dobrze trafić.
Z ciekawostek powiem, że moje poprzednie auto jeździło i nadal jeździ na 0.65 na seryjnej pompie, na wtryskach 280cc silnik d16z5 w sumie już ponad 3 lata a był pałowany na red polu na 5ce kilkadziesiąt razy i nic, wiec i takie przypadki się zdarzają ;)
Pytanie tylko cóż to za potężna sprężarka była, bo może na dole starczyło a na górze i tak ledwo co dmuchała, to starczyło :]
xxxCHADZIAxxx
15-06-13, 16:31
ja mam 560cc wtryski a robie z5 narazie na softa 0,5 bara:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.