Zobacz pełną wersję : wymiana przegubu wewnętrznego
Witam chciałbym się doinformować gdyż mam zamiar wymienić przegub wewnętrzny od kierowcy wszędzie znalazłem opisy i fotoporadniki z zewnętrznym. Jak go wyciągnąć ze skrzyni? podobno nie ciągnie się za półośke przy wyjmowaniu, czy ciężko będzie zdiąć go z półośki i zamontować nowy? noworocznie dziękuję
Jak go wyciągnąć ze skrzyni? podobno nie ciągnie się za półośke przy wyjmowaniu,
Zgadza się za półoś się nie cięgnie
Najlepiej po rozebraniu od strony koła breszką wykleszczyć ze skrzyni i złapać olej który ze skrzyni oczywiście wyleci
Między przegub a obudowę skrzyni breszka i jednych szarpnięciem wyskakuje
Następnie musisz zbić wszystko z półosi
Ale jeśli tego nie robiłeś nigdy sam i wcześniej to jedź do mechanika
O ile z zewnętrznym jest łatwiej tak z wewnętrznym trzeba uważać
Właśnie tą tajemnice chce poznać na co trzeba uważać?:-)
Hmmm jak Ci to powiedzieć
Musisz zbić kamienie na tyle umiejętnie żeby się nie wysypały z koszyka
Nie wiem czy dobrze tłumaczę ale tak to określam
takie same sa prawy i lewy bo mam prawz wzjetz to bzm pocwicyz z kamykami__-
Na obu stronach jest tak samo
Popatrz najpierw dokładnie i wszystko będziesz wiedział
http://www.youtube.com/watch?v=jydxpsh13WQ po japońsku jeszcze gdzieś widziałem:p zastanów się nad kolejnością rozbierania żebyś się nie kisił jak dziad na filmie
Chyba ten gościu z filmu zapomniał założyć tej gumowej tulei co znajduje się na środku półosi!
A właściwie po co ona jest?
Obilo mi sie o uszy ze to jest wywazenie polosi ale ile w tym prawdy?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Obilo mi sie o uszy ze to jest wywazenie polosi ale ile w tym prawdy?
Się zgadza się ;)
Jszcze może wiecie bo mam samą nasadke 32 do piasty co do tego załozyć żeby sie nie zesrało bo pasuje nasadka na klucz krzyżak do kół ale napewno się obsra, patrzyłem na allegro ale jakośc ******..szukam, grzechotke kamasy 50 cm za 300 pln znalazłem ale to zdecydowanie za droga sprawa
Hartowana pokretka powinna dac rade
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Pokrętka dzięki. Rozbebeszyłem prawy wewnętrzny miałem luzem i zastanawiam się na czym polega problem z ułożeniem kamieni z 4-tego posta i po czym idzie poznać że to szmelc. A wygląda to tak
http://www.iv.pl/images/77933124751283486063.jpg (http://www.iv.pl/)
http://www.iv.pl/images/63956000346094269772.jpg (http://www.iv.pl/)
http://www.iv.pl/images/54765973719886731801.jpg (http://www.iv.pl/)
http://www.iv.pl/images/21393152963370924801.jpg (http://www.iv.pl/)
http://www.iv.pl/images/29981739159184926393.jpg (http://www.iv.pl/)
http://www.iv.pl/images/96341067141959008824.jpg (http://www.iv.pl/)
http://www.iv.pl/images/69475510667537322571.jpg (http://www.iv.pl/)
Problemu niema tylko przy skladaniu trzeba uwazac zeby wszystkie kamienie byly na swoim miejscu, zeby zaden nie spadl. Patrzac na zdjecia wyglada na dobry nie jest jakos szczegolnie wyrobiony.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
No to gra, a co powoduje ( cały czas mówimy o wewntrznym lewym) luz poprzeczny czyli przy ruchu skrzynia-koło?:rolleyes:
luz poprzeczny czyli przy ruchu skrzynia-koło?
Zawsze będzie miał luz jak podniesiesz auto
No tak ale jest tolerancja chyba 2-5 mm a nie 2-5 cm? czy sie myle?
Tolerancja 2-5mm wydaje mi sie za mala. Przy kreconych kolach polos musi sie troche z tego przebu wysunac bo odleglosc miedzy piasta a tym przegubem sie zwieksza.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
No to gra, a co powoduje ?:rolleyes: >???
Między przegub a obudowę skrzyni breszka i jednych szarpnięciem wyskakuje
jest wałek pośredni i przegub nie wchodzi do skrzyni tylko wałek, jak wyjąć przegub lub wszystko razem i zbić w imadl ewewnętrzny?
Wałek siedzi chyba na 3 śrubach od chyba obudowy łożyska trza je odkręcić i wyciągnąć ciagnąć równo za mech. róż. Ale jak chcesz wew to ściągnij go przed łożyskiem siedzi na pierścieniu więc wychodzi do dłożyska tak jak bys od skrzyni chciał zdiąć ruchem do koła
Wałek siedzi chyba na 3 śrubach od chyba obudowy łożyska trza je odkręcić i wyciągnąć ciagnąć równo za mech. róż. Ale jak chcesz wew to ściągnij go przed łożyskiem siedzi na pierścieniu więc wychodzi do dłożyska tak jak bys od skrzyni chciał zdiąć ruchem do koła
Kolega dobrze to rozpisał
Inaczej nie potrafię ;)
THX rozebrałem przegub i okazało się że obudowa przegubu nie chciała łatwo zejść z trójnika z kamieniami, jeden rów;) i kamień były takjakby zatarty i tor dla kamienia miał lekki dołek czy to mogło być przyczyną drgań podczas jazdy i strzelania przegubu/?:confused:
czy to mogło być przyczyną drgań podczas jazdy i strzelania przegubu/?
Szczerze mówiąc, myślę że jak najbardziej. U kumpla w aucie przerabialiśmy podobny przypadek.
Nowy przegub zakładam bez żadnej filozofii? W sęsie kamyki jak pasują?
Nowy przegub zakładam bez żadnej filozofii?
Tak
Składasz i jedziesz
Przynajmniej ja tak robiłem dziesiątki razy i wszystko działało
Kitujesz mazidła cały pojemniczek( czy w czym tam dostaniesz) składasz bez filozofii i rura:cool:
A pytanie mam, potrzebuje długą półoś do sedana 1998r. 1.4 90 KM. Możecie mi podrzucić jakiś link z używaną bo nie wiem czy każda z sedana z tego silnika podpasi, ponoć 3 rodzaje montowali ;/
Camellia Racing
07-11-18, 22:05
Witam,
Wymieniam półoś.. już po raz trzeci... Pierwsza OEM się skręciła ze starości, druga zamiennik się rozsypała na przegubach... Zamówiłem komplet OEM...
Według schematu:
http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/1cb3b0466b6f5779d821cd0bde9e9bc3-1025x528.gif
Część Numer 7 + pierścionki przy
http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1310.JPG http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1298.JPG http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1308.JPG
Na półoś zakłada się pierścień zabezpieczający, na niego idzie piasta (tripod) z łożyskami (satelity) i zamyka się to na wałku drugim pierścieniem.
Problem mam taki, że którykolwiek pierścień nie założę na wałek to po założeniu piasty nie wcisnę pierścienia zamykającego bo rowek jest schowany pod piastą.
http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1307.JPG http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1304.JPG http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1306.JPG
Założyłem piastę bezpośrednio bez pierścienia pod i zabezpieczyłem pierścieniem tylko na końcu bo inaczej się nie dało...
Pytanie: czy na wałku przed tripodem powinien być pierścień czy nie zawsze się daje? Może z niektórymi wałkami się to opiera tylko na kołnierzu?
Dzięki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.