Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wymiana przegubu wewnętrznego



marian1
05-01-13, 21:40
Witam chciałbym się doinformować gdyż mam zamiar wymienić przegub wewnętrzny od kierowcy wszędzie znalazłem opisy i fotoporadniki z zewnętrznym. Jak go wyciągnąć ze skrzyni? podobno nie ciągnie się za półośke przy wyjmowaniu, czy ciężko będzie zdiąć go z półośki i zamontować nowy? noworocznie dziękuję

kruczekvu
05-01-13, 22:52
Jak go wyciągnąć ze skrzyni? podobno nie ciągnie się za półośke przy wyjmowaniu,
Zgadza się za półoś się nie cięgnie
Najlepiej po rozebraniu od strony koła breszką wykleszczyć ze skrzyni i złapać olej który ze skrzyni oczywiście wyleci
Między przegub a obudowę skrzyni breszka i jednych szarpnięciem wyskakuje
Następnie musisz zbić wszystko z półosi
Ale jeśli tego nie robiłeś nigdy sam i wcześniej to jedź do mechanika
O ile z zewnętrznym jest łatwiej tak z wewnętrznym trzeba uważać

marian1
05-01-13, 23:17
Właśnie tą tajemnice chce poznać na co trzeba uważać?:-)

kruczekvu
05-01-13, 23:29
Hmmm jak Ci to powiedzieć
Musisz zbić kamienie na tyle umiejętnie żeby się nie wysypały z koszyka
Nie wiem czy dobrze tłumaczę ale tak to określam

marian1
06-01-13, 00:20
takie same sa prawy i lewy bo mam prawz wzjetz to bzm pocwicyz z kamykami__-

kruczekvu
06-01-13, 00:21
Na obu stronach jest tak samo
Popatrz najpierw dokładnie i wszystko będziesz wiedział

tommy81
06-01-13, 12:14
http://www.youtube.com/watch?v=jydxpsh13WQ po japońsku jeszcze gdzieś widziałem:p zastanów się nad kolejnością rozbierania żebyś się nie kisił jak dziad na filmie

generał
06-01-13, 13:47
Chyba ten gościu z filmu zapomniał założyć tej gumowej tulei co znajduje się na środku półosi!
A właściwie po co ona jest?

Brylant1
06-01-13, 13:52
Obilo mi sie o uszy ze to jest wywazenie polosi ale ile w tym prawdy?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

kruczekvu
06-01-13, 14:35
Obilo mi sie o uszy ze to jest wywazenie polosi ale ile w tym prawdy?

Się zgadza się ;)

marian1
06-01-13, 16:39
Jszcze może wiecie bo mam samą nasadke 32 do piasty co do tego załozyć żeby sie nie zesrało bo pasuje nasadka na klucz krzyżak do kół ale napewno się obsra, patrzyłem na allegro ale jakośc ******..szukam, grzechotke kamasy 50 cm za 300 pln znalazłem ale to zdecydowanie za droga sprawa

Brylant1
06-01-13, 18:31
Hartowana pokretka powinna dac rade

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

marian1
06-01-13, 21:50
Pokrętka dzięki. Rozbebeszyłem prawy wewnętrzny miałem luzem i zastanawiam się na czym polega problem z ułożeniem kamieni z 4-tego posta i po czym idzie poznać że to szmelc. A wygląda to tak

http://www.iv.pl/images/77933124751283486063.jpg (http://www.iv.pl/)

http://www.iv.pl/images/63956000346094269772.jpg (http://www.iv.pl/)

http://www.iv.pl/images/54765973719886731801.jpg (http://www.iv.pl/)

http://www.iv.pl/images/21393152963370924801.jpg (http://www.iv.pl/)

http://www.iv.pl/images/29981739159184926393.jpg (http://www.iv.pl/)

http://www.iv.pl/images/96341067141959008824.jpg (http://www.iv.pl/)

http://www.iv.pl/images/69475510667537322571.jpg (http://www.iv.pl/)

Brylant1
06-01-13, 22:07
Problemu niema tylko przy skladaniu trzeba uwazac zeby wszystkie kamienie byly na swoim miejscu, zeby zaden nie spadl. Patrzac na zdjecia wyglada na dobry nie jest jakos szczegolnie wyrobiony.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

marian1
07-01-13, 11:56
No to gra, a co powoduje ( cały czas mówimy o wewntrznym lewym) luz poprzeczny czyli przy ruchu skrzynia-koło?:rolleyes:

kruczekvu
07-01-13, 18:31
luz poprzeczny czyli przy ruchu skrzynia-koło?
Zawsze będzie miał luz jak podniesiesz auto

tommy81
07-01-13, 22:28
No tak ale jest tolerancja chyba 2-5 mm a nie 2-5 cm? czy sie myle?

Brylant1
08-01-13, 00:38
Tolerancja 2-5mm wydaje mi sie za mala. Przy kreconych kolach polos musi sie troche z tego przebu wysunac bo odleglosc miedzy piasta a tym przegubem sie zwieksza.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

marian1
08-01-13, 16:28
No to gra, a co powoduje ?:rolleyes: >???

marian1
09-01-13, 11:52
Między przegub a obudowę skrzyni breszka i jednych szarpnięciem wyskakuje


jest wałek pośredni i przegub nie wchodzi do skrzyni tylko wałek, jak wyjąć przegub lub wszystko razem i zbić w imadl ewewnętrzny?

tommy81
09-01-13, 14:04
Wałek siedzi chyba na 3 śrubach od chyba obudowy łożyska trza je odkręcić i wyciągnąć ciagnąć równo za mech. róż. Ale jak chcesz wew to ściągnij go przed łożyskiem siedzi na pierścieniu więc wychodzi do dłożyska tak jak bys od skrzyni chciał zdiąć ruchem do koła

kruczekvu
10-01-13, 18:05
Wałek siedzi chyba na 3 śrubach od chyba obudowy łożyska trza je odkręcić i wyciągnąć ciagnąć równo za mech. róż. Ale jak chcesz wew to ściągnij go przed łożyskiem siedzi na pierścieniu więc wychodzi do dłożyska tak jak bys od skrzyni chciał zdiąć ruchem do koła
Kolega dobrze to rozpisał
Inaczej nie potrafię ;)

marian1
12-01-13, 08:59
THX rozebrałem przegub i okazało się że obudowa przegubu nie chciała łatwo zejść z trójnika z kamieniami, jeden rów;) i kamień były takjakby zatarty i tor dla kamienia miał lekki dołek czy to mogło być przyczyną drgań podczas jazdy i strzelania przegubu/?:confused:

probestic
12-01-13, 09:02
czy to mogło być przyczyną drgań podczas jazdy i strzelania przegubu/?

Szczerze mówiąc, myślę że jak najbardziej. U kumpla w aucie przerabialiśmy podobny przypadek.

marian1
12-01-13, 11:03
Nowy przegub zakładam bez żadnej filozofii? W sęsie kamyki jak pasują?

kruczekvu
12-01-13, 21:03
Nowy przegub zakładam bez żadnej filozofii?
Tak
Składasz i jedziesz
Przynajmniej ja tak robiłem dziesiątki razy i wszystko działało

tommy81
13-01-13, 12:22
Kitujesz mazidła cały pojemniczek( czy w czym tam dostaniesz) składasz bez filozofii i rura:cool:

recool
15-06-15, 21:17
A pytanie mam, potrzebuje długą półoś do sedana 1998r. 1.4 90 KM. Możecie mi podrzucić jakiś link z używaną bo nie wiem czy każda z sedana z tego silnika podpasi, ponoć 3 rodzaje montowali ;/

Camellia Racing
07-11-18, 22:05
Witam,

Wymieniam półoś.. już po raz trzeci... Pierwsza OEM się skręciła ze starości, druga zamiennik się rozsypała na przegubach... Zamówiłem komplet OEM...

Według schematu:
http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/1cb3b0466b6f5779d821cd0bde9e9bc3-1025x528.gif

Część Numer 7 + pierścionki przy

http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1310.JPG http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1298.JPG http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1308.JPG

Na półoś zakłada się pierścień zabezpieczający, na niego idzie piasta (tripod) z łożyskami (satelity) i zamyka się to na wałku drugim pierścieniem.
Problem mam taki, że którykolwiek pierścień nie założę na wałek to po założeniu piasty nie wcisnę pierścienia zamykającego bo rowek jest schowany pod piastą.

http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1307.JPG http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1304.JPG http://camelliaracing.com/Garage/Photography/MC2/Axle/DSC_1306.JPG

Założyłem piastę bezpośrednio bez pierścienia pod i zabezpieczyłem pierścieniem tylko na końcu bo inaczej się nie dało...
Pytanie: czy na wałku przed tripodem powinien być pierścień czy nie zawsze się daje? Może z niektórymi wałkami się to opiera tylko na kołnierzu?

Dzięki.