Zobacz pełną wersję : Spalanie w 1.8VTi.
jak w temacie interesuje mnie ile pala wasze Hondy bo mam wrazenie ze moja pali troche za duzo.
jezdze narazie w miare spokojnie zeby zobaczyc co i jak a spalanie w cyklu mieszanym wychodzi kolo 10,5l/100km i wydaje mi sie ze to troche duzo wiem ze silniki jest duzy ale nie spodziewalem sie ze bedzie az tyle palila przy spokojniej jezdzie. biegi zmieniam przy 3-3,5 obrotow a na autostradzie kolo 140km/h
mozecie mi pomoc co moze byc nie tak ze tyle pali bo czytalem na forum ze inne VTI pala kolo 9 w miescie a w trasie 7-7,5
Nie wiem kto pisał, że tyle palą.
Cykl mieszany to normalne, że 10,5l, samo miasto przy średniej jeździe mi wychodzi 12l.
Na trasie rzeczywiście jadąc poniżej 130 można zejśc do ok 7,5l. - mi średnio wychodzi ponad 8l.
Ja jeżdżę jak emeryt i po mieście mam 9,5-10 na w miarę krótkich dystansach i nie przekraczając 3,5 tys. obrotów. Na trasie trzymając się do 4 tys. obrotów zszedłem do 7,4. A obawiam się, że w zimę będzie gorzej...
jesze raz powtorze w ktoryms tam z topicow nigdy w miescie nie udalo mi sie zejsc ponizej 11 z kawalkiem, z reguly w miescie wychodzilo tak kolo 12-13, na trasie calkiem znosnie do 8 litrow
W mieście ok 12 przy jeździe dynamicznej (oczywiście nie jest to jazda na vtecu non stop,a wręcz sporadycznie). W trasie jadąc w 4 osoby tak do 110km/h spaliła mi ok 8l. Jadąc w 2 w trasie tak 110-180km/h paliła 8,5-9l.
P.S. Polecam jakiegoś diesla :aloha:
nie chodzi mi o to ze duzo pali bo paliwo i tak trzeba lac i tak tylko pytalem z ciekowasci
moja pali na Londynskich drogach 11,5 l krotkie odcinki a na trasie 160-180km ok 9 ale jak nia bylem w polsce na miescie mi 10 nie przekroczlyla przy dawaniu w dupe, spokojna jazda tak 110kmh ale zaladowany po dach wyszo 7,8l :) ogolnie da sie przezyc takie spalanie kumpla audi A4 1,8 bez turbo na miescie pali ponad 13l :)))
nigdy nie udalo mi sie zejsc po miescie nizej od 10l, a tak normalnie jezdzac to kolo 12l.
a na trasie jest znosnie - kolo 8l.
Na trasie mi pali jakies 7-7,5L i wiecej, w miescie od 9-9,5L w gore. Ale mi zawsze auta mniej palily, taka juz mam noge.
Na trasie mi pali jakies 7-7,5L i wiecej, w miescie od 9-9,5L w gore. Ale mi zawsze auta mniej palily, taka juz mam noge.
Ty sie tomku nieliczysz tobie to nawet Lupo tdi 3L w miescie by spalilo 1,5 litra :d
Witam!
Moje vti ok. 10-11 (średnio - trochę miasto i korki, trochę drogi). Rzadko udaje się - poza wakacjami i lajtową drogą - zejsc poniżej 10, ale zdarza się. Na wakacje wyszło 7,5 !! ale takie trasy robi się raz czy dwa w roku, na codzień żyje się z większym spalaniem. Zima czy lato z klimą - jakoś nie zwiększają zauważalnie zużycia.
Pozdrawiam
Wanios
(aero)
witam
w mieście - 30 litrów starcza na 300km przy zmiennej jeździe od spokojnej do odcięcia
trasa, miasto - 30 litrów starcza na 400km przy zmiennej jeździe trasa czasami i do 220km/h
trasa - 37 litrów starczyło na 510 km (autostrada a2) prędkość średnia 160km/h czasami 230km/h
Moja pali rowniez ok.10,5 na miesie. W trasie 6,5-7,5. Czasem przy uzywaniu klimy spalanie w miescie dochodzi do 13, ale lato sie skonczylo:y
U mnie spalanie ok 9-10 w mieście przy średniej jeździe i raczej na krótkich odcinkach.
Na trasie przy prędkościach do 140km/h spalanie w granicach 7-7,5
Ale jak lecisz 150-170 to już trzeba się liczyć około 9l/100km
Średnio trasa to około 8-8,5l/100km
Preferuję dynamiczną i szybką jazdę... ale wychodzi na to że trochę mi mniej pali niż pozostałym :d
Tak jak u wiekrzosci 12 w miescie i ok 8-10 natrasie ,vtec bardzo czesto .Mimo wszystko takie spalanie przy takim kreceniu to wyjatkowo ekonomiczne autko.POLECAM. wlasnie sprzedalem swoja.
descanting
30-01-08, 22:16
MB6 przetestowalem pod tym katem 3 razy:
zalozenia i warunki - trasa okolo 180 km w jedna strone, troche po gorach i pare serpentyn
Obroty max: 3000-3500 bez wzgledu na wszystko, staralem sie unikac wyprzedzen, poscigow, nerwowo itp. Podjazdy, zjazdy generalnie III bieg. Na prostych IV, V bieg predkosc max do 130 km/h z tym ze najwiekszy nacisk kladlem na trzymanie poziomu obrotow nie wyzszego niz 3500 a optymalnie 2500-3000.
Wyniki: absolutnie minimum 7,35 l/100 2 pozostale po okolo 7,5-7,8 litra na 100 km
Mierzone na paliwie Suprema 95 statoil, zalewane "pod korek" tylko i wylacznie na trase ze zminimalizowanym cyklem miejskim do minimum
[ Dodano: Sro 30 Sty, 2008 ]
Przepraszam bardzo: ktos tu wspomnial o 6,5 l/100 km - chyba magia albo nie B18C4 ??
Osobna kwestia jest paliwo: ciezko jest mi wylapac czy np. SUprema 98 albo Shell 99 daje mniejsze spalanie niz 95 ale jedno zauwazylem:
Na calym baku 95 samochod chodzi gladko az do odciecia, natomiast na wersjach wymienionych 98 i 99 robi sie wiekszy lomot, nie mam tego poczucia aksamitu i braku wibracji
piszesz, że prędkość max 130 km/h, a obrotów max 3500/min. Dziwne to bo przy 120 km/h masz 4000 obrotów/min.
piszesz, że prędkość max 130 km/h, a obrotów max 3500/min. Dziwne to bo przy 120 km/h masz 4000 obrotów/min.
no właśnie ;)
6,5l/100 jest możliwe ale przy płyynnej jeździe w granicach 90-100km/h, 120-130 to już o litr więcej.
descanting
31-01-08, 12:20
"piszesz, że prędkość max 130 km/h, a obrotów max 3500/min. Dziwne to bo przy 120 km/h masz 4000 obrotów/min."
dobra mniejsza o *******ki :d
No zgadza sie ze 6,5 przy stalej jezdzie moznaby mysle osiagnac ale to sa juz warunki laboratoryjne a spalanie nalezy traktowac jako chwilowe a nie srednie. Gdyby na pokladzie byl komp w MB6 mysle ze znalazlyby sie warunki do zlapania spalania na poziomie 5l/100 przy dobrym wietrze i z gorki
Tylko ze na autostrade musisz wjechac, czasem cos wyprzedzic albo przyhamowac i srednie 6,5 podliczajac po zamknieciu calego dystansu NI CH...A nikomu nie wyjdzie - tak mysle :)
-----------------------------------------------------------------------------
MIASTO:
zauwazylem praktycznie ze owe straszne (dla kieszeni) miejskie zuzycie rzedu 11-12 przez B18C4 takze mozna o 2 litry spokojnie zmniejszyc...
Wystarczy stosowac takie zabiegi:
1) Swiatla - nie swiatla zmieniac biegi na 3000-3500 rpm. Nawet od zera mieszajc sprawnie lewarkiem 1,2,3,4 bieg za kazdym razem do max 3500 nie jest sie w ogonie, co wiecej przyjemnie buczac i oszczedzajac jedzie sie naprawde przyzwoicie i nawet z przodu pod warunkiem ze wokol nie kreca sie zawodnicy pilujacy swe bryczki.
2) jezdzic duzo zostawiajac bezpieczne - dlugie odstepy przed poprzedzajacym - wtedy zawsze mozna bez redukcji i hamowan jezdzic dwojka i trojka przez wiekszosc nawet zatloczonych skrzyzowan
Wychodzi praktycznie okolo 10l/100 w warunkach miejskich co jest juz do przyjecia jak sadze
Tankowanie zawsze do pełna, miasto Kraków (kooooorki i świateł jak na choince) odcinki od 1 do 10 km o różnych porach dnia i nocy - 10,5 do 11 litrów. Jakoś ani mniej ani więcej nie chciał spalić. Oczywiście przy bardzo sporadycznym pałowaniu :)
Minimum to jakieś europejskie dróżki (nie autostrady) w nocy z pełnym obciążniem to 7 z malutkim hakiem ale prędkość rzędu 80 - 110 km/h.
Generalnie moim civcem robie przebiegi rzędu 800 - 1000 km miesięcznie więc czy paliłby 10 czy 13 nie robi jakiejś wielkiej różnicy jeśli chodzi o kasę. Sądzę że dopiero przebiegi miesięczne rzędu 3000 km w górę mogą mobilizować do oszczędzania 1,5 - 2 litrów na 100 km kosztem szeroko rozumianej przyjemności z jazdy ;)
Pozdrawiam
SitekHP
MaMateusz (woodoo) twierdzi, że spalił mu na autostradzie we właoszech własnie ok 6,5l. ale jechał prakrycznie cały czas 90l (czyli jak mówisz blisko warunków laboratoryjnych).
Po mieście taka jazda jak sugerujesz daje właśnie spalanie ok 10l. Kilka baków temu tak jeżdziłem i wyszło mi spalanie 10,3l. Następny bak to była jazda pełnym ogniem gdzie się tylko dało, 100% miasto i spalanie 11.9l więc stwierdziłem, nie ma co oszczędzać :D
Srednio ok 10litrow ale i tak mniej jak moj poprzedni Accord 2,2 v-tec 150 ps
ktos ma b18c4 w gazie ?? jak to wyglada ze spalaniem ?? jaka instalacja gazowa /?? przymierzam sie do swapa i szukam info o gazie do b18... wiem ze ma to swoich przeciwników ale cena benzynki jest dobijająca...
Stać cię na swapa, a na benzynę cie nie stać ?
tak, bo znajmoy sprowadza mi vti z Uk za smieszne pieniadze i reszte sprzedaje wiec małym nakładem finansowym bedzie zrobiony swap, ale oczywiście... mozna miec takie podejscie... jezeli Cie stac na paliwo... to fajnie.. ale ja uzytkuje auta na codzien i robie srednio 170 km dziennie i cena benzynki jest jednak za wysoka...
sa zwolennicy i przeciwnicy gazu i zawsze tak bedzie ...
Na allegro jest jakaś Vti z gazem, zapytaj właściciela na maila.
Gazem zabijesz silnik (patrz na przykład badyla i jego ATR).
Kolega teraz założył sekwencje do B18c4, spalanie na trasie full doładowany z bagażnikiem dachowym wysżło mu 14,5 przy ok 150km/h
W mieście jeszcze nie mierzony, póki co instalacja działa bez problemu, ale dopiero tydzień hula w aucie.
orientujesz sie jaka i ile kosztowala instalka ??
Kupiliśmy instalkę używaną wyciągniętą z EK4 za 750PLN, montaż kosztował 600pln, nie pamiętam w tym momencie producenta, ale jakbyś mi wymienił to bym Ci wskazał.
Jeśli już chcesz gaz to oczywiście tylko sekwencja. Polecam Ci instalację Landi Renzo Omegas. Ja mam u siebie w D14A8 już prawie 100 tys. km przejechane bez problemu. Komp od tej instalacji ma naprawdę potężne możliwości konfiguracji i bardzo dużo można dzięki temu zrobić/ustawić. Koleś u którego serwisuję swoją instalacje mówił, że ostatnio montował ją nawet w Type R (200 KM) i wszystko ładnie chodzi. Polecam Ci tego gościa, jeśli chciałbyś montować tą instalkę (mogę Ci podać nr do niego). Człowiek ma dwa zakłady z montażem gazu koło Pułtuska i w Morągu. Aha koszt to ok 3.500 zł.
kilka dni temu zrobilem swoja b18c4 1400km i musze przyznac ze spalaniem jestem bardzo zadowolony bo wyszlo mi kolo 8,5-9L/100km praktycznie caly czas autostrada i miedzy 140-160 i korek 20km przez 2h 1 i kilka metrow do przodu:( za 2tygodnie bede wracal na wyspe to sprawdze jeszcze raz;)
No ja po swapie zrobilem jakies 8kkm i u mnie jest tak. W miescie kolo 10, w trasie przy 90km/h wzial mi 7l! Przy butowaniu nie licze :D
dzieki za info, bede sie rozglądał wlasnie za sekwencją na pewno. wazne przeciez zeby nie zabic silnika. nie dlugo zaczynamy realizowac projekt EJ9 w sedanie z b18c4 ;d jak cos to zapraszam na moj profil za 2 tygodnie ruszam z robota ;P
x-tygrysek-x
13-07-08, 23:32
ajj mi w budzie ej1 też spala min. 10 litrów przy mieszanej jeździe, do przeczytania waszych postów byłem przekonany że za dużo, dodatkowo mam skrzynie od B16 także przełożenia są jeszcze krótsze :/
uff... uspokoiliście mnie koledzy. ja juz myslalem ze cos nie tak z moim nowym nabytkiem. Wskazówka spada dosłownie w oczach, kreseczka po kreseczce do dna. ale teraz rozumiem, wiecie jeszcze niedawno jezdzilem d14z2 i bylo troche inaczej :-) mnie tez wyjdzie w mieście kolo 11. I moja ukochana (dostala moje d14z2) krytykuje co ja za samochod kupilem. no ale coz, inaczej nie da rady:-)
pozdro
no mój kolego...trzeba wybrać albo ukochana albo Honda.:)
co mi sie jednak nie podoba w tym spalaniu. wcale nie saleje tak z obrotami a spalanie przekracza 12 po miescie. zdarza sie moze 3 razy dziennie do 8k/min wejsc, a robie około 40km dziennie i ciagle po miescie. i takim stylem teraz zrobilem 220km na zatankowanych 39litrach i wskaznik pokazuje ostatnie 2-3 kresk wiec gora 50km na tym zrobie. to bedzie 270km na 39 litrach to daje 14,4l/100. troche duzo. jak na styl mojej jazdy. naprawde nie pałuję. tak do 4k max i te 2-3 razy dziennie na 8tys wkrecam aby usłyszec te piejną muzyke. co moze byc powodem podwyzszonego spalania? sprawdze dla pewnosci bo niepokoi mnie to. dodam ze woz kopa ma i jezdzi ok. tylko chyba nie wszystko spala, moze to wtryski? co proponujecie?
Termostat? Lambda?
Te 40km robisz za jednym zamachem, czy krótsze trasy? Bo jak krótsze, to zanim się rozgrzeje to i tak swoje spali. Chociaż ja robiąc krótsze (jakieś 7km w jedną stronę na raz) teraz w zimie to mam jakieś 11/100.
No to ja wam powiem ostatanio sprawdzilem swojego MB6 w miescie przy spojnej jezdzie wyszedl mi 9l. do 4tys. pozniej dolalem do pelna i zrobilem 100km ciagle na vtec-u i praktycznie do odciecia.... nastepnie podjechalem na stacje wyszedl mi 16.78l ! ale nie zdziwilem sie bo liczylem na 17l :) a jeszcze wspomne jak wracalem nia A2 to przy jezdzie 140- 160km/h no czasami 200km/h wyszlo mi 8,5l l . Nie jest tak zle ... paliwo idzie w dół :P
w sumie to na 2 razy biore te 40km. ale rozgrzewa sie szybko bo termostat zmienile, byl padniety. ale 9 w miescie to jeszcze nigdy mis ie nie zdarzyło. a jak daje do odciciecia kilka rzy pod rzad jadac przez kawalek miasta to w oczach spada wskaznik po takich 4 strzalach 1max, 2max, 3max ,4 wskaznik spada spokojnie o jedna kreske, jak nie wiecej. dosłownie w oczach. obserwuje trase a jak spojze za chwile jest nizej. i to nie jest przelewanie paliwa od przeciazen. bo nie wraca wskaznik juz tylko ciagle spada :-( i jak?
mam to samo :/ a powiedzcie mi palą sie rezerrwy w mb6 ? bo niby zbiornik jest 55l , mam wskaznik juz na czerwonym polu , zaraz sie zaczynam bac ze mi zabraknie paliwa , jade na cpn leje do pełna i wchodzi 34-35l. ;/ wychodzi na to ze 20 l zostaje jeszcze w baku ,choc wskaznik jest juz na czerwonej kresce... macie tak ??
rezerwa to ok 10 l czyli od zapalenia się rezerwy powinieneś wlać 45 l
mi w mc2 sie pali i sie przekonałem.20m przed cpn zgasl i musialem pchac :-) ale jak powiedzial michalk 10 to prawda bo duzo jezdzielm od momentu gdy sie zapalila rezerwa. czerwone pole ale do konca daleko wiec spokojnie. wskazowka spada ponizej czerwonego i jeszcze jezdzi :-). ja w d14z2 mam taki sprytny bajer ze samochod gdy stoi i paliwo splynie z obiegu paliwa to dlugo trzeba krecic rozrusznikiem az zaciagnie, to znak ze juz bardzo malo rezerwy i trzeba zalac. m mc2 tak nie ma a szkoda. pali bez problemu do konca. az stanie na drodze.
a co z tym spalaniem co moze byc przyczyna? ma ktos jakies propozycje? ktore mozna łatwo i tanio sprawdzic.
Termostat? Lambda?
To już sprawdziłeś od wczoraj?
termostat nowka, miesiac temu wymienialem. a jak sprawdzic sonde? tak w ogole to w b18 to jest jedna czy dwie? i gdzie? bo w d14z2 chyba mam dwie.
jak przetestowac sondę?
co mi sie jednak nie podoba w tym spalaniu. wcale nie saleje tak z obrotami a spalanie przekracza 12 po miescie. zdarza sie moze 3 razy dziennie do 8k/min wejsc, a robie około 40km dziennie i ciagle po miescie. i takim stylem teraz zrobilem 220km na zatankowanych 39litrach i wskaznik pokazuje ostatnie 2-3 kresk wiec gora 50km na tym zrobie. to bedzie 270km na 39 litrach to daje 14,4l/100.
2-3 ostanie kreski to masz jeszcze spokojnie na kolo 120-150km, rezerwa ci sie zapali dopiero jak spadnie nieco ponizej osttaniej grubej kreski, a na rezerwie masz lekko 8l, wiec przy 3 krechach pewnie masz kolo 15-18l. ale to i tak palcem po wodzie pisanie, jak pojedziesz pod ten sam dystrybutor co lales ostatnio, zalejesz do pelna to bedziesz mial wiarygodny pomiar. mysle, ze spalanie masz w normie, na poziomie 10-11l po miescie ;)
pozdrawiam
termostat nowka, miesiac temu wymienialem. a jak sprawdzic sonde? tak w ogole to w b18 to jest jedna czy dwie? i gdzie? bo w d14z2 chyba mam dwie.
jak przetestowac sondę?
Podpinam się.Studiowałem ostatnio EPC i wychodzi na to ,że jest jedna sona.Czy może to ktoś potwierdzic?? Z góry dzięki.
A sonde możesz sprawdzić robiąc samodiagnostyke. Poszukaj jest o tym pełno tematów.
sonda jest jedna w kolektorze pod autem.
wyszło 14,5l/100 jutro sprawdze sonde mam manuala wiec dam rade.
dzieki chlopaki
no i zrobiłem. troche przekombinowałem, bo jak w manualu chcuałem sprawdzic napiecie na złączach ecm ale jak je wypiąłem to mi silnik zgasł. w sumie niec dziwnego nie wiem czego sie spodziewałem, nawet o tym wczesniej nie pomyslalem tak bylem zaaferowany robota. nie wiem jak top zrobic wiec darowalem sprawdzanie tam. odpialem lambde i sprawdzilem miernikiem podajac wczesniej 12v z aku na odpowiednie konce i dupa. jak w instrukcji do 4,5k krecilem i nawet nie drgnal miernik a raczej wachania spowodowane przez zakłucenia (bo taki czuły) spadły do zera i dupa. na jalowym tez. i co teraz.
Czy to mozliwe ze sonda wogole nie dziala?
robilem samodiagnostyke i kontrolka nie mruga w gole, swieci cały czas wiec nie ma zadnego bledu. wiec chyba zle podlaczylem lambde. moze napiecia nie bylo, cos nie stykalo. bedzie latwiej jak podjade do serwisu na kompa. podobno maja widok przebiegu pracy sondy i wszystkich czujnikow. sprawdze i bedzie jasne czy to spalanie jest ok. dam znac zainteresowanym jak to sie ma, tak na przyszlosc.
Tak, sonda jest jedna, rezerwa ok 10l.
Dzięki za odpowiedź.
Ktoś miał dać znac co wyszło i czemu jest takie sapalanie :) A tu cisza:D Panie BUBA co tam wyszło?
Temat z 9go Stycznia, ale odświeżę, bo mam podobny problem.
Mam b18c4 w del solu, więc buda lżejsza, a co bym nie robił spalanie wacha się od 12 do 12,5l.
Przy takim spalaniu przejeżdżam dwa razy dziennie trasę praca-dom (jakieś może 5km) i kilka razy w tygodniu 24-50km na dwie tury albo jedym ciągiem, głównie wieczorami więc i korków nie ma i od jakiś 2 miesięcy jest coraz gorzej.
Jeżdżę raczej spokojnie, vtec kilka razy na dzień mi się włącza ale przez zimę to nie pamiętam kiedy ją ostatni raz do odcinki pociągnąłem.
Najpierw max 12l, a w tym miesiącu już trzecie tankowanie równe 12,5 choć już coraz cieplej jest.
Adamos na spocie poradził żeby najpierw kompa zresetować, jeszcze nie miałem czasu tego zrobić.
Co byście poradzili? Może jutro rano uda mi się reset zrobić i poszukam zaraz info jak sondę sprawdzić, coś jeszcze mogę zrobić?
W czwartek auto jedzie i tak do mechanika to mu powiem co i jak, ale może coś bym już do tego czasu sam zrobił,
U mnie w ostatnie mrozy przy podobnej jeździe spaliła podobnie. Chociaż u Ciebie lżejsze auto...
no jestem...
jesli chodzi o miasto to musze jezdzic do 3 tys i nie wiecej. nwet takie jednorazowe strzały powodują
natychmaistowy spadek wskaznika. w tarsie ostatnio testowalem. najpierw było 40km w miescie do 3 tys i ani
razu wiecej. poznej 450km na autostradzie (na raz) ale 90-100km/h caly czas na 5 i 95 km/h takze masakra,
starsznie krotka jest 5, teraz wiem ze to niejest auto na trasy. a pozniej reszta prawie 200km w miescie ale tez
do 3tys. w tym 3 razy do 8tys i ani razu wiecej. aha i to dało mi spalanie 7,45-7,5/100. jesli chodzi o miast i
tylko miasto to do 3tys to mniej wiecej 10l/100, jeszcze nie robilem pomiaru bo ciezko mi tarfic na ten sam cpn 2
razy z rzedu :D albo nie tankuje na full.
koledzy mam B18C4 i w miescie przy mieszanej jezdzie zpalila mi 8,5litra a na gazie 12.5l
Mi na trasie nie udalo sie jeszcze zejsc ponizej 8l. A jezdze pomiedzy 90-130 czasami strzaly pod 160.
Mieszany to minimum 10, a miasto niestety 11-12 to norma, przy jezdzie do 3,5-4 tys no i vtecu co 2-3 km.
Wydaje mi sie ze troche sporo, ale tragedii nie ma. Moze znajde kiedys troche czasu to sonde sprawdze dla swietego spokoju.
descanting
12-01-11, 14:47
eh no to pomijając samą sprawność/niesprawnośc silnika, szczelność, olej, doprowadzenie powietrza dobre czytanie i stosowanie AFR (a więc Lambda także) polecam:
1) STYL JAZDY
2) OPONY I ICH CIŚNIENIE
3) Ogólna dbałośc o auto, olej, paliwo, chłodziwo, szczelność itd.
Miasto rekord 9,0 zimą 9,2 - 9,3
Średnio miasto/podmiasto: 8,2-8,5
Pałowanie max po mieście: 11,5-12
Autostrada pałowanie pod 200 i więcej: koło 9
To co podaje instrukcja i papiery Hondy o 11,3 w mieście traktuje więc jako pełne,normalne wykorzystywanie możliwości napedu i częste start-stopy. Ecodrive daje 2 litry mniej
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.