PDA

Zobacz pełną wersję : Olej silnikowy do 1,8



Strony : 1 [2]

_posen
24-07-16, 09:56
witam
orginalnie jest zalany 0W20
po 1 przegladzie pytaja czy chcesz takj sam czy ogolno dostepny np 5W30
nadmienie ze jak przyjechalem na 1 przeglad ccialem zeby mi zalali 0w20 ale coz powiedzieli ze malo kto leje taki drogi olej i go nie sprowadzaja

Ja kupuje swoj 0w20 i zostawiam w aso. Podobna sytuacja jak u Ciebie - nie maja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Marcin_
29-07-16, 21:11
Cześć,
Zbliża się u mnie 4 serwis, przebieg niecałe 50tys, bierze oliwy od zmiany do zmiany ok 0,5L.
Jeżdżę naprawdę bardzo spokojnie, rzadko powyżej 4tys obrotów, krótkie kawałki do 10 km, od czasu do czasu w dłuższą trasę, wkrótce zmienię trochę sposób użytkowania, bo zmieniam miejsce zamieszkania i dziennie będę pokonywał pod 200km.

Po kilkukrotnym przeczytaniu całego wątku coś tam się wyklarowało i przeszedł mi efekt działania agresywnego marketingu znawców ze sklepów olejowych :D
Pytanie zasadnicze: Jaki dobry, spełniający normy, dobrze chroniący silnik olej 0W30 ?
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
Motul 8100 Eco-nergy 0W30
Valvoline SynPower FE 0W30 4L
Czy może jeszcze coś innego?

Sam na początku tematu polecałem AMS'a SS 0W20 i nie narzekam na niego, silnik pracuje bez zarzutów, jest czysto i sucho, ale zdziwiłem się że nie jest zgodny z normami, a jedynie jest zalecany do aut spełniających taką czy inną normę.

Może nie ma sensu przepłacać prawie 2 razy (litr AMS'a prawie 46zł, litr dajmy na to wymienionego Shell'a ok 25zł). Żeby nie było, jeśli najodpowiedniejszy, spełniający normy produkt będzie po 70zł za litr to też zaleję, żaden problem, nie w tym rzecz - liczy się dobry produkt, który jak najlepiej spełni swoją funkcję.

Pozdrawiam!

martin_
29-07-16, 22:54
Jaki dobry, spełniający normy, dobrze chroniący silnik olej 0W30 ?
Kiedyś miałem podobny dylemat szukając z SAE 0W30 nie znalazłem nic wartego uwagi poza Motulem Eco-nergy (ACEA A5) i Liqui Moly Synthoil Longtime 0W-30 (ACEA A3).
Jeśli faktycznie będziesz robił większe przebiegi i nie jesteś z Suwałk warto pomyśleć o lepszej ochronie i "wyższym" SAE.

przemek82
06-08-16, 16:53
Cześć,
Zbliża się u mnie 4 serwis, przebieg niecałe 50tys, bierze oliwy od zmiany do zmiany ok 0,5L.
Jeżdżę naprawdę bardzo spokojnie, rzadko powyżej 4tys obrotów, krótkie kawałki do 10 km, od czasu do czasu w dłuższą trasę, wkrótce zmienię trochę sposób użytkowania, bo zmieniam miejsce zamieszkania i dziennie będę pokonywał pod 200km.

Po kilkukrotnym przeczytaniu całego wątku coś tam się wyklarowało i przeszedł mi efekt działania agresywnego marketingu znawców ze sklepów olejowych :D
Pytanie zasadnicze: Jaki dobry, spełniający normy, dobrze chroniący silnik olej 0W30 ?
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
Motul 8100 Eco-nergy 0W30
Valvoline SynPower FE 0W30 4L
Czy może jeszcze coś innego?

Sam na początku tematu polecałem AMS'a SS 0W20 i nie narzekam na niego, silnik pracuje bez zarzutów, jest czysto i sucho, ale zdziwiłem się że nie jest zgodny z normami, a jedynie jest zalecany do aut spełniających taką czy inną normę.

Może nie ma sensu przepłacać prawie 2 razy (litr AMS'a prawie 46zł, litr dajmy na to wymienionego Shell'a ok 25zł). Żeby nie było, jeśli najodpowiedniejszy, spełniający normy produkt będzie po 70zł za litr to też zaleję, żaden problem, nie w tym rzecz - liczy się dobry produkt, który jak najlepiej spełni swoją funkcję.

Pozdrawiam!

Ja chciałem brać amsolin 0w30 w http://galonoleje.pl/sklep/ chłopaki powiedzieli że "się nie umywa" motul, millers itp. do Eneosa...
Taka ciekawostka ENEOS Premium ULTRA. A wcześniej gadałem z inżynierem obeznanym z hondą powiedział " chcesz dolewać oleju lej 0w20" Chcesz dolewać symbolicznie lej 0w30 :) I tak było po 12 tys.dolałem 200-300 ml. Olej mi się nie zapalił tylko miałem na bagnecie mało wcześniej zalewałem 50/50 między min-max. Teraz zbliżam się do 15 tys i zmieniam tym razem na eneos'a. I taki olej właśnie mi się bardzo dobrze spisuje - 0w30
Ps. leje do 8 gen 1,8 ale myślę że takiej różnicy nie ma tak samo polecany w serwis'ówce jest 0w20....

gienio
06-08-16, 17:45
A wcześniej gadałem z inżynierem obeznanym z hondą powiedział " chcesz dolewać oleju lej 0w20" Chcesz dolewać symbolicznie lej 0w30 z mojego doswiadczenia ten inzynier gada bzdury . W moim ubywa podobnie obu , nie ma znaczenia w20 czy w30 :)

Grzegorz K
06-08-16, 21:42
Fajne chłopaki "co powiedzieli " i fajny inżynier :) Wygląda to tak jak by Przemek był przedstawicielem tego Eneosa. czy jak to się tam nazywa .))

_posen
08-08-16, 17:16
Fajne chłopaki "co powiedzieli " i fajny inżynier :) Wygląda to tak jak by Przemek był przedstawicielem tego Eneosa. czy jak to się tam nazywa .))

A ja mialem to badziewie (130zl chyba za banke) zalane w swoim r18. Chodzi o Eneosa 5w30, bo 0w eneosa zaden norm nie spelnial a musialem cokolwiek szybko kupic przed wyjazdem. Auto ciezko odpalalo nawet nagrzane ze start stopu i duzo wiecej paliło - u siebie w temacie zreszta na to psioczyłem ze szczegółami. Cieszę się, że udało się to bardzo szybko zmienić na to co było wcześniej i magicznie wszystkie problemy zniknęły.
Zeby nie było robiłem identyczne odcinki testowe na mobilu 0w20, hondowskim 0w20 i eneosie 5w30 przy podobnych temperaturach i na wszystkich 3 zrobilem identyko przebiegi. Srednia na oem - 8,1, na mobilu 8,2, na eneosie 9,1, a w miescie to potrafiło i 13 bez klimy pokazac sredniego i lapalem sie za glowe, czy na serio cos sie nie zepsuło, bo to juz roznica praktycznie 2,5 litrów była w identycznych warunkach. Przy eco eksperymentach w trasie nie udalo sie zejsc ponizej 6 za chiny, gdzie normalnie i 4,8 sie spokojnie udalo osiagnac.
Chcecie to nie wierzcie ale ja tego badziewia wiecej nie zaleje - obawiam sie, ze to moze sie tyczyc wszystkiego co nie jest 0w. Fabryka chce 0w i tak widocznie ma być.
Moze to ma jakies znaczenie jak komus bierze olej albo upala jak szalony do odcinki z kazdych swiatel - ja delikatnie nie jezdze i nic mi 0w20 nie ubywa do wymiany ani nic sie nie grzeje takze nie widze powodu przechodzenia na 30 czy 40.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bezk
09-08-16, 10:58
Z czystym sumieniem mogę polecić Total Quartz 9000 Future NFC 5w30 (ACEA A5/B5). Na zimę planuję zalać Total Quartz 9000 Energy 0w30 (ACEA A3/B4).

Civmann
11-08-16, 07:34
... ja delikatnie nie jezdze i nic mi 0w20 nie ubywa do wymiany ani nic sie nie grzeje takze nie widze powodu przechodzenia na 30 czy 40.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Też lekkiej nogi nie mam i czasem lubie pociągnąć do odcinki a mimo to od 8kkm stan na bagnecie nie zmienia poziomu na fabrycznej lepkości i fajnie jest czuć mniejsze opory silnika, lepsze wkręcanie...

cosmo-pl
14-08-16, 11:58
Ja chciałem brać amsolin 0w30 w http://galonoleje.pl/sklep/ chłopaki powiedzieli że "się nie umywa" motul, millers itp. do Eneosa...
Taka ciekawostka ENEOS Premium ULTRA. A wcześniej gadałem z inżynierem obeznanym z hondą powiedział " chcesz dolewać oleju lej 0w20" Chcesz dolewać symbolicznie lej 0w30 :) I tak było po 12 tys.dolałem 200-300 ml. Olej mi się nie zapalił tylko miałem na bagnecie mało wcześniej zalewałem 50/50 między min-max. Teraz zbliżam się do 15 tys i zmieniam tym razem na eneos'a. I taki olej właśnie mi się bardzo dobrze spisuje - 0w30
Ps. leje do 8 gen 1,8 ale myślę że takiej różnicy nie ma tak samo polecany w serwis'ówce jest 0w20....

A nie powiedział Ci ten inżynier, żeby zalewać do max oleju, albo minimalnie do 2/3? I że w serwisówce pisze, to samo co zresztą w instrukcji obsługi, ze względu na zużycie paliwa?? Eneos to taki sam wynalazek jak Amsoil. Żaden nie jest rozlewany w Europie i stąd ich niesamowite ceny. Nie sądzę, aby Motul od Eneosa odbiegał jakością. Jeżeli tak jest, proszę o wymierne dowody, a nie "opinie". Z opinii to się można dowiedzieć, że chińskie opony są świetne i "dają radę". 0W30 A5 do tego silnika wystarcza w zupełności. Będzie "lekkie wkręcanie" i odpowiednie zabezpieczenie jednostki przed zużyciem, bo niestety olej 20 tą granicę ma mocno przesuniętą w dół..

Civmann
18-08-16, 11:36
Jeżeli dobrze pamiętam żywotność silnika 1,8 szacowana jest na 400kkm, pytanie na jakiej lepkości oleju podawany jest ten resurs ?

rat4
19-08-16, 21:18
400 000 km? czemu tak mało, to pozostało mi tylko 139 000 km :( silnik się nie poddaje myślę, że będzie więcej.
Proponuję poczytać o jakie przebiegi można się pokusić hondą:
http://jalopnik.com/5885287/how-i-put-750000-miles-on-my-honda-civic-in-just-five-years

Moja Hanna nie szama oleju na tyle aby go zaobserwować co wymianę (co rok)
Przy zakupie miała zalane Shell 10W60 (niektóre ASO takie coś leją tak zwana opcja budżetowa) byłem w szoku że taki olej się leje.
Zamieniłem na 0W30 Castrola i czasem po dynamicznej jeździe włączała się kontrolka alladyna.
Przy następnej wymianie na Shell 5W40 HX8 problem ustał, spróbujcie wejść w zakręt szybko i to na luzie, zobaczycie że kontrolka alladyna mrugnie bo czujnik oleju jest bardzo delikatny i panikuje bardzo szybko. Dlatego zaleca się trzymanie oleju na Max albo 3/4.
Jeśli chodzi o oleje które są zalecane to oleje premium czyli 0W20/30 oleje dobre: 5W30/40 i opcjonalnie 10W30/40. Można też lać 5W50 lub 10W60 są one dopuszczalne.
Bierzemy pod uwagę też klimat oraz typ jazdy jaki preferujemy, wtedy można wybrać dobrze olej, zwłaszcza, ze honda dopuszcza tyle innych lepkości.
Ja zauważyłem, że na 0W30 palił może trochę mniej ale martwiła mnie ta kontrolka ciśnienia oleju. Trudno też uwierzyć w to, że olej o konsystencji herbaty będzie miał trwały film olejowy gdy kręcimy do końca. Można domniemywać, że eko olej 0W20 może i jest eko dla nas bo auto pali mniej, ale czy nie czasem kosztem szybszego zużycia silnika? tego też trudno powiedzieć bo kto z nas robił takie testy...
Wybrałem bezpieczne 5W40 które daje radę na nasz klimat.
Gdy już będą w Polsce pomarańcze a zima odejdzie do lamusa to zmienię na 10W40 ;)

_posen
19-08-16, 22:15
Nie pekaj. 8 gen z r18 to mocna konstrukcja.

http://jalopnik.com/5885287/how-i-put-750000-miles-on-my-honda-civic-in-just-five-years




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

k1siel
14-11-16, 09:27
Witam koleżanki i kolegów,

właśnie zbliża mi się pierwsza wymiana oleju i jak większość mam dylemat. W serwisie olej hondy 0w20 kosztuje 89 zł za litr a drugi zalecany przez serwis to Castrol 5w30 - 61 zł za litr. Naczytał się różnych opinii dotyczących brania oleju i jego jakości. Oczywiście w serwisie Pan uprzejmy był mnie poinformować, że jak przywiozę własny olej to wpiszą taką informację w książce gwarancyjnej, że przywiozłem swój olej i mogę mieć kłopoty przy ewentualnej awarii i nie uznaniu przez importera z Polski gwarancji.

Co polecacie bo naczytałem się sporo na forum jedni polecają oleje Total inny Amsoil inni zalewają Castrolem.

Jeżeli można to poprosiłbym o kilka informacji i waszych opinii bo mam już mały mętlik w głowie.

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam Tomek

dariuss1
15-11-16, 15:34
Witam koleżanki i kolegów,

właśnie zbliża mi się pierwsza wymiana oleju i jak większość mam dylemat. W serwisie olej hondy 0w20 kosztuje 89 zł za litr a drugi zalecany przez serwis to Castrol 5w30 - 61 zł za litr. Naczytał się różnych opinii dotyczących brania oleju i jego jakości. Oczywiście w serwisie Pan uprzejmy był mnie poinformować, że jak przywiozę własny olej to wpiszą taką informację w książce gwarancyjnej, że przywiozłem swój olej i mogę mieć kłopoty przy ewentualnej awarii i nie uznaniu przez importera z Polski gwarancji.

Co polecacie bo naczytałem się sporo na forum jedni polecają oleje Total inny Amsoil inni zalewają Castrolem.

Jeżeli można to poprosiłbym o kilka informacji i waszych opinii bo mam już mały mętlik w głowie.

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam Tomek

Obojętnie co wybierzesz sprawdź normy ACEA wlewanego oleju. Instrukcja Civica 1,8 dopuszcza normy A3/A5. Wiele serwisów zalewa olejem z normą C3. Jest to olej do diesla.. Pomijam fakt, że przy objętości układu 3,7l serwis potrafi policzyć za 4,2l :) Kolejny przegląd tylko z własnym olejem, ale moje auto już nie ma gwarancji i dwa razy się zastanowię czy jeszcze wykonam to w ASO.

k1siel
16-11-16, 09:51
Dzięki za odpowiedź.

Zdecydowałem się na Castrol EDGE Profesional A5 5W30 ponieważ spełnia zalecenia lepkości oleju podanego przez Hondę ACEA A1/B1 i A5/B5 i zawiozę własną bańkę 4L wraz z filtrem :)

Pozdrawiam Tomek

PS.
W serwisie powiedzieli, że wchodzi 4L a w instrukcji jest napisane, że przy wymianie wraz z filtrem wchodzi 3,7L. Jeżeli leją z beczki to oszukują na 0,3L.

Thomas207
19-11-16, 14:35
Ja za pierwszym razem lalem Gulf 0w20 (poniżej 100 zł za baniak 4 litry), teraz Motul 0w20 (200 zł za 4 litry). Różnicy nie widzę, obu nie ubywa, więc przy kolejnej wymianie wrócę do Gulfa. Oba też lalem na gwarancji i problemow nie robili, ale z drugiej strony nic się nie popsuło :)

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6596924581

cosmo-pl
20-11-16, 21:57
No tak Ci z Motula to złodzieje, a z Gulfa czarodzieje....

Olej C3 nie jest tylko do diesla, nie robi się obecnie olejów tylko do diesla.

Tomek - zmień serwis, bo w tym Cię okłamują. Dobry serwis, zaproponuje Ci swój olej, ale nigdy Ci nie powie, że jak przyniesiesz swój to będziesz miał problemy. Zwykłe żerowanie na ludzkiej niewiedzy.

Nie ma silników projektowanych na koknretny przebieg i dawno nie słyszałem większej bzdury.

Jak się zapala lampka ciśnienia oleju, to powodów może być kilka, poczynając od niesprawności czujnika. Ja bym za wczasu skontrolował ciśnienie oleju w układzie, bo być może przez stosowanie zbyt lepkiego środka smarnego przez ASO, który nigdy nie był dopuszczony w instrukcji obsługi, coś się przy pompie oleju przyblokowało i stąd się pojawiają spadki. Jest to szkodliwe dla panewek i jak nie chcesz mieć kosztownej awarii, to szybko bym sprawdził ciśninie i sam czujnik. Zapala się on, w drastycznym momencie dla silnika, jal ciśnienie jest już bardzo niskie i jal silnik obecnie pracuje z dajmy na to ciśnieniem niewiele wyższym, to następuje przyspieszone jego zużycie. Objaw typowy, który Ci się pojawił wraz z obniżeniem lepkości środka smarnego i być może dobrze, bo się o usterce dowiedziałeś. 0W30 jest olejem właściwym dla tego silnika.

Thomas207
21-11-16, 16:51
Jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać :)

cosmo-pl
21-11-16, 19:41
A jak chcesz zobaczy różnicę?? Jak kupujesz szynkę konserwową za 10pln/kg i ją jesz, mało tego smakuje Ci, to też sobie tak tłumaczysz?? ;) Myślisz, że dlaczego niektóre firmy, w tej cenie mają olej półsyntetyczny. Bo są głupie, czy jakiś spisek??

Thomas207
21-11-16, 21:05
Wisi mi to szczerze, skoro nie bierze go między wymianami co 15 tys i ASO nie widzi problemów żeby łac go na gwarancji to leje ten tańszy i tyle. Nie szukalbym tu drugiego dna.

cosmo-pl
21-11-16, 21:46
Lej Twoje auto. To że olej nie znika, kompletnie nic nie znaczy. Poniżej 100 za 4l kosztuje przyzwoity 10W40. Przyzwoity 0W20, kosztuje ze 150 w zwyż. Nie da się zrobić dobrego oleju 0W20 w cenie 100 PLN.

dariuss1
22-11-16, 21:00
Olej C3 nie jest tylko do diesla, nie robi się obecnie olejów tylko do diesla.


Nikt tego bezpośrednio nie pisze, ale są to oleje low SAPS czyli niskopopiołowe. Zresztą Honda w instrukcji obsługi wymienia tylko A3 i A5. Stosowanie C3 do benzyny 1,8 przez serwis uważam za wypaczenie.

cosmo-pl
23-11-16, 20:19
No ale zgodnie z normą ACEA:

ACEA C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

Jak byk jest napisane diesel and gasoline. Z czym więc dyskutujesz?

dariuss1
24-11-16, 05:16
Nie podoba mi się wciskanie oleju C3 przez wiele stacji ASO. Honda wyraźnie pisze o A3 i A5. Mam wrażenie, że sprzedają to co jest na stanie wykorzystując niewiedzę klientów. Oczywiście można przyjąć Twój punkt widzenia i być zadowolonym, ale to już każdy sam powinien rozważyć.

k1siel
24-11-16, 18:28
Dzięki za rady.

Ostatecznie zdecydowałem się na olej Castrol 5W30 ale z normą C3. Ciężko jakoś dostać ten Castrol A5. W sklepach albo mają ten C3 albo A5 ale z produkcji z przed pięciu lat. Wiem, że to się nie starzeje jak inne produkty.

Przekażę swoje doświadczenia po zmianie oleju. Do tej pory miałem zalany oryginalny 0w20 i nie miałem żadnego problemu z jakimś jego pobieraniem. Po dwóch latach mam przejechane około 17 000 km więc nie jest to duży dystans.

Pozdrawiam Tomek

cosmo-pl
24-11-16, 18:47
Nie podoba mi się wciskanie oleju C3 przez wiele stacji ASO. Honda wyraźnie pisze o A3 i A5. Mam wrażenie, że sprzedają to co jest na stanie wykorzystując niewiedzę klientów. Oczywiście można przyjąć Twój punkt widzenia i być zadowolonym, ale to już każdy sam powinien rozważyć.

Ale nie rozumiesz, że ten olej jest taki sam jak A3, tylko mid-saps? I jaki mój punkt widzenia, to raczej Ty tworzysz jakąś mitologię. Mają C3, żeby nie mieć pięciu rodzajów, a całą resztę to sobie sam dopisujesz.