Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D14A5 Dusi się na benzynie i na lpg, czasami nie odpala



mmaarriiuuss
05-01-13, 14:02
Witam,

mam problem z moją Hanką, silnik to D14A5, zaczął się od pierwszych mrozów. A wygląda to tak że podczas jazdy na każdym biegu w okolicach 2tys obr auto szarpie na benzynie, na lpg w ogóle praktycznie nie ma mocy.
Jak na lpg mocno przygazuje auto gaśnie i ciężo zapala (jakby się zalało).

Obroty są równe na jałowym, przy mocnym gazowaniu na benzynie dusi sie i prycha. Przy deliatnym dodawaniu gazu jest ok.
W wilgotne dni po długim staniu na dworze ciężko pali, choć nie ma na to zasady...

Wymieniłem:
-świece
-przeczyściłem aparat zapłonowy,

objawy nie ustały..

Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o wskazówki.

probestic
05-01-13, 14:12
Jeśli masz od kogo podmienić przewody WN, podmień i zobacz. No chyba że znasz ich przeszłość.
Napisałeś, że w wilgotne dni ciężej pali - stąd moja sugestia.

Kopułka i palec wyczyszczona piszesz ? Styki dobre ? nie zaśnieziałe wtyczki kabli WN ?

mmaarriiuuss
05-01-13, 14:22
Przewody kupowałem w maju 2012 firmy sentch czy coś takiego. Po niedzieli zamówię i kupię nowe NGK i zobaczymy jak będzie.

Dopiero co się przeprowadziłem do koszalina i nie mam od kogo przewodów podmienić...

Nowe świece wyciągnąłem i były strasznie obkopcone, przeciściłem wkręciłem bez większych zmian. Świece NGK, wcześniej też były NGk i było super.

nikog0
06-01-13, 21:07
Jeśli CI dużo pali to proponuje na serwis zawieść, sprawdzić poprawność jej działania i wymienić na nową.

mmaarriiuuss
19-01-13, 12:09
wymieniłem przewody, problem dalej występuje... (na benzynie mało odczuwalny)

Marecki
19-01-13, 12:32
Myślę, że nie jest to kwestia wymiany świec, czy przewodów WN, tylko regulacji u gazownika.

jawasaki
19-01-13, 14:57
Podjedź do gazownika i zobacz czy działa w ogóle sonda - jak nie , nie ma nawet co regulować gazu. (ewentualnie lewe powietrze).

mmaarriiuuss
16-02-13, 20:51
Dzisiaj miałem trochę czasu i problem rozwiązałem.

Pierwsze co zrobiłem to założyłem nowy filtr powietrza/ bez zmian,
Wykręciłem sondę lambda / po wykręceniu objawy te same i do tego zapalił sie check

Kolejno odnalazłem stary aparat zapłonowy, postanowiłem podmienić cewkę i jak ręką odjął. Wszystko chodzi cacy, na gazie i na benzynie nic się nie dławi i nie pyrka.

Ostatnie objawy były nasilone bo nawet na benzynie potrafił przy 2 tys szarpać i przestawał a później przy 5 tys.


Problem rozwiązany, temat do zamknięcia.


Dzięki za wskazówki i pozdrawiam.

bugster
16-02-13, 20:58
Mam pytanie. Czy u ciebie na zimnym dobrze chodzil ? ?

mmaarriiuuss
16-02-13, 21:09
tak :] problem pojawiał się po lekkim nagrzaniu.

mario997
04-04-13, 12:58
Witam
Podepnę się pod temat czy możne jednym z objawów były tez podwyższone obroty bo mam chyba ten sam problem?

mmaarriiuuss
23-04-13, 15:39
Obroty nie były podwyzszone, a raczej czasami za nisko spadały...