Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 1.4 i-DSi przy niskich obrotach "szarpie" ...



Mac1ek
03-01-13, 19:53
Witam
posiadam silnik 1.4 i-DSi przy niskich obrotach "szarpie" tak jakby nie byl w stanie przepalic benzyny bądź go zalewało benzyną ..
no i drugie "ale" to pobiera mi olej .. tak srednio co 4-5tys. km. musze dolewac litr "lekko" ..
PROSZĘ O POMOC
z góry dziękuje

tomag
03-01-13, 21:07
Miałem City z tym silnikiem i przez 120tys. nie dolałem nawet zakrętki oleju.
Ja by się udał z tym problem do serwisu.

Mac1ek
03-01-13, 21:27
dzięki chyba bd musiał tak postąpić ..
olej wymienialem jakies 4tys. km temu i bylo pod zakretke .. a teraz kontrolka sie swieci .. ale moja civica ma juz 170tys. najechane .. moze silnik sie konczy ?? chociaz z tego co wiem jest on na lancuszku wiec raczej nie powinien prawda ?

Paluch_tcw
03-01-13, 21:54
łańcuszek czy pasek - nie ma większej różnicy w żywotności silnika. Być może czeka go już remont.

tomag
03-01-13, 22:20
ale moja civica ma juz 170tys. najechane .. moze silnik sie konczy
jeśli był należycie serwisowany (wymieniany olej i filtry na czas, regulacja luzów zaworowych co 40tys, wymiana świec,...) to nie jest jakiś straszny przebieg dla tego silnika

Lucas.FK2
04-01-13, 00:18
ten silnik może i jest słaby,ale żywotny. Zależy jak ktoś jeździł. U mojego ojca 55.000 a na bagnecie po wymianie oleju nadal piękny złocisty kolor. Poboru zero...
W twoim przypadku jest juz po nim. Pomyślałbym od razu nad przekładką na 1.8

ga_cex
04-01-13, 10:34
Może nie jest tak źle, trzeba te problemy rozpatrywać osobno:

1. Problem szarpania. (trzeba podpiąć czy wywala jakieś błędy). Spróbuj na zimnym silniku ruszyć powoli przy obrotach ok 2000 i powoli puszczać sprzęgło. Przy szybkim puszczeniu czasem szarpie bo to słaby silniczek i go potrafi przydusić - takie mam wrażenie.
2. Pobór oleju - odkręć sam lub na serwisie osłony dolne, może masz wyciek - parkujesz zawsze w jednym miejscu ? U mnie przy przebiegu niemal 130kkm nie bierze oleju jednak jak go katuje to coś tam trzeba uzupełnić.
3. Jesteś 1 właścicielem ? znasz przeszłość auta ? może autko ma całkiem inny przebieg niż rzeczywiście by wynikało.

Jak zmieniane filtry ? jaki olej (teraz i na jakim śmiga od początku)?
Czy silnik trzyma stabilnie temperatury ? szybko się nagrzewa w zimie ?

Przekładka na 1.8 jest dużo droższa niż remont lub podmiana z Jazz.

uniu1
04-01-13, 12:25
lub przekładka na 2,2 ictdi

butler.gdansk
04-01-13, 12:35
lub przekładka na 2,2 ictdi
To juz chyba k24 prościej :D

Mac1ek
04-01-13, 18:56
otoz samochod mam od nowosci i caly czas byl serwisowany w hondzie czyt. [Niemiecki Salon] wiec wszystko bylo na czas wymieniane .. moze latwiej sprzedac i kupic mocniejsza ? bo w remonty nie mam zamiaru sie bawic ..
olej LiQui Moly czy jak to sie tam pisze 5w30 ..
otoz to szarpanie jest praktycznie na kazdym biegu oprocz 5 i 6 ..
w zimie nagrzewa sie zatrwarzajaco szybko :) ale to dlatego chyba ze mala pojemnosc mi sie wydaje no i autostrady ..

Lucas.FK2
05-01-13, 00:48
w zimie nagrzewa sie zatrwarzajaco szybko ale to dlatego chyba ze mala pojemnosc mi sie wydaje no i autostrady ..
A to dziwne akurat. Bo mojego ojca 1.4 rozgrzewa się wolno jak Diesel :rolleyes: za to pobór oliwy jak wspominałem jest zerowy.

kobert
22-10-14, 11:46
witam. Chcialbym informacyjnie podzielic sie wiadomoscia ze pozbylem sie wiecznego problemu szarpania (glownie przy ruszaniu) po wyczyszczeniu egr. Bolec-zawor byl byl dosc mocno obity nagarem. Robotanie nie jest trudna i nic nie kosztuje,moze z wyjatkiem uszczelki pod egr (10zl) ja jej nie mialem,zlozylem na starej i silikon specjalny do takich rzeczy,do wysokich temp. Polecam tez tankowanie do 1.4 benzyne 98 na dobrych stacjach, to maly silnik i mocniejsze paliwo pomaga w plynnosci jazdy

zyga502
22-10-14, 17:12
Polecam tez tankowanie do 1.4 benzyne 98 na dobrych stacjach, to maly silnik i mocniejsze paliwo pomaga w plynnosci jazdy

ja pier....:confused:

kobert
22-10-14, 17:25
co???

kjmuszek
22-10-14, 18:22
Przez lanie 98 zrobisz więcej szkody w tym silniku niż pożytku.

kobert
22-10-14, 19:14
w instrukcji w hondzie jazz gdzie jest taki sam silnik pisza zeby lac 95 lub wiecej. Sa osoby jezdzace jazzami ktore uwazaja ze silnik jezdzi plynniej na 98 ,sa tez tacy co jezdza cale zycie auta na 98. Moim zdaniem jak czuc roznice na plus to czemu jej nie lać,a jesli sie jej nie widzi to bez sensu. Czy jest cos takiego jak adaptacja silnika do danego paliwa?

kjmuszek
23-10-14, 09:50
No jak się lepiej czujesz to faktycznie, satysfakcja gwarantowana :)
Są i tacy którzy czują super przyrost mocy pod maską po zalaniu 98, ja jednak zostanę przy swoim , w R18 nie czuć różnicy a co dopiero w i-DSI w którym konstrukcja na niewiele pozwala.Najważniejsze że jesteś zadowolony z tej zmiany.

kobert
24-10-14, 14:55
raczej pisalem o zdaniu innych ze jest plynniej, a ze sporo jest osob takiego zdania to w ramach doswiadczenia moga sprobowac. Ja wyczyscilem egr,wczesniej wlalem do paliwa absorbator wody i zatankowalem 98. Samochod jezdzi w koncu plynnie. Chce to jeszcze poobserowac czy paliwo ma znaczenie,tak samo jak wiele osob pisalo ze samochod traci moc po zatankowaniu 95 na orlenie

kjmuszek
25-10-14, 11:54
Spoko rozumiem. Faktycznie jeśli chodzi o 95 z orlena to jest kiepskiej jakości , jeszcze jak jeździłem EJ9 to po przejściu z Lotosa na Orlen (ze względu na karty flota) zauważyłem gorszą pracę silnika i większe spalanie w porównaniu do paliwa z Lotosa. Kilka razy zdarzyło mi się zatankować na stacji Auchan i pomimo że wszyscy mówią że to te same paliwa co w innych wielki sieciach stacji paliw to za każdym razem silnik dławił się i palił sporo więcej niż po zatankowaniu na "normalnej" stacji.

filipfm
25-10-14, 14:19
Spoko rozumiem. Faktycznie jeśli chodzi o 95 z orlena to jest kiepskiej jakości , jeszcze jak jeździłem EJ9 to po przejściu z Lotosa na Orlen (ze względu na karty flota) zauważyłem gorszą pracę silnika i większe spalanie w porównaniu do paliwa z Lotosa. Kilka razy zdarzyło mi się zatankować na stacji Auchan i pomimo że wszyscy mówią że to te same paliwa co w innych wielki sieciach stacji paliw to za każdym razem silnik dławił się i palił sporo więcej niż po zatankowaniu na "normalnej" stacji.

Ja przepalilem juz pewnie pare tysiecy litrow paliwa z Auchana czy Tesco bo to moje dwie najblizsze stacje. Tankowalem EP3, tankowalem Lancera dziewczyny (zarowno noPB95 i LPG), tankowalem MC2 i obecnie mazut do FK3.
Zdarzalo mi sie tankowac na innych stacjach i patrzac w statystyki w excelu nie widze zadnych znaczacych roznic w spalaniu po zatankowaniu innego paliwa (robilem tez eksperymenty z 98ka), ani nie mialem dlawienia, przerywania.
Sumarycznie pewnie ok 100tys km w tych autach zrobione, moze nawet wiecej.

A jak mowia, skoro nie widac roznicy to po co przeplacac :)

irecki26
25-10-14, 16:35
Ja przepalilem juz pewnie pare tysiecy litrow paliwa z Auchana czy Tesco bo to moje dwie najblizsze stacje. Tankowalem EP3, tankowalem Lancera dziewczyny (zarowno noPB95 i LPG), tankowalem MC2 i obecnie mazut do FK3.
Zdarzalo mi sie tankowac na innych stacjach i patrzac w statystyki w excelu nie widze zadnych znaczacych roznic w spalaniu po zatankowaniu innego paliwa (robilem tez eksperymenty z 98ka), ani nie mialem dlawienia, przerywania.
Sumarycznie pewnie ok 100tys km w tych autach zrobione, moze nawet wiecej.

A jak mowia, skoro nie widac roznicy to po co przeplacac :)
W Tesco zauważyłem,ze na dystrybutorze maja napisane,że ich ON nie zawiera biokomponentów...

filipfm
25-10-14, 16:49
W Tesco zauważyłem,ze na dystrybutorze maja napisane,że ich ON nie zawiera biokomponentów...
To chyba zalezy od stacji, w Wawie na Gorczewskiej nie pamietam takiego napisu albo wrecz jest info ze sa, na stacji w Gliwicach faktycznie info o braku bio

irecki26
25-10-14, 18:46
To chyba zalezy od stacji, w Wawie na Gorczewskiej nie pamietam takiego napisu albo wrecz jest info ze sa, na stacji w Gliwicach faktycznie info o braku bio
Tesco przy Stalowej. Nawet mnie to zdziwiło, bo chyba UE nawet nakazuje dodatki bio.

kjmuszek
26-10-14, 11:59
Ja przepalilem juz pewnie pare tysiecy litrow paliwa z Auchana czy Tesco bo to moje dwie najblizsze stacje. Tankowalem EP3, tankowalem Lancera dziewczyny (zarowno noPB95 i LPG), tankowalem MC2 i obecnie mazut do FK3.
Zdarzalo mi sie tankowac na innych stacjach i patrzac w statystyki w excelu nie widze zadnych znaczacych roznic w spalaniu po zatankowaniu innego paliwa (robilem tez eksperymenty z 98ka), ani nie mialem dlawienia, przerywania.
Sumarycznie pewnie ok 100tys km w tych autach zrobione, moze nawet wiecej.

A jak mowia, skoro nie widac roznicy to po co przeplacac
Nie no jasne, jak nie ma różnicy to się nie dziwie. Ja akurat na motostat prowadzę statystki i niestety EJ9 we wszystkich 3 tankowaniach widać było znacząco większe spalanie po zatankowaniu na Auchan-ie. Być może u nas Auchan bierze od jakiegoś kiepskiego dystrybutora.

irecki26
26-10-14, 14:10
ja często tankuje w Auchanie, jakos wiekszej róznicy nie odczuwam, wszystkie stacje w Polsce kombinują mniej lub bardziej :)