Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Skrzynia ek4, S4C



ma1ster
03-01-13, 16:52
jeśli ktoś wie gdzie znajdę dokładne ilości zębów, lub jakie są przełożenia na poszczególnych biegach i przekładni głównej skrzyni S4C z mojego ek4, bo w internecie panuje przynajmniej kilka wersji, i żadna na dodatek nie pasuje do obliczeń, na piątym biegu przy prędkości obrotowej 4000 1/min wychodzi ok 120km/h aaa to stanowczo za dużo, na liczniku jest ok 100km/h więc pewnie mam złe przełożenia.

Wersji tej skrzyni jest kilka z tego co mi wiadomo mimo takiego samego numeru posiadają inne ilości zębów.
Jeśli ktoś przerabiał bardzo proszę o informacje...
A może ktoś ma taką skrzynie rozłożoną, i będzie w stanie policzyć...

Z góry dzięki pozdrawiam!!!

skolopendra
04-01-13, 12:15
może tabelka pomoże

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?86156-jaka-najlepsza-hybryda-w-s9b

lozek
04-01-13, 14:17
tabelka z drobnym dodatkiem - w S4C były i główne 4,4 i 4,266

ja przy 4tys obrotów mam 116km/h... właśnie na S4C z głównym 4,4


100km/h przy 4tys? to trzeba mieć najkrótszą oem 5-tkę czyli 875 i główne 4.9

ma1ster
04-01-13, 15:41
właśnie mnie to wkurza że nie wiem co tam jest w tej skrzynia, a tam we wszystkich tabelach jest zamieszanie i chyba się nie dowiem dopóki nie rozbiorę, od czego proponujecie długi 4 i 5 bieg?
Skrzynia chyba nie zmieniana nic nie kombinowana, jak ktoś ma ek4 może się wypowie ile ma przy 100km/h?

Z tego co kolega Lozek napisał z takimi przełożeniami w oponie 195/55/15 obliczona prędkość to 105km/h i to by się zgaszało, ale gdzie w tabelach takie coś jest ???

Gorliś
04-01-13, 17:25
W tableach sa przelozenia, nie bedzie podanej predkosci przy kazdych obrotach, na kazdym biegu, dla kazdego rozmiaru opon.
Od tego jest ta stronka: http://www.teammfactory.com/gearcalculator.php ;)

ma1ster
04-01-13, 18:41
W tableach sa przelozenia, nie bedzie podanej predkosci przy kazdych obrotach, na kazdym biegu, dla kazdego rozmiaru opon.
Od tego jest ta stronka: http://www.teammfactory.com/gearcalculator.php ;)

Wiem że niema podanej prędkości, ale nie ma żadnego problemu, bo wyliczałem ją. A właśnie stronka potwierdza moje obliczenia, przy 4000obr. moja skrzynia powinna mieć 123km/h a ma 100 km/h, czyli wychodzi że przełożenia z tabelek się nie zgadzają dla S4C.

lozek
04-01-13, 21:26
Masz LSD czy nie? Bo jak tak to na moje masz tam fd 4,7 z lsd z S80 wsadzone do S4C.

ja przy 100km/h mam niecałe 3,5tys obrotów na seryjnej S4C.

ma1ster
04-01-13, 21:45
Raczej lsd nie ma, a przynajmniej tego nie czuć... będę rozbierał jak sprzęgło czaśnie, to wsadzę różnicowy LSD i ostatni piąty bieg od s80, bo koledze zbywa.
Co do skrzyni to myślę że rozbierana nie byłą nigdy, jak wszystko w tym samochodzie, dopiero ja bałagan tam robię.
Może się ktoś jeszcze wypowie co ma fabryczne ek4...
A i czy te tryby są wzajemnie wymienne, tj. czy da radę do S4C wsadzić parę kół zębatych od s80?

Gorliś
04-01-13, 21:47
Albo przeklamuje Ci licznik, albo masz mega krotka skrzynie. Dane co do przelozen sa poprawne. Seryjnie powinno byc glowne 4.4 i krotsza piatka 0.848. Ta z itra bedzie dluzsza, jesli bedzie z modelu od 98 wzwyz (0.787)

lozek
05-01-13, 18:06
Raczej lsd nie ma, a przynajmniej tego nie czuć... będę rozbierał jak sprzęgło czaśnie, to wsadzę różnicowy LSD i ostatni piąty bieg od s80, bo koledze zbywa.
Co do skrzyni to myślę że rozbierana nie byłą nigdy, jak wszystko w tym samochodzie, dopiero ja bałagan tam robię.
Może się ktoś jeszcze wypowie co ma fabryczne ek4...
A i czy te tryby są wzajemnie wymienne, tj. czy da radę do S4C wsadzić parę kół zębatych od s80?

W takim razie ogarnij licznik, bo Ci przekłamuje. Już skolopendra Ci przecież wkleił tabelkę z przełożeniami a ja poprawiłem, że główne może być zarówno 4,4 jak i 4,266. Czego chcesz więcej? Masz na tacy podane wszystkie przełożenia :)

Da się wsadzić biegi z S80 ale po co? pierwsze 3 są takie same, 4 lepsza jest w S4C a 5 za wiele nie zmieni ;) 5 z LSa już więcej :)

ma1ster
04-04-13, 12:26
W wolnym czasie planuję coś pokombinować ze skrzynią w moim ek4, zakupiłem przed zimą skrzynię od jakiegoś 1.8 civica combi o kodzie s9b, jest w niej lsd...
I teraz pytanie czy cały szper z s9b pasuje do s4c, z tego co wiem różnią się FD, ale czy nie da się zostać na FD z s4c?
Jak wygląda sprawa z czujnikiem prędkości, czy nie będzie jakichś konfliktów po założeniu lsd?
A może lepiej to po prostu do s9b wsadzić środek od s4c?
A może lepiej wsadzić całą s9b, tylko jak będą wyglądały wtedy prędkości max na poszczególnych biegach, jak ktoś zna przełożenia s9b, może je zamieścić...

Jak ktoś kombinował przy tych skrzyniach niech coś doradzi, bo jak rozłożę, to nie chcę żeby to leżało tydzień na kanale...

A jeszcze mnie interesuje najdłuższa możliwa piątka? czy z takiego d13 można wsadzić parę kół zębatych 5 biegu? bo zdaje się mają przełożenie najkrótsze 0.702, czy to zupełnie inne średnice i rozmiary...

Bardzo proszę o wszelakie sugestie w tym temacie, szczególnie jak ktoś osobiście miał to w łapach...

Brylant1
04-04-13, 15:55
Wszystko zalezy od tego jakie fd jest w s4c bo byly dwa 4.4 i 4.26 czyli takie jak jest w s9b. Jesli bylo by 4.26 to moglbys zrobic s4c z lsd. Jesli 4.4 to szpery nie przelozysz z s9b. Co do piatki to z d serii nie podejdzie bo zupelnie co innego. Jesli chcesz dluga 5 musisz szukac biegu z Ls'a

ma1ster
04-04-13, 16:11
z obliczeń wychodzi że jest FD 4.4 w mojej s4c, aaa nie ma możliwości przełożenia samego koronowego i wałka atakującego?

Brylant1
04-04-13, 16:24
Nie.