Zobacz pełną wersję : check przy eatonie
Witam, zalozylem do RTSi z silnikiem z6 eatona m45, po odpaleniu na postoju mozna go krecic do odcinki, wszystko chodzi pieknie. Podczas jazdy autko ciagnie od samego dolu, czuc znaczna roznice ale czesto wyskakuje check i zaczynaja falowac obroty a auto nie jedzie, jakby jakis tryb awaryjny.
Wiem, ze teraz czeka mnie strojenie i wtryski a mam z c6 niezalozone, albo regulator z c6 akurat tez mam taki, mam pytanie czy to pomoze czy cos jeszcze sie dzieje i wolalbym to ogarnac przed wyjazdem na strojenie,.
Krotko mowiac wszystko jest seria + eaton ktory na postoju kreci sie do konca i wszystko jest pieknie, w trakcie jazdy przy obciazeniu czesto wyskakuje check, obroty zaczynaja falowac i ledwo jedzie, gasz/odpalam i znowu jest miodzo.
Może sprawdź jaki błąd:rolleyes:
Moze warto najpierw wystroic auto, a pozniej dopiero zakladac tematy o wyskakujacych bledach na niewystrojonym doladowanym silniku.
Tak wiec zycze dlugiego upalania bez strojenia..
Jest tez zlacze samodiagnostyczne , ktore warto zmostkowac i odczytac bledy.
niech zgadne ze to blad MAPa, ktory wykrywa cisnienie i wywala blad.
heh, nie ma to jak robić doładowanie nie mając pojęcia co to w ogole znaczy dla silnika i czujników...
Najpierw tuning, potem myśling :P
Samodiagnostyka to podstawa.. sprawdz błąd.
Obstawiam MAPa bo komputer nie wie co to doładowanie.
Przeciez wyraznie napisalem, ze jade na strojenie teraz i wole zapytac, niz jechac dwa razy albo tracic czas stroiciela bo sie okaze, ze cos jest nie tak. Zalozylem, wszystko smiga na postoju wiec MOGE JECHAC NA STROJENIE, ktorej czesci :
"Wiem, ze teraz czeka mnie strojenie i wtryski a mam z c6 niezalozone, albo regulator z c6 akurat tez mam taki, mam pytanie czy to pomoze czy cos jeszcze sie dzieje i wolalbym to ogarnac przed wyjazdem na strojenie" nie zrozumieliscie ?
Dzieki Furious, billiejoe i zakit za pomoc, a nie nabijanie postow nic nie wnoszac, a moze tylko wy doczytaliscie do konca co napisalem ;)
Moze warto najpierw wystroic auto, a pozniej dopiero zakladac tematy o wyskakujacych bledach na niewystrojonym doladowanym silniku.
Tak wiec zycze dlugiego upalania bez strojenia..
A moze najpierw warto zalozyc kompresor zeby bylo co stroic ? to mam za Soba wiec chce sie upewnic, ze moge jechac . Nie wiem czy zmienic wtryski, czy regulator.. czy taki check to normalne bo nie prowadze garazu tuningowego, a wszystkie swoje 3 auta robie sam dlatego czasem potrzebuje opini kogos kto ma praktyczne pojecie. Napewno lepiej zapytac niz placic 2 razy za paliwo i strojenie. A moze to forum jest od czego innego, to tez prosze wyprowadzcie mnie z bledu.
szczerze mowiac, nie przeczytalem nawet polowy tego co napisales.
swoja droga gdybys poczytal forum to bys wiedzial od czego jest ten check, i od czego zaczac przy jego powstaniu.
ja nie mam/nie mialem/miec nie bede a jakims cudem wiem. mimo ze nie prowadze "garazu tuningowego"
wtryski z B18C6 są takiej wydajności jak te z B18C4 D16Z6 D15B7, i nawet po zastosowaniu regulatora ciśnienia paliwa raczej nie wystarczą do takiego doładowania które wygeneruje M45, wiec proponuję od razu zaopatrzyć się w wieksze
wtryski z B18C6 są takiej wydajności jak te z B18C4 D16Z6 D15B7, i nawet po zastosowaniu regulatora ciśnienia paliwa raczej nie wystarczą do takiego doładowania które wygeneruje M45, wiec proponuję od razu zaopatrzyć się w wieksze
Aha, no i wlasnie dlatego warto bylo zalozyc temat. Czyli setup z c6 ktory niby obsluguje 200 hp moze nie wystarczyc w tym przypadku? I trzeba to zrobic przed strojeniem.
szczerze mowiac, nie przeczytalem nawet polowy tego co napisales.
swoja droga gdybys poczytal forum to bys wiedzial od czego jest ten check, i od czego zaczac przy jego powstaniu.
ja nie mam/nie mialem/miec nie bede a jakims cudem wiem. mimo ze nie prowadze "garazu tuningowego"
Wiem od czego jest check i wiem, ze moze oznaczac wiele rzeczy. Pytam czy to normalne przy doladowaniu bo to, ze mi wyskoczy blad czujnika na diagnostyce za 100zł podlaczenie nic mi tak naprawde nie powie, ale juz uzyskalem pomoc, wiem co robic dalej i co zrobic przed umowieniem sie na strojenie. I o taka pomoc chodzi, a tamte komentarze uwazam za zbedne ;) Moge nie wiedziec czy zapytac, a napisze jeszcze raz "nie chce 2 razy jezdzic i tracic czasu swojego i stroiciela!"
seryjne wytryski z d16z6 powinny wystarczyć do M45,o ile Twoja pompa ma pełną wydajność .
wtryski z B18C6 są takiej wydajności jak te z B18C4 D16Z6 D15B7, i nawet po zastosowaniu regulatora ciśnienia paliwa raczej nie wystarczą do takiego doładowania które wygeneruje M45, wiec proponuję od razu zaopatrzyć się w wieksze
wtryski 240cc z regulatorem z C6 wystarcza do takiego setupu
Pytam czy to normalne przy doladowaniu
a nie powinieneś pytać, bo to jest odpowiedź na poziomie przedszkola tuningowego w przypadku robienia HomeMade Doładowania. Jeśli przygotowałbyś się merytorycznie do wykonywania takiego zabiegu to wiedziałbyś co to za check po 15minutach czytania pierwszej z brzegu lektury o HMT. A, że zabrałeś się do montowania doładowania na pałe, to nie będziemy takiego czegoś pochwalać. Później chodzą po forach opinie, że doładowanie to straszny ból dla silnika, wysadza uszczelki, niszczy tloki, a tak faktycznie jeden z drugim włożyli boost i po wyjeździe z garażu ku uciesze gawiedzi przyje*ali do odcinki. To jest dla mnie najzwyklejsze, tuningowe ignoranctwo.
Pytam czy to normalne przy doladowaniu bo to, ze mi wyskoczy blad czujnika na diagnostyce za 100zł podlaczenie nic mi tak naprawde nie powie,
ty tak na powaznie?
zlaczka samodiagnostyki - czyli wetkniecie kabelka/drucika/spinacza i odczytanie kilku blysków, kosztuje 100zł?
no prosze cie...
oo, tego to nawet nie doczytałem. Grubo..
Yotomeczek86
03-01-13, 23:00
Myślę że kolega chyba sobie albo żarty stroi z ludzi tutaj albo nie wiem co ;) Niema co koledzy się tutaj w wypracowania bawić skoro kolega wie lepiej ;)
wtryski 240cc z regulatorem z C6 wystarcza do takiego setupu
na 240 cc przy -10 na zewnątrz dobrym ic i doladowaniu 0.45-0.5 bara, potrafi już pod odcięciem wyskoczyć AFR 13 a nawet 13.5 wiec nie wiem czy to bezpieczne, ja bym się nie odważył z tak wystrojone auto oddać klientowi,
wtryski z h22 kosztują od 100 do 150 zł, wystarczą już takie z h22a5 z 5 gena preludy EU maja te 280 i nie będą chodziły n a 100% wydajności
autor i tak zrobi jak będzie uważał, ale akurat na tym bym nie szukał oszczędności, wyraziłem swoje zdanie oparte na strojeniu takich setupów i wiem że to że wystarczą to tylko uda się lub nie
neptun ty się nie znasz :p panowie a może 4 wtryski z b2 będzie jak nitro :P
panowie po co te nabijanie się z użytkowników kolega się normalnie zapytał (chcąc uzyskać odpowiedz), a wy tu się naśmiewacie nie każdy zrobił setki doładowań czy tez złożył setki silników i nie każdy wie co i jak. Ja z tego co wiem to ten błąd to map sensor.
Dzieki za pomoc
oo, tego to nawet nie doczytałem. Grubo..
jak zwykle nie doczytales ;) a doczytales, ze na postoju kreci sie bez problemu, a podczas jazdy CZASEM wyskakuje i dlatego zapytalem ?
Ogolnie to Ci powiem jedno, jezeli ten temat jest dla Ciebie zagadnieniem z poziomu piaskownicy to rozpusc wlosy a pozniej przelicz Sobie dolot do helikoptera.. a nie trac czasu swojego i mojego. I tak nic nie wnosisz, a ja skoleji i tak zapytam na drugi raz jak bede mial watpilowsci bo _NIE MUSZE TEGO WIEDZIEC_ i najwazniejsze _NIE CHCE TRACIC CZASU SWOJEGO I STROICIELA_, nie mowiac o kosztach z tym zwiazanych, wiec stfu.
a nie powinieneś pytać, bo to jest odpowiedź na poziomie przedszkola tuningowego w przypadku robienia HomeMade Doładowania. Jeśli przygotowałbyś się merytorycznie do wykonywania takiego zabiegu to wiedziałbyś co to za check po 15minutach czytania pierwszej z brzegu lektury o HMT. A, że zabrałeś się do montowania doładowania na pałe, to nie będziemy takiego czegoś pochwalać. Później chodzą po forach opinie, że doładowanie to straszny ból dla silnika, wysadza uszczelki, niszczy tloki, a tak faktycznie jeden z drugim włożyli boost i po wyjeździe z garażu ku uciesze gawiedzi przyje*ali do odcinki. To jest dla mnie najzwyklejsze, tuningowe ignoranctwo.
ale o co Ty walczysz, to co mialem go nie zalozyc ?:) Nie jestem Fawor nie licze dolotow i nie moge sie dotykac to takich rzeczy! Zalozylem! sprawilo mi to duza przyjemnosc, mam jeszcze kilka pytan przed strojeniem i nie wybuchl mi z tego powodu silnik ;) Boze co za hejt, idz zjedz budyn czy zrob cos z Soba, powaznie.. aha ten check wyskakuje przy 2,5-3,8 tys obr przepraszam, ze smialem sie przejechac 200 metrow do granic mozliwosci silnika (czyt. 4 tys obrotow) bez konsultacji z Toba ;)
Jak tez widzisz zdania sa podzielone, wiec po co sie uczyc na wlasnych bledach, skoro mozna grzecznie zapytac kogos kto ma pojecie praktyczne (nie teoretyczne ktorego brak mi wypominasz) na forum do tego przeznaczonym ?! Lepiej wyrzucic pieniadze w bloto, bo jeszcze uraze swoim pytaniem jakiegos hardcorowego TJUNERA ;)
ty tak na powaznie?
zlaczka samodiagnostyki - czyli wetkniecie kabelka/drucika/spinacza i odczytanie kilku blysków, kosztuje 100zł?
no prosze cie...
Zle Cie zrozumialem, mialem namysli podlaczenie pod kompa. Masz racje, a ja nigdy tego nie robilem chociaz wiem o tym i warto bylo to zrobic, ale pomyslalem, ze warto zapytac na forum zanim zaczne kombinowac.
Zamieszczone przez Fawor
oo, tego to nawet nie doczytałem. Grubo..
jak zwykle nie doczytales a doczytales, ze na postoju kreci sie bez problemu, a podczas jazdy CZASEM wyskakuje i dlatego zapytalem ?
Ogolnie to Ci powiem jedno, jezeli ten temat jest dla Ciebie zagadnieniem z poziomu piaskownicy to rozpusc wlosy a pozniej przelicz Sobie dolot do helikoptera.. a nie trac czasu swojego i mojego. I tak nic nie wnosisz, a ja skoleji i tak zapytam na drugi raz jak bede mial watpilowsci bo _NIE MUSZE TEGO WIEDZIEC_ i najwazniejsze _NIE CHCE TRACIC CZASU SWOJEGO I STROICIELA_, nie mowiac o kosztach z tym zwiazanych, wiec stfu.
Zamieszczone przez Fawor
a nie powinieneś pytać, bo to jest odpowiedź na poziomie przedszkola tuningowego w przypadku robienia HomeMade Doładowania. Jeśli przygotowałbyś się merytorycznie do wykonywania takiego zabiegu to wiedziałbyś co to za check po 15minutach czytania pierwszej z brzegu lektury o HMT. A, że zabrałeś się do montowania doładowania na pałe, to nie będziemy takiego czegoś pochwalać. Później chodzą po forach opinie, że doładowanie to straszny ból dla silnika, wysadza uszczelki, niszczy tloki, a tak faktycznie jeden z drugim włożyli boost i po wyjeździe z garażu ku uciesze gawiedzi przyje*ali do odcinki. To jest dla mnie najzwyklejsze, tuningowe ignoranctwo.
ale o co Ty walczysz, to co mialem go nie zalozyc ? Nie jestem Fawor nie licze dolotow i nie moge sie dotykac to takich rzeczy! Zalozylem! sprawilo mi to duza przyjemnosc, mam jeszcze kilka pytan przed strojeniem i nie wybuchl mi z tego powodu silnik Boze co za hejt, idz zjedz budyn czy zrob cos z Soba, powaznie.. aha ten check wyskakuje przy 2,5-3,8 tys obr przepraszam, ze smialem sie przejechac 200 metrow do granic mozliwosci silnika (czyt. 4 tys obrotow) bez konsultacji z Toba
Jak tez widzisz zdania sa podzielone, wiec po co sie uczyc na wlasnych bledach, skoro mozna grzecznie zapytac kogos kto ma pojecie praktyczne (nie teoretyczne ktorego brak mi wypominasz) na forum do tego przeznaczonym ?! Lepiej wyrzucic pieniadze w bloto, bo jeszcze uraze swoim pytaniem jakiegos hardcorowego TJUNERA
zejdź na ziemię, bo mnie tym nie ruszysz :) Zrobiłeś doładowanie nie mając nawet ochoty zrozumieć na jakiej zasadzie działa i co to oznacza dla silnika i jego osprzętu. Zrobiłeś to zrobiłeś- mi jest to totalnie obojętne. Podejście do zagadnienia świadczy tylko i wyłącznie o Tobie :) Ide policzyć dolot. Przy tym przynajmniej żadne checki nie wyskakują..
ale każdy co coś grzebie w swoim aucie powinien wiedziec jak mu zrobic samodiagnostyke (za 100zl:D:D:D).... btw zastanawiam sie troche jak kolega załozył kompressor jak tak prostej operacji jak sprawdzenie błedów za pomoca spinacza biurowego przekracza jego możliwosci...
o tej właśnie świadomości mechanicznej/chęci szukania i zdobywania wiedzy, mówię..
;)
pomyslalem, ze warto zapytac na forum zanim zaczne kombinowac.
widze tez, ze tu kolega ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem.. pytalem glownie o wtryski czy dadza rade, czy regulator wystarczy. A check wyskakuje tylko czasem i tylko w trakcie jazdy stad :
pomyslalem, ze warto zapytac na forum zanim zaczne kombinowac.
o tej właśnie świadomości mechanicznej/chęci szukania i zdobywania wiedzy, mówię..
jak juz pisalem zdania sa podzielone wiec warto bylo zapytac i jak juz pisalem chce zapytac kogos kto ma pojecie praktyczne, a nie czytac Twojego wypominania braku teorii ktora bardzo czesto nijak ma sie do praktyki, a uwierz mi, ze odrobilem prace domowa i dlatego naszykowalem ten regulator. Ale jak Tobie ciezko zrozumiec, ze nie chce 2 razy jechac na strojenie i tracic kasy, naprawde nie wiem o co Ty walczysz
I nadal nic nie wnosisz, a nadal piszesz.. to tak jakbys nie pierdzial, a jednak smierdzisz ;)
Wlasnie po to jest ten temat i dlatego chce to zrobic sam, bo proboje i chce to wszystko zrozumiec i byc swiadomy co robie
Jezeli przeczytales wczesniej , ze bedzie potrzebny regulator , wtryski czy cos tam jeszcze , potrafiles zamontowac kompresor ,
Tak wiec poco dodatkowo pytasz sie , i do czego maja dażyc twoje wypociny , skoro sam dobrze wiedziales co masz zrobic i jak .
Wiec prace odrobiles bardzo dobrze tylko niepotrafisz zrozumiec jednej podstawowej rzeczy ktora kazdy probuje ci wytlumaczyc a ty sie dalej bulwersujesz.
Dołozyles doladowanie do silnika i nadal masz ten silnik sterowany komputerem nieprzestrojonym i z dlatego masz bledy , badz cos masz zle podlaczone .
Życze miłej bezawaryjnej jazdy ...
nieplac wiecej za samodiagnostyke 100zl jak mozesz sam to zrobic kawalkiem drucika, na forum jest odpowiedni dzial gdzie jest wszystko ladnie opisane.
Jak dlamnie Uzytkownik chyba dawno juz sie dowiedzial w czym ma problem
Mozna prosic MODERATORA o zamkniecie tego Bałaganu ....
ale każdy co coś grzebie w swoim aucie powinien wiedziec jak mu zrobic samodiagnostyke (za 100zl).... btw zastanawiam sie troche jak kolega załozył kompressor jak tak prostej operacji jak sprawdzenie błedów za pomoca spinacza biurowego przekracza jego możliwosci...
No widzisz jaki paradox, a jeszcze rok temu mialem problem zeby zmienic klocki w aucie, a teraz zrobilem Sobie sam remont i swapa na B18C, zalozylem do niego JRSC, zlozylem dziewczynie od zera d15b 3 stage na gratach z 3 silnikow
http://images42.fotosik.pl/687/b570c50cc7fba807med.jpg (http://www.fotosik.pl)
a to wszystko w niedziele pod chmurka z ubogim zestawem narzedzi Yato w przerwach miedzy klientami. I ciagle sie ucze.. i wszystko dziala.. to pewnie dlatego, ze sprawia mi to przyjemnosc i dlatego, ze sa ludzie ktorych mozna zapytac, ktorzy chetnie pomoga i ktorzy juz to robili bo do ..uja nie jestem pionierem w tym co robie. Dlatego jak mam watpliwosci to przerywam prace, wchodze do firmy na kompa i odpalam forum. A jak juz koncze to zawoze auto na elektryke i strojenie.
nieplac wiecej za samodiagnostyke 100zl jak mozesz sam to zrobic kawalkiem drucika
Nigdy nie placilem, bo nigdy nie mialem potrzeby. Pisalem juz wczesniej, ze zle zrozumialem zakit'a, wiem, ze jest nie wystrojony i wlasnie upewniam sie, ze moge jechac na strojenie w tym setupie.
Jezeli przeczytales wczesniej , ze bedzie potrzebny regulator , wtryski czy cos tam jeszcze , potrafiles zamontowac kompresor ,
Tak wiec poco dodatkowo pytasz sie
Saren chociaz Ty.. pisze przeciez, ze zdania sa podzielone, a nie chce 2 razy jezdzic i tracic czasu swojego i stroiciela. Taka zabawa kosztuje 600zł + paliwo czy naprawde nie warto zapytac za taka kwote ? tak ciezko mnie zrozumiec ?
Jak dlamnie Uzytkownik chyba dawno juz sie dowiedzial w czym ma problem
Mozna prosic MODERATORA o zamkniecie tego Bałaganu ....
Dokladnie, juz na pierwszej stronie sie dowiedzialem, za posty na temat dziekuje. Mozna zamykac ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.