Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : civic 93 1.3 16v obroty problem ;/



robin2404
31-12-12, 12:20
Witam jestem nowy na forum. Mam problem z moja hanią mianowicie gdy ja odpalam na zimnym silniku strasznie ,,wyje" obroty są bardzo wysokie mimo braku obrotomierza przypuszczam cos w granicach 3tys i tak jest przez ok 5min czasem dłużej do puki nie odetnie ssania. Gdy ssanie zostaje odcięte obroty spadają i chodzi normalnie. Próbowałem ująć jej obrotów poprzez odkrecanie śruby z lewej strony pod gaznikiem, wtedy ok idzie po cichu ,,na zimnym" ale gdy sie zagrzeje to znów gasnie:confused: Wężyki wszystkie sprawdzone nie ma dziur wszystkie podpiete. Silniczek krokowy wczoraj cały wyczysciłem. Powiedzcie mi mniej wiecej czym to moze byc spowodowane.
Sorki jesli sa jakies błędy ort.:p

Olix
31-12-12, 12:58
na ssaniu silnik powinien mieć około 2 tys obrotów potem powinien spadać do 1400-1500 i potem już 800
gaśnie bo za mocno podkręciłeś śrubkę :P niestety musisz się pogodzić z tym że tak wyje :D

robin2404
31-12-12, 13:02
Ustawilem zeby nie wyl na zimnym:p to znow gasnie na cieplym;/ a jak krece srobka za gaznikiem od jalowego to nie reaguje;/ jakies pomysly? Bd wdzieczny

Dibeisi
31-12-12, 13:39
wyszyśc gażnik

robin2404
31-12-12, 15:04
Dibeisi nie wiesz czasem jak za to sie zabrac bo nie robilem takiej operacji jeszcze;/ jakas instrukcje jak bys mi kopsnał bd wdzieczny;p

Kubuniek
01-01-13, 11:59
Kupić płyn do czyszczenia gaźników np. Motul Carbu Clean. Zamontować przed gaźnikiem filtr paliwa przepływowy taki jak w maluchu. Wlać do niego płyn i odpalić niech pochodzi. A najlepiej to ściągnąć gaźnik, a przynajmniej jego górną część i zalać tym płynem żeby powygryzał co nieco.

robin2404
01-01-13, 12:10
ok dzięks zrobie tak i bd widzial co sie bd działo;p

Wlodek
01-01-13, 17:40
Ogólnie jest tak, że ta śruba za gaźnikiem jest tylko i wyłącznie do regulacji wolnych obrotów ale to robić najlepiej na ciepłym silniku, a ta co jest jakby po lewej stronie gaźnika (stojąc przed silnikiem) jest (chyba? :) ) do regulacji ssania. W zasadzie jak jest zimny D13b2 "wyje" bo ma wysokie ssanie niestety tak musi być. Moim zdaniem jednak najlepiej jest poszukać gaźników od D14A1 i niebawić sie z gaźnikiem z D13 , tam będzie Ci wyło kiedy będziesz miał na to ochote :P bo ssanie jest ręczne i do tego zyskujesz odrazu ok. 10-15 KM:D:D

robin2404
02-01-13, 18:14
gaźnik wyczyszczony problem dalej;/ i wywala mi bład 10 od czujnika temp powietrza....weze wszystkie sa ok czyli zostaje czujnik jak go wymienie jest możliwość ze problem zniknie?

Wlodek
02-01-13, 19:18
Możliwe że ssanie będzie niższe i szybciej będzie opadać. (Ale gwarancji niedam :) )

Kubuniek
02-01-13, 20:52
Czujnik temperatury powietrza dolotowego? A jest podpięty? Podpina się od spodu obudowy filtra. Jak ściągałeś całą patelnię to odpinałeś czujnik i go nie podpiąłeś.

robin2404
03-01-13, 18:03
Pomimo iz koncowka jest podpieta to i tak blad wywala;/

Kubuniek
03-01-13, 20:44
Po podpięciu wtyku potrzebny reset kompa.

robin2404
04-01-13, 15:47
tak został zresetowany zara po podpieciu....

marczes82
04-01-13, 22:59
http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=reg_d13b2
spróbuj tego, mi pomogło

robin2404
11-01-13, 21:33
ok dzieki spróbuje