Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : jak sprawdzić sonde???



miki śrem
25-10-07, 16:33
wie ktos może jak sprawdzic czy sonda lambda jest do wymiany czy też nie juz w innym temacie pisałem ze auto mi duzo pali "10l na miescie" i na zimnym silniku na wolnych obrotach chodzi nie równo.wydaje mi sie że to bedzie sonda ale jak to sprawdzić?? czy wogule idzie to sprawdzić??

muzammil
25-10-07, 16:45
odlaczyc i sprawdzic czy jest roznica w czasie jazdy. a czy odczules jakies mulenie, spadek mocy czy tylko to spalanie?? wiesz, zrobilo sie zimniej auto bedzie wiecej palilo, poza tym jesli jezdzisz glownie po miesice(tak jak ja male odleglosci w miesice, czesto zapalam i gasze auto wiec praktycznie non stop na ssaniu, nie sprawdzalem dokladnie ile mi pali ale mysle ze tez cos kolo tego).

raMMzes
25-10-07, 16:57
wie ktos może jak sprawdzic czy sonda lambda jest do wymiany

Bierzesz zwykły miernik (woltomierz), najlepiej analogowy, ale cyfr. też jest ok. Sprawdzasz, czy napięcie jest w normie, tzn. około 0.1 do 1V i czy się zmienia przy przygazowywaniu (oraz jak szybko, czy nie ma zbyt dużych opóżnień). Jeśli coś jest nie tak - wymieniasz.

miki śrem
25-10-07, 17:01
auto do nie tak dawna paliło mi 7l góra 7.5l po mieście i kiedy zaczęło palic wiecej 10l zaczęły sie tez kłopoty z szarpaniem podczas jazdy na zimnym silniku oraz nierówna praca silnika na wolnych obrotach np stojąć na światłach.kiedy silnik juz sie rozgrzał szarpanie oraz nierówna praca silnika ustała i wszystko było ok poza spalaniem oczywiście.

raMMzes
25-10-07, 17:16
Może silniczek krokowy? Szukaj...

miki śrem
25-10-07, 17:26
hmmm może i silniczek krokowy ale on raczej za duże spalanie nie jest odpowiedzialny prawda?? z tego co mi wiadomo poza tym gdyby był walnięty odrazy by mi wyskoczył błąd w samodiagnostyce

raMMzes
25-10-07, 17:57
Mówię o szarpaniu i falowaniu obrotów. Temat spalania jest zamknięty dopóki nie sprawdzisz sondy i paru innych rzeczy, o których było nawet nie dawno duuuużo pisane.

miki śrem
25-10-07, 18:48
czyli twierdzisz że duze spalanie a nierówne obroty na postoju to moge byc dwie odmienne sprawy które niemaja nic wspólnego z sobą?

karpik85
25-10-07, 23:29
Żeby dokładnie sonde sprawdzić to oscyloskop by sie przydał, sam multimetr raczej nie wystarczy.

fazer1985
26-10-07, 08:55
Dobra :) nie rowne obroty na jalowym = zasyfiony krokowy na 99% przypadkow, duze spalanie -> u mnie poszedl map sensor i tak samo mi skoczylo do 10 L spalanie oraz zaczal szarpac wymienilem i pali jak dawniej :) ale sonde sprawdz ! sprawdzania nigdy nie za wiele :afro: zasyfiony krok moze powodowac wieksze spalanie ale nie o 2,5 L .
Aha to topic dot. sondy :) wiec mysle ze najlepiej bedzie jak ja odlaczysz i zobaczysz po silniku że inaczej pracuje u mnie to bylo slyszalne jesli usluszysz lub zaobserwujesz zmiane pracy silnika to znaczy ze sonda jest dobra jesli nie bedzie zadnej zmiany to sonda jest padnieta, ale zazwyczaj jesli jest padnieta to komp zgalsza usterke.

miki śrem
26-10-07, 12:03
faktycznie to dobra rada zeby wyjąć wtyczke od sondy i zobaczyc czy bedą jakieś zmiany w spracy silnika za moment zejde i sprawdze to ale co do tego silniczka krokowego to wiesz może jak go wyczyśćic skoro piszesz ze jest zasyfiony ja w sumie nigdy go nie wykręcałem i nie rozbierałem i niewiem dokładnie co tam trzeba wyczyśćić :/

karpik85
26-10-07, 12:05
w tekstach jest o czyszczeniu silniczka

miki śrem
26-10-07, 12:57
własnie wróciłem z auta byłem odłączyc sonde na zimnym silniku zauwarzyłem nastepujące zmiany gdy rozłączyłem kostke od sondy i odpaliłem auto to przez momencik chodził jakby na 3 gary potem to znikło nastepnie jadąc na dosyc długiej prostej nie odczułem żadnego dławienia przy ostrzejszym dodawaniu gazu jak to było dotychczas nastepnie stojąc na światłach silniczek pracował równiutko ani troszke nie przygasał ani też nie szedł do góry z obrotami"silnik cały czas zimny" po rozgrzaniu silnika i przyjazdu pod blok na odpalonym silniku postanowiłem podłączyć kostke od sondy,zrobiłem to i nie zauwarzyłem żadnej zmiany w pracy silnika czynnośc powturzyłem kilka krotnie i nic!!! silnik na wolnych obrotach chodził bez zmian czy to z sondą czy bez"silnik był rozgrzany"wiec wnioskuje że sonda jest do wymiany aczyszczenie silniczka krokowego wydaje mi sie nie potrzebne skoro zaszła taka reakcja po odłączeniu sondy,co wy na to??? acha dodam tez ze po odłączeniu kostki od sondy nie zaświeciła mi sie kontrolka na desce

karpik85
26-10-07, 13:11
Na zimnym silniku komp nie zbiera informacji z sondy, ale skoro na rozgrzanym nie było żadnej różnicy po jej odłączeniu to ja obstawiałbym, że jest jednak uwalona. Wymień, nie zastanawiaj sie, bo to nie ąż taki duży koszt. Uniwersalna ok 100 złotych, nawet moge dziś w sklepie zapytać, bo bede w InterCars u kumpla.

miki śrem
26-10-07, 13:15
własnie co do jej wymiany to co byscie proponowali uzywany oryginał za 150zł czy jakis zamiennik za 85zł wydaje mi sie za jak za taką uzywana sonde 150zł to gościu wiele sobie zyczy :/

karpik85
26-10-07, 13:36
własnie co do jej wymiany to co byscie proponowali uzywany oryginał za 150zł czy jakis zamiennik za 85zł wydaje mi sie za jak za taką uzywana sonde 150zł to gościu wiele sobie zyczy

Oryginalna nowa (chyba Denso) w serwisie kosztuje coś koło 600 złotych, wiec jak masz sprawną używke za 150 to według mnie normalna cena.

miki śrem
26-10-07, 13:45
a co powiesz na taką sonde??? jak mysli jest to okazja??? ona rózni sie od mojej tylko kostką ja mam troszke inna ale to jest to przerobienia prawda? http://www.allegro.pl/item259258928_sonda_lambda_honda_civic_1_5_16v_91_ 95.html

raMMzes
26-10-07, 13:52
Kostkę i tak będziesz miał swoją. Szukaj jakiejkolwiek 1-przewodowej.

rafalb33
26-10-07, 13:58
Z tego co slyszalem to sondy walkera daja rade w hondzie jako jedne z nielicznych zamienikow. Koszt ~100zl+

miki śrem
27-10-07, 15:41
witam chciałbym nie co odświezyć temat :) otóż kupiłem nową sonde "zamiennik 85zł" i po zamontowaniu jej zauwarzyłem nastepujące zmiany
1 na wolnych obrotach"silnik rozgrzany"po odłączeniu kostki od sondy po chwili zaczynaja spadac obroty i silnik pracuje nierównomiernie ale po jakims czasie wszystko sie wyrównuje
2 natomiast na zimnym silniku niema ogólnie żadnej reakcji czy ta sonda jest podłączona czy tez nie ale to spowodowane jest chyba tym ze komputer nie zczytuje iformacji na zimnym silniku
mysle ze to co napisałem w punkcie pierwszym to normalna reakcja która oznacza że sonda jest sprawna na tamtej takiej reakcji nie było.co jeszcze zauwarzyłem to pękniety węzyk który zasysał powietrze po przyłożeniu w to miejsce palca było czuć jak zasysa czy to mogło byc tez spowodowane wiekszym spalaniem??? teraz po tym wszystkim sprawdze dokładnie ile pali mam nadzieje ze wszystki wątpliwości zostały juz rozwiane

skolopendra
27-10-07, 15:44
pękniety węzyk
.a który to wężyk pękł Ci?

karpik85
27-10-07, 15:48
Zależy który to wężyk. Tak wogóle to zalej ją na maxa i wtedy sprawdzisz spalanie. No i ważne, czy reset kompa zrobiłeś po zmianie sondy ?? Ale z tego co piszesz, to wygląda na to, ze już Ci działa prawidłowo.

miki śrem
27-10-07, 15:48
własnie niewiem od czego on jest i zaco odpowiada ale pójde nadu zrobic fotke i wrzuce tutaj.czy to mogło mieć jakiś wpływ na spalanie??

skolopendra
27-10-07, 15:51
raczej nie bardzo bardziej na stabilność np obrotów
podejrzewam ze to będzie wężyk podciśnienia

miki śrem
27-10-07, 16:13
oto link do tej fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/372ec38dd0f86bf6.html na biało jest zaznaczone w którym miejscu było pęknięcie.wężyki ogólnie sa tak zbutwiałe ze trzeba by było wszystkie wymienić :/

[ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 ]
No i ważne, czy reset kompa zrobiłeś po zmianie sondy ?? tak zrobiłem reset wyjałem bezpiecznik który jest podany w opisie na forum na pare minut i włozyłem go spowrotem
acha :) jeszcze jedna rzecz która zauwarzyłem po wymianie sondy to jakby silnik był żwawszy,energiczniejszy jutro zalewam auto do pełna i będe miał 100% peność ile naprawde pali i czy warto było wymieniać sonde

globalmarek
03-11-07, 17:49
Witam wszystkich jestem tu nowy. Mam silnik 1.3 1994r na gaźniku to chyba D13B2.
Przebieg 140 tyś. Kupiłem niedawno i zauważyłem wysokie spalanie w cyklu miejskim 11-12l. Filtr powietrza wymieniony, krokowy czyszczony.

Objawy to niestabilne obroty na zimnym silniku i oczywiście wysokie spalanie. Sprawdzam po kolei i stanąłem na sondzie lambda. Szukałem na forum ale nie znalazłem dokładnej odpowiedzi. Po podłączeniu do miernika przy rozgrzanym silniku napięcie kształtuje się między 0,3V a 0,6V. Czy jest to odpowiedni wynik czy jednak powinno podskoczyć do 1V ?

miki śrem
03-11-07, 18:03
wydaje mi sie że jest to prawidłowy wynik umnie na rozgrzanym silniku dochodzi do 1V tylko ja mam D15B2 niewiem może u ciebie w włśnie tak ma byc 0,6V ale po mojemu masz wszystko ok z sondą

SylverStoneVip
06-11-07, 22:36
No ja u siebie takze zaobserwowalem duze spalanie 1.5silniczek 92r.,tankujac 12 litrów robie ok 120-130km i jazda do 3tys.miasto.Nie wiem jak ma sie filtr paliwa czy powietrza ale bedzie wymieniany na pewno.Ciekaw jestem czy u ciebie sonda pomogla.Odpisz koniecznie
Pozdrawiam

majkel-civic
07-11-07, 20:16
:afro:

f3niks
08-11-07, 16:26
witam, mam pytanie chyba podobnej kategori, zauwazylem ze przy zimnym silniku samochod ma podwyzszone obroty tzn 1500 na jalowym biegu jak sie juz rozgrzeje spada do 1000 czy to normalne?

skolopendra
08-11-07, 16:29
spada do 1000 czy to normalne?
.........................a szukałeś ............... :bicie: :zasady:
nie normalne :agent: powinny niżej spadać

Barry
26-11-07, 20:17
Jeżeli chodzi o lambdę to radzę poczytać.


http://www.diaaut.home.pl/r11921c3.htm

Przemek 7
25-07-10, 13:19
mam to samo od trzech miesięcy . Czytktoś byłby uprzejmy podać adres poza salonami kto może mi to sprawdzić oczywiście za kasę .... byłem w salonie Honda plaza i twierdzą ,że wszystko jest ok.. jestem zły bo widzę że samochód prawie nie reaguje na gaz pozdrawiam

skolopendra
25-07-10, 13:31
niezły wykop zrobiłeś :D

przyjedz to ci sprawdzę

http://www.ngk.de/Sondy_lambda_w_tescie_wydajnos.1530.0.html