PDA

Zobacz pełną wersję : jaki silnik wybrać ej9



swierk
30-12-12, 09:49
Mam taki mały problem mam u siebie d14z2+turbinka+wydech+dolot+ecu(który właśnie się rozleciał już 4 sztuka) no i mam już tego modelu dość.Zasadniczo chodzi mi o to jaki silnik wybrać z d16+vtec,i co będę potrzebował do takiej zamiany (Z mego silnika zostanie na pewno wydechowy kolektor) i właśnie następne pytanie co jeszcze szukać ? No i może ktoś ma na zbyciu jakieś padło do remontu.

krzysiek civic
30-12-12, 12:58
d14 z turbo, jak ci to smiga? jaka moc?

KarolZG
30-12-12, 13:36
120 koni hehehe

kula
30-12-12, 15:41
ło panie to kuni w uj :P ładuj d16z6 najlepiej albo y8 i turbo ok 190-210 koni zniesie :)

Michał102
30-12-12, 18:24
190-210 koni zniesie

Pytanie jak długo;)

swierk
30-12-12, 18:37
Nie wiem co Wy macie do 1.4 mają tylko słabe korby,Honda była wystrojona na 0.8 bara i latała ale się zachciało więcej no i zonk

Labed2007
30-12-12, 19:32
Wkładaj zdrowe D16Z6 i zrób strojenie, jak nie przesadzisz z dmuchaniem i będziesz ekspolatował z głową to pojeździ długo.

swierk
31-12-12, 14:43
Mam jeszcze kilka pytań co do d16z6.Czemu w nich siadają panewki i jakie kute korby wybrać (chodzi o firmę ),Jakimi tłokami odprężyć silnik(na razie nie stać mnie na kute) a i jeszcze czy podejdzie do tego silnika sprzęgło z d14z2 (bo mam spieka zrobionego)

lozek
31-12-12, 15:15
Mam jeszcze kilka pytań co do d16z6.Czemu w nich siadają panewki i jakie kute korby wybrać (chodzi o firmę ),Jakimi tłokami odprężyć silnik(na razie nie stać mnie na kute) a i jeszcze czy podejdzie do tego silnika sprzęgło z d14z2 (bo mam spieka zrobionego)

w D16Z6 nie padają panewki tylko w D16Z5.

Sprzęgło podejdzie jak dasz je razem z kołem zamachowym 200mm z D14.

kula
31-12-12, 18:54
Pytanie jak długo;)

a jak długo masz hondę ?

Michał102
31-12-12, 19:32
a jak długo masz hondę ?

Jakieś półtora roku, ale jeżdżę już na drugim silniku:p

Sam zastanawiałem się nad uturbieniem/ukompresieniem (?) swojego Y8, ale obawiam się, że na dłuższą metę bez zakucia może się to zesrać, a szkoda by było wyremontowanego silnika.

kula
31-12-12, 20:20
ile 20k km ? są projekty które na sofcie 200-220 hp latają po 30 k km a są co po 1000 się srają... zależy czy umiesz z tym się obchodzić czy nie ja robie softa teraz i celuje w 200-210 jak się wysra to co blok zdrowy 500 i jazda a zakuj to wszystko to masz tłoki ponad 500 korby 1100 panewki 300 obróbka bloku 500 itp itp suma sumy za tą kasę możesz sobie kupić 2-3 zdrowe słupki i jak ci się wysra nie płaczesz :P bo przypominam kucizna też może uj strzelić :P

Yotomeczek86
31-12-12, 21:09
Jakieś półtora roku, ale jeżdżę już na drugim silniku:p

Sam zastanawiałem się nad uturbieniem/ukompresieniem (?) swojego Y8, ale obawiam się, że na dłuższą metę bez zakucia może się to zesrać, a szkoda by było wyremontowanego silnika.

Jak silnik szrot to się wszystko wysra po strojeniu... Jeśli się zakłada w ogóle doładowanie to się pierw robi remont aby właśnie uniknąć takich akcji. I jak ktoś złoży to dobrze oczywiście. Więc niema co tutaj pisać że w Z6 panewki padają... A korby i tłoki to najlepiej Eagle/Wiseco śruby ARP i panewy ACL Race. A mocne N/A jak się buduje to tłoki P29 i Panweki OEM lub Taiho. Ewentualnie grubsze korby do softa to się wrzuca od B20 - troszkę roboty ale większe bezpieczeństwo.

swierk
01-01-13, 01:07
Tak pytam o te panewki bo jest kilka silników d16z6 ze stukającą panewką,mam zamiar kupić silnik szrot i wszystko wsadzić nowe.Jest tylko problem ze znalezieniem walu nominalnego do z6.Mi już się wysypały 3 silniki z allegro(co prawda d14z2 w których zmieniałem tylko panewki) ale mam już dość i szukam d16.Raczej będzie d16z6,tylko właśnie mam problem z tymi tłokami jakie wsadzić(bo jak pisałem wcześniej nie stać mnie na razie na tłoki kute)mam na silnik tylko 3.5k

konzii
01-01-13, 10:58
Tak pytam o te panewki bo jest kilka silników d16z6 ze stukającą panewką,mam zamiar kupić silnik szrot i wszystko wsadzić nowe.

Moim zdaniem kupno kota w worku. Jak uszkodzona panewka to licz się z dodatkowymi kosztami remontu dołu lub wymiany wału, bloku. Głowica też raczej nie będzie idealna a remont to również dodatkowe koszta. Jakiś czas temu zastanawiałem się nad remontem kapitalnym D16A9 ale jednak zwątpiłem po podliczeniu wszystkiego tak na pro.
Co do tłoków to gdzieś na forum był fajny, konkretny temat na ten temat ;) musisz poszukać.

kula
01-01-13, 12:08
jak tłoki pod turbo to vitary taka sama cena co za inne

swierk
09-01-13, 20:15
Dzięki wszystkim za podpowiedzi,padło na d16z6 (już kupiony i rozebrany do remontu).Kute korby Eagle też już są i następne pytanie mam do was ,z jaką siłą trzeba dokręcić korbowody(śruby są eagla)