PDA

Zobacz pełną wersję : Raz odpala a raz nie o co chodzi ?



luki68
29-12-12, 22:58
Witam ! Mam taki problem ze swoją Hanią. Bowiem ma swoje dziwne humory.
Wczoraj postanowiłem się nią przejechać i odpaliła normalnie. Pojeździłem z pół godziny auto spisywało się dobrze normalnie przyspieszało itp.
Jedynie podczas kręcenia kierownicą dziwnie falowały mi obroty. A tak ogólnie wszystko ok.
Wróciłem odstawiłem ją pod dom, przyszedłem za kilka godzin i auto już nie odpaliło.
Zaznaczam, że zaczęło się mi to dziać już od jakiegoś czasu dlatego też autem nie zapuszczałem się za bardzo w miasto, ponieważ bałem się, że już nią nie wrócę.
Byłem u kilku mechaników, ale żaden nie potrafił tego naprawić.
Przez ten czas w aucie wymieniłem świece, cały aparat zapłonowy, gaźnik, przewody wysokiego napięcia i nic.

Wszystko zaczęło się od tego, gdy auto kilka miesięcy temu zaczęło mi gasnąć po przejechaniu kilku kilometrów i już nie chciało nie odpalić. Oddałem je wtedy do mechanika.
Który wymienił mi moduł zapłonu. Odebrałem auto i niby wszystko było ok bowiem już nie gasło
Jednak po 2 dniach auto już nie chciało odpalić. Oddałem je znowu do mechanika który wymienił mi świece, aparat zapłonowy, oraz wgrał jakieś nowe mapy zapłonu.
Jednak to nic nie dało.
Postanowiłem wymienić cały gaźnik, ale to też nic nie dało.

Ogólnie problem polega na tym, że auto raz odpala a raz nie a jak już odpali to podczas kręcenia kierownicą dziwnie falują mi obroty.

Może ktoś pomóc bo nie wiem co mam robić. Wyłożyłem kupę na naprawy w tym aucie i nadal nic.

Moja Hania:

Honda Civic V gen. 1995 r. Hatchback 3 drzwiowy
Silnik- 1,3 75 KM Gaźnik ( D13B2 )

skolopendra
30-12-12, 15:17
oraz wgrał jakieś nowe mapy zapłonu.

a to ciekawe :rolleyes:

a jak nie odpala to czego niema w cylindrach benzyny czy iskry?

luki68
30-12-12, 18:04
Iskra jest bo sprawdzałem, paliwo też podaje, rozrusznik kręci i miewa chwile tak jakby chciał a nie mógł

skolopendra
30-12-12, 18:10
sprawdzał ktoś kompresje na cylindrach?

luki68
30-12-12, 19:23
Nie tego nikt nie sprawdzał

FaziRBK
30-12-12, 19:47
Sam chciałbym mieć takie nowe mapy zapłonu <wink>
Masz jakiegoś kolegę, który posiada auto z tym samym silnikiem? Przerzuć sobie od niego kompletny aparat zapłonowy i wtedy sprawdź czy jest jakaś zmiana czy też nie być może iskra jest za słaba.
Przyznam, że boje się o pracę tego mechanika bo skoro wgrywał "mapy zapłonu"<wink> to śmiem twierdzić, że żadnego modułu nie wymienił tylko ewentualnie przeczyścił kopułkę.
Jeżeli przerzucisz sprawny aparat znajomego i problem będzie dalej, wtedy będziemy szukać innych prawdopodobnych przyczyn tej usterki :)
I tak przy okazji jak kolega wyżej, sprawdź kompresję bo wtedy może się okazać, że na którymś garze jest dramat i będziesz miał ewentualną przyczynę niesprawności.

Szczery
30-12-12, 20:33
Dokładnie tak jak koledzy kombinował bym na początek z aparatem.
Jak w moim dawnym jajku padł to iskra niby była ale zbyt słaba i trzeba było aparat na inny sprawny zmienic.
Ale tu dziwne, że problem czasem jest, czasem nie. Jak padnie coś w aparacie to zazwyczaj auto całkiem unieruchomione jest. Ale nigdy nic nie wiadomo.
:)

Krzysek
30-12-12, 21:33
Ja bym na początku wyregulował zawory, a jak to nie pomoże to podmienił aprat zapłonowy ;).