Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki gaz do hondy civic VI ?



kaczkaa
29-12-12, 18:07
Witam. Mam pytanie jaki gaz polecacie do civic VI 1.5 vtec 114k.
Czy sekwencja czy gaz starszego typu (wtrysk)
Która z instalacji jest bardziej oszczędna ?
Słyszałem, że sekwencja na krótkich odcinkach jak samochód sie jeszcze nie zagrzeje ( kilkurazowe wyjazdy do miasta w ciagu dnia) nie przełącza na gaz tylko jeżdżę ciągle na benzynie ?
A może przełącza sie dość szybko ?
Zauważyłem , że moja honda łapie dosc szybko temperature.
Dodam, że różnica założenia instalacji jest ok 400 zł ?
Proszę o odpowiedź tych, którzy mają z gazem do czynienia ?
PS. Proszę nie dawać głupich odp typu " nie zakładaj gazu". Roczny przebieg tym samochodem wyniesie ok 50 000 km.

ma1ster
29-12-12, 18:24
Czy sekwencja czy gaz starszego typu (wtrysk)
Samo to pytanie daje dużo do myślenia bo każda sekwencja jest wtryskiem. Nie będę wchodził w zagadnienie bo po prostu na temacie trzeba się cokolwiek znać.
Do takiego samochodu jedynie pasuje założyć instalację 4 generacji, czyli potocznie zwaną sekwencją wdmuchiwaną w fazie lotnej. I tu Ci zaraz powiem żebyś sobie dziadostwa nie zakładał jakiegoś najtańszego bo ten samochód czasami chce chodzić na ubogiej mieszance... Wiem że przy takim silniku znakomicie się sprawdza STAG 300 ISA2 bo kolega zakładał 3 dni temu, i jest bardzo zadowolony, poza tym ten silnik ma sondę lambda 5żyłową i wielu mechaników po zobaczeniu czegoś takiego się wystrasza i sondy w ogóle nie podłączają i w sumie nie trzeba, ale żeby auto adaptacja działała jak należy trzeba ją podpiąć a w schematach Firmy STAG, takowy schemat jest.

Ogólnie z tym samochodem nie ma problemu dopóki nie wejdzie w stan jazdy na lampce econo, na zwykłym gazie zaraz Ci się lampka zaświeci od silnika, a jak nie to po prostu spalanie na econo się nie zmniejszy.

Musisz pogadać z gazownikiem czy miał ten silnik kiedyś w rękach, bo jak pierwszy raz do takiego będzie zakładał to za dzień nie ustawią :D:D:D

co do przełączania na LPG to ustawia się w sterowniku np 35 stopni celcjusz, można mniej, ale mniej niż 30 nie polecam. W Twojej hondzie na pierwszej kresce temp jest już 50stopni, więc jak mówisz że się szybko nagrzewa, to będzie git i w ogóle w tego typu autach nawet w duze mrozu nie ma z tym problemu. U mnie się przełącza po ok 1km w temp -5stopni celcjusza.

macieqy
30-12-12, 01:13
Ja polecam BRC, droższa ale dobra. Oczywiście sekwencja. A co do temperatury przełączenie na gaz to jest to do ustawienia.

Atardin
30-12-12, 01:29
Ja założyłem Stag4 jakieś 3 miesiące temu, żadnych problemów, utrata mocy nieodczuwalna. Polecam! Ważne żeby na wtryskach nie oszczędzać, polecam hana h2000 - jedna z najszybszych wtrysków i bardzo ciche.
Co do sondy, kolego ma1ster - 5 żyłowa? Pierwsze słyszę o takiej sondzie w tym silniku, wiem że takie występują w Hondzie CBR ;) Z tego co mi wiadomo to te silniki miały cztero i jedno żyłowe sondy - u mnie jest np. sonda jednożyłowa. Z założeniem instalacji, wpięciem w sonde i konfiguracją nie było najmniejszego problemu. Nawet na trybie ECONO wszystko działa jak należy ;)

BRC rozważałem bardzo poważnie, chociażby z tego względu, że kolega ma własny autoryzowany serwis BRC i miałbym darmowe przeglądy, ale sam przyznał, ze jeżeli mi zależy na szybkich wtryskach to żebym założył sobie instalacje Staga z wtryskami hany u konkurencji a nie BRC u niego. Tak więc jeżeli koleś zakładający BRC sam mi powiedział, żebym brał STAGA, to chyba coś w tym jest. Oczywiście BRC są bardzo dobrymi instalacjami, miałem w poprzednim aucie i mega sobie chwaliłem, tak więc nie odbieraj tego co wyżej napisałem na zasadzie- BRC - beee, a STAG och i ach ;)

Wiśniovy
30-12-12, 08:51
Generalna rada- nie oszczędzaj na komponentach bo w przyszłości będziesz ganiał po warsztatach( zwłaszcza w econo, gdzie ważny jest skład mieszanki). Komp nie będzie musiał być jakiś mega, jeśli mowa o wtryskach to podpisuję się pod Atardin'em -hana h2000 (czyli dokładna kopia keinhin'a, bodaj z korei) nie zdziwię się, jeśli byłyby szybsze od OEM'ów.Kolejnym plusem jest fakt, że możesz je rozebrać i regenerować. No i parownik, który jest de facto sercem całego układu, jeśli lubisz przycisnąć warto kupić taki z delikatną rezerwą mocy w trosce o znajdującą się w nim membranę. Osobiście też polecam STAGA(co nie znaczy że jest jedyną słuszną opcją). Jeśli mieszkasz niedaleko Mławy, mogę dać Ci namiar na naprawdę ogarniętego gazownika.

Setup w moim aucie:

komp STAG 4 eco
wtryski hana
parownik KME RED (do 150KM)

Gaz założyłem z końcem lipca, do tej pory przejechałem 13tkm i wszystko ok. Na jednej butli (ok 40l gazu) robię od 360(zima+ miasto) do 430km w trasie. Nie odczuwam różnicy w osiągach, przy 15tkm instalka zwróci się z samych oszczędności na paliwie. Jeśli masz jeszcze jakieś niejasności- śmiało pisz na pw.

ma1ster
30-12-12, 11:51
Co do sondy, kolego ma1ster - 5 żyłowa? Pierwsze słyszę o takiej sondzie w tym silniku, wiem że takie występują w Hondzie CBR ;) Z tego co mi wiadomo to te silniki miały cztero i jedno żyłowe sondy - u mnie jest np. sonda jednożyłowa. Z założeniem instalacji, wpięciem w sonde i konfiguracją nie było najmniejszego problemu. Nawet na trybie ECONO wszystko działa jak należy

Wiesz na się słabo znam na tych całych hondach mogę racji nie mieć, ale kolega mi podesłał link:
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Pozosta%C5%82e%20instrukcje%20dokumenty%20do%20pob rania/PL-UEGO_podlaczenie.pdf
W linku masz podłączenie jakiejś sondy 5 żyłowej i widocznie nie występuje tylko w CBR.
Połowa instalacji na rynku nie obsługuje tej sondy, wtedy się jej nie podłącza wogóle, ale to w tym konkretnym silniku.

Co do brc to... wiadomo działa jak cała reszta, ale niestety firma nie jest tak miła jak STAG i nie udostępnia za wiele schematów, choć by samego sterownika a iaj zadzwonisz do staga, to Ci całą dokumentację dadzą, nic nie ukrywają, za to mi się ta firma podoba, kolejną sprawą jest że nie ma zakładu w polsce który by Ci nie pomógł w naprawie np. podczas podróży, a takie BRC to już nie wiele warsztatów naprawia, a jak już to niestety nie ze wszystkimi problemami sobie radzą, i części też ot zaraz na miejscu nie będzie...

Nie wiem za co te włoskie instalacje są tak chwalone i kupowane mimo takiej ceny wysokiej, nigdy bym nie dał za instalację BRC więcej niż za Staga, dla mnei to głupota.

Co do świetnych Hana jak zachwalacie nie jest tak kolorowo, Hana robiła kiedyś dobre wtryskiwacze, na dzień dzisiejszy płaci się za markę, jak juz kiedyś pisałem znajomy hurtownik podzespołów LPG ma pełne wiadro wtryskiwaczy HANA któe się nie nadają do niczego... za co płacić 100zł za wtryskiwacz... nie mam pojęcia. Poza tym pojawiły się podróbki wtryskiwaczy HANA produkowane w chinach, z identyczną naklejką jak oryginał

Listwę polecam AC-w01 parametry prawie identyczne jak hana, a cena ponad 200zł mniejsza za listwę.

makerson
04-01-13, 22:39
Ja mam sekwencje Stag 300 i w sumie jeżdżę w większości też na krótkich dystansach, rzadko kiedy dłuższe trasy... i powiem Ci że w okresie wiosenno - letnim gaz przełącza się praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika (po 100 metrach :P), w okresie zimowym w sporych mrozach -10 do -15 to po 1-1,5 kilometra, a jak jest koło 0 +- kilka stopni to max do kilometra się przełącza... więc uważam że dość szybko, jak np. jadę do sklepu np Tesco na większe zakupy, oddalonego o jakieś 4km, to po kilometrze się przełącza, ale jak w sklepie spędzę nawet ze 2 godziny, to wracając, gaz przełącza się praktycznie od razu po odpaleniu , nie stygnie tak szybko... więc jak chcesz dużej oszczędności na paliwie to się nie wachaj, nawet na krótkich dystansach warto założyć ;)

mircoslaw
07-01-13, 19:13
Potwierdzam to co koledzy wyzej napisali, ja do swojej D15Z8 aerodeck zalozylem sekwencje poczatkiem sierpnia. Moj zestaw to Stag 300 eco, wtryski Regstar niebieskie, parownik AC do 150KM. Na gaz przelacza sie szybko, sa to bardzo podobne wartosci jak kolega wspomnial w jednym poscie wczesniej, czyli przy najwiekszych mrozach jakie mielismy tej zimy to max 1,5km, kolo 0 stopni to kolo 1KM, a poznym latem i jesienia gdy temp byly okolo 20 stopni to kilkanascie sekund na wolnych obrotach i przelacza na gaz. Niestety co do spalania to nie do konca jestem zachwycony bo wydaje mi sie ze econo na gazie nie wnosi roznicy i tak przykladowo normalna jazda miejska na PB to 8,5l, na LPG jest to juz 10 l, na trasie niestety PB nie testowalem, na LPG przy jezdzie emeryckiej i praktycznie caly czas swiecacej lampce econo 8,5l, jazda normalna 9-9,5, a jazda do konca obrotomierza i predkosci 140-160 to 9,5-10

Brylant1
08-01-13, 00:47
Zawsze spalanie lpg bedzie o okolo 15% wieksze niz pb.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Atardin
14-01-13, 23:32
ja przed zalozeniem lpg liczylem ze bedzie spalalo o dobre 1,5l wiecej od pb. ku lojemu zdiwieniu spala od 0,5 do max 1l wiecej. odrazu uprzedzam, ze bardzo dokladnie licze spalanie, uwzgledniajac to co przejezdzam na pb zanim sie silnik przelaczy na gaz.

ma1ster
15-01-13, 11:21
wiesz... można ustawić że będzie palił mniej LPG niż benzyny, ale to już z samej energetyczności paliw wynika, i wtedy oznacza ze masz źle ustawioną instalację, niestety z 1L LPG nie wytworzymy tyle samo ciepła co z 1L benzyny, dla przykładu etanolu potrzeba ponad 2 razy więcej by uzyskać ten sam efekt...

Sajmones
05-02-13, 18:30
a czy mogą być problemy z gazem II generacji w angielce?

Sajmones
05-02-13, 21:54
jakieś strzelanie etc

MarcinC2
06-02-13, 11:06
Jak będzie źle zamontowana i wyregulowana to jak najbardziej będą. ;)

ma1ster
06-02-13, 11:18
same wybuchy nie są jakieś straszne, natomiast gorzej jak jest kolektor dolotowy z polimeru, wtedy jak takie bummm... się rozlegnie pod maską to może przepustnica zostać uwieszona tylko na lince od pedału przyspieszenia :D:D

kiler113
10-02-13, 20:06
mozecie napisac ile zaplaciliscie wlasnie za instalacje STAGa z tymi wtryskami Hana?? bo przymierzam sie do zalozenia czegos takiego do mojego D15Z6 i chetnie bym sie dowiedzial ile to tak pi razy oko kosztuje :)

ma1ster
11-02-13, 10:37
średnio cena wyjdzie koło 2500zł w zależności jaki będzie reduktor, oraz jaki ten stag...