Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Miękki sportowy zawias



michalkazanice
29-12-12, 15:57
Witam. Przymierzam się do kupna nowego zawiasu do mojej EJ 2. Pod koniec stycznia kupuje miękkie poliuretany, a do tego chciałbym kupić kompletny zawias -35 lub -40. Interesuje mnie stosunkowo miękkie zawieszenie, zbliżone do serii ew. trochę twardsze, ponieważ drogi w mojej okolicy nie pozwalają mi na twardy zawias (na jesieni się go pozbyłem). Na amorki + springi, chciałbym wydać kwotę w granicach 1000 zł. Co moglibyście mi doradzić? :)

nyndz
29-12-12, 16:12
uzywajac w jednym zdaniu w takiej formie slow miekkie, sportowe i zawiesze zaprzeczasz sam sobie troche. Z miekkich sprezyn to Eibach pro kit bedzie optymalny, obniza tyle co oczekujesz a jest przyjemnie miekka - tyle ze praktycznie wszystkie amortyzatory przystosowane pod obnizenie sa utwardzane.

michalkazanice
29-12-12, 16:17
Być może sobie zaprzeczyłem, ale zrozumiałeś o co chodzi :) nie chodzi mi o tak miękki zawias jak seryjny, tylko po prostu taki który będzie niższy niż seria i przyjemny w użytkowaniu, twardych mam już dość, uwierz mi :)

Wojtec12345678
29-12-12, 16:27
Eibach + kayaba AXG :) ale to troche przekracza Twój budżet

michalkazanice
29-12-12, 16:29
Orientujesz się jakie byłyby koszta takiego zestawu? Zastanawiałem się nad tym połączeniem, ale nie znam kosztów tego zawiasu

karas
29-12-12, 16:40
np. sprezyny eibach lub koni + amory koni 1130 ustawione na max miekko. Nie wiem jak amorki kyb agx sprawdza sie na ustawieniu max miekko gdyz nie maja skroconego skoku. Te poliuretany wcale nie sa tak miekkie i sama zmiana gumowych tulejek na poli na seryjnym zawiasie powoduje ze robi sie duzo twardziej. Nie mialem przyjemnosci jazdy na zawieszeniu : poli + sportowa sprezyna + sportowy amor, za to jechalem civem na poli + seryjna sprezyna + bilstein b6 i było twardo, twradziej niz u mnie na koni 1110 ( ktory jest gównianym zawiasem ) + oem tulejki wiec sie mocno zastanów nad montowaniem do tych poli zawiasu ze skrócona sprezyna jezeli chcesz miec miekko

michalkazanice
29-12-12, 16:45
Dostałem namiary na kupejkę na poli i amorkach kyb, osoba która mi poleciła mówiła że warto i jest dosyć miękko

maciu$
29-12-12, 19:12
np. sprezyny eibach lub koni + amory koni 1130 ustawione na max miekko. Nie wiem jak amorki kyb agx sprawdza sie na ustawieniu max miekko gdyz nie maja skroconego skoku. Te poliuretany wcale nie sa tak miekkie i sama zmiana gumowych tulejek na poli na seryjnym zawiasie powoduje ze robi sie duzo twardziej. Nie mialem przyjemnosci jazdy na zawieszeniu : poli + sportowa sprezyna + sportowy amor, za to jechalem civem na poli + seryjna sprezyna + bilstein b6 i było twardo, twradziej niz u mnie na koni 1110 ( ktory jest gównianym zawiasem ) + oem tulejki wiec sie mocno zastanów nad montowaniem do tych poli zawiasu ze skrócona sprezyna jezeli chcesz miec miekko

Bardziej niż poli pewnie czułeś różnicę pod kątem B6 które w przypadku Hondy jest relatywnie twarde.
Ale jak ma być komfort to też stawiałbym na OEM tuleje, wytrzymałość nie mniejsza niż poliuretanów, a jakieś tam tłumienie zostaje.

nyndz
30-12-12, 19:18
Jesli chcesz oszczedzic to bede mial swoj eibach pro kit po jednym sezonie na sell ale musze znalezc H&R na zamiane - mam w druga strone szukam czegos twardszego:p

Wojtec12345678
31-12-12, 16:02
Orientujesz się jakie byłyby koszta takiego zestawu? Zastanawiałem się nad tym połączeniem, ale nie znam kosztów tego zawiasu

Nowe od 1600 do 1800 zależy gdzie i u kogo kupisz, ale nic lepszego wg mnie nie znjadziesz, jest tez tu regulacja twardości, jest to *****ista sprawa, kto tego nie miał nie wie co traci

Ale...... obie rzeczy możesz kupić uzywane i zapłacisz mniej, powiedzmy 1100 do 1300 zł ...

Mathius4
31-12-12, 16:45
Na początek Eibach + OEM amory, dają radę, zrobiło u mnie 15tys km i jest wszystko OK.

Z czasem zarzucić amory z regulowaną twardością i tyle.

michalkazanice
31-12-12, 18:10
Pomyślałem nad takim rozwiązaniem i nie jest to głupie, ponieważ nie będę miał gotówki od razu i wejdzie poli także jeśli będzie zbyt twardo pomyśli się nad czymś innym a springi można sprzedać :)

koubuz
04-01-13, 20:32
Ja mam u siebie taki zestaw i jest spoko, nie ma betonu ale czuc ze to sportowy zawias, auto siadlo z jakies 3 cm w dol i bardzo fajnie sie jezdzi.

Amortyzatory Bilstein
- F4-B36-1748-H0

Sprezyny H&R
- 29 736

Cywa
06-01-13, 19:34
Jezdze na Eibachach z AGX`ami juz 3 sezon i powiem ze jest przekozak, autem da sie jezdzic nie tyle co komfortowo a "po ludzku", na miekkim nastawie jest troche bardziej twardo niz seria. Na konkretne rejsy ustawiam 3 nastaw z 4 i auto jedzie jak po szynach, polecam naprawde z czystym sumieniem, jest to najlepszy mod jaki kiedykolwiek zrobilem i dajacy najwiecej frajdy z jazdy autem! Mysle ze po dodaniu rozpórek zawias bez problemu nadawał by sie na tor.

michalkazanice
06-01-13, 19:37
Wczoraj jeździłem kupejką z poliuretanami na pokładzie i to tego amirki KYB z regulacją twardości i niestety niezidentyfikowanymi sprężynami, ale powiem że byłem mile zaskoczony powiem więcej wielkiej różnicy między serią nie widziałem, tłumienie było spoko a i nie przechylał się jak łódka :D

kubson012
10-01-13, 11:08
Jak chcesz miec prawie serie obnizona to polecam zestaw ktory kupilem rok temu i chetnie bym sie zamienil za cos twardszego: Koni str.t + Eibach z tym ze na nowy trzeba liczyc ok 1500 jest naprawde miekko a amortyzatory sa przystosowane do tych -35. Amortyzatory nie maja zadnej regulacji ale wydaje mi sie ze nie sa albo moze minimalnie sa twardsze od serii.

michalkazanice
13-01-13, 11:40
Zawias to kwestia czasu, teraz wpada poli i zobacze jaka bedzie roznica

piotrek_bp
29-03-13, 12:21
Zawias to kwestia czasu, teraz wpada poli i zobacze jaka bedzie roznicaNo i jak po przejściu na poliuretany? Rozumiem że amory zostały seryjne? Duża różnica?

Ja planuje wrócić do obniżonej serii z gwintu AP, który z poliuretanami okazał się jak dla mnie za twardy :/
Jaki zestaw byście polecili? Chodzi o maksymalny komfort (jak seria) i lekkie obniżenie -30 lub -40. Przeznaczenie jazda codzienna.