Zobacz pełną wersję : hrv turbo...
Przyszedł czas na nowy projekt padło na rodzinny samochód z pazurem iż hrv mi się podoba można coś zacząć modzić...mam taki plan kupić hrv z d16w1 lub w2 zależy jaka się trafi i oczywiście 4x4... wiec tak czy ma sens wkładanie do hrv takich gratów jak
- głowa z6 chyba że będzie miała vteca
- ssący z z6
- kolektor z z1 i pierwsze pytanie czy bez problemu przerobie go pod westgatea plan rozwiercić mocowanie sondy i dorobić otwory pod flanszę do wg
- turbina garrett TAO306 :p
- jakiego do tego dobrać ic
resztę wiem
ogólnie opłaca się ładować ssący od z6 czy seria z d16w.. z tego co wiem było mało projektów hrv turbo na świecie, czy ktoś ma pojęcie czy mi się zmieść klima...
już pare gratów jest powoli zbieram resztę zastanawiam się jaki ic będzie optymalny do tego setupu
oczywiście soft turbo 0.5-0.6 bara komp p28 , przelot 2,5 cala blabla bal zero hejtów proszę
warto się brać za przerabiania kolektora od z1 czy lepiej kupić jakiś odlew gotowy pod turbo o wg...
a i oczywiście wg w turbinie będzie zaspawany i zamieniony na zewnętrzny bo tamten otwiera się na pewno powyżej 0.6 bara
a nie lepiej juz kupic d16w5 czy jakos tak odpowiednik d16y8 z vteciem z civa??
lepiej nie lepiej zależy jaki model wychodziły 2 rodzaje silnika już nie pamiętam jakie w... napewno non vtec 105 konne i 124 konne ale te drugie to po lifty i cena też fajna... taniej wsadzić głowę samemu
Naped 4x4 w hrv wytrzyma Ci doladowanie?
Naped 4x4 w hrv wytrzyma Ci doladowanie?
wytrzyma, przecież to nie jest stały naped na 4. załącza sie tylko jak przednie koła gubią trakcje i jak sie nie myle to tył wspomaga przód tylko w kilkunastu procentach. Kiedys czytałem atrykuł że "hr-v to terenówka dla młodych ludzi z napedem na 4 koła, który nie działa " Ale no stary jak zaturbisz i bedziesz jexdził to bedzie wiadomo - ktoś musi byc prekursorem :D
to jest ten sam napęd co w rtsi wspomaga przód w tam 40 % nie jest najgorszy podobno, latają na tych napędach u nas na forum i spokojnie wytrzymują po 300 kuni ja planuje tak wstrzelić się w 190-200 max
no moje wsparcie mechaniczno-mentalne masz, wiec mysle ze przetrzemy szlaki ;)
Spokojnie wytrzyma , naped bardzo podobny do szutla, sa szutle po 350koni.
Jest tylko jedna podstawowa zasada niewalic ze startow ostro.
Bardzo fany pomysl.
Ja osobiscie zostawil bym bez Vteca jest mniejsze CR . Dopiero w miare apetytu .
Tak czy inaczej zrobisz z tego 200+ wiec bedzie juz fajnie, ale zobaczysz swoje zdziwienie jak napedy hamuja :)
Jak wszystko dobrze zrobisz to klima spokojnie bedzie mogla zostac, wyspaja sobie kolektor krotki skrzynkowy , koszta niewielkie a masz szanse wszystko tak zmiescic zeby zostawic klime , poprowadzic odpowiednio orurowanie i bedzie cacy.
właśnie dla tego kupiłem ze grosze kolektor z z1 bo można samemu dorobić przejście tak aby się klima się zmieściła ;P
hr-v to terenówka dla młodych ludzi z napedem na 4 koła, który nie działa
wiem, że to nie Twoje słowa tylko cytujesz, ale to bdzura totalna... moim zdaniem jak do takiego auta to idealna sprawa. nie zdarzyło mi się jeszcze zakopać hrv'em zimą a w 2 lata śmignęliśmy 50 tyś km.. pamiętam jak zeszłej zimy pod Sycowem "łamało" tiry a część osobówek zjeżdżała na bok a ja na spokojnie sobie jechałem wraz z innymi autami 4x4 i paroma osobówkami ktore jakoś dały radę sie odkopać. wiadomo, że w jakiś mega zabłocony teren tym nie pojedziesz, bo pewnie prędzej się spali sprzęgło a nie wyjedzie, no ale to przecież nie land cruiser. ale powtórzę, na śnieg -> świetna sprawa.
co do tylnego mostu to moim zdaniem jest trwały, przy 120 tyś km wymieniłem olej bo lekko zaczął szurać przy skręcaniu, po wymianie lux malina. tyle, że trzeba lać ori DPS-Fa Hondy. smiesznie trochę wyglądają półośki z tyłu, trochę jak cienkie patyczki. ale skoro chłopaki poginają na takich półośka mając uturbione jednostki, widać nie są takie słabe.
kula, jakbyś kupował ssaka to bierz ten z wersji 124 km, D16W5, bo jest lepszy jak ten z z6'ki. w5 to taki sam jak w y8 ("bańka")
hebel masz 282 w serii, jedynie trochę lipton, że z tyłu bęben. nie hamuje źle. co do zawieszenia jest ok, dosyć twarde, z tyłu trochę trzęsie. niestety z racji wysokości na zakrętach się kładzie i na koleinach trochę buja. no ale wiadomo, to nie jest zglebiony civic i ma co nawet liczyć, że w zakretach będzie tak fajnie jak własnie nawet seryjnym jajkiem
wiadoma sprawa kasa leży za starego civica graty się powoli zbierają a fakt taki czy z vtec czy bez i tak będzie 200 :P zobaczymy co się wysypie na allegrach i innych na nowy rok ;)
a co do hebli to dobre klocki przód tył okładziny i oplot i jazda :p
zycze powodzenia i kibicuje! Zawsze mi sie hr-vki podobały i chciałbym zobaczyc taką hr-v która wzbudza szacunek także działaj chłopie działaj !
już pare gratów jest więc już bliżej niż dalej :) teraz ze spokojem bo przez mój ostatni projekt d15z6 comp cams się mój związek zwalił ;P
trochę :P kto ma jakieś wiadomość jak przerobić kolektor z z1 pod zewnętrznego westgata ??
Bezpośrednio do takiego kolektora nie przykręcisz turbiny bez zastosowania przejściówki. W przejściówce pomiędzy flanszami robisz wyjście 38mm na WG i gotowe.
trochę pomyślałem i co jest z takim tematem by wsadzić skrzynie 4x4 z szufli :P jest podobno mocniejsza i lepsza :)
no nie wiem czy mocniejsza ? Nice z forum civic4g.pl wymieniał chyba ze 3 takie skrzynie bo mu obudowy pękały, znowu 81saren jeździł przy 230KM i 270Nm i było git cały sezon, wiec wydaje mi się że to kwestia na jaką sztukę trafisz i jak ją traktujesz. Po skrzynia z Shuttla jest na linkę a ty masz w HRV hydr.
ma...jeszcze nie ma samochodu, i z tym podejsciem pewnie miec nie bedzie ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.