Zobacz pełną wersję : Problem z walkiem rozrzadu
oskar020892
27-12-12, 20:26
Witam mam taki problem podczas jazdy silnik mi zgasł i już nie chce odpalić nawet słychać jakby rozrusznikowi lżej było obracać. po wyjęciu świec i sprawdzeniu kompresji ciśnienie było tylko na jednym cylindrze (3) licząc od rozrządu, po zdjęciu górnej obudowy rozrządu zauważyłem ze obluzowana jest śruba przy kółku rozrządu dokręciłem ją kluczem 12 i próbowałem odpalić ale niestety ona się odkręcała jak tylko rozrusznik zaczął kręcić,i tak kilkukrotnie, zdjąłem pokrywę zaworów i zauważyłem ze wałek rozrządu w ogóle się nie obraca. Jaka może to być przyczyna i co mogło się stać w silniku, i czy to się kwalifikuje do jakiejkolwiek naprawy czy lepiej szukać nowego serca.
heh... ucięło klina na kółku i się dlatego samoistne odkręca, aaa co do silnika to pewnie czeka Cię planowanie głowicy i wymiana zaworów :D ale ciekawe jaka była tego przyczyna, może sie wałek przycierał.
wiele silników hondy ma takie pozycje w których tłoki są bezkolizyjnie z zaworami, załatw klina zmień zakręć i załóż pasek, jak odpali to ciesz się i chwal Boga :D
oskar020892
27-12-12, 22:43
a jak myślicie ile takie planowanie głowicy i wymiana zaworów będzie kosztować. Jutro mechanik ma mi powiedzieć czy lepiej będzie kupić goły słupek czy może obejdzie się bez tego
Kup kółko koszt z 20zł, i sprawdź bo na tym mogą się skończyć wydatki
jak już do mechanika oddasz, to na pewno będzie chciał zarobić i Ci zrobi jakąś grubszą naprawę. Tak jak piszą wyżej można spróbować założyć kółko z nie ściętym klinem i zobaczyć czy zadziała...
Natomiast pytanie dlaczego się tak stało, czy było kółko słabo dokręcone, w co wątpię... czy sie coś przyciera.
Co do słupka to sensu nie ma go wymieniać bo mogło mu się nic nie stać, jak już to słupek z głowicą...
Koszt naprawy głowicy w zależności od uszkodzeń, to coś od 500zł się zaczyna
daniel3808
28-12-12, 12:38
Ja miałem podobną sytuację, urwał mi się klin i przeorał dookoła wałek dlatego wymieniałem wałek z kółkiem. Zdjąłem głowicę i na szczęście nie zklepało mi zaworów więc złożyłem wszystko i gra. Najpierw wyjmij wałek, obczaj stan wałka, jak zły to kup inny + kółko oczywiście (klin jest odlany z kółka), ja bym od razu zdjął głowicę i obczaił stan zaworów, ale może się uda że nic tam się nie stało. A co do przyczyn to mogła być z za dużym momentem zakręcona klawiatura, nawet słyszałem że moment podany w manualu może być za duży (tego nie jestem pewien), ale sam nie rozkminiłem dobrze dlaczego mi urwało klina.
oskar020892
28-12-12, 16:10
No mechanik jeszcze nie dzwonił. zadzwonię do niego i przekaże mu wasze uwagi ciekawe co on na to powie;d
Apropo nie ma ktoś do sprzedania wałka z kółkiem do d14a4??
skolopendra
28-12-12, 17:09
Apropo nie ma ktoś do sprzedania wałka z kółkiem do d14a4??
poszukaj w dziale giełda
oskar020892
01-01-13, 22:16
No i niestety głowica do regeneracji wałek do wymiany i kółko, chyba ze lepiej będzie kupić zregenerowana głowice niż bawic sie w regeneracje??
co dokladnie jest do regeneracji, chcialbym tylko uprzedzić jak zrobisz remont glowicy i zamontujesz na blok o X przebiegu , to taki zabieg w 90% konczy sie remontem dolu po jakims czasie. Dlatego iz remontujac glowice doprezysz gore i cisnienie wywali pierscienie.
Napisz dokladnie co masz do roboty w glowicy .
Kupić D14 w cenie złomu, włożyć i wio. takie moje zdanie
oskar020892
01-01-13, 23:20
A tego to dokładnie nie wiem co jest do roboty mechanik cos mi tam napomniał ze coś z zaworami to pewnie gniazda tyle ze nie wiadomo ile tych gniazd jest do wymiany
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.