Zobacz pełną wersję : Zmiania Oleju z 10W40 na 5W30
Witajcie , wiem że temat już był wałkowany ale jednoznacznych i przekonywujących odpowiedzi było mało , ja wiele szukałem po internecie również to zdań jest za i przeciw że tak naprawdę nie wiem , dużo mówi że bardzo duża róznica jest miedzy 10w40 a 5w30 i to podobno duża na + jeśli chodzi o 5w30. Obecnie mam wlany 10w40 mobil półsyntetyk , a że wielu mówi że pełny syntetyk lepszy dlatego chciałbym przejść na pełen syntetyk 5w30 Castrol edge , tylko teraz czy nie ryzykuję taką zmianą? Może ktoś z was taką zmianę robił? I czy wszystko było ok? Mam Honde VI gen 1.4 90KM 99r
Cześć. W odpowiedzi na Twoje pytanie. Ja zmieniałem i jak najbardziej na plus dla pełnego syntetyku. Tylko że zamiast edga proponował bym Ci zwykły Magnatec ze względu na to że ma mniejszą ilość środka płukającego silnik. Więc mniejsza możliwość że coś się zatka
Igor26 , a żadnych skutków ubocznych nie miałeś po tej zmianie? Nie zaczoł ci pić oleju? Ani żadnych wycieków? Jak praca silnika? Lepsza? Czyli odradzasz edge? A Magnatec jest 5w30? pozdrawiam
Magnatec 5w/40. Zero skutków ubocznych. Nie pije nie cieknie. Za to dużo ciszej pracuje po rozgrzaniu. Odradzam edga bo ostatnio jak bylem na szkoleniu z olei to gościu się wypowiadaj że ma jakąś większą ilość środka płukającego i dla bezpieczeństwa właśnie polecał magnateca.
Witajcie , wiem że temat już był wałkowany ale jednoznacznych i przekonywujących odpowiedzi było mało , ja wiele szukałem po internecie również to zdań jest za i przeciw że tak naprawdę nie wiem , dużo mówi że bardzo duża róznica jest miedzy 10w40 a 5w30 i to podobno duża na + jeśli chodzi o 5w30. Obecnie mam wlany 10w40 mobil półsyntetyk , a że wielu mówi że pełny syntetyk lepszy dlatego chciałbym przejść na pełen syntetyk 5w30 Castrol edge , tylko teraz czy nie ryzykuję taką zmianą? Może ktoś z was taką zmianę robił? I czy wszystko było ok? Mam Honde VI gen 1.4 90KM 99r
Honda zaleca 5w40 i taki powinien być lany. Jeśli auto bierze olej to albo dolewasz, albo naprawiasz żeby nie brało. Przejście na 10 czy inny spowoduje szybsze zużycie silnika.
Nie widzę sensu stosowania 5/30 w naszym klimacie. Patrząc na właściwości to raczej nie będzie żadnej różnicy na plus ani na minus - poza jedną: psychologiczną :P
Szczur patrzałem do książki i 10w40 też zaleca przynajmniej tak mam w ksiązce napisane. No ale skoro nie ma problemu to chyba zmienie na 5w , aha dziś znajomy polecił mi by nie wybierać castrola , tylko Motula , co możecie powiedzieć o tym oleju? Bo ja za bardzo to onim nie slyszałem , ma go może ktoś zalany? Czy jest róznica miedzy tymi olejami? Ja obecnie mam zalany mobil.
Owocowy zacznijmy od tego ile Twoje auto ma przebiegu, jesli masz wlany 10W40 to ja bym przy takim zostal i na sile nie kombinowal tylko zmienil Mobila na cos lepszego, np. Motula Synergie 6100 10W40 / Valvoline MaxLife 10W40 / Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40 / Liqui Moly Mos2 Leichtlauf 10W40.
Jesli bardzo Ci zalezy na przejsciu na 5W to nie lalbym Castrola bo to syf, zostawia nagar w silniku, tylko Motula 8100 X-Cess 5W40 / Valvoline MaxLife 5W40 / Valvoline SynPower 5W30/40 / Liqui Moly TopTec 4600 5W30 / Liqui Moly TopTec 4300 5W30 / Liqui Moly TopTec 4100 5W40
spychu , to mówisz aby lepiej pozostać?Ma ponad 200 000 A mobil ten co mam wlany jak go oceniasz? Myśle nad tym Motulem , gdzieś wyczytałem że podobno Honda poleca ten olej własnie Motul ? A jak to sie ma do rzeczy?
No to najlepiej zostań przy tym oleju , półsyntetyk to też dobry olej. Motul jest dobry o ile uda Ci się dostać oryginalnego , ja bym polecił 10w40 valvoline Max Life, ja osobiście stosuję a mam prawie 200k km i dobrze się spisuje.
kjmuszek , a valvoline dostane oryginalny? Gdzie lepiej go nabyć na Allegro? Czy poszukać po sklepach?
W większości sklepów motoryzacyjnych masz ten olej, więc nie widzę sensu kupować na alledrogo.
Przy przebiegu ponad 200kkm bym nie ryzykowal z przechodzeniem na syntetyk, zeby nic sie nie rozszczelnilo.
Mobil nie jest zlym olejem, pod warunkiem, ze nie kupujesz podrobek, Mobil i Castrol to najczesciej podrabiane oleje :)
Nie ma czegos takiego, ze honda poleca Motula. Wybierz ktorys z tych ktore podalem o lepkosci 10W40 i bedzie ok, wszystkie wymienione sa lepsze od Mobila. Mobil sporo szybciej sie grzeje podczas uapalania i zdecydowanie szybciej osiaga 110'C niz np. Motul czy Valvoline.
Ja u siebie caly czas jezdzilem na Motulu 6100 10W40 ostatnie dwie wymiany wlalem Valvoline MaxLife 10W40.
Jesli jezdzisz po miescie z okazjonalnym upalaniem to Mobil tez w zupelnosci Ci wystarczy. Najwazniejsze dla kazdego oleju to jego normalne wymiany, max co 10kkm bo tak tez mowi ksiazka.
Olej wymieniam na czas i nie przekraczam 10 000 , silnik mam zdrowy i dlatego chce do niego jak najlepiej , skoro mówicie że jednak lepszy dla niego będzie Valvoline , to przy wymianie zaleje 10W40 Valvoline . Jeszcze jedno mam pytanie , nie bedę otwierał nowego tematu napiszę tutaj , chodzi mi o płyn do wspomagania ponieważ mam już w zbiorniczku na min , byłem kiedyś u mechanika ale on powiedział że można tylko dolać oryginalny płyn psv z Hondy , a jak to sie ma w rzeczywistości? Ktoś z was wymienial ten płyn wlał jakiś inny lub dolewał? Podobno lubią przy wymianie pompy siadać wieć lepiej dolać? Jaki dolać jak to sprawdzić jaki jest wlany?
Tak, ja wymienialem wiele razy :)
Kup sobie Mobila ATF220 1litr i wymien calosc na nowy, szkoda pieniedzy na Hondowskiego PSFa. Jesli nie wiesz co masz w srodku i kiedy bylo wymieniane, lepiej zmienic calosc.
Jezdze na Mobilu ATF220 od kilku lat.
***Marco***
27-12-12, 15:29
Owocowy zacznijmy od tego ile Twoje auto ma przebiegu, jesli masz wlany 10W40 to ja bym przy takim zostal i na sile nie kombinowal tylko zmienil Mobila na cos lepszego, np. Motula Synergie 6100 10W40 / Valvoline MaxLife 10W40 / Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40 / Liqui Moly Mos2 Leichtlauf 10W40.
Jesli bardzo Ci zalezy na przejsciu na 5W to nie lalbym Castrola bo to syf, zostawia nagar w silniku, tylko Motula 8100 X-Cess 5W40 / Valvoline MaxLife 5W40 / Valvoline SynPower 5W30/40 / Liqui Moly TopTec 4600 5W30 / Liqui Moly TopTec 4300 5W30 / Liqui Moly TopTec 4100 5W40
x2 max live 5w40 z twojej listy bedzie idealny
do tego łatwiejszy rozruch w zime
AHa czyli lepiej wymienić , a co z tymi siadającymi pompami od wspomagania? To mit?
Siadajacymi pompami od czego ? :)
Od innego plynu niz PSF ? :D hehehehe
spychu , nie , słyszalem że jeśli autko ma juz trochę lat to po wymianie płynu w wspomaganiu lubi pompa siadac , a czemu to nie wiem.. Więc podobno lepiej dolac niz wymienić.
Plyn we wspomaganiu tez jest czescia eksploatacyjna i TRZEBA go wymieniac tak samo jak olej, plyn chlodniczy czy plyn hamulcowy, stary zasyfialy plyn we wspomaganiu zrobi wiecej szkod w pompie i maglownicy niz wymiana na swiezy :)
Spoko , przy wymianie oleju wymienie tez w wspomaganiu :) , dzięki za pomoc :) pozdrawiam...
Owocowy zacznijmy od tego ile Twoje auto ma przebiegu, jesli masz wlany 10W40 to ja bym przy takim zostal i na sile nie kombinowal tylko zmienil Mobila na cos lepszego, np. Motula Synergie 6100 10W40 / Valvoline MaxLife 10W40 / Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40 / Liqui Moly Mos2 Leichtlauf 10W40.
Jesli bardzo Ci zalezy na przejsciu na 5W to nie lalbym Castrola bo to syf, zostawia nagar w silniku, tylko Motula 8100 X-Cess 5W40 / Valvoline MaxLife 5W40 / Valvoline SynPower 5W30/40 / Liqui Moly TopTec 4600 5W30 / Liqui Moly TopTec 4300 5W30 / Liqui Moly TopTec 4100 5W40
Ma zalany taki, bo poprzedni właściciel naczytał się bzdur że jak 200tyś przejechane to trzeba koniecznie już 10w40 albo najlepiej 15 lać.
Ręce opadają. Ja mam 235tyś, lane od nowości Shell 5w40, wymiana co 15tyś i zużycie jest na poziomie od max przy zalaniu, do min przy wymianie.
Jak Ci cieknie miska to co robisz ? wymieniasz uszczelkę. Są tacy co wymieniają olej na bardziej lepki, albo leją uszczelniacz...
Jak przygrzałeś pierścienie olejowe przy okazji wysranej UPG to co robisz ? Wymieniasz je. A inny zmieniają olej na 15w40 i jeżdżą dalej.
Potem pie#@$@ za przeproszeniem głupoty kolejni właściciele takiego auta, że przeszli z 10w40 na 5 i olej cieknie, kopci, ubywa. I na co zwalają ? Na przebieg.
Stąd właśnie wziął się mit że przy dużym przebiegu lejemy bardziej lepki olej, a najlepiej mineralny.
W naszej strefie klimatycznej Honda zaleca 5w40, dla Chorwacji czy Afryki zaleca 10w40 ze względu na brak mrozu. Amen.
A potrafisz czytac ?
Widzisz tam gdzies slowa, ze przy tym przebiegu powinno sie lac 10W40 ? Czy ze jesli jest zalany juz 10W40 to przy ponad 200 tys km nie ryzykowalbym z przechodzeniem ponownie na pelen syntetyk.
Moze musisz isc do okulisty i chyba ponownie do podstawowki bo jednak czytanie ze zrozumieniem widze bardzo boli.
Wiesz dlaczego zadalem pytanie o przebieg auta ? A wlasnie dlatego, zeby moc jako tako stwierdzic jak dlugo auto moglo juz jezdzic na 10W40, bo gdyby jezdzilo jedna, dwie wymiany to nawet bym sie nie zastanawial i polecil przejscie na 5W, ale skoro auto ma nastukane ponad 200kkm to rownie dobrze moglo juz takich wymian 10W40 widziec 10 albo i wiecej w zaleznosci od fantazji poprzednich wlascicieli i tu prawdopodobienstwo rozszczelniania chociazby uszczelniaczy walu jest duzo wieksze niz przy powrocie na syntetyk po jednej czy dwoch wymianach.
Fantastycznie, ze lejesz 5W30 przy 230 tys km i bierze Ci go litr od wymiany do wymiany, szkoda tylko, ze z wymiana oleju zwlekasz 5 tys km wiecej niz zaleca producent :D Skoro tak dbasz o wymiane oleju, nie chce wiedziec jak dbasz o uklad hamulcowy czy zawieszenie :D
;1832682']W naszej strefie klimatycznej Honda zaleca 5w40, dla Chorwacji czy Afryki zaleca 10w40 ze względu na brak mrozu. Amen.
A to bardzo ciekawe skad masz takie informacje, bo ja wlasnie patrze w ksiazke od Hondy i jest wyraznie "Zalecane gatunki oleju"
"Do okreslenia prawidlowej lepkosci SAE stosowanego oleju, posluzyc moze ponizsza tabela:
20W40, 20W50 od -10'C do powyzej +40'C
15W40, 15W50 od -15'C do powyzej +40'C
10W40 od -20'C do powyzej +40'C
10W30 od -20'C do +35'C
5W30 od ponizej -30'C do +35'C (z wyjatkiem DOHC VTEC)
5W30 od ponizej -30'C do 0'C (dla DOHC VTEC)
Nalezy zawsze stosowac oleje, ktore posiadaja oznaczenie klasy lepkosci SG lub SH wg. API.
Wyamine oleju i filtra nalezy przeprowadzac zawsze w momencie wynikajacym z tabeli przegladow okresowych, z uwzglednieniem przebiegu samochodu i okresu eksploatacji. W oleju silnikowym oraz w filtrze gromadza sie zanieczyszczenia, ktore moga uszkodzic silnik, o ile nie nastepuje regularna wymiana"
Nie ma zadnej wzmianki o naszym klimacie, Chorwacji, Afryce czy o Arktyce a nawet Antarktydzie.
Chcesz screena teoretyczny madralo ? :)
Moze podaj jakis link do oficjalnej strony hondy w ktorej zaleca do civickow z lat 90-tych tylko oleje 5W ze wzgledu na nasz klimat, albo moze jakis screen z instrukcji :D
Bardzo się unosisz coś kolego, może się przespaceruj chwile, pooddychaj głęboko.
Materiał zalecający używanie 5/40 w Polsce właśnie sam zacytowałeś. Nasz zakres temperatur powietrza w ciągu roku wynosi -30 + 35
Natomiast w krajach położonych bardziej na południe jak np. Chorwacja, zimy są łagodniejsze. Z Twojego cytatu wynika że tam lejemy 10/40
Jeśli masz problem z odczytem temperatur z przyrządu zwanego termometrem, to właśnie Ciebie zapraszam do szkoły.
Powiedz mi "teoretyku" jakie zmiany w strukturze materiału wniosło stosowanie oleju 10/40 że stwierdzasz możliwe problemy z przejściem na 5/40 ?
Masz na to jakieś naukowe dowody ? Jakiś wzór, dokumentacje techniczna Hondy ? Jest o tym wzmianka w jakimkolwiek wiarygodnym miejscu ?
Fantastycznie, ze lejesz 5W30 przy 230 tys km i bierze Ci go litr od wymiany do wymiany, szkoda tylko, ze z wymiana oleju zwlekasz 5 tys km wiecej niz zaleca producent Skoro tak dbasz o wymiane oleju, nie chce wiedziec jak dbasz o uklad hamulcowy czy zawieszenie
W książce gwarancyjnej mam wymianę co 15tyś. lub 12miesięcy - w zależności co pierwsze nastąpi. Jest tam też tabela przeglądów okresowych i wymian innych materiałów eksploatacyjnych. Książka jest oryginalna, dostałem razem z autem. Chcesz screena ? :) Doucz się kolego zanim napiszesz kolejnego posta. I popraw pisownie.
Przekazywane przez Ciebie informacje są na zasadzie "każdy o tym słyszał, ale nikt nie widział"
W mojej ksiązce pisze że 10w40 muszę wymieniać co 10 000 km lub 12 mc , wiec ja się trzymam tej reguły , ja mam auto w lutym będzie 4 lata a zalałem tylko pólsyntetyk ponieważ właściciel od którego go kupiłem twierdził iż nie wiedzał jaki ma olej bo fakt faktem ja nie musiałem nigdy dolewać on twierdził też że nie dolewał a olej wymieniał mu mechanik i on mu go kupował. Z tego co wiem syntetyk lepiej chroni silnik , ostatnio sporo jeżdze i dlatego zastanawiam się czyby nie przejść na ten pełny syntetyk , po waszych postach sam nie wiem , to co radzicie? przejść czy nie? Znalazłem dziś taką ciekawostkę w książce , wymiana paska rorządu przy 120 000 lub 96 mc , oczywiście ja wymieniłem go jak kupowałem auto ale mechanik co mi go zmieniał powiedział że co 5 lat lub 50 000 to jak to jest? Wymieniałem pasek jak go kupiłem to miał coś koło 182 000 teraz mam przeslo 200 000 czy co do 232 000 i wymiana? Bo wedlug książki to bym musiał zmienić dopiero po około 300 000 ? Pasek mam continental.
To nie jest Opel żeby wymieniać pasek co 50tyś. :)
W mojej ksiązce pisze że 10w40 muszę wymieniać co 10 000 km lub 12 mc , wiec ja się trzymam tej reguły , ja mam auto w lutym będzie 4 lata a zalałem tylko pólsyntetyk ponieważ właściciel od którego go kupiłem twierdził iż nie wiedzał jaki ma olej bo fakt faktem ja nie musiałem nigdy dolewać on twierdził też że nie dolewał a olej wymieniał mu mechanik i on mu go kupował. Z tego co wiem syntetyk lepiej chroni silnik , ostatnio sporo jeżdze i dlatego zastanawiam się czyby nie przejść na ten pełny syntetyk , po waszych postach sam nie wiem , to co radzicie? przejść czy nie? Znalazłem dziś taką ciekawostkę w książce , wymiana paska rorządu przy 120 000 lub 96 mc , oczywiście ja wymieniłem go jak kupowałem auto ale mechanik co mi go zmieniał powiedział że co 5 lat lub 50 000 to jak to jest? Wymieniałem pasek jak go kupiłem to miał coś koło 182 000 teraz mam przeslo 200 000 czy co do 232 000 i wymiana? Bo wedlug książki to bym musiał zmienić dopiero po około 300 000 ? Pasek mam continental.
Obszerny temat z olejami już był. Zalejesz co uznasz za stosowne. Od 5/40 na pewno się sprawny silnik nie rozpieprzy, ani też nie zaczniesz szybciej jeździć.
Do póki zużycie było by w normie, wolał bym nieco dolewać "rzadszego" bo szybciej dociera we wszystkie zakamarki przy ostrych mrozach, niż lać bardziej lepki.
Pasek wraz z rolką i pompę wymieniasz przy takich przebiegach jak masz w dokumentacji, jeśli jesteś pewien poprzedniej wymiany. Oczywiście producent założył użycie oryginalnych części.
To że kupisz np. zestaw: rolkę SKF, pasek Conti / Mitsu, pompę GMB i zapłacisz 1/3 tego co OEM to swoją drogą :) jednak Honda podaje przebieg dla części sygnowanych swoim logiem.
Teraz można by się spierać czym różni się rolka SKF od rolki SKF wyprodukowanej (sygnowanej) dla Hondy ?
Ja wymieniam co 100tyś, przy 200tyś wymieniłem też pompe, czyli następna wymiana paska i rolki będzie przy 300 jeśli jeszcze auto będzie w moim posiadaniu do tej pory.
Oczywiście to moje subiektywne zdanie, opierające się na analizie dokumentacji i powszechnie znanych faktów - nie poparte wywodem doktorskim :P
;1832806']Materiał zalecający używanie 5/40 w Polsce właśnie sam zacytowałeś. Nasz zakres temperatur powietrza w ciągu roku wynosi -30 + 35
Oczywiscie sie nie zgodze, bo to jest tabela wszystkich mozliwych do stosowania w zaleznosci od temperatur a nie, ze skoro masz w PL sporadycznie po -30 to trzeba uzywac tylko i wylacznie 5W30
;1832806']Powiedz mi "teoretyku" jakie zmiany w strukturze materiału wniosło stosowanie oleju 10/40 że stwierdzasz możliwe problemy z przejściem na 5/40 ?
Masz na to jakieś naukowe dowody ? Jakiś wzór, dokumentacje techniczna Hondy ? Jest o tym wzmianka w jakimkolwiek wiarygodnym miejscu ?
Mysle, ze bardziej niz wzory i wzmianki w wiarygodnych miejscach skuteczne sa auta klientow, ktore widzialem cieknace z roznych miejsc po wymianie olejow na pelen syntetyk po duzych przebiegach na polsyntetykach.
;1832982']W książce gwarancyjnej mam wymianę co 15tyś. lub 12miesięcy - w zależności co pierwsze nastąpi. Jest tam też tabela przeglądów okresowych i wymian innych materiałów eksploatacyjnych. Książka jest oryginalna, dostałem razem z autem. Chcesz screena ? :)
Tak poprosze screena :)
;1832982']To że kupisz np. zestaw: rolkę SKF, pasek Conti / Mitsu, pompę GMB i zapłacisz 1/3 tego co OEM to swoją drogą :) jednak Honda podaje przebieg dla części sygnowanych swoim logiem.
Zawsze mozna kupic rolke i pasek OEM, ktore nie sa sygnowana logiem OEM.
;1832982']Teraz można by się spierać czym różni się rolka SKF od rolki SKF wyprodukowanej (sygnowanej) dla Hondy ?
Akurat SKF nigdy nie robil rolek dla Hondy na pierwszy montaz, od zawsze rolki wkladane na pierwszy montaz to KOYO, ktore od poczatku do tej pory jest produkowane tylko i wylacznie w Japonii a nie jak SKF obecnie w Korei :D
Pasek zadne Mitsuboshi tylko i wylacznie Gates, bo to ten sam koncern, ta sama fabryka i linia produkcyjna co OEM paski Unitta.
;1832982']Ja wymieniam co 100tyś, przy 200tyś wymieniłem też pompe, czyli następna wymiana paska i rolki będzie przy 300 jeśli jeszcze auto będzie w moim posiadaniu do tej pory.
Przy tak niskich kosztach jak rozrzad do D-serii wymienianie go bez pompy wody jest troche glupota, pompa moze przejezdzic kolejne 100 tys km a rownie dobrze 10 tys km i zacznie puszczac, ta sama robota po raz drugi :)
Po namysłach to chyba zostawie to tak jak jest , czyli 10w40 na mobilu , przy przeszło trzech latach eksploatacji w moich rękach silnikowi nic nie dolega i nie dolegało a czwarty rok idzie. Jedynie na czym się skupie to wymienie wkońcu ten płyn w wspomaganiu.
Po namysłach to chyba zostawie to tak jak jest , czyli 10w40 na mobilu , przy przeszło trzech latach eksploatacji w moich rękach silnikowi nic nie dolega i nie dolegało a czwarty rok idzie. Jedynie na czym się skupie to wymienie wkońcu ten płyn w wspomaganiu.
Ewentualnie zmien na Motula 6100 albo valvoline max life :P jak ktoś wyżej pisał
Yotomeczek86
28-12-12, 05:39
Motul 6100, Mobil, Valvoline MaxLife- jedna półka... I teraz tak, na Motulu 6100 10W40 w moim przypadku silnik go więcej pił, był głośniejszy. Na Mobilu 2000 10W40, cisza i mniejsze zapotrzebowanie na olej - i nie ja jedyny to na forum napisałem, bo parę osób podziela tą opinię. Valvoline nie używałem więc nie powiem, podobno zmiejsza picie oleju u jednych a u innych nie - zapewne to kwestia zużycia jednostki. Z tej półki co wymieniłem jeszcze dosyć dobry jest Shell Helix 10W40 - podobno w ASO nawet go leją, ale nie bierzcie to jako wyznacznik. Jeśli coś lepszego lać to Millers, Liqui Moly, AMF/Amsoil
Osobiście po remoncie swojego D16Z6 używam Mobil 1 5W50 100% oryginalny i zero picia oleju, silnik pracuje cichutko.
Oczywiscie sie nie zgodze, bo to jest tabela wszystkich mozliwych do stosowania w zaleznosci od temperatur a nie, ze skoro masz w PL sporadycznie po -30 to trzeba uzywac tylko i wylacznie 5W30
ZALECA, nie jest napisane "tylko i wyłącznie" skoro coś rekomendujesz i dajesz tabele możliwych kombinacji, to po to żeby zależnie od określonych w niej warunków, użytkownik dokonał optymalnego wyboru.
U nas temp. spada poniżej -20 w zimie i dlatego z tabeli wynika rekomendacja 5/40
Tak poprosze screena
Proszę bardzo :) jak by były wątpliwości to pożyczę aparat i zrobię lepsze zdjęcia:
Tu widzimy tabelę przeglądów okresowych - co kiedy należy wymieniać
http://imageshack.us/photo/my-images/571/zdjcie0001e.jpg/
Natomiast tu widzimy jak ASO Hondy robi przeglądy. W obydwu przypadkach jest co 15tyś. Czyli zalecenie co 15tyś i wykonanie również co 15tyś.
http://imageshack.us/photo/my-images/819/zdjcie0002fh.jpg/
Amen
Przy tak niskich kosztach jak rozrzad do D-serii wymienianie go bez pompy wody jest troche glupota, pompa moze przejezdzic kolejne 100 tys km a rownie dobrze 10 tys km i zacznie puszczac, ta sama robota po raz drugi
Znów powołam się na to co w ASO - wymiana pompy jest co drugą wymianę paska i rolki. kolejne zdjęcie mam zrobić ? :P
W zasadzie to tam się nie ma co spieprzyć, w przypadku OEM dopóki łożysko nie padnie to ciężko mówić o niesprawności czy nieszczelności.
Fakt że Twój punkt widzenia jest uzasadniony - skoro pompa nie kosztuje wiele, to po co nie wymienić przy okazji. No ale z drugiej strony jak by tak zawsze przy okazji wymieniać sprawne części to nie stać by nas było na utrzymanie tych aut.
W mojej hondzie miałem i 10w40 magnatec i 5w30 edge i straszna kaszana te oleje od castrola , Ja polecam wlać albo tego mobila co masz albo maxlife itp . Po castrolu to tylko dymki bedziesz puszcał olejowe z wydechu.
Dzięki za pomoc i odpowiedzi , ale chce jeszcze się was coś zapytać , mam szanse dostać oryginalnie zamknięty baniaczek 5L Lotosa 10w40 , jednak słyszałem dużo negatywnych opini i wacham się , czy to faktycznie dużo gorszy olej od wszystkich? Jak patrzałem na parametry ma takie same jak mobil . Napiszcie mi co otym sądzicie? Czy lepiej kupić Mobila?
Dzięki za pomoc i odpowiedzi , ale chce jeszcze się was coś zapytać , mam szanse dostać oryginalnie zamknięty baniaczek 5L Lotosa 10w40 , jednak słyszałem dużo negatywnych opini i wacham się , czy to faktycznie dużo gorszy olej od wszystkich? Jak patrzałem na parametry ma takie same jak mobil . Napiszcie mi co otym sądzicie? Czy lepiej kupić Mobila?
Nie mam przekonań do masówek ;| ale to tylko moje zdanie
Dzięki za pomoc i odpowiedzi , ale chce jeszcze się was coś zapytać , mam szanse dostać oryginalnie zamknięty baniaczek 5L Lotosa 10w40 , jednak słyszałem dużo negatywnych opini i wacham się , czy to faktycznie dużo gorszy olej od wszystkich? Jak patrzałem na parametry ma takie same jak mobil . Napiszcie mi co otym sądzicie? Czy lepiej kupić Mobila?
Owocowy... nie kombinuj. Miałeś podane marki oleju godne polecenia. Zaoszczędzisz 40-50zł???
ps. w naszej strefie klim.- synt. 5W40
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.