Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Licznik kilometrow pokazuje zly dystans



marin
25-12-12, 23:35
EDIT

Hej
Przejzalem tematy i nie znalazlem odpowiedzi, a problem jest bardzo istotny.
Zatankowalem dzis na full, wyzerowalem trip A i B i ruszylem w trase ktora jechalem setki razy i wiem ze mam do zrobienia 51km. Tymczasem trip A i B a co gorsza glowny licznik pokazuje ze zrobilem 32km. Nie zauwazylem tego jezdzac po warszawie. Zastanawialem sie tylko dlaczego robie 200km na baku 45 litrow. Pare dni temu wymienilem sonde lambda, ale okazuje sie ze to licznik przeklamuje, a co dziwniejsze 32mile to 51km :/

Zrobilem samodiagnoze wskaznikow i wszystko jest wporzadku, zadnego erroru ani bledu.

Wedlug VIN-u auto jest wyprodukowane dla ruchu prawostronnego

Pomocy

kjmuszek
25-12-12, 23:47
Auto nabyte niedawno , czy od niedawna usterka się pojawiła ? Generalnie dużo zegarów od anglików widnieje na allegro, może przełożony został. Tak nawiasem mówiąc sonda nie ma nic do licznika km :)

owsikk
26-12-12, 01:23
Zgada się, sonda nie ma nic do licznika. Może wstawiałeś gdzieś auto do mechanika i Ci niechcący podmienili zegary, a tarcze zostawili EU. Wstawiałeś?
Nie ma opcji samoczynnego przeprogramowania licznika z km na mile jak tylko wylutowanie pamięci i podłączenie bezpośrednio do kompa. Chyba, że coś było kręcone i nie zostały przeliczone sumy kontrolne i po pewnym czasie coś się poprzewracało, chociaż tutaj już powinno wywalić jakiś error w samodiagnozie wskaźników.

mloodzian
26-12-12, 08:40
dokładnie zrób samodiagnoze liczników tu masz schemat:


Aby wejść w tryb diagnostyki robimy daną kombinację:

1. Wciskamy i trzymamy przycisk od zerowania licznika
2. Włączamy światła pozycyjne
3. Włączamy zapłon w pozycje II
4. Wyłączamy światłą pozycyjne włączamy ponowie pozycyjne i znów wyłączamy pozycyjne
5. W ciągu 5sekund zwalniamy przycisk od kasowanie, po czym 3 krotnie go naciskamy i znów zwalniamy

Efekt naszej klawiszowej kombinacji powinien być taki:


http://www.youtube.com/watch?v=x3gq4pO6HKE

opis zapożyczony z innego forum

Lcfr
26-12-12, 09:15
może koła były zmieniane?
albo cos w aucie grzebane bo te 32km na liczniku odpowiada 32milom czyli równowartosci 51km (których jestes pewien)

może cos zmieniane było (zagary, skrzynka itp, itd)

owsikk
26-12-12, 12:06
Marin kupił auto pod koniec września. Jeżeli nie zwracał uwagi na przebieg mógł nie zauważyć nabijania przebiegu w milach.

W ep3 nie ma opcji samoczynnego przestawienia się mil na km, ogólnie w VII genie nie ma. Dopiero VIII gen daje taką możliwość, ale to za sprawą cyfrowego wyświetlacza.

Pamięć EEPROM w liczniku ep3 decyduje o formacie nabijania przebiegu. Zmiana możliwa jest po wylutowaniu układu, podpięciu do kompa i przeprogramowaniu. Standardowa procedura jak przy "korygowaniu" przebiegu.

bunkerites
26-12-12, 13:01
Moze sprawa wygladala tak : sprzedajacy ep3 chcial cofnac przebieg auta,wiec wsadzil licznik z mniejszym przebiegiem,licznik od anglika...i sprawa sie wyjasnia...

marin
26-12-12, 16:34
Moze sprawa wygladala tak : sprzedajacy ep3 chcial cofnac przebieg auta,wiec wsadzil licznik z mniejszym przebiegiem,licznik od anglika...i sprawa sie wyjasnia...

Mam nadzieje, ze tak wlasnie jest bo jak sie okaze ze to anglik to pier...ne baranka w sciane. wydaje mi sie ze Panowie z auto zagadki by to zauwazyli. Ale samochod zostal przez nich oceniony jako malo zmeczony i jeden z bardziej zwawych ktore do nich przyjezdzaja i tylko to mnie pociesza.

bunkerites
26-12-12, 17:25
kup licznik z EU i bedziesz mial swiety spokoj :)...pociesze Cie i napisze Ci ze co jakis czas odkrywam nastepne "cos" w moim aucie i wiem jakie to jest wkur....

kjmuszek
26-12-12, 19:02
Mam nadzieje, ze tak wlasnie jest bo jak sie okaze ze to anglik to pier...ne baranka w sciane. wydaje mi sie ze Panowie z auto zagadki by to zauwazyli. Ale samochod zostal przez nich oceniony jako malo zmeczony i jeden z bardziej zwawych ktore do nich przyjezdzaja i tylko to mnie pociesza.
Pod jakim względem mało zmęczone ? Dobrze pracuje ? Myślę że jak licznik ktoś zmienił i niedbale wsadził od anglika to może kryć więcej ciekawostek to auto o których dowiesz się po czasie. Na anglika bym nie stawiał ,bo wtedy i zegary by ktoś zmieniał. A może i tego Ci życzę jakiś nieudacznik nie wiedząc jak zmniejszyć przebieg , zmienił tylko licznik :) Zakup licznik do wersji europejskiej i będzie git.

marin
26-12-12, 19:32
Problem rozwiazany. Pan Owsik :) zdjagnozowal i powiedzial, ze pomoze. Wyjmowany licznik, nie anglik. Jutro zadzwonie do poprzedniego wlasciciela, moze wyjawi mi prawdziwy przebieg

owsikk
26-12-12, 20:44
Moze sprawa wygladala tak : sprzedajacy ep3 chcial cofnac przebieg auta,wiec wsadzil licznik z mniejszym przebiegiem,licznik od anglika...i sprawa sie wyjasnia...
Nie ma potrzeby zmieniać licznika. Trzeba ustalić faktyczny przebieg i przeprogramować licznik u fachowca. Jak dla mnie jest tak jak napisał bunkerites. Potwierdzeniem może być fakt brakującej żarówki podświetlania przebiegu ;-) tak żeby chociaż w nocy nie rzucał się w oczy przebieg i sposób naliczania. Ponadto wypatrzyłem, że marin nie ma czwartej pozycji na liczniku z temperaturą zewnętrzną, a koło chłodnicy klimy wisi czujnik temperatury... czyli ktoś wrzucił wsad od anglika bez wskaźnika temp. Da radę ogarnąć w nowym wsadzie.

kjmuszek
27-12-12, 07:58
Tak tylko tak sobie myślę że jeśli zrobił to poprzednik to za żadne skarby nie przyzna się. Bo podanie prawdziwego przebiegu to jak przyznanie się do winy :)

owsikk
27-12-12, 08:36
Dokładnie, tak samo miał skowyras. U niego również dopatrzyłem się ingerencji w licznik, ale jak odezwał się do właściciela z pytaniem i przebieg to ten powiedział, że nic nie grzebał, jak już to poprzedni właściciel... i ręce czyste ;-)

bunkerites
27-12-12, 15:01
marinsprawdziles auto miernikiem lakieru? :)

marin
28-12-12, 10:04
marinsprawdziles auto miernikiem lakieru? :)

No jasne. Moze napisze, ktore elementy nie byly lakierowane, bedzie szybciej. Dach i tylne blotniki razem ze slupkami oryginalny lakier, reszta malowana. Pod klamka kierowcy 0,9 mm szpachli. Lewy prog lekko rozwarstwiony przy blotniku.
Ale kupilem to auto bo zmierzylem mu wszystkie 4 kola i okazalo sie ze trzeba bylo tylko wyregulowac zbierznosc z przodu, a lewe tylnie kolo jest odchylone o niecale 2 stopnie (trzeba wymienic wachac albo tak jezdzic).

Wczesniejsze gnioty ktore ogladalem byla albo spawane (to byla masakra) albo mialy np cofniete przednie lewe kolo o 1cm do tylu (to tez byla masakra)


Dokładnie, tak samo miał skowyras. U niego również dopatrzyłem się ingerencji w licznik, ale jak odezwał się do właściciela z pytaniem i przebieg to ten powiedział, że nic nie grzebał, jak już to poprzedni właściciel... i ręce czyste ;-)

Dzwonilem do poprzedniego wlasciciela i powiedzial, ze przez przypadek ostatnio spotkal jeszcze poprzedniego wlascciela ktory mu sie przyznal ze cofnal licznik o 40 tys. Auto 3 lata temu mialo 54 tys. Ale zakladamy ze nie mowil prawdy poniewaz sam osobiscie przykrecalem poluzowana srobke od licznika po kupnie samochodu.

Zakladajac ze pierwszy wlasciciel nie ruszal licznika bo nie bylo czego ruszac (54 tys), a drugi wlasciciel cofnal licznik o 40 tys wychodzi ze auto ma 151 tys a nie 111 tys i tego bede sie trzymal :)

owsikk
28-12-12, 10:20
Korygowanie przebiegu bez poinformowania o tym nowego właściciela podlega pod KK.

Ja swojego ep3 nie sprzedaję, ale rozpatrując tak czysto teoretycznie. Co wolałbyś teraz kupić, gdybyś miał do wyboru swojego szaraka z malowanymi elementami, szpachlą i korygowanym licznikiem w milach, i mojego anglika w oryginale i potwierdzonym przebiegiem?

marin
28-12-12, 12:41
Biore Twojego ale fotele i skrzynie przekladamy z mojego. Nie lubie skory :D

Usun ogloszenie ze stopki :)

kjmuszek
28-12-12, 13:13
Dokładnie , dlatego w życiu nie przyzna się o ile cofnął. Ja myślę że to było więcej niż 40 tys , bo jak auto miało koło 150tys to jeszcze by się sprzedało , przeważnie kręcą jak auto ma koło 200k km. Tak czy inaczej najważniejsze że silnik chodzi bez problemu , a przebiegiem nie ma sobie co głowy truć.

bunkerites
28-12-12, 15:11
marin najlepszy sposob sprawdzenia karoseri( czesc od drzwi kierowcy do bagaznika) jest sciagniecie tylnich plastikow tapicerki (tam gdzie sa glosniki ),wtedy widzisz gola blache i ewentualne slady po naprawach.Ja kiedys chcialem wymienic glosniki i tylko sie w****ilem jak zobaczylem slady po spawaniu :)