Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Cieknie spod aparatu



klubowicz
25-12-12, 21:21
Dziś przy rutynowych oględzinach silnika namierzyłem póki co niewielki ale wyciek spod aparatu zapłonowego. Nie rozkręcałem jeszcze nic, nie zdejmowałem kopułki i nie wiem czy olej jest w środku kopułki czy leci spodem od strony pokrywy zaworów.
Zabiorę się za to po świętach - za samą diagnozę, bo raczej jeśli to oring aparatu to nie będę tego robił sam - kwestie przestawienia kąta wyp. zapłonu itd. - wolę nie babrać samemu.

Miał ktoś coś podobnego? Którędy najczęściej w tych silnikach ( D14A8) puszcza uszczelnienie w tym rejonie?
Doczytałem już w manualu na schemacie, że to prawdopodobnie oring na łaczeniu aparatu z silnikiem ale za diabła nie mogę tego oringu wyczaić na stronie intercarsu w katalogu online... Ew. gdzie to kupić w necie? Tylko ASO?


Z góry dzięki za odpowiedzi.

Szczur[R]
26-12-12, 11:20
Dziś przy rutynowych oględzinach silnika namierzyłem póki co niewielki ale wyciek spod aparatu zapłonowego. Nie rozkręcałem jeszcze nic, nie zdejmowałem kopułki i nie wiem czy olej jest w środku kopułki czy leci spodem od strony pokrywy zaworów.
Zabiorę się za to po świętach - za samą diagnozę, bo raczej jeśli to oring aparatu to nie będę tego robił sam - kwestie przestawienia kąta wyp. zapłonu itd. - wolę nie babrać samemu.

Miał ktoś coś podobnego? Którędy najczęściej w tych silnikach ( D14A8) puszcza uszczelnienie w tym rejonie?
Doczytałem już w manualu na schemacie, że to prawdopodobnie oring na łaczeniu aparatu z silnikiem ale za diabła nie mogę tego oringu wyczaić na stronie intercarsu w katalogu online... Ew. gdzie to kupić w necie? Tylko ASO?


Z góry dzięki za odpowiedzi.

Bierz z ASO, koszt niewielki. Zwróć uwagę na model aparatu, bo są dwa rozmiary uszczelniaczy zależnie od producenta.
Wymienisz sam bez problemu - odkręcasz 3 śruby. Dobrze wyczyść wszystko przez złożeniem, a na ring nanieś trochę oleju przed wsunięciem.
Co do kąta wyprzedzenia - zaznacz sobie ołówkiem położenie śrub przed odkręceniem i potem złożysz tak samo. Błąd rzędu 1mm będzie niezauważalny, a jak dobrze zaznaczysz to nawet takiego nie popełnisz :)

Pozdrawiam

kowal162
26-12-12, 11:49
Chyba ze cieknie Ci z uszczelniacza w aparacie to juz nie jest tak łatwo i prosto zrobić bo jest problem z dostaniem tego uszczelniacza.

klubowicz
26-12-12, 12:16
Chyba ze cieknie Ci z uszczelniacza w aparacie to juz nie jest tak łatwo i prosto zrobić bo jest problem z dostaniem tego uszczelniacza.

No niestety - z uszczelniacza w aparacie, tzw. simmeringu. Rozkręciłem dziś kopułkę i NIESTETY leci z jej środka - olej zbiera się na dole kopułki i przecieka przez obudowę lecą na skrzynię. Na szczęści (póki co) wyciek nie jest duży, bo po trasie 200km jest parę kropel ale nie ma już na co czekać i muszę to zrobić.

Tu pojawia się problem, tak jak napisałeś. Zdążyłem już przetrząsnąć forum i widzę, że z dostępnością tego simmeringu są cyrki - wszyscy to kurde jakoś drutują, dopasowują te simmerinogi, wciskają na siłę, a niektórzy nawet to uszczelniają silikonem (dla mnie druciarstwo na potęgę).

Z kolei nowy aparat zapłonowy w ASO to strzelam kwota na pewno powyżej 1.000zł
Używane na Allegro, bez żadnej gwarancji, po 100km też się nie rozcieknie są po ok. 250zł - też sporo jak na używaną, kilkunastoletnią część, bez gwarancji, że jest sprawna.


Przede wszystkim co radzicie Drodzy Koledzy, bo ja na szybko wariantów mam kilka w głowie:

1) oddaję do warsztatu, z diagnozą gotową i polecam im to po prostu zrobić, nieważne skąd wezmą uszczelniacz
2) latać samemu za tym uszczelniaczem i razem z nim dać do warsztatu
3) latać samemu za tym uszczelniaczem i spróbować robić samemu wg. Waszych rad i manuala do Civica, który mam i który dość dokładnie opisuje budowę aparatu zapłonowego.

Przy opcji nr 3 trochę się boję, że nie ogarnę tematu, zwłaszcza, że to zapłon i boję się czegoś spierniczyć a lampy stroboskopowej nie mam.


Ech, kurde po prostu już nie wiem co robić.

Znalazłem na Allegro uszczelniacz NOK, wg. opisu aukcji i wymiarów powinien pasować - co o tym sądzicie? Cena dość wysoka jak za takie gówienko ale to jest cena z cyklu " nie masz wyjścia bo nigdzie tego nie dostaniesz, a my to wiemy"


Kupować w ciemno, czy najpierw rozebrać wszystko i pomierzyć? Ew. czy ktoś z Was jest mi w stanie potwierdzić te wymiary z aukcji, czyli 12,5x22,5x5 mm. .

Hania D14A8, 5d po lifcie.

karas
26-12-12, 12:53
kupiłbym uzywke z jakiegos angielskiego rozbitka . Skoro z dostaniem tego simeringu sa takie problemy to jak oddasz do zakładu aby Ci to naprawili to uwierz mi zaden zakład nie bedzie sie z tym piescil tylko zrobią tak jak wyczytałes na forum. Ewentualnie odezwij sie do happarts moze beda mieli oemowy uszczelniacz do twojego auta

Szczery
26-12-12, 17:02
Fakt
haparts, jdmshop, jarusnet i inni których w dziale giełda czasem możemy spotkac czasem mają częśći tego typu w naprawdę dobrych cenach.
Choć cena tak małej "gumeczki" nawet gdy jest atrakcyjna to moim zdaniem mimo wszystko jest nadal zbyt wysoka :p