Gracefallen
25-12-12, 17:16
Foto-instrukcja: Wymiana rezystora dmuchawy w Honda Civic VI, wymiana wiatraka, wymiana bezpiecznika 30A.
Auto: Honda Civic VI, 1.4, 90KM, 5D, 2000 rocznik, klimatyzacja.
(Jest to mój pierwszy wątek na forum - proszę o wyrozumiałość. Jeżeli temat znalazł się w nieodpowiednim miejscu proszę o przeniesienie go.)
Przestał działać nawiew ciepłego powietrza. Wcześniej wiatrak pracował głośniej na wyższych biegach.
Wcześniejszy właściciel jeździł bez filtra kabinowego - nadarło do wiatraka śmieci i liści, nawiew przestał działać.
Zastosowałem się do instrukcji zawartych na forum i udało się naprawić i wymienić zepsute części.
Zrobiłem kilka zdjęć z naprawy w celu uzupełnienia wątku „Instrukcja naprawy rezystora dmuchawy w Honda Civic”:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15021-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic
http://imageshack.us/a/img832/1009/hondacivicvi01.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/832/hondacivicvi01.jpg/)
Pod maską - przepalony bezpiecznik 30A. Wymieniony na nowy (koszt 17zł), jeżeli wiatrak jest ok - powinien działać na 4 biegu.
Jeżeli nie działają biegi od 1-3, ale działa 4 bieg = przepalony rezystor dmuchawy. Dobrze opisane w wątku:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15021-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic
Wymiana wiatraka nawiewu i rezystorów nawiewu.
http://imageshack.us/a/img853/9766/hondacivicvi02.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/hondacivicvi02.jpg/)
- Wyciągamy schowek od strony pasażera (dwie śrubki)
- Odkręcamy listwę (cztery śrubki)
http://imageshack.us/a/img819/2901/hondacivicvi03.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/hondacivicvi03.jpg/)
http://imageshack.us/a/img819/4233/hondacivicvi04.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/hondacivicvi04.jpg/)
U góry widzimy klapkę z dwoma śrubkami oraz wtyczką. Tam znajdują się oporniki odpowiedzialne za biegi wiatraka 1-3.
http://imageshack.us/a/img685/8878/hondacivicvi08.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/hondacivicvi08.jpg/)
http://imageshack.us/a/img248/5233/hondacivicvi09.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/248/hondacivicvi09.jpg/)
W moim przypadku były one przepalone. Jedna z trzech sprężynek była przerwana.
http://imageshack.us/a/img338/8775/hondacivicvi05.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/338/hondacivicvi05.jpg/)
http://imageshack.us/a/img856/3959/hondacivicvi06.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/hondacivicvi06.jpg/)
Wiatrak przymocowany jest trzema złotymi śrubkami.
http://imageshack.us/a/img94/7813/hondacivicvi07.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/94/hondacivicvi07.jpg/)
Aby móc wyciągnąć wiatrak w moim przypadku musiałem rozebrać boczną plastikową ściankę, w kształcie trójkąta, znajdującą się po prawej stronie. Zamocowana jest ona dwoma plastikowymi zatrzaskami. Dla ułatwienia jej demontażu można ściągnąć także krótką dolną listwę przy drzwiach pasażera (także trzyma się na zatrzaskach - podważamy ją delikatnie do góry).
Do wiatraka wchodzi wtyczka z dwoma kabelkami. Należy ją najpierw wyciągnąć. Po odkręceniu trzech śrubek wiatrak powinien łatwo dać się wysunąć w dół.
http://imageshack.us/a/img255/4229/hondacivicvi10.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/255/hondacivicvi10.jpg/)
Widok bez listwy oraz z wyjętym wiatrakiem
http://imageshack.us/a/img856/7308/hondacivicvi11.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/hondacivicvi11.jpg/)
Widok do wnętrza nawiewu - po zdemontowaniu wiatraka
http://imageshack.us/a/img825/4749/hondacivicvi12.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/825/hondacivicvi12.jpg/)
http://imageshack.us/a/img39/7564/hondacivicvi13.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/hondacivicvi13.jpg/)
http://imageshack.us/a/img525/1899/hondacivicvi14.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/525/hondacivicvi14.jpg/)
Zdemontowany, nowy (używany ale sprawny) wiatrak
http://imageshack.us/a/img850/7944/hondacivicvi15.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/hondacivicvi15.jpg/)
http://imageshack.us/a/img259/7573/hondacivicvi16.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/hondacivicvi16.jpg/)
http://imageshack.us/a/img607/8057/hondacivicvi17.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/607/hondacivicvi17.jpg/)
Naprawiony rezystor dmuchawy. Przepalona jedna ze sprężynek i zamieniona na oporniki ceramiczne.
W moim przypadku zamieniłem górną sprężynkę na dwa oporniki ceramiczne 5W 0,68om połączone szeregowo. (Koszt jednego opornika = 1zł)
Dokładna instrukcja jak przygotować oporniki, w zależności, która sprężynka się przepaliła. TUTAJ:
www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15021-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic
Na koniec skręcamy wszystko. Ma działać :)
Auto: Honda Civic VI, 1.4, 90KM, 5D, 2000 rocznik, klimatyzacja.
(Jest to mój pierwszy wątek na forum - proszę o wyrozumiałość. Jeżeli temat znalazł się w nieodpowiednim miejscu proszę o przeniesienie go.)
Przestał działać nawiew ciepłego powietrza. Wcześniej wiatrak pracował głośniej na wyższych biegach.
Wcześniejszy właściciel jeździł bez filtra kabinowego - nadarło do wiatraka śmieci i liści, nawiew przestał działać.
Zastosowałem się do instrukcji zawartych na forum i udało się naprawić i wymienić zepsute części.
Zrobiłem kilka zdjęć z naprawy w celu uzupełnienia wątku „Instrukcja naprawy rezystora dmuchawy w Honda Civic”:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15021-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic
http://imageshack.us/a/img832/1009/hondacivicvi01.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/832/hondacivicvi01.jpg/)
Pod maską - przepalony bezpiecznik 30A. Wymieniony na nowy (koszt 17zł), jeżeli wiatrak jest ok - powinien działać na 4 biegu.
Jeżeli nie działają biegi od 1-3, ale działa 4 bieg = przepalony rezystor dmuchawy. Dobrze opisane w wątku:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15021-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic
Wymiana wiatraka nawiewu i rezystorów nawiewu.
http://imageshack.us/a/img853/9766/hondacivicvi02.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/hondacivicvi02.jpg/)
- Wyciągamy schowek od strony pasażera (dwie śrubki)
- Odkręcamy listwę (cztery śrubki)
http://imageshack.us/a/img819/2901/hondacivicvi03.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/hondacivicvi03.jpg/)
http://imageshack.us/a/img819/4233/hondacivicvi04.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/hondacivicvi04.jpg/)
U góry widzimy klapkę z dwoma śrubkami oraz wtyczką. Tam znajdują się oporniki odpowiedzialne za biegi wiatraka 1-3.
http://imageshack.us/a/img685/8878/hondacivicvi08.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/hondacivicvi08.jpg/)
http://imageshack.us/a/img248/5233/hondacivicvi09.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/248/hondacivicvi09.jpg/)
W moim przypadku były one przepalone. Jedna z trzech sprężynek była przerwana.
http://imageshack.us/a/img338/8775/hondacivicvi05.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/338/hondacivicvi05.jpg/)
http://imageshack.us/a/img856/3959/hondacivicvi06.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/hondacivicvi06.jpg/)
Wiatrak przymocowany jest trzema złotymi śrubkami.
http://imageshack.us/a/img94/7813/hondacivicvi07.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/94/hondacivicvi07.jpg/)
Aby móc wyciągnąć wiatrak w moim przypadku musiałem rozebrać boczną plastikową ściankę, w kształcie trójkąta, znajdującą się po prawej stronie. Zamocowana jest ona dwoma plastikowymi zatrzaskami. Dla ułatwienia jej demontażu można ściągnąć także krótką dolną listwę przy drzwiach pasażera (także trzyma się na zatrzaskach - podważamy ją delikatnie do góry).
Do wiatraka wchodzi wtyczka z dwoma kabelkami. Należy ją najpierw wyciągnąć. Po odkręceniu trzech śrubek wiatrak powinien łatwo dać się wysunąć w dół.
http://imageshack.us/a/img255/4229/hondacivicvi10.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/255/hondacivicvi10.jpg/)
Widok bez listwy oraz z wyjętym wiatrakiem
http://imageshack.us/a/img856/7308/hondacivicvi11.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/hondacivicvi11.jpg/)
Widok do wnętrza nawiewu - po zdemontowaniu wiatraka
http://imageshack.us/a/img825/4749/hondacivicvi12.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/825/hondacivicvi12.jpg/)
http://imageshack.us/a/img39/7564/hondacivicvi13.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/hondacivicvi13.jpg/)
http://imageshack.us/a/img525/1899/hondacivicvi14.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/525/hondacivicvi14.jpg/)
Zdemontowany, nowy (używany ale sprawny) wiatrak
http://imageshack.us/a/img850/7944/hondacivicvi15.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/hondacivicvi15.jpg/)
http://imageshack.us/a/img259/7573/hondacivicvi16.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/hondacivicvi16.jpg/)
http://imageshack.us/a/img607/8057/hondacivicvi17.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/607/hondacivicvi17.jpg/)
Naprawiony rezystor dmuchawy. Przepalona jedna ze sprężynek i zamieniona na oporniki ceramiczne.
W moim przypadku zamieniłem górną sprężynkę na dwa oporniki ceramiczne 5W 0,68om połączone szeregowo. (Koszt jednego opornika = 1zł)
Dokładna instrukcja jak przygotować oporniki, w zależności, która sprężynka się przepaliła. TUTAJ:
www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15021-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic
Na koniec skręcamy wszystko. Ma działać :)