PDA

Zobacz pełną wersję : Głośno Klekoczące zawory



matth5
24-12-12, 20:53
Witam!! Po zrobieniu mini-me, bardzo mocno słychać zawory, irytuje mnie to już;/
Co może być przyczyną??? Wyregulowane na 0.20 i 0.25 jak w manualu i dalej to samo;/

billiejoe
24-12-12, 21:12
Jesteś pewny że to zawory? Z6 posadziłeś? Czytałem że silnik w ogóle nie równo pracuje, faluje, trzyma wysoko obroty...co z ecu, mapami, rozrządem, zapłonem?

lozek
24-12-12, 21:36
Witam!! Po zrobieniu mini-me, bardzo mocno słychać zawory, irytuje mnie to już;/
Co może być przyczyną??? Wyregulowane na 0.20 i 0.25 jak w manualu i dalej to samo;/

To zapewne nie zawory a głośne wtryski :) Taka przypadłość Z6. Też tak miałem, ciężko mi było się przyzwyczaić po swapie bo klepał troche jak diesel :)

Chyba, że to napie*ala to wtedy może hmmm przytarta panewka? luźny sworzeń tłoka? nie wiem. Jak masz szansę to nagraj dźwięk.

matth5
24-12-12, 22:47
Jesteś pewny że to zawory? Z6 posadziłeś? Czytałem że silnik w ogóle nie równo pracuje, faluje, trzyma wysoko obroty...co z ecu, mapami, rozrządem, zapłonem?

z obrotami i falowaniem się uporałem. Tamten temat już wyjaśniony, mapa seryjna z z6 na kompie p28. Rozrząd na 99% dobrze ustawiony. Zapłon na lampe...


To zapewne nie zawory a głośne wtryski :) Taka przypadłość Z6. Też tak miałem, ciężko mi było się przyzwyczaić po swapie bo klepał troche jak diesel :)

Chyba, że to napie*ala to wtedy może hmmm przytarta panewka? luźny sworzeń tłoka? nie wiem. Jak masz szansę to nagraj dźwięk.

Klepie jak diesel... słychać wtryski, ale to nie one wydają taki dźwięk, jak się skieruje ucho w ich okolice to je słychac...ok... ale jak skieruje je w okolice kolektora wydechowego i pokrywy zaworów od przodu to właśnie stamtąd dochodzi te klepanie.

Klepie od pierwszego odpalenia także to na 100% nie panewka bo cały silnik robiłem na nowo na nowych dobrych gratach.


Jak masz szansę to nagraj dźwięk.
Po świętach zrobie to i wrzuce

luchuma
24-12-12, 23:33
moze sie costam wytarlo, nie pamietam nazwy :P i trzeba mniejsze luzy ustawic...

Michał102
24-12-12, 23:37
Klepie tylko na zimnym, czy po rozgrzaniu też?

billiejoe
25-12-12, 02:29
Dolotowych z wydechowymi nie pomyliłeś...przeleć każdy jeszcze raz krok po kroku choć pewnie już sprawdzałeś :)

mayday-82
25-12-12, 14:32
Skoro już powstał taki temat podłącze się mam problem z d13b2 z lpg, silnik zalany motulem 10w40 na zimnym klepie można nawet napisać napie.... jak diesel jak już trochę po chodzi i olej się rozejdzie to wszystko wraca do normy, zawory ustawione na 0.20 i 0.25 jak w manualu brakuje już mi pomysłów... Może ktoś wie co to może być każdą rada mile widziana :D

Brylant1
25-12-12, 17:08
Mialem taki sam problem. Przyczyna byly wytarte srubki te od regulacji, zamias byc wypukle byly wklesle w miejscu styku z zaworem. Przez co ustawiajac luz powiedzmy na 0.20 w rzeczywistosci byl duzo wiekszy.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

mayday-82
25-12-12, 18:01
Czyli wynika z tego żeby zrobić ciaśniej tak?

matth5
25-12-12, 18:22
Mialem taki sam problem. Przyczyna byly wytarte srubki te od regulacji, zamias byc wypukle byly wklesle w miejscu styku z zaworem. Przez co ustawiajac luz powiedzmy na 0.20 w rzeczywistosci byl duzo wiekszy.

O widzisz Pan Panie, zobaczę w czwartek jak u mnie z tymi śrubkami , może faktycznie:)
Dam znać tylko jak zobacze:)

A i u mnie wali i na zimnym i na ciepłym;/

luchuma
25-12-12, 18:24
ustaw luz ponizej nominalu, tylko uwazaj zeby nie byly caly czas podparte ;]

matth5
25-12-12, 18:25
ustawie i zobaczę:) spróbuje 0,15 i 0,20 i zobacze co będzie

Hektor139
26-12-12, 00:38
a może to kasowniki luzu Vteca jesli takiego posiadasz odgłos jaki wydaja jest podobny do źle wyregulowanych zaworów takie niby "mlaskanie" słychać jak sie załączy Vtec ustaje ten dźwiek

matth5
26-12-12, 15:19
Na vtec'u jest bez zmian, normalnie się załącza, dostaje *******ca, ale dalej to słychać;p

Michał102
26-12-12, 15:57
No to ładnie to musi naku****ć skoro nawet na wysokich obrotach to słychać :(

billiejoe
26-12-12, 21:28
No to ładnie to musi naku****ć skoro nawet na wysokich obrotach to słychać :(
To samo miałem napisać :D

Hektor139
27-12-12, 19:20
może być zapłon złe ustawiony i głośno pracuje sprawdzałeś głowice przed założeniem, albo gozrząd żle ustawiony dobrze dobrałeś pasek

Igła
28-12-12, 11:43
a jak krecisz aparatem zapłonowym to dzwiek sie nie zmienia? kumpel kiedys tez zrobił minime i jezdził na kompie od z6 w moment stukowe zabilo silnik...

a kolega z d13 w którym stukanie ustaje .. ile czasu potrzeba silnikowi na rozgrzanie sie i ustanie stukania?

mayday-82
30-12-12, 19:23
dosłownie 20-30 sekund dopóki olej dobrze się nie rozejdzie

civiccoupe
04-01-13, 07:18
a może kasowniki V-teca są na padnięciu...???

kubson012
04-01-13, 14:22
Vteca

FaziRBK
04-01-13, 14:44
Na pewno zawory kolego, ja tak mam w nissanie sunny, w mojej ejotce też tak kiedyś miałem. Spróbuj ustawić zawory, jeżeli to nie pomoże to mogę to być popychacze lub gniazda zaworowe są już mocno wypalone.

mayday-82
04-01-13, 17:15
a może kasowniki V-teca są na padnięciu...???


w d13b2 hehe

Michał102
04-01-13, 20:01
U mnie też coś klepie na zimnym... dźwięk do złudzenia przypominający zawory. Pożyczyłem od znajomego stetoskop i okazało się, że dźwięk wydobywa się z alternatora:p Obsłuchując to gołym uchem za cholerę bym nie wpadł na to, że to może być alternator, bo dźwięki szły jakby z okolic pokrywy zaworów/górnej części kolektora wydechowego.

civiccoupe
05-01-13, 10:38
w d13b2 hehe

na początku tematu mowa jest o minime na z6 a nie d13b2... więc w z6 kasowniki chyba są kolego...

matth5
08-01-13, 23:48
jutro sprawdze rozrząd, zapłon, luzy zaworowe , zmienie olej, i dla świętego spokoju lookne na panewki. Dam znać co i jak wieczorem:) Mam nadzieje że coś wskóram bo wyjdę z siebie chyba;/

matth5
09-01-13, 20:37
I problem rozwiązany!! :D rozebrałem wszystko, cały rozrząd itd... złożyłem na nowo, wyregulowałem zawory w kolejności zapłonu, wymieniłem olej, odpalam i ..... CISZA:D silnika prawie nie słychać:)
Trzeba pamiętać żeby ustawiać zawory w kolejności 1,3,4,2:) Aaaaa i rozrząd o ząb miałem walnięty:)

billiejoe
09-01-13, 23:00
Trzeba pamiętać żeby ustawiać zawory w kolejności 1,3,4,2:) Aaaaa i rozrząd o ząb miałem walnięty:)
A pisałem na pierwszej stronie żeby nie pomylić dolotowych z wydechowymi :D Aż się boję pytać czy były ustawione 1,2,3,4 :D

matth5
10-01-13, 13:59
były:)

Ale teraz to nie ten silnik, wszystko miodzio, obroty nie falują, cichutko, miazga!! I TERAZ TO ZAPIE***LA:D

airman
10-01-13, 19:54
Czasem warto przerobić manuala ;)

matth5
10-01-13, 22:12
Oj warto warto:) POLECAM;p

Pili
15-01-13, 11:24
I problem rozwiązany!! :D rozebrałem wszystko, cały rozrząd itd... złożyłem na nowo, wyregulowałem zawory w kolejności zapłonu, wymieniłem olej, odpalam i ..... CISZA:D silnika prawie nie słychać:)
Trzeba pamiętać żeby ustawiać zawory w kolejności 1,3,4,2:) Aaaaa i rozrząd o ząb miałem walnięty:)

Ja po zmianie wałka ustawiłem w kolejności 1,2,3,4 najpierw ssące potem wydechowe i wydaje mi się, że też jest dobrze. Sprawdzałem kilkakrotnie obracając wałem i luzy się zgadzały. Może ktoś wyjaśnić znaczenie ten kolejności?

mirasek
15-01-13, 12:09
tzn. ustawiałeś pierwszy gar z UP na godz. 12 (ok), drugi gar UP na 9, trzeci gar z UP na 6 i czwarty z UP na 3?? Jeśli tak to brawo, źle zrobiłeś ;)

Pili
15-01-13, 13:05
1-up na 12, 2 patrzyłem w którym momencie krzywka jest najniżej na wałku i wtedy kasowałem luz. Za każdym razem sprawdzałem obracając wałem w lewo lub w prawo czy luz się nie zwiększa. Czytałem o ustawianiu 1,3,4,2, ale u mnie jakoś te znaki się rozjeżdżały i zrobiłem po swojemu wydaje mi się, że luzy są ok, bo zawory nie klekoczą i silnik dobrze chodzi. Przy następnej okazji sprawdzę to i jeszcze raz ustawię.

luchuma
15-01-13, 13:09
Ja po zmianie wałka ustawiłem w kolejności 1,2,3,4 najpierw ssące potem wydechowe i wydaje mi się, że też jest dobrze. Sprawdzałem kilkakrotnie obracając wałem i luzy się zgadzały. Może ktoś wyjaśnić znaczenie ten kolejności?

a no dlatego ze jak obracasz walkiem to zawory sie otwieraja i zamykaja w innej kolejnosci (chodzi o lopatki na walku glowicy) i do tego o polozenie tlokow w bloku i kolejnosc zaplonu

jedyna poprawna kolejnosc to 1,3,4,2

czyli ustawiasz up do gory i regulujesz ssace i wydechowe na 1
potem krecisz i to samo wg kolejnosci


no i jak zle ustawisz, to w momencie zaplonu mieszanki cala sila ktora powinna przesunac tlok w dol (czyli taka co Ci daje "moc" do jazdy) ucieka przez otwarte zawory

Pili
15-01-13, 13:31
Masz rację i to rozumiem, ale nie sądzę, żeby u mnie było do tego stopnia źle ustawione ;) Zawory na danym cylindrze ustawiałem zawsze jak dany tłok był w górze, a zawory zamknięte, po prostu nie ta kolejność. Na przyszłość będę już wiedział jak ustawiać. Dzięki pozdro.

mirasek
15-01-13, 15:06
W porządku, można regulować nie patrząc na kółko, tylko na gmp danego cylindra na sprężaniu. Tak też jest prawidłowo i kolejność regulacji nie ma znaczenia w tym przypadku, choć wg mnie znacznie łatwiej i z mniejszym ryzykiem pomyłki jest wykonać to jak opisano w manualu, a wtedy kolejność jest kluczowa.

matth5
01-03-13, 13:38
i znowu się zgłaszam. silnik dotarty, zawory ustawione, wymiana oleju na 10w40 valvoline, wszystko ładnie pięknie, a gdy się rozgrzeje to jeszcze troche sobie cyka, nie dużo ale troche;p
Ale problem tkwi teraz podczas jazdy. Jak mam za niską prędkośc, i na przykład chcem sobie przyspieszyć z 3 biegu, to pod obciążeniem coś mi zrzęzi pod maską...;/ jak żwawo przyspieszam po kolei biegami to jest ok, jak jade pod górke 90km/h na piątce to dalej zrzęzi... gdzie może być przyczyna?? Sprawdzić jeszcze raz zawory??;/

dodam że dziś wpadły kable vms'a od jarusneta i troszeczke to ucichło tak jakby, co to moze być??;/

Michał102
01-03-13, 14:14
Co to znaczy "zrzęzi"? Stuka? Puka? Cyka?
Przyczyn może być kilka: zawory, panewki, sworznie, spalanie stukowe itd.
Przez internet ciężko postawić diagnozę;-)

edit: Zalej sobie lepszego paliwa i ustaw zapłon na lampie stroboskopowej.

matth5
01-03-13, 14:59
jutro kupie lampe, a w niedziele zaleje jakiejś dobrej 98 bo po minime tylko na 98 latam i sie odezwe.
A co znaczy zrzędzi?? nie wiem jak co opisać, cykanie, tarcie, no nie wiem;p

Michał102
01-03-13, 15:56
Bo jak jest to dźwięk, który przypomina sypanie piasku na maskę, to bankowo jest to spalanie stukowe. Chociaż podobne dźwięki może również powodować nieszczelny układ wydechowy;)

U mnie tłumik środkowy i jego "orurowanie" jest już dziurawy jak sito i przy małej prędkości (powiedzmy 60-70km/h na 5-biegu) gdy wcisnę gaz go dechy, to wydobywa się z układu dziwne syczenie połączone z cykaniem ;)

PS. grzebałeś coś przy rozrządzie? Może masz za mocno dokręconą rolkę napinającą i ona hałasuje?

billiejoe
02-03-13, 11:41
Może najzwyczajniej coś wpada w rezonans?

matth5
03-03-13, 22:48
TEMAT opanowany z moim problemem:D Stuk puk, kto tam?? PANEWKA;p

airman
04-03-13, 09:41
Napisz chociaż czy przed założeniem czapki robiłeś panewki?

matth5
04-03-13, 12:54
Napisz chociaż czy przed założeniem czapki robiłeś panewki?

Założyłem panewki NPR, i sie jedna wysrała;/ pół powłoki zdartej na drugim. Nie wiem gdzie leży przyczyna:( wał sprawdzony, jest w porządku, a teraz jak tą panewkę przykładam do wału to nie chce wejść tak jakby krańce panewki się ścisnęły,zaś na korbie lata jak żyd po pustym sklepie.... Panewki z innych korb też teraz na sucho przyłożyłem i wszystko wydaje się być dobrze ( na wale i na korbach) zamówiłem ACL teraz, nie wiem co bedzię;/
I dlaczego tak się stało??;/

Michał102
04-03-13, 13:09
masz krzywy wał... nie ma innej opcji...






chyba:cool:

matth5
04-03-13, 13:21
zaraz ją podpale bo mam jej dosyć już;/

81saren
04-03-13, 13:24
Wał do pomiary oraz stopki korbowodów, tak sie konczy skladanie bez pomiaru wszystkiego.( wtedy to loteria , uda sie / wysra sie )

ACL tez sie wysra jak nie zrobisz pomiaru .