Zobacz pełną wersję : Głośno Klekoczące zawory
Witam!! Po zrobieniu mini-me, bardzo mocno słychać zawory, irytuje mnie to już;/
Co może być przyczyną??? Wyregulowane na 0.20 i 0.25 jak w manualu i dalej to samo;/
Jesteś pewny że to zawory? Z6 posadziłeś? Czytałem że silnik w ogóle nie równo pracuje, faluje, trzyma wysoko obroty...co z ecu, mapami, rozrządem, zapłonem?
Witam!! Po zrobieniu mini-me, bardzo mocno słychać zawory, irytuje mnie to już;/
Co może być przyczyną??? Wyregulowane na 0.20 i 0.25 jak w manualu i dalej to samo;/
To zapewne nie zawory a głośne wtryski :) Taka przypadłość Z6. Też tak miałem, ciężko mi było się przyzwyczaić po swapie bo klepał troche jak diesel :)
Chyba, że to napie*ala to wtedy może hmmm przytarta panewka? luźny sworzeń tłoka? nie wiem. Jak masz szansę to nagraj dźwięk.
Jesteś pewny że to zawory? Z6 posadziłeś? Czytałem że silnik w ogóle nie równo pracuje, faluje, trzyma wysoko obroty...co z ecu, mapami, rozrządem, zapłonem?
z obrotami i falowaniem się uporałem. Tamten temat już wyjaśniony, mapa seryjna z z6 na kompie p28. Rozrząd na 99% dobrze ustawiony. Zapłon na lampe...
To zapewne nie zawory a głośne wtryski :) Taka przypadłość Z6. Też tak miałem, ciężko mi było się przyzwyczaić po swapie bo klepał troche jak diesel :)
Chyba, że to napie*ala to wtedy może hmmm przytarta panewka? luźny sworzeń tłoka? nie wiem. Jak masz szansę to nagraj dźwięk.
Klepie jak diesel... słychać wtryski, ale to nie one wydają taki dźwięk, jak się skieruje ucho w ich okolice to je słychac...ok... ale jak skieruje je w okolice kolektora wydechowego i pokrywy zaworów od przodu to właśnie stamtąd dochodzi te klepanie.
Klepie od pierwszego odpalenia także to na 100% nie panewka bo cały silnik robiłem na nowo na nowych dobrych gratach.
Jak masz szansę to nagraj dźwięk.
Po świętach zrobie to i wrzuce
moze sie costam wytarlo, nie pamietam nazwy :P i trzeba mniejsze luzy ustawic...
Klepie tylko na zimnym, czy po rozgrzaniu też?
Dolotowych z wydechowymi nie pomyliłeś...przeleć każdy jeszcze raz krok po kroku choć pewnie już sprawdzałeś :)
Skoro już powstał taki temat podłącze się mam problem z d13b2 z lpg, silnik zalany motulem 10w40 na zimnym klepie można nawet napisać napie.... jak diesel jak już trochę po chodzi i olej się rozejdzie to wszystko wraca do normy, zawory ustawione na 0.20 i 0.25 jak w manualu brakuje już mi pomysłów... Może ktoś wie co to może być każdą rada mile widziana :D
Mialem taki sam problem. Przyczyna byly wytarte srubki te od regulacji, zamias byc wypukle byly wklesle w miejscu styku z zaworem. Przez co ustawiajac luz powiedzmy na 0.20 w rzeczywistosci byl duzo wiekszy.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Czyli wynika z tego żeby zrobić ciaśniej tak?
Mialem taki sam problem. Przyczyna byly wytarte srubki te od regulacji, zamias byc wypukle byly wklesle w miejscu styku z zaworem. Przez co ustawiajac luz powiedzmy na 0.20 w rzeczywistosci byl duzo wiekszy.
O widzisz Pan Panie, zobaczę w czwartek jak u mnie z tymi śrubkami , może faktycznie:)
Dam znać tylko jak zobacze:)
A i u mnie wali i na zimnym i na ciepłym;/
ustaw luz ponizej nominalu, tylko uwazaj zeby nie byly caly czas podparte ;]
ustawie i zobaczę:) spróbuje 0,15 i 0,20 i zobacze co będzie
a może to kasowniki luzu Vteca jesli takiego posiadasz odgłos jaki wydaja jest podobny do źle wyregulowanych zaworów takie niby "mlaskanie" słychać jak sie załączy Vtec ustaje ten dźwiek
Na vtec'u jest bez zmian, normalnie się załącza, dostaje *******ca, ale dalej to słychać;p
No to ładnie to musi naku****ć skoro nawet na wysokich obrotach to słychać :(
No to ładnie to musi naku****ć skoro nawet na wysokich obrotach to słychać :(
To samo miałem napisać :D
może być zapłon złe ustawiony i głośno pracuje sprawdzałeś głowice przed założeniem, albo gozrząd żle ustawiony dobrze dobrałeś pasek
a jak krecisz aparatem zapłonowym to dzwiek sie nie zmienia? kumpel kiedys tez zrobił minime i jezdził na kompie od z6 w moment stukowe zabilo silnik...
a kolega z d13 w którym stukanie ustaje .. ile czasu potrzeba silnikowi na rozgrzanie sie i ustanie stukania?
dosłownie 20-30 sekund dopóki olej dobrze się nie rozejdzie
civiccoupe
04-01-13, 07:18
a może kasowniki V-teca są na padnięciu...???
Na pewno zawory kolego, ja tak mam w nissanie sunny, w mojej ejotce też tak kiedyś miałem. Spróbuj ustawić zawory, jeżeli to nie pomoże to mogę to być popychacze lub gniazda zaworowe są już mocno wypalone.
a może kasowniki V-teca są na padnięciu...???
w d13b2 hehe
U mnie też coś klepie na zimnym... dźwięk do złudzenia przypominający zawory. Pożyczyłem od znajomego stetoskop i okazało się, że dźwięk wydobywa się z alternatora:p Obsłuchując to gołym uchem za cholerę bym nie wpadł na to, że to może być alternator, bo dźwięki szły jakby z okolic pokrywy zaworów/górnej części kolektora wydechowego.
civiccoupe
05-01-13, 10:38
w d13b2 hehe
na początku tematu mowa jest o minime na z6 a nie d13b2... więc w z6 kasowniki chyba są kolego...
jutro sprawdze rozrząd, zapłon, luzy zaworowe , zmienie olej, i dla świętego spokoju lookne na panewki. Dam znać co i jak wieczorem:) Mam nadzieje że coś wskóram bo wyjdę z siebie chyba;/
I problem rozwiązany!! :D rozebrałem wszystko, cały rozrząd itd... złożyłem na nowo, wyregulowałem zawory w kolejności zapłonu, wymieniłem olej, odpalam i ..... CISZA:D silnika prawie nie słychać:)
Trzeba pamiętać żeby ustawiać zawory w kolejności 1,3,4,2:) Aaaaa i rozrząd o ząb miałem walnięty:)
Trzeba pamiętać żeby ustawiać zawory w kolejności 1,3,4,2:) Aaaaa i rozrząd o ząb miałem walnięty:)
A pisałem na pierwszej stronie żeby nie pomylić dolotowych z wydechowymi :D Aż się boję pytać czy były ustawione 1,2,3,4 :D
były:)
Ale teraz to nie ten silnik, wszystko miodzio, obroty nie falują, cichutko, miazga!! I TERAZ TO ZAPIE***LA:D
Czasem warto przerobić manuala ;)
Oj warto warto:) POLECAM;p
I problem rozwiązany!! :D rozebrałem wszystko, cały rozrząd itd... złożyłem na nowo, wyregulowałem zawory w kolejności zapłonu, wymieniłem olej, odpalam i ..... CISZA:D silnika prawie nie słychać:)
Trzeba pamiętać żeby ustawiać zawory w kolejności 1,3,4,2:) Aaaaa i rozrząd o ząb miałem walnięty:)
Ja po zmianie wałka ustawiłem w kolejności 1,2,3,4 najpierw ssące potem wydechowe i wydaje mi się, że też jest dobrze. Sprawdzałem kilkakrotnie obracając wałem i luzy się zgadzały. Może ktoś wyjaśnić znaczenie ten kolejności?
tzn. ustawiałeś pierwszy gar z UP na godz. 12 (ok), drugi gar UP na 9, trzeci gar z UP na 6 i czwarty z UP na 3?? Jeśli tak to brawo, źle zrobiłeś ;)
1-up na 12, 2 patrzyłem w którym momencie krzywka jest najniżej na wałku i wtedy kasowałem luz. Za każdym razem sprawdzałem obracając wałem w lewo lub w prawo czy luz się nie zwiększa. Czytałem o ustawianiu 1,3,4,2, ale u mnie jakoś te znaki się rozjeżdżały i zrobiłem po swojemu wydaje mi się, że luzy są ok, bo zawory nie klekoczą i silnik dobrze chodzi. Przy następnej okazji sprawdzę to i jeszcze raz ustawię.
Ja po zmianie wałka ustawiłem w kolejności 1,2,3,4 najpierw ssące potem wydechowe i wydaje mi się, że też jest dobrze. Sprawdzałem kilkakrotnie obracając wałem i luzy się zgadzały. Może ktoś wyjaśnić znaczenie ten kolejności?
a no dlatego ze jak obracasz walkiem to zawory sie otwieraja i zamykaja w innej kolejnosci (chodzi o lopatki na walku glowicy) i do tego o polozenie tlokow w bloku i kolejnosc zaplonu
jedyna poprawna kolejnosc to 1,3,4,2
czyli ustawiasz up do gory i regulujesz ssace i wydechowe na 1
potem krecisz i to samo wg kolejnosci
no i jak zle ustawisz, to w momencie zaplonu mieszanki cala sila ktora powinna przesunac tlok w dol (czyli taka co Ci daje "moc" do jazdy) ucieka przez otwarte zawory
Masz rację i to rozumiem, ale nie sądzę, żeby u mnie było do tego stopnia źle ustawione ;) Zawory na danym cylindrze ustawiałem zawsze jak dany tłok był w górze, a zawory zamknięte, po prostu nie ta kolejność. Na przyszłość będę już wiedział jak ustawiać. Dzięki pozdro.
W porządku, można regulować nie patrząc na kółko, tylko na gmp danego cylindra na sprężaniu. Tak też jest prawidłowo i kolejność regulacji nie ma znaczenia w tym przypadku, choć wg mnie znacznie łatwiej i z mniejszym ryzykiem pomyłki jest wykonać to jak opisano w manualu, a wtedy kolejność jest kluczowa.
i znowu się zgłaszam. silnik dotarty, zawory ustawione, wymiana oleju na 10w40 valvoline, wszystko ładnie pięknie, a gdy się rozgrzeje to jeszcze troche sobie cyka, nie dużo ale troche;p
Ale problem tkwi teraz podczas jazdy. Jak mam za niską prędkośc, i na przykład chcem sobie przyspieszyć z 3 biegu, to pod obciążeniem coś mi zrzęzi pod maską...;/ jak żwawo przyspieszam po kolei biegami to jest ok, jak jade pod górke 90km/h na piątce to dalej zrzęzi... gdzie może być przyczyna?? Sprawdzić jeszcze raz zawory??;/
dodam że dziś wpadły kable vms'a od jarusneta i troszeczke to ucichło tak jakby, co to moze być??;/
Co to znaczy "zrzęzi"? Stuka? Puka? Cyka?
Przyczyn może być kilka: zawory, panewki, sworznie, spalanie stukowe itd.
Przez internet ciężko postawić diagnozę;-)
edit: Zalej sobie lepszego paliwa i ustaw zapłon na lampie stroboskopowej.
jutro kupie lampe, a w niedziele zaleje jakiejś dobrej 98 bo po minime tylko na 98 latam i sie odezwe.
A co znaczy zrzędzi?? nie wiem jak co opisać, cykanie, tarcie, no nie wiem;p
Bo jak jest to dźwięk, który przypomina sypanie piasku na maskę, to bankowo jest to spalanie stukowe. Chociaż podobne dźwięki może również powodować nieszczelny układ wydechowy;)
U mnie tłumik środkowy i jego "orurowanie" jest już dziurawy jak sito i przy małej prędkości (powiedzmy 60-70km/h na 5-biegu) gdy wcisnę gaz go dechy, to wydobywa się z układu dziwne syczenie połączone z cykaniem ;)
PS. grzebałeś coś przy rozrządzie? Może masz za mocno dokręconą rolkę napinającą i ona hałasuje?
Może najzwyczajniej coś wpada w rezonans?
TEMAT opanowany z moim problemem:D Stuk puk, kto tam?? PANEWKA;p
Napisz chociaż czy przed założeniem czapki robiłeś panewki?
Napisz chociaż czy przed założeniem czapki robiłeś panewki?
Założyłem panewki NPR, i sie jedna wysrała;/ pół powłoki zdartej na drugim. Nie wiem gdzie leży przyczyna:( wał sprawdzony, jest w porządku, a teraz jak tą panewkę przykładam do wału to nie chce wejść tak jakby krańce panewki się ścisnęły,zaś na korbie lata jak żyd po pustym sklepie.... Panewki z innych korb też teraz na sucho przyłożyłem i wszystko wydaje się być dobrze ( na wale i na korbach) zamówiłem ACL teraz, nie wiem co bedzię;/
I dlaczego tak się stało??;/
masz krzywy wał... nie ma innej opcji...
chyba:cool:
zaraz ją podpale bo mam jej dosyć już;/
Wał do pomiary oraz stopki korbowodów, tak sie konczy skladanie bez pomiaru wszystkiego.( wtedy to loteria , uda sie / wysra sie )
ACL tez sie wysra jak nie zrobisz pomiaru .
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.