Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z odpaleniem.



novykremas
22-10-07, 11:56
Witam
Mam taki problem nie mogę odpalić mojego Civica 1.4iS 99'.
Po przekreceniu kluczyka słychac jedno tykniecie lub serie jak z kałasza:)
Aku sprawne bo sprawdzałem.
Bezpieczniki raczej tez.
Wiecie co to moze byc. Prosze o jaknajszybsza pomoc.

biniu
22-10-07, 14:52
moze masz problem z imobilaizerem

Konrad84
22-10-07, 15:06
jeżeli rozrusznik coś próbuje, to nie imo. Rozrusznik kręci silnikiem czy tylko cyka ??

novykremas
22-10-07, 16:06
Słychac jedno cyknięcie rozrusznika nie słychac zeby kręcił.
Podczas przekrecania kluczyka przygasaja kontrolki, ale radio sie wlancza swiatła tez dobrze swieca wiec aku to chyba nie jest.
Na pycha odpala!

Mishka
22-10-07, 16:30
Na pycha odpala!

No to zaraz Ci sie dostanie za odpalanie "na pycha"
Ja bym nie probowal, szkoda silnika

unrest
22-10-07, 17:57
zobacz czy nie poluzowały ci się przewody rozrusznika lub alternatora.

Poli77
22-10-07, 21:24
Dawno, dawno temu za czasow PF 126p taki objaw to najczesciej byl zly styk klem na aku. Wystarczylo zdjac klemy, wyczyscic, przesmarowac i zalozyc - moze i tu historia sie powtorzyla.

barytosz
22-10-07, 21:40
Witaj
prawdopodobnie zawiesił się elektromagnes w rozruszniku albo jakieś przewody się poluzowały. U mnie było tak że traciła się masa i miałem przez to identyczne objawy plus to że wariował wskaźnik temperatury silnika. na moje oko to masa albo elektromagnes w rozruszniku. pzdr

dwupak
22-10-07, 22:08
Elektro magnes z tego co misie wydaje wrzuca bendiks i stąd to kliknięcie tylko ze oprócz tego silnik w rozruszniku powinien kręcić (mogły zawiesić sie szczotki) i w tym wypadku raczej bez rozbierania sie nie obędzie ale przed tym również radziłbym sprawdzić połączenia elektryczne.

Konrad84
22-10-07, 23:09
w 5d jest często w kiepskim stanie masa połączona z silnikiem (przy pasku od wspomagania) a nadwoziem, przy reflektorze lewym. Jeżeli w twoim przypadku chodzi o masę to zaczął bym od tej.

rozauto
23-10-07, 21:40
słaba masa na rozruszniku lub automat w rozruszniku (elektromagnes) raczej to drugie, muszę ustalić jaki masz rozrusznik to będę wiedział co dokładnie w nim pada, jak będziesz miał z nim problem to napisz na gg 6342348 zajmuje się profesjonalną regeneracją więc coś się na pewno zdziała

[ Dodano: Wto 23 Paź, 2007 ]
no to już wiem jaki to model rozrusznika Nnippondenso numer 228000-4890 stawiam na automat brak potrzymania lub będiks przepuszcza ale jeszcze sprawdź przewody jak nie pomoże to możesz go wyciągać

novykremas
24-10-07, 18:25
Więc tak wszystkiemu winny był rozrusznik, aku przy okazji tez sie rozładowało.
Na szczęście juz naprawione i jest OK.
Dzieki wszystkim za pomoc.

DamianPietras
17-02-08, 17:21
podłącze sie pod temat

Dziś chciałem odpalić auto , przekrecam kluczyk - świece zgasły i zamiast zakrecić cykniecie , ponowna próba odpalił . Kilkakrotnie było dobrze i znowu nie odpala za pierwszym razem . czasem zakeci na chwilke i staje , klika prób i ok zapala

Wniosek jest chyba taki ze gdzieś nie ma dobrego styku , masa lub rozrusznik
immo raczej wykluczam gdyż świeci sie za kazdym razem "kluczyk" , akumulator też ok.

Pytanie mam nastepujące : co może sie być niesprawne w rozruszniku i czy w tym modelu łatwo go wymontować ? ot problem


Pozdrawiam

Cairo
17-02-08, 17:25
W naszych modelach zdarzają się czasem awarie kostki stacyjki i tak się to własnie objawia.

DamianPietras
17-02-08, 17:49
W naszych modelach zdarzają się czasem awarie kostki stacyjki i tak się to własnie objawia.

gdzie to sie znajduje (chyba nie mówisz o całej stacyjce)
i jak to naprawić

dodam ze auto bylo tydzień u lakiernika i mial odłączony aku.
czy może być to przyczyną?

Cairo
18-02-08, 10:11
Powiem Ci szczerze, że nie wiem.
Wiem, że miałem taki sam problem, ktory rozwiązał się sam (było to ponad rok temu), gdy opisałem go mojemu mechanikowi (od kilkunastu lat pracuje w ASO), bez chwili namysłu rzucil hasłem "kostka stacyjki". Powiedział, żebym jeździł jak będzie się pproblem pojawiał dalej to wymienimy, ale się już nie pojawił więcej.

kuszand
21-02-08, 11:08
Miałem podobną sytuację. Wszystkie kontrolki działały, jednak samochód nie palił, tylko wydawał takie "cyknięcie".
Mechanik stwierdził, że szczotki w rozruszniku się skończyły. po naprawie wszystko jest ok.

raci
28-02-08, 14:33
Witam,
Podepnę sie tutaj bo problem podobny, ale z małą różnicą. Otóż zdarzyło mi sie to dwa razy. Po przekręceniu kluczyka wszystko odbywa się normalnie (gasną kontrolki, wyłącza się radio) z tym, że nawet nic nie cyknie, następuje po prostu martwa cisza. Za pierwszym razem pomyślałem sobie, że bendiks się wiesza, a że stałem na lekkiej górce to wrzuciłem bieg, puściłem ręczny tak, żeby samochód się trochę ruszył i odpaliłem normalnie bez problemów.
Dzisiaj miałem to samo, ale nie było już górki. No to wrzucam bieg, spuszczam ręczny i wysiadam i popycham lekko samochód. Po tej operacji próbuję zapalić ale dalej lipa (nawet najmniejszych odgłosów). Ale po kilku przekręceniach kluczyka Hania w końcu zdecydowała się odpalić.
Pytanie co to może być, bo pewnie i tak czeka mnie demontaż rozrusznika, ale chciałbym wiedzieć czego się spodziewać i na co zwrócić uwagę. Kabelki oczywiście posprawdzam najpierw bo widzę, że wszyscy to doradzają.
Pozdrawiam.

A zapomniałem dodać a może to być potrzebne. Hania to Civic 97 MB, silniczek D14A8.

skolopendra
28-02-08, 14:48
bo pewnie i tak czeka mnie demontaż rozrusznika,

automat wrzutowy zamieszczony na rozruszniku

raci
28-02-08, 15:56
Ok, nie wiem w sumie co to ale zaraz kuknę do manuala to się pewnie wyjaśni.

jjurgiel
28-02-08, 21:40
a imo się dogaduje? kluczyk zielony gaśnie czy miga?

raci
29-02-08, 01:17
Szczerze mówiąc to nawet nie zwróciłem uwagi, ale jestem prawie pewien, że gaśnie. Następnym razem jak się znowu sypnie to będę wiedział, żeby na to zwrócić uwagę.

Williamit
08-05-08, 23:57
Dziś żona się uczyła parkować i zgasł jej samochód i po próbie odpalenia było najpierw cykanie jak z kałacha, później pojedyńcze cykanie i gaśnięcie kontrolek później głucho wszędzie. Dalej po włączeniu świateł gdy raz była przekręcona stacyjka (jeszcze przed pozycją start rozrusznika) gazły wszystkie kontrolki i generalnie dyskoteka. Światła i reszta jeszcze działały.
Po chwili przy próbie włączenia samych świateł tylko delikatne syczenie (jakby jakiś kondensator) ale nic- świateł prawie brak. Wszystko to stało się w ciągu 2 minut.
Dalej - sprawdzane bezpieczniki- ok. Dalej- zdjęta klema i uwaga: alarm oczywiście nie do wyłączenia, już brak kontrolek na desce. Cyrk bo kluczyka od syrenki brak.

Zalecenia w moim przypadku były takie- pomogło od razu:
Oczyszczenie klem,
Oczyszczenie przewodu masy od rozrusznika (przy rozruszniku i przy masce tam gdzie jest podpięty (śruby też do czyszczenia)
Oczyszczenie przewodu masy od akumulatora po odkręceniu go od karoserii.Tam naprawdę zbiera się syf.
Profilaktycznie stuk 2 razy w rozrusznik jakby miał kaprysy do zawieszenia się (w moim przypadku niekonieczne ale czemu nie)


Dotyczyło Civic 1,4 2000r.

smar
12-09-08, 23:01
Podepne sie tutaj, bo tez mam problem z odpaleniem.
Otóż od czasu do czasu przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci normalnie, a auto nie odpala. Dopiero kilka/kilkanaście prób i odpala.
Akumulator nowy, świece i przewody WN też, zielona lampka immo gaśnie. Tak to niby wszystko ok, bo 30-40 odpalań jest ok, a czasem ma jakiegoś focha. Pytanie co to może być za foch?

nowik1
13-09-08, 09:39
Mam podobnie. Raz na jakiś czas, szczególnie jak jest ciepło odpala za 2, 3 razem i to dopiero jak wcisnę lekko pedał gazu.
I też nie doszedłem o co kaman. Podejrzewam jedynie, że może być to wina któregoś z czujników. Może się za mocno nagrzewa "na słońcu" i sterownik zbiera złe dane z czujnika. Ale tak jak mówiłem są to tylko moje domysły nie poparte żadnymi dowodami :)

Pozdro

gfy
16-10-08, 01:33
Podepne sie tutaj, bo tez mam problem z odpaleniem.
Otóż od czasu do czasu przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci normalnie, a auto nie odpala. Dopiero kilka/kilkanaście prób i odpala.
Akumulator nowy, świece i przewody WN też, zielona lampka immo gaśnie. Tak to niby wszystko ok, bo 30-40 odpalań jest ok, a czasem ma jakiegoś focha. Pytanie co to może być za foch?

W Vgen. objawy, ktore podales sa spowodowane najczesciej uszkodzeniem przekaznika pompy paliwa..

DamianPietras
25-10-08, 20:31
Ja miałem podobny problem w silniku serii L (diesel) , raz odpalał raz nie - było tylko słychać wywalenie bendixu w rozruszniku , od jakiiegoś roku tak było aż wkońcu wogóle nie kręcił rozrusznik tylko cykanie(bendix)
No to dziś uporałem sie z tematem , obstawiałem szczotki - ale one ku mojemu zdziwieniu prawie jak nówki (przebieg 200tyś)
no to dobrałem sie do automatu rozrusznika no i tam znalazłem usterkę , automat oczywiście wzorowo wywala wirnik rozrusznika , ale talerzyk (styk) w automacie był mocno zużyty i styki do których ów przylegał , przeczyściwszy , rozrusznik działa aż miło :)
Ps.
w manualu jest błąd na rysunku jeśli chodzi o umiejscowienie śrub mocujących po około 30 min doszedłem ....
Należy odrkęcić osłonę silnika i wykręcić śrubę (na klucz 15mm) króra się znajduje sie po przeciwnej strony rozrusznika ( wygląda na śrubę która trzyma skrzynię biegów z silnikiem , a ona trzyma rozrusznik

mam nadzieję że komuś przyda się ten opis , pocieszające jest to że nie trzeba wchodzić na kanał aby to zdemontować , wszystko da się zrobić od góry

Aha rozrusznik jaki mam na aucie to :
Denso 228000-4960 NAD100790 ROVER

abarth81
26-10-08, 09:54
przekaznik pod kolumną kierowniczą

Jarosław
30-07-11, 00:01
Witam, mam podobny problem, ale nie do końca.

Po przekręceniu kluczyka na ON muszę chwilę poczekać i dopiero mogę przekręcić na START bo inaczej musiałbym kręcić długo żeby załapała. Jak Civic postoi noc i jak zrobię ON - 3sek. - START zazwyczaj odpala bez problemu. Pompa paliwowa pracuje (słychać ją po przekręceniu na ON). Gorzej jest gdy w baku jest mało paliwa, silnik jest rozgrzany i postoi z 15 minut, po próbie odpalenia łapie za 3-4 razem, mimo 3-sekundowej procedury jak na początku.

Podejrzewam że pompa paliwa może być zużyta i ma małą wydajność, filtr paliwa w komorze silnika zapchany (wymieniany był dosyć dawno 30kkm temu), zawalony filterek w baku paliwa. Czy ktoś miał podobne objawy i uporał się jakoś z tym? Na dzień dzisiejszy wykluczam elektrykę, ale może się mylę?

Poza tym silnik pracuje bardzo dobrze i jest w dosyć dobrej kondycji.