Zobacz pełną wersję : czyżby kolejny mit o spadku mocy - fakty wykres hamownia
witam no teraz to juz zglupialem mialo byc tak strasznie ze moc silnika spada po zalozeniu gazu nie tylko na gazie ale i na benzynie a tu pomiary na hamowni pokazuja prawde.
silnik d15b2 EG4 zrobiony tylko dolot zimnego powietrza plus stozek K&N reszta silnika seria
instalacja gazu 2gen montowana w elpigazie bez emulatora na przekaznikach uklad resetujacy kompa.
dobra przejdzmy do konkretow wyniki to 101KM benzyna Vpower i 95KM gaz orlen
kto mi to wytlumaczy??
http://images33.fotosik.pl/11/e63446a9603484b2.jpg (www.fotosik.pl)
http://images31.fotosik.pl/11/b7f78f527b41cde9.jpg (www.fotosik.pl)
ps: mam na sprzedanie pomiar na hamownie w firmie warszawskiej Energy gaz polska
oddam za jedyne 45zl dostalem ten dyplom na bemowie podczas ostatniej imprezy ale niestety zapomnialem go zabrac :bicie: i przez zaplacilem 80zl i gadalem z gosciem mowil zeby sprzedac jak cos zamieszcze w dziale sprzedam wraz z zdjeciem dyplomu
No ok spadek na gazie jest, bo nie rozumiem o co chodzi ze co gaz ogólnie popsuje silnik i ogólnie spadnie i na benzynie u na gazie jego moc ?? Do tego to chyba powinieneś powiedzieć ile jeździsz na gazie do tej pory ??
chodzi o tradycyjny mikser ktory ogranicza bodajze powietrze do silnika nawet na benzynie wiec i z tego co fachowcy pisza spadek mocy jest i na gazie i na benzynie i tylko blos albo wtrysk gazu to eliminuje
na gazie jezdze od roku zrobilem kolo 20kkm
No to tylko się cieszyć. Gratulacje.
ja robilem pomiary na hamowni na pelnej serii, gaz z BP i benzyna z BP, na gazie przejechane 8kkm
benzyna 125km- trzyma serie
gaz- 115km
gaz sekwencja ustawiona w trybie econo... jak ciskam to nie spali wiecej jak 10l, wczesniej na normalnych ustawieniach przy ciskaniu zjadala do 12-13l/100km
to ladnie i o to mi chodzilo wlasnie ze caly czas bylem przekonany ze na benzynie takze traci sie moc po zalozeniu gazu a tu widac ze jesli chodzi o silniki hondy to sie ma nijak do teori
i benzynie trzyma serie. :aloha: na dodatek drugi mit to filtr stozkowy i gaz ze to nie powinno wspolgrac a jak widzimy na zalaczonym obrazku jest git malinka
:aloha:
No tak nie do końca jest to potwierdzenie, że po założeniu gazu nie ma spadku mocy również na benie, bo nikt tu nie zrobił pomiaru na hamowni przed założeniem gazu i nie wiadomo ile wtedy mieliście koników. Chodzi o to, że silniki H są na tyle *****iste, że kilkunastoletnie auto często nie tylko trzyma serię a wręcz ma kilka koników więcej niż seria, a z niewielkimi modami nawet kilkanaście (potwierdzone na dyno day).
Chociaż w przypadku macst'a wynik jest naprawdę niezły jak na zwykłą instalkę z mikserem - musisz mieć silniczek w naprawdę świetnej kondycji :)
Ja u siebie po założeniu blosa (i oczywiście wywaleniu miksera) odczułem różnicę, więc twierdzę, że zwykła instalka z mikserem jednak trochę zamula. Niestety również nie robiłem pomiaru przed założeniem blosa więc są to moje subiektywne odczucia :) (z blosem wyszło 103KM benzyna i 98,6KM gaz - qpe D15B7).
Jestem również pełen podziwu, że przy stożku i dolocie zimnego powietrza nie masz problemów z gaśnięciem auta podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła. Kiedy włożyłem wkładkę K&N i doprowadziłem zimne powietrze ze zderzaka do filtra to po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy zdmuchiwało mi płomień (i to nawet przy 20 km/h). Z blosem nie mam już z tym problemu, chociaż jak sprawdzałem to przy prędkościach powyżej 100 km/h autko potrafi zgasnąć przy jeździe na wciśniętym sprzęgle (lub na luzie), z tym, że tego nie praktykuję, więc mi się to nie zdarza :)
hej no moze i moc troche spadla ale nawet jesli... to ile? skoro i tak jest wiecej niz powinno nawet na gazie wiec jest ok ja na gazie czuje podczas jazdy ze autko w porownaniu do benki zamula szczegolnie 3 i 4 bieg no ale do jazdy codziennej nie odgrywa to wiekszego znaczenia.
no wlasnie na poczatku do pierwszej regulacji autko zdychalo przy szybkich zjazdach w jakies bramy male drogi gdy wciskalem sprzeglo ale od drugiej regulacji jest wszystko ok a i nawet teraz gdy jade np 100km/h i wrzuce luz autko o dziwo nie gasnie sam tego nie rozumiem skoro gaziarz mi mowil ze moze gasnac przy wiekszych predkosciach na luzie ale to olalem bo tak nie jezdze, no nic ciesze sie bardzo i jeszcze bardziej kocham swoja Hanie C :d ;)
pozdr
gaz sekwencja ustawiona w trybie econo.
w sensie jak ? Programowo ?
napisz cos wiecej w temacie.
Mini
gaz sekwencja ustawiona w trybie econo.
W niektórych sa ustawienia dobierane z automatycznej kalibracji. Ale to sredni pomysl.
Jak gaziarz nie ma pojecia jak ustawic mapy odpowiednio to tak ustawia.Ale sa one bardzo niedokladne. Pali auto przy tym wiecej i jest slabsze niz przy odpowiednim ustawieniu.
pojechalem do gaziarza ktory mi zakladal i powiedzialem ze auto za duzo pali minimum to bylo 10litrow przy spokojnej (przy niespokojnej tzn mieszanej kele 13) w porownaniu do benzyny przy spokojnej jezdzie palil mi 6 litrow, a mowi sie ze gaz zjada 2 litry wiecej.
cos tam pomacil w kompjuterku swoim i spalanie przy niespokojnej jezdzie spadlo o jakies 1,5 litra, dol trzymal sie na 9,5l no to pojechalem do niego jeszcze raz i mowie ze dalej duzo pali, to on znowu cos tam w konmputerku popykal swoimi spytnymi paluchami i teraz przy spokojnej pali 9 przy niespokojnej-mieszanej jeszcze nie spalil wiecej jak 10,5 litra :-P
moc przy spokojnej jezdzie praktycznie nie spadla, za to spadla na wyzszych obrotach.
ustawiane bylo programem acme
sciagnalem go spobie w domu i zauwazylem ze jest mozliwosc ustawiania dawki w poszczegolnych partiach obrotow
wykres w moim opisie autka:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=15979
Niestety również nie robiłem pomiaru przed założeniem blosa
a jest moze ktos kto robil pomiar:
1. serii (bez gazu)
2. z instalacja z mikserem
3. z instalacja z blosem?
zastanawiam sie nad tym blosem i z kazdej strony cos innego slysze, a to ze odetka dolot, a to ze nic nie zmieni bo i tak jest ze zwezka i tylko sekwencja tu pomoze albo wywalenie instalki :D ... zglupiec mozna... jak byl taki zapaleniec co to pomierzyl to bylo by fajnie zobaczyc wynik (niekoniecznie w hondzie, chodzi o ogolny poglad jak sprawy sie maja)
[ Dodano: Sob 10 Lis, 2007 ]
wyniki to 101KM benzyna Vpower i 95KM gaz orlen
a mierzyles bez miksera?? to wcale nie mit (oba pomiary na benzynie):
http://images25.fotosik.pl/105/4175cd8b5ad7e441m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4175cd8b5ad7e441.html)
Bassmaster
19-11-07, 16:10
Ja noszę się z zamiarem założenia BLOS-a, a mam instalację II gen. w [H] Civic 5D.
Tylko szkoda mi wydawać 2 razy kasę na hamownię (przed i po założeniu).
Może jakaś zrzutka po 10zł ;) ?
Ten, kto się dorzuci będzie mógł się pochwalić dużym wkładem w forum CKPL.
D15b2 , gaz 2 generacji, komputer Bingo, mixer .
Auto na benzynie jedzie jak powinno , na gazie nie ma znaczącej różnicy.
Moc na benyznie 95,8 km , na gazie 92,5 km , spalanie gazu około 10l/100 w jeździe miejskiej.
http://www.ciszej.pl/Honda-concerto-gaz.jpg
Natomiast jeżeli chodzi o silnik na wielopunkcie (z2) , silnik dużo stracił po samym założeniu mixera w moim odczuciu (troszke wcześniej wklejony został wykres innego auta, obrazujący jakie to mogą być straty mocy, 10 km mniej na benzynie po samym założeniu mixera).
Na gazie auto jeździ już bardzo słabo.
Wydaje się że wszystko zależy od silnika, myśle że d13b2 i d15b2 spokojnie zadowolą się mixerem, natomiast wielopunkt zadowoli się tylko sekwencją albo Blosem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.