PDA

Zobacz pełną wersję : Z jednej strony bagnetu więcej, z drugiej mniej oleju ...



kappa
19-12-12, 20:15
Cześć mam mały problem - mianowicie przy pomiarze oleju (który zawsze robię na zimnym silniku zazwyczaj rano) wyciągając bagnet zauważyłem, że po jednej jego stronie stan oleju jest trochę poniżej połowy, natomiast z drugiej strony jest trochę powyżej (różnica pomiędzy poziomem oleju po jednej i po drugiej stronie bagnetu to jakieś ~1,5mm)

1. Która strona bagnetu pokaże mi prawidłowy stan oleju? Ta od strony silnika?
2. Czy jedna i druga strona bagnetu jest taka sama? Może jedna strona jest bardziej wypukła/chropowata a mój bagnet włożony jest na odwrót?
3. A może powinienem przetrzeć bagnet porządnie benzyną ekstrakcyjną bo z jednej strony jest zatłuszczony/zabrudzony?

Proszę o pomoc i odpowiedź
(silniczek d15z6)

sacrosaint
19-12-12, 20:29
Możesz wyczyścić bagnet, może pomoże :D
I dodatkowo:
1. Olej uzupełnij do max
2. sprawdzaj olej jakieś 10 minut po zgaszeniu silnika

AlexPKS
19-12-12, 20:30
wyciągając bagnet zauważyłem, że po jednej jego stronie stan oleju jest trochę poniżej połowy, natomiast z drugiej strony jest trochę powyżej (różnica pomiędzy poziomem oleju po jednej i po drugiej stronie bagnetu to jakieś ~1,5mm)

Więc lej pod górną kropkę, różnica jest i tak mała, w niektórych autach jest dużo, dużo większa, nie ma co nad tym rozmyślać.


2. sprawdzaj olej jakieś 10 minut po zgaszeniu silnika

Z tym się nie zgodzę, najlepiej z rana po długim postoju.
Ja po 10 minutach po zgaszeniu mam jeszcze rozbryzgany po całym silniku i dopiero ścieka.

Grzegunio
19-12-12, 20:42
Ja po 10 minutach po zgaszeniu mam jeszcze rozbryzgany po całym silniku i dopiero ścieka.


Nie dolewaj "MotoDoktora" to szybciej spłynie :confused: hehe

AlexPKS
19-12-12, 20:46
Masz racje, ostatnio wlałem 3 na raz :confused:

sacrosaint
19-12-12, 20:47
Załóżmy coś takiego: ktoś sprawdza na zimnym, będzie na troszeczkę nad min, ale uzna, że to ok. Po odpaleniu olej pójdzie w silnik, w misce zostanie mniej i jest duże ryzyko, że będzie uciekał spod smoka na zakrętach, czy przy hamowaniu. I już problem gotowy.

Jak sprawdzisz stan na ciepłym przy takiej samej ilości oleju, bagnet pokaże poniżej minimum. Sam zdecyduj co lepsze. Ja zawsze mam max na ciepłym silniku i nic mu nie jest.

Wysłane z HTC EVO 3D

niuniexPL
19-12-12, 20:54
10 min po zgaszeniu silnika?? To tak jakbym pałował po przejechaniu kilometra, bo ciecz w obiegu już się nagrzała i wskazówka na liczniku jest już w połowie... Ludzie... Tak jak AlexPKS napisał - niech te auto trochę postoi :) Co jak co, ale olej tak szybko jak woda nie ścieknie do miski. Po odpaleniu silnika i zgaszeniu mam na bagnecie 3/4, a po odstaniu 4-5h mam cały bagnet.. Chyba jest różnica, nie? :o Stan oleju najlepiej sprawdzać po nocy bez żadnego odpalania.

AlexPKS
19-12-12, 20:55
Nie wiem, na minimum nie jeżdżę i ogólnie nikomu nie polecam tego robić.
Tutaj chodzi o prawidłowy odczyt oleju a nie czy coś się stanie czy nie.

sacrosaint
19-12-12, 21:02
Polecam Wam zajrzec do instrukcji/manuali samochodow, ktorymi jeździcie

AlexPKS
19-12-12, 21:05
Co nadal nie zmienia faktu :)
To już jest gadka nie na temat.

sacrosaint
19-12-12, 21:06
Na temat, bo w manualu jest info jak i kiedy prawidlowo odczytywac stan oleju

Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2

AlexPKS
19-12-12, 21:18
A z tego co wiem i wyczytałem prawidłowy wynik pomiaru odczytamy patrząc na bagnet od strony silnika.
To napwno było na temat.

Michał102
19-12-12, 22:41
Ja zawsze mam max na ciepłym silniku i nic mu nie jest.

Zbyt wysoki poziom oleju nie jest zdrowy dla silnika. Manual podaje, że stan powinien utrzymywać się między znakami min/max ("Upewnić się, że poziom oleju znajduje się pomiędzy górnym a dolnym znakiem").
Kiedyś też jakiś mechanik mówił mi, że jeżdżąc z maksymalnym poziomem oleju można szybko załatwić uszczelniacze zaworowe.

sacrosaint
19-12-12, 22:54
Jest miedzy min a max, ale przy samym max

Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2

djwafel
19-12-12, 23:51
Ale uparty człowiek, jak będą wysokie obroty większe ciśnienie oleju to będzie za dużo oleju w obiegu a wtedy może nawet ten olej zostać spalony...

krzysztof1975
20-12-12, 00:23
witam
kolega ma racje w instrukcji jest wyraźnie napisane że olej powinno się sprawdzać parę minut po wyłączeniu silnika

djwafel
20-12-12, 00:48
Zastanów się i wywnioskuj czy ma to jakiś sens? Uruchomisz silnik olej będzie krążył po całym silniku wszystkie ruchome elementy silnika zostaną pokryte olejem.
Te 10 minut nie starczy aby olej spłynął, wartość wymierzonego oleju nie będzie prawdziwa i faktyczna z stanem oleju w silniku.

arturwwa
20-12-12, 01:44
mysle, ze nad tym co jest napisane w manualu pracowali inzynierowie...

lozek
20-12-12, 02:14
Zastanów się i wywnioskuj czy ma to jakiś sens? Uruchomisz silnik olej będzie krążył po całym silniku wszystkie ruchome elementy silnika zostaną pokryte olejem.
Te 10 minut nie starczy aby olej spłynął, wartość wymierzonego oleju nie będzie prawdziwa i faktyczna z stanem oleju w silniku.

byś się zdziwił. 10min starczy by dobrze rozgrzany olej spłynął. Różnica miedzy tym sprawdzeniem a następnym po np 1-2h będzie hmm 1/2 albo 1/4 milimetra?

Wiem, że mam maxa oleju u Siebie (bo mi nie pali oleju), nie raz sprawdzam po chwili postoju ( nie raz nawet czekam mniej niż 10min) i tez mam max. jaki wniosek? 10min wystarczy



Kiedyś też jakiś mechanik mówił mi, że jeżdżąc z maksymalnym poziomem oleju można szybko załatwić uszczelniacze zaworowe.


Zmien mechanika. Nie wiem jak on do tego doszedł skoro uszczelniacze są w głowicy a olej składowany jest w misce... I jeżeli smok ma dojście do oleju to pobiera go zawsze tyle samo w danych warunkach co jest uwarunkowane pracą pompy itd.

mirasek
20-12-12, 09:01
witam
kolega ma racje w instrukcji jest wyraźnie napisane że olej powinno się sprawdzać parę minut po wyłączeniu silnika
Oczywiście, w większości samochodów i motocykli tak jest, tylko przecież nasi mechanicy muszą mieć swoją odmienną teorię :)

Jeśli komuś po wychłodzeniu silnika poziom się wyraźnie zwiększa, niech zainteresuje się filtrem oleju, membrana pewnie nie trzyma i olej który w nim został powoli ucieka.
Rozgrzany olej ma jakieś 10-20 cSt przez co spływa do miski dosłownie chwilę.

kappa
20-12-12, 09:27
Ok. Ale sprawdzając olej rano poziom oleju na bagnecie jest mniej więcej 3mm ponad kreską MIN, natomiast sprawdzając 10,20 czy nawet 30 min po zgaszeniu silnika jest go więcej bo w połowie skali ..

Który sposób więc jest bardziej wiarygodny?
Na ciepłym wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciach:

http://images41.fotosik.pl/1883/5dd55314e73b6c1cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5dd55314e73b6c1c) http://images37.fotosik.pl/1902/f54a16351c02ede1m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f54a16351c02ede1)
Rozumiem, że na czerwono zaznaczony jest prawidłowy odczyt poziomu oleju?

AlexPKS
20-12-12, 16:18
Jest jeszcze coś takiego jak rozszerzalność cieplna.
Objętość gorącego oleju będzie większa niż zimnego dlatego miarka pokaże nam że jest go więcej.

jasiek09
20-12-12, 16:50
Czy naprawdę nie macie ciekawszego zajęcia niż zastanawianie się po której stronie miarki patrzeć na stan oleju :)? jak twierdzisz że Ci się różnią wskazania zimny czy ciepły to sobie sprawdzaj albo zawsze na ciepłym albo zimnym...

djwafel
21-12-12, 01:17
Prowadzimy zimową dyskusję na temat oleju :) Ja sprawdzam jak idę do garażu i ewentualnie na stacji benzynowej. Przeważnie stan jest ten sam ;)

posejdon
21-12-12, 12:20
Jak to na stacji? Stoisz tam, żeby olej spłynął do miski? Czy może pchasz auto na stację?

AlexPKS
21-12-12, 12:47
Jemu chodzi o to że jak sprawdza w garażu jak jest zimny i na stacji jak jest ciepły i jest tyle samo. U mnie ciepłego jest więcej, może nie są to jakieś drastycznie duże różnice ale jednak.

djwafel
21-12-12, 19:58
Cóż jest więcej ale jak jest rozprowadzony po silniku to jest taki sam stan jak rano przed sprawdzeniem.

yarOo_krk
21-12-12, 21:13
A tu macie jak wg. manuala sprawdzać poziom oleju ;)

http://images45.fotosik.pl/1662/6df8cbebabe67342med.jpg (http://www.fotosik.pl)

AlexPKS
23-12-12, 12:11
Myślę że już każdy to zdążył przeczytać wcześniej ale jak uznałeś to za potrzebne to czemu nie :)

Kubuniek
23-12-12, 13:42
1dm^3 ( 1litr) na 1000km? A ja się martwię 250ml na 5000

posejdon
23-12-12, 17:55
1dm^3 ( 1litr) na 1000km?
Przy takim spalaniu to można powiedzieć, że cały czas masz świeży olej - co chwila dolewka. Tylko filtr sobie wymieniasz wtedy co trzeba.

Poll
25-12-12, 00:08
A ja nie wiem czy różne poziomy oleju po stronach bagnetu to nie wina krzywego bagnetu. Wyjmij go i zobacz jaki jest banan. U mnie to samo. Wziąłem, troche odgiąłem i włożyłem i stan się zmienił ; )Nie wiem w jaki sposób wchodzi czy w ciasnym otworze czy nie, ale tak jest ; )