PDA

Zobacz pełną wersję : d14a4 swap d16y2



legend2211
17-12-12, 21:04
Witam Wszystkich. Jestem tu nowy wiec jeszcze raz WITAM WSZYSTKICH. Mam mały problem a mianowicie kupiłem civic'a VI z 96 roku pomimo bardzo dobrego stanu wizualnego bierze olej w dość dużych ilościach. Na innym forum doradzili mi swap z obecnego d14a4 na d16y2 na allegro jest caly swap za 2400. Teraz mam do Was pytanie czy to dobra inwestycja? Co trzeba zrobić i ile moze kosztować całość takiej modyfikacji? Jestem w tym zupełnie zielony wiec proszę o wyjaśnienie mi tego wszystkiego w tym przypadku na jaki silnik chce zmienić. Czytałem już wiele tematów ale nadal nie wiem czy to ma sens.

Daniello205
18-12-12, 03:56
Upewnij się że silnik jest w dobrej kondycji, fajnie by było mieć też jakiś papier na udokumentowanie przebiegu. Jeżeli swap jest kompletny to wyciągasz swój stary silnik i wiązkę silnikową wkładasz nowe. Później wyciągasz kabinową z D14A4 bo wiem że jest na OBD2 a D16Y2 jest na OBD1 przerabiasz zakładasz podpinasz kompa i chyba tyle. Poprawcie mnie jeśli coś źle napisałem ;)
Każdy swap na większy silnik jest dobry bo zyskujesz na mocy ;) Ile może kosztować całość Ci nie powiem bo ja silnik wyciągałem i wkładałem sam. W warsztacie może z 1500zł by wzięli.

legend2211
18-12-12, 11:20
Czyli można to samemu zrobić w garażu o ile ma sie troche pojęcia co i jak odkręcac:-D a czy ten silnik jest godny uwagi? Jest to silnik vteca czy byla by duza różnica w spalaniu?

Daniello205
18-12-12, 15:34
Powiem tak. Jeżeli masz troszkę pojęcia o mechanice to powinieneś sobie z tym poradzić bez problemu. Oczywiście fajnie mieć też zestaw porządnych narzędzi. Czy silnik jest godny uwagi, to na pewno 125KM z VTECiem jeździ lepiej niż jakiekolwiek seryjne lub delikatnie pomodzone D14, ale tak jak już pisałem najlepiej by było gdyby silnik był z pewnego źrodła i miał udokumentowny przebieg. Jeżeli chodzi o spalanie to D16Y2 jest podobnym silnikiem do D16Z6(praktycznie to samo tylko Y2 jest nowszą konstrukcją), ja u siebie mając wcześniej D14A8 nie widziałem różnicy w spalaniu pomiędzy D16Z6 u kumpla. Z resztą każdy silnik ile wlejesz to tyle spali ;) Częste używanie VTECa też podniesie spalanie.

kamilgt
18-12-12, 16:15
Mechanicznie raczej wymiana z D-serii na D-serię nie należy do trudnych.Głównie zabawa jest elektryką, żeby przejść z tego OBD D14 na OBD1.

legend2211
18-12-12, 16:21
Z zawodu jestem mechanikiem:-D cos tam potrafię chodź w zawodzie nie pracuje ale z czasów nauki coś tam mi zostało:-D Gdybym jednak miał jakiś problem to mam znajomego mechanika (chyba mam zawód) ale naprawia różne auta i ciągniki rolnicze wiec cos wie o tym. Wiadomo nie kupię tego singla już dziś czy jutro bo po prostu teraz nie stać mnie na niego. Przy wypłacie 1500-1600 to trudna sprawa. Piszę tu dla zdobycia informacji czy taki zabieg jest dobrym wyborem na przyszłość. Chce tym autem jeździć jak najdłużej bo Honda Civic strasznie mi się podoba:-D Czyli podsumowując zapytac sie sprzedającego o jakieś dokumenty potwierdzające przebieg silnika moze jakaś gwarancja na niego od sprzedawcy jest. Na allegro bym kupował ten silnik u osoby ktora posiada wlasnie silniki hondy i chyba już długo się tym zajmuje. Do samego swapu trzeba jeszcze doliczyć oleje filtry i rozrząd wiec pewnie bez 3k sie nie obejdzie? A co z hamulcami? Zostawiać stare? Dają radę wychamowac...

Daniello205
18-12-12, 16:34
Przydało by się heble też zmienić, i tu już wg uznania. Jak widzę z opisy masz EJ9 przed liftem więc tarcze z przodu są 242mm bodajże. Ja bym wrzucił 262mm na przód ale jeśli chcesz masz jeszcze opcję 262mm przód i 240mm tyl z EK4 wtedy zestaw jest P&P. Poczytaj troszkę na forum o hamulcach. W tym temacie bym akurat nie oszczędzał bo jednak to bezpieczeństwo. Co do samego swapa to oprócz rozrządu i oleju fajnie by było jeszcze było zmienić olej w skrzyni. Przy swapie u siebie potrzebowałem jeszcze płynu do wspomy i hamulcowego.

legend2211
18-12-12, 16:58
No tak tak bezpieczeństwo to podstawa. Jesli ktoś ma coś do dodania to proszę pisać wszystko jest dla mnie istotne:-D Już studiuje forum i szukam wszystkiego na temat:-D

Michał102
18-12-12, 21:28
Przydałoby się od razu zmienić kolektor na "jebajowy" 4-2-1 oraz cały wydech na 2". Słomka z 1.4 troszke przydusi VTEC'a.
Chociaż jakiś czas możesz przejeździć na układzie z 1.4, bo profi wydech wraz z kolektorem, to wydatek ~1200zł i ciężko wysupłać taką kasę jak się zmienia silnik;) Od razu wrzucaj też nowe sprzęgło... nie ma co na tym oszczędzać, bo potem i tak będzie trzeba to zrobić. Ja za namową "mechanika" zostawiłem stare sprzęgło, bo ponoć na oko było w idealnym stanie (w 1.4 mi się nie ślizgało)... po dotarciu nowego silnika i po pierwszych upalaniach powiedziało "dziękuję, ja mam już dość" :P

billiejoe
19-12-12, 13:08
Sprzęgło będzie zawsze zdradliwe bo więcej mocy zrobi swoje, moje z d14 też sie lubiało poślizgnąć ale po zmianie myślałem że jeżdżę w automacie :)

legend2211
19-12-12, 15:43
Jejku to ja sie w ładne koszty pcham. Bez wyjazdu za granicę chyba nic mi z tego nie wyjdzie bo tu u nas ciężko jest zarobić dobra kase szaremu Kowalskiemu:-(

billiejoe
19-12-12, 17:28
Pierdzielisz, mało studentów jeździ E60 etc :cool: A ja mieszkam podobno w biednym mieście ;)

legend2211
19-12-12, 18:10
Heh no moze i nie malo ale przy tych zarobkach i wydatkach jakie ma sie na siebie i rodzinę to nie jest dużo 1500 zl. A wydaj teraz 3000 typie albo i lepiej na silnik i resztę to przechodzi te zarobki :-(:-(:-( Gdyby nie kredyt to pewnie bym dal radę ale ciezko jest wiec musze zbierać powoli kazdy grosz na nowy silnik i mam nadzieje ze uda mi się osiągnąć ten cel prędzej czy pozniej bo remont d14a4 jest chyba nie opłacalny. Jesli ten silnik bierze olej to pewnie uszczelniacze lub pierscienie a to pewnie koszt prawie 2tysi. Niby silniki to twarda jednostka z tego co sie dowiedziałem z drugiej strony wiem na czym stoję. Sam już nie wiem co robic

legend2211
24-12-12, 22:01
Zeby nie zakładać nowego tematu tylko tak zapytam. Czy jeśli mój silnik od 0 do +/- 120 km/h łapie na drugim biegu (do odcinki) lub jeśli lepiej roszę z jedynki to prawie do odcinki chwyta te 120 to czy ten silnik jest w dobrej kondycji pomimo tego,że bierze olej? dzisiaj mnie pokusiło i sprawdziłem ile pójdzie ale za krótka droga i na drugim biegu skończyłem próbę.

billiejoe
25-12-12, 02:32
Pomijając sam sens tego co piszesz można postawić oklepaną tezę, że silnik który bierze olej nie koniecznie traci moc, tak jest najczęściej z Hondami ;)

legend2211
25-12-12, 05:47
Wiem wiem głupota to byla męczyć silnik jesli bierze olej ale spróbować musiałem z czystej ciekawości. Czyli zle nie jest mimo wszystko?