Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d16y7 uszkodzony silnik



Vaio
17-12-12, 18:47
Siema, mam taki problem: W dzien podczas jazdy zaczelo mi cos tyrkotac przy 2500tys, myslalem ze oslona tlumika od jazdy po sniegu sie poluzowala. Dojechalem do domu dodawalem gazu i nasluchiwalem. Stuki dochodzily z silnika, no i nagle sie wylaczyl sam przy probie odpalenia slychac jeden obrot i koniec. Rozebralem caly silnik. Nie da sie ruszyć kolem w powietrzu na biegu. Cylindry gladkie. Glowica ok.
Sciagnalem miske olejowa i sprobowalem jeszcze raz poruszyc kolem... i sie odblokowalo... ;/ wszystko normalnie sie rusza, od spodu nie widac zatarc, ani nic..
Ma ktoś jakis pomysl? Bo nie wierze raczej w samo uzdrowienie, zloze caly silnik, uszczelki olej itd, a bedzie dalej zle i znowu sie zablokuje to szkoda kasy.

mirasek
17-12-12, 19:51
Stopki korbowodów odkręć, zapewne tam zobaczysz o co chodzi.

Brylant1
17-12-12, 21:11
Nie chce być złym prorokiem ale to pewnie panewka. Składanie silnika niema sensu póki nie znajdziesz przyczyny.

CRX1
17-12-12, 21:16
Nie chce być złym prorokiem ale to pewnie panewka.
Możliwe że jesteś:)
Serio odkręcaj stopki ,bo wygląda to na obróconą panewkę .Wtedy szukaj słupka z zdrowym wałem.

Vaio
17-12-12, 21:18
dobra, wiem. przekrecila sie panewka ;) wiec spoko bo nic sie nie zatarlo ani porysowalo. to tylko ok. 100zl. Temat do zamkniecia:)

mirasek
17-12-12, 21:25
Szkoda tej stówy... ale na oko jest spoko :)

CRX1
17-12-12, 21:29
wiec spoko bo nic sie nie zatarlo ani porysowalo
Bardzo dokładnie oglądnij czop ,bo trochę nie możliwe zeby nic śię nie stało ,i szkoda stówy i roboty.

mirasek
17-12-12, 21:34
Trzeba pomierzyć wał, sprawdzić korbowód, wyosiować blok. Można też zdrutować, tracąc stówe i czas.

Yotomeczek86
18-12-12, 19:23
Trzeba pomierzyć wał, sprawdzić korbowód, wyosiować blok. Można też zdrutować, tracąc stówe i czas.

Po co osiować blok ?

Wał do wywalenia, korba zapewne też. Kup silnik drugi.. szkoda pieniędzy na ratowanie tego co zostało.

mirasek
18-12-12, 20:04
Jeśli już coś naprawiać (co wg mnie jest w tym przypadku bez sensu) to robić to kompleksowo, może nie na ślepo ale przynajmniej pomierzyć blok czy jest prosty po zatrzymaniu wału i wyosiować w razie potrzeby (koszt rzędu 100 pln).

kumak
19-12-12, 11:19
Taniej wyjdzie kupic sprawny silnik :) po panewce korba jest do wymiany, wal prawdopodobnie do prostowania i szlifu, czego w hondzie sie nie zaleca....

posejdon
19-12-12, 11:20
Dlaczego się nie zaleca?