Zobacz pełną wersję : D14A4 turbo/kompresor. Prosze o pomoc
Witam. Zacząłem się głębiej zastanawiać nad zrobieniem swojej EJ9'ki z D14A4 trochę mocniejszej. Zastanawiam się nad wsadzeniem turbo/kompresora ze sprzęgłem. Poczytałem trochę forum ale nadal nie wiem co będzie lepsze (turbo czy kompresor) oraz co będzie mi potrzebne żeby to wszystko zbudować. Jakie rzeczy muszę dokupić i jakie będą przypuszczalne koszty tego wszystkiego włącznie ze strojeniem. Wsadzić i zmontować mogę sobie sam.
Kolejne pytanie dotyczy sprzęgła w kompresorach. Da się je ustawić tak ze jak będę chciał pojeździć ekonomiczniej to cyknę przełącznikiem na off i przestanie mi pompować? Czy istnieje zrobienie takiego czegoś w Turbo?
Czy nie lepiej by było zainwestować te pieniądze co bym miał wyłożyć na doładowanie na B18C4 i wtedy jak bym miał lepszy przypływ gotówki to wtedy zacząć to pompować?
Myślę że są tutaj ogarnięci ludzie i doradzą mi w podjęciu decyzji :)
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;)
zacznij od tego ze korby w D14 sa jak słomki wsadz najpierw d16z6 albo c4 i dopiero laduj kompreosr.
I tak musisz kompa miec pod strojenie pewnie nie masz
w turbo nie ma takiej opcji
w turbo mozesz po prosyu jeździć na podciśneiniu i bedzie spalało normalnie
nastepny temat o dupie marynie
masz 1.4 i piszesz o ekonomiczej jezdzie to pewnie kasy na paliwo niemasz to po co ladowac turbo albo b18??
a po 2 po co ladowac kase w 1.4 .... czyli grzebanie w gownie bo itak z tego nic nie bedzie
koszt kompresora z strojeniem +/-3k zalezy za ile graty kupisz
Tak jak Tommi01 pisze. Ile masz kasy ?? Wsadzisz sobie b18c4 seryjny , zrobisz jakis dolot z wydechem co wyjdzie kolo 6-7 tysi na gotowo. Efekt mocy bedzie lepszy jak kompresor w D14 ktore seryjnie sie posypie szybko. Jak w Bserii bedzie po czasie malo to bez ingerencji w silnik zrobisz 230KM+ na booscie. Istnieja sprawdzone mity ze 300KM tez wytrzymaly te silniki ale ja bym tego nie zrobil. Wiec odkladaj na swap , jak dobrze trafisz to za 4500/5000zl kupisz b18c4 , jak jestes polapany to sam zrobisz swap. Kupisz jakies graty i zrobisz strojenie i bedzie fajnie jechac. B18 zawsze mozna rozwijac , D14 skonczy sie duzo szybciej. Twoja decyzja.
Chyba jednak Was posłucham i pozbieraj jeszcze trochę na silnik bo swap to sobie już sam zrobię, tylko jak to jest z przejściem z OBD2 > OBD1 jakąś przejściówką czy coś więcej trzeba zrobić, a co do silnika to trzeba kupię nowe łapy żeby zamontować silnik do EJ9 czy te seryjne będą dobre? Słyszałem tez o potrzebnej przeróbce węża wspomagania. Są jakieś może poradniki w razie czego jak to zrobić jak by mi zabrakło pomysłów? :D
poradnik jest - jakiś 10for tematowych o civicach i JDMie w Polsce. Usiąść i poszukać wiedzy samemu, a nie czekać na podanie tacy.
mozna przelozyc cala instalacke tylko trzeba lampy itp po przerabiac po kolorach kabli sam dojdziesz od 92do 00r wszystkie lapy pasuja wąż od wspomagania to najlniejszy problem wystarczy mieć ten kawałek od b seri i ci zakuja za pare groszy nowy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.