Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D13B2 - ŁADOWANIE - WYSOKIE OBROTY



hondafan00
20-10-07, 13:47
witam wszystkich posiadaczy jakże wspaniałego samochodu jakim jest HONDA...

ale do rzeczy od dłuższego czasu mam dosyć spore problemy z tym autkiem a konkretnie honda civic HB model D13B2 - 1.3 16v ....

uszkodzeniu uległ regulator napięcia w alternatorze - wymieniłem na nowy zamiennik (firma angielska) koszt około 120zł - po wymianie wszystko działa jak należy poza jednym nadal świeci kontrolka ładowania (sprawdzałem bezpieczniki nawet wymontowałem cały licznik by do owej kontrloki dotrzeć czy czasem się nie zawiesił i świeci cały czas ale wszystko wygląda ok...!) a kontrolka jak świeciła tak dalej świeci...

poniżej zamieszczam foto:

1) ładowanie silnik uruchomiony (napięcie)
http://img186.imagevenue.com/loc162/th_79960_ruch_122_162lo.jpg (http://img186.imagevenue.com/img.php?image=79960_ruch_122_162lo.jpg)

2) ładowanie silnik w spoczynku (napięcie)
http://img31.imagevenue.com/loc768/th_79976_spoczynek_122_768lo.jpg (http://img31.imagevenue.com/img.php?image=79976_spoczynek_122_768lo.jpg)

3) kontrloka ładowania
http://img141.imagevenue.com/loc188/th_79981_kontrolka-63adowania_122_188lo.jpg (http://img141.imagevenue.com/img.php?image=79981_kontrolka-63adowania_122_188lo.jpg)

__________________________________________________ ______________

kolejny problem pojawia się podczas uruchamiania silnika (silnik zimny) po przekręceniu kluczyka w stacyjce silnik od razu 'wskakuje' na wysokie obroty tak jakby pedał gazu był przez cały czas wciśnięty - po jakimś czasie około 1min.-2min obroty spadają...wykonałem czyszczenie silnika krokowego co jak niektórzy pisali ale ów problem jest nadal (dodam jeszcze że wymieniłem gaźnik)

1) silnik krokowy przed czyszczeniem
http://img41.imagevenue.com/loc714/th_80502_przed_czyszczeniem1_122_714lo.jpg (http://img41.imagevenue.com/img.php?image=80502_przed_czyszczeniem1_122_714lo. jpg)

2) silnik krokowy po czyszczeniu
http://img151.imagevenue.com/loc720/th_80614_po_czyszczeniu1_122_720lo.jpg (http://img151.imagevenue.com/img.php?image=80614_po_czyszczeniu1_122_720lo.jpg)


-->za wszelakie rady oraz pomoc wielkie dzięki...:)

skolopendra
20-10-07, 13:56
a akumulator ma moze tyle lat co honda?........................ ;)


'wskakuje' na wysokie obroty
jak wysokie?

po jakimś czasie około 1min.-2min obroty spadają
tak ma być jest to prawidłowe

hondafan00
20-10-07, 14:01
a akumulator ma moze tyle lat co honda?........................ ;)

--> aku ma około 3 lat


'wskakuje' na wysokie obroty
jak wysokie?
--> około 3000-4000rpm może więcej - (jak pisałem coś jakby pedał gazu wciśnięty był do końca i trzymał przez 1min-2min...

po jakimś czasie około 1min.-2min obroty spadają
tak ma być jest to prawidłowe

skolopendra
20-10-07, 14:10
3000tys to jeszcze nie tragedia,biorąc pod uwagę ze stabilizują sie po2 min


wymieniłem na nowy zamiennik
obawiam sie czy problem nie tkwi w tym zamienniku....... :/
zresetowałeś kompa po naprawie?

hondafan00
20-10-07, 15:22
tak -> był reset - byś może jest to wina diody w alternatorze zważywszy na to że na odpalonym motorze napięcie pokazuje 14,80 to cos chyba wg. mnie jest jeszcze nie tak bo to za dużo jest....dochodzi do 15V

skolopendra
20-10-07, 15:33
byś może jest to wina diody w alternatorze z
owszem jest to wielce prawdopodobne
lecz nie obejdzie sie bez rozebrania alternatora i sprawdzenia

hondafan00
21-10-07, 12:11
a co z tymi wysokimi obrotami...

coala_16
21-10-07, 12:21
Wysokie obroty to ssanie.

Widze że nie masz obrotomierza, może podłącz taki najprostszy pod aparat z. i zobaczysz ile ma rzeczywiście obrotów.
Czyli jak rozumiem odpalasz i wchodzi na 3tyś - a potem? schodzi na 2tyś/1,5? czy całkowicie ssanie się wyłączy? (i schodzi do powiedzmy 800obrotów)

Co do napięcia wg mnie jest ok.

hondafan00
04-11-07, 14:01
Wysokie obroty to ssanie.

Widze że nie masz obrotomierza, może podłącz taki najprostszy pod aparat z. i zobaczysz ile ma rzeczywiście obrotów.
Czyli jak rozumiem odpalasz i wchodzi na 3tyś - a potem? schodzi na 2tyś/1,5? czy całkowicie ssanie się wyłączy? (i schodzi do powiedzmy 800obrotów)

Co do napięcia wg mnie jest ok.

niestety obrotomierza nie posiadam - regulowałem ssanie i obroty silnika z tym ze jest taki problem ze jeżeli jadę gdzieś w trasę na każdym postoju auto gaśnie - po zdjęciu nogi z gazu tak jakby się czymś 'dusił' - gaźnik (dodam że mam nowy gaźnik -kupiłem za 150zł z wszystkimi przewodami) kolejną rzeczą jest to że świece są całe zadymione (w tym jedna jest od oleju) silnik bardzo nierównomiernie działa i gaśnie - podkręciłem obroty - następnego dnia jest to samo po wyłączeniu ssania autko od razu gaśnie (mam też nowy filtr powietrza) - być może zapłon by trzeba ustawić (ssanie wyłącza się całkowicie) - nie mam już sił a do mechanika nie pojadę bo to głąby są nie naprawią tylko jeszcze bardziej zwalą i do tego kupę kasy zabiorą


jeśli chodzi o tę kontrolkę to jest tylko ładowanie skoro napięcie jest ok to czemu ona świeci - czy jest jakiś przekaźnik do alternatora być może się spalił i ta kontrolka świeci