PDA

Zobacz pełną wersję : Obd2



dzimii
16-12-12, 12:44
Witam, chcialbym sie dowiedziec czy ktos podlaczal do swojej hondy civic takie cos - allegro.pl/interfejs-elm-327-bluetooth-i2821359751.html ?
Mam honde civic 5d 1998 roku MB4.
Trzeba podłączyć przez Obd2 lecz nie znalazlem tego zlacza u mnie:-/ Od strony pasażera miedzy drzwiami a schowkiem znalazlem 2 kable, jeden na 2 piny, a drugi na 5 pinow.
Moge to jakos bezpośrednio podlaczyc czy musze do tego gdzie jest 5 pinow przez to http://allegro.pl/5-pin-przejsciowka-adapter-honda-obd2-wysylka-w24-i2862503899.html a potem do adaptera? Z góry dzięki za pomoc:-)

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

nikog0
16-12-12, 13:00
Zrób samodiagnostykę, mostkując złącze w odpowiednim miejscu. Przyłącze na ten kabel jest w kokpicie środkowym na wysokości popielniczki (może trochę niżej) od strony nóg pasażera, przysłonięte dywanikiem (jego paskiem). Jeśli tam nie masz, tzn że nie masz tego złącza, ja mam 2000 rok produkcji, więc mam, a nie wiem jak w starszych modelach.

dzimii
17-12-12, 00:46
Rozumiem ale chciabym podłączyć do tel przez aplikacje:-P znalazlem instrukcje w której pisze ze ten kabel z 5 pinami jest takze do diagnostyki.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

marcus209
17-12-12, 13:56
A sprawdzałeś, czy w ogóle taka aplikacja na telefon istnieje?

jawasaki
17-12-12, 19:34
Czy taka aplikacja istnieje czy nie to i tak bez sensu, ponieważ jeszcze w życiu nie widziałem żadnego urządzenia do diagnostyki (w naszych autach), jest tylko (samo-diagnostyka) - która tak naprawdę i tak nic nie mówi, co z tego że poinformuje o jakimś błędzie - jak nie mamy wskazań czujników by ją dokładnie zlokalizować, bynajmniej rzadko kto ma tak naprawdę jakiś problem. Niestety już punto oferuje więcej zabawy - pomimo że w puncie pierwszej generacji jest obd1. Oczywiście da się grzebać w naszych kompach - ale to inna bajka - z wyjmowaniem kompa itp.. . Takie zabawki mają tylko w punktach typu ,,chip-tuning,, no i oczywiście wszelkiej maści zapaleńcy i pasjonaci.
Bynajmniej nikt nie podłonczy go do pc-ta z kabelkiem vag kll czy innego z allegro za 30zł... , szczerze nawet solus za 11-12 kafli nie ma takiego kabla do naszych aut.

dzimii
17-12-12, 21:17
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=pl

Na youtubie można znaleźć filmiki na których ludzie podlaczaja do swoich hond adaptery i uzywaja takich aplikacji.


Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

zbikman
17-12-12, 21:29
poczytaj post "komputerek pokładowy" -poniżej twojego.
pozdrawiam

reaktor
17-12-12, 21:37
te ale obd 2 w europie weszlo dopiero w 2001 roku
wiec zapomnij o tym

zbikman
17-12-12, 21:42
te ale obd 2 w europie weszlo dopiero w 2001 roku
wiec zapomnij o tym

nieprawda. niektóre auta nawet '96 mają obd 2. moja honda jest z '98 a ma ecu obd2

MikeFoto
17-12-12, 22:59
moja honda jest z '98 a ma ecu obd2

Masz obd2 ale nie masz złącza diagnostycznego OBD2. W 5D złącze diagnostyczne, do którego podłącza się typowy interfejs ELM jak w większości aut (np VAG) - mają go tylko i wyłącznie auta z jednym silnikiem - D14Z4 w autach z 2000/2001r.

zbikman
17-12-12, 23:45
Masz obd2 ale nie masz złącza diagnostycznego OBD2. W 5D złącze diagnostyczne, do którego podłącza się typowy interfejs ELM jak w większości aut (np VAG) - mają go tylko i wyłącznie auta z jednym silnikiem - D14Z4 w autach z 2000/2001r.

wiem Mike. a myślisz że adapter obd1 to obd2 dałby radę coś zdziałać?

dzimii
18-12-12, 00:24
Gdzies na jakims angielskim forum znalazlem ze do tego 5 pionowego zlacza podlacze przejściowke na obd2 a później adapter obd2 bluetooth i będzie wszystko działać.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

mirasek
18-12-12, 08:47
D14Z4 w autach z 2000/2001r.
1999 także :)

MikeFoto
18-12-12, 08:50
wiem Mike. a myślisz że adapter obd1 to obd2 dałby radę coś zdziałać?


Trudno powiedzieć. Nie słyszałem/czytałem żeby ktoś tak próbował podłączać i żeby działało.

zbikman
18-12-12, 23:00
Gdzies na jakims angielskim forum znalazlem ze do tego 5 pionowego zlacza podlacze przejściowke na obd2 a później adapter obd2 bluetooth i będzie wszystko działać.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Na ebay'u jest coś takiego

http://www.ebay.co.uk/itm/For-Honda-5-pin-OBD1-OBDI-to-OBD2-OBDII-connector-Convertor-Cable-Check-Engine-/251137346115?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3a78f3ca43

ciekawe czy dałoby rade cos przeskanować ???

dzimii
18-12-12, 23:29
Podalem link do tego samego na allegro.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

zbikman
19-12-12, 00:03
Podalem link do tego samego na allegro.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Racja. Na all...ro zdjęcie mnie troche zmyliło. Wygląda jakby ten adapter był na wtyczkę z 2-ma pinami...

dzimii
19-12-12, 01:45
Racja. Na all...ro zdjęcie mnie troche zmyliło. Wygląda jakby ten adapter był na wtyczkę z 2-ma pinami...

I do tego podłączyć to www. allegro.pl/interfejs-elm-327-bluetooth-i2821359751.html plus aplikacja na telefon czy na lapka i mamy diagnostyke hondy:-)

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

MikeFoto
19-12-12, 07:49
I do tego podłączyć to www. allegro.pl/interfejs-elm-327-bluetooth-i2821359751.html plus aplikacja na telefon czy na lapka i mamy diagnostyke hondy:-)

W teorii.....czysto w teorii :)

jawasaki
19-12-12, 11:19
Sam kabel to najmniejszy problem, bo szczerze - zrobić przejściówkę to nie problem... - problemem tak naprawdę jest sam program, jakieś (uniwersalne programy) co dają do tych kabli nie działają w połowie aut , a jak już ktoś się połączy - to opcje są znikome, - na moim doświadczeniu z fiatami, wiem że org. programy diagnostyczne fiata są do bani - dopiero jakiś polak napisał poprawnie w 100% i banalny w obsłudze program (iawscan)(tyczy się to tylko fiatów z silnikami starej rodziny fire) w( super fire - fiat już bardziej się postarał). Jak ktoś jest obcykany, i wie co kryje honda - taki program napisze.
Szczerze wątpię by to działało (oczywiście mogę się mylić), ale to działa raczej z civicami generacje wzwyż. Pomyślcie sami - gdyby tak naprawdę fajnie działały te kable z allegro za 30zł - kto by w pl zajmował się diagnostyką, poco były by te testery za dziesiątki tys zł. Oczywiście są auta łatwe w diagnostyce jak np: fiat, i rodzina vag - ale reszta to ciężki orzech do zgryzienia. Podobnie jest z instalacjami lpg, takiego staga podepniemy kablem za 20zł program z neta i możemy wszystko robić , zaś np: landi renzo już nie.
Ale zawsze można próbować, w końcu w aso honda - coś mają.

MikeFoto
19-12-12, 11:58
testery za dziesiątki tys zł

Ale to nie tester kosztuje tyle kasy, nawet nie program kosztuje tyle. Cena produkcji takiego urządzenia + oprogramowanie to może 10% wartości. Reszta to nic innego jak licencja. Skoro np jest sobie Fiat. Jakby tester był sprzedawany z 50zł, to kto by pojechał do ASO sprawdzić błędy? Nikt. Każdy by sobie w domu sprawdził co i jak, jechał do przysłowiowego "pana Kazia" i mówił "panie Kaziu, wymień pan to....".

Więc skoro każdy warsztat i większość ludzi miałaby takie testery - nikt do aso by nie jeździł, aso by nie zarobiło, producent by tracił. A tak, sprzedajemy patent na system dostępu do "naszego" systemu w samochodzie za grubą kasę. Mało kto to ma bo jak już kupią to zapłacą dużo kasy, więc klientów też będą kasować dużo. Zatem skoro pan "Wiesio" kupił tester za kilka tysięcy to nie będzie brał nic lub 10zł za sprawdzenie tylko więcej. Bo inwestycja musi się zwrócić.

Zatem skoro pan Wiesio co sobie tester kupił kasuje np 100zł za skasowanie błędów a ASO np 120zł za to samo to odpowiedzcie sobie na pytanie gdzie byście pojechali...

jawasaki
19-12-12, 15:04
Trochę się wtajemniczyłem w temat - i do naszych aut z przejściówką na 99% połączymy się z interfejsem autocom cdp, i raczej żaden elm i inne tego typu wynalazki za parę dyszek nie dadzą rady. Problem w tym że cdp autocom kosztuje z 800zł. Jeszcze jest pro-cars ale cena podobna.

dzimii
19-12-12, 21:43
No nie wiem, ja zamierzam zakupic po swietach adapter + przejsciowke. Bede próbował podlaczyc do swojego civica. Efekty opisze tutaj na forum:-)

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

zbikman
19-12-12, 23:33
No nie wiem, ja zamierzam zakupic po swietach adapter + przejsciowke. Bede próbował podlaczyc do swojego civica. Efekty opisze tutaj na forum:-)

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

To czekamy na efekty ....

zbikman
20-01-13, 15:50
No nie wiem, ja zamierzam zakupic po swietach adapter + przejsciowke. Bede próbował podlaczyc do swojego civica. Efekty opisze tutaj na forum:-)

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Jakies postepy dzimii?

jawasaki
20-01-13, 20:29
Pewnie pieniądze wyrzucone w błoto.

wulkanisko
21-01-13, 20:24
Mój mechanik (nie w ASO:)) korzysta z takiego urządzenia jak tu http://allegro.pl/honda-civic-accord-cr-v-jazz-hr-v-prelude-diagnoza-i2932066887.html spokojnie odczytał / wykasował błędy z kompa, test lambdy podczas jazdy z odczytem wszystkich parametrów.

dzimii
22-01-13, 23:24
Aktualnie paczka w drodze także jak przetestuje dam info i filmik.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

szczupac
20-12-14, 19:12
Odgrzewam temat ale wszędzie szukam i nie znalazłem odpowiedzi czy w końcu takie połączenie działa.

jawasaki
23-12-14, 19:29
Nie działa i nie będzie działało - nie wierzysz to kup i sam sprawdź.
Najtańsza metoda to przerobione p28 z(programem) i z wlutowanym modułem BT przez rs323 , ino że musi być 3.3v ,a to już cięższa sprawa , trzeba szukać u chinoli takich wynalazków albo zrobić konwerter 3.3-5v . do tego telefon lub inne ciulstwo z androidem zakupić program , a i tak nie zobaczysz więcej jak przy samodiagnostyce .