PDA

Zobacz pełną wersję : Duże spalanie Smród Paliwa



ml0dy
15-12-12, 00:58
Witam, mam problem, a mianowicie kupiłem Civica 1996r 1.4 iS 5D i strasznie dużo mi pali czyli 15l w mieście. Wydaje mi się że trochę za dużo na ten silnik. Jeżdżę spokojnie do 2-2.5 tys obrotów wycieków paliwa nie ma żadnych ale jak rano odpalam w sumie nie koniecznie rano jak jest zimny czuć benzyną w wydechu i kratek nawiewów. Wtryskiwacze przytarte? Jak to sprawdzić? Aha w hani kiedyś był LPG ale poza pieczątką w dowodzie i wlewie w zderzaku nie ma śladu po nim.

Brylant1
15-12-12, 09:20
Sprawdz sonde lambda

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

ml0dy
16-12-12, 00:00
sonda widać niedawno wymieniana, ale dziś oglądałem silnik i okazało się że mam 1.5 tak wynika z oznaczeń D15Z6 jak dobrze pamiętam i wywala mi kod błyskowy 20, paliwo czuć w w kabinie bo wydech jest nieszczelny ale dlaczego oczuc paliwem z rury wydechowej i to nie zapach normalnych spalin a normalnym paliwem jak jest zimny

Brylant1
16-12-12, 00:17
To że widać że nie dawno wymieniana nie świadczy o jej sprawności.

ml0dy
16-12-12, 00:27
Ok wiec jak mam ja sprawdzić?I może wiesz co to jest błąd 20 Elektroniczny czujnik obciążenia?

Brylant1
16-12-12, 00:46
Wziąć multimetr w rękę i zmierzyć jakie napięcie daje sonda.

ml0dy
16-12-12, 00:58
na ktorym kablu?

rooter666
16-12-12, 09:24
jak jest zimny silnik to nie ma co wąchać spalin bo dopóki się kat nie nagrzeje to nie działa, jeżeli śmierdzą spaliny na nagrzanym to sprawdź czy kat jest na miejscu ;)

kris00011
16-12-12, 09:29
Ale i tak jak na silnik d15z6 to troche duzo

Brylant1
16-12-12, 10:50
na ktorym kablu?

W d15z6 jest sonda jednozylowa.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

ml0dy
16-12-12, 15:45
ak jest zimny silnik to nie ma co wąchać spalin bo dopóki się kat nie nagrzeje to nie działa, jeżeli śmierdzą spaliny na nagrzanym to sprawdź czy kat jest na miejscu

Nie ma kata ktoś wyciął



W d15z6 jest sonda jednozylowa.

jest 4 żyłowa zielony biały czarny szary


Ale i tak jak na silnik d15z6 to troche duzo

z tego co czytałem przy mojej jeździe to nawet w taka pogodę powinien 10 max

Van_Dal
16-12-12, 17:09
w d15z6 powinieneś mieć kata na kolektorze wydechowym. podaj zdjęcia spod maski
jak pęknięcie wydechu mam miejsce koło podłączenia sondy lambda to spalanie wzrasta.\
sprawdzz czujniki temperatury plynu na komputer i powietrza dolotowego

PODAJ VIN samochodu
bo moim zdaniem masz SWAPA z po*******onym komputerem. więc lepiej jak zrobisz dokładne zdjęcia co jest pod maską. podaj oznaczenie aparatu zapłonowego i ECU jak możesza

ml0dy
16-12-12, 17:19
No na pewno jest SWAP bo dowodzie mam 1.4 na budzie mam 1.4, nie wiem jaki komp zaraz pójdę zobaczę, widac po spawaniu rury że kat zaczynał się mniej więcej tak jak gródź silnika więc to daleko od sondy.

ml0dy
16-12-12, 19:25
http://images45.fotosik.pl/1658/243fc57dbc358120m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=243fc57dbc358120)

zdjęcie kompa pod maską nie zrobiłem słabo widać bo ciemno

Van_Dal
16-12-12, 20:05
więc tak :D pod maską nie powieieneś mieć kompa :) ale to najmniejszy problem

Problem jest w tym że ten komputer jest od silnika 1.6 NON VTEC. więc silnik non stop *******ziela Ci tylko na 12 zaworach i jest ogólnie lipa

bo silnik nie dość że przelany bo dostaje dawkę od 1.6 to jeszcze dostaje za mało powietrza bo pracuje na 12 zaworach

na krótką metę zrób sobie przełącznik w kabinie od załączenia pracy na 16V
przez +12V po stacyjce puszczasz przez przełącznik i z niego na cewkę od vteca.

jak silnik sie nagrzeje to włączasz mu 16V i problem pownien znacząco się zmniejszyć

ale docelowo zakup kompa p2y i przerób instalacje pod niego

ml0dy
16-12-12, 20:17
No ok ale załączenie vtec czuć powyżej 4.5ty obr może grzebany był w środku jest taka opcja?


więc tak pod maską nie powieieneś mieć kompa ale to najmniejszy problem
CHodziło mi o zdjęcie silnika

Van_Dal
16-12-12, 20:32
to że czuć kopa nie znaczy że masz vteca :)
zrób zdjęcie tego co masz pod maską ;), coś czuje że doprowadzić to do normalnego stanu będzie trudno

ml0dy
16-12-12, 20:42
No obudowie zaworów nie mam napisu vtec, fajne auto ale spalanie mnie dobija a mam taką pracę że musze dużo jeździć jutro zrobie foto jak będzie jasno, a powiedz mi czy jak ktoś wsadził kompa od 1.6 to musiał robić jakieś przeróbki czy pasuje plug and play?

Van_Dal
16-12-12, 20:58
bo to d15z6. tam nie było tego.... poszukaj czy masz zawór vtec.

jaki silnik miałeś wczesniej ??
bo tylko dokładnie powiedz, odepnij kompa i pokaz wytczki. pokaż aparat zapłonowy i kolektor ssący

ml0dy
16-12-12, 21:20
Nie wiem dokładnie jaki silnik był wg dowodu 1.4 może po winie będziesz wiedział SHHMA87600U132030

tU masz zdjęcia jakie udało mi się zrobić

http://images35.fotosik.pl/1746/03928a57a72bb02am.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=03928a57a72bb02a)

http://images46.fotosik.pl/1893/64b80db764cd3a98m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=64b80db764cd3a98)

http://images43.fotosik.pl/1672/b605bd371a0df58dm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b605bd371a0df58d)

http://images34.fotosik.pl/497/899665ec08d23cedm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=899665ec08d23ced)

http://images40.fotosik.pl/1885/4e40191af1ef9834m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4e40191af1ef9834)

Hetman
16-12-12, 22:01
Mi to wygląda na D14A3/4 ze zmienionym ssakiem. Nie jestem pewien, ale wygląda mi to na zawór VTECa na 4 focie, moze glowica zmieniona? Ewidentnie nieudolnie kombinowane, nawet brakuje oryginalnej osłony kolektora.
Ktoś nie miał pojęcia co robi.

jogal
16-12-12, 22:06
rozkręć jeszcze kompa i wstaw fotkę wnętrza, bo komp może być przerobiony pod vteca tylko może mapa coś nie siadła w Twoim przypadku...

PS. Oryginalnie siedziało tu d14a2, a auto to civic 5d (anglik).

ml0dy
16-12-12, 22:31
przy kompie widać jakies łączone kable ale nie wiem jak przy wtyczkach bo nie odkręcałem go od osłony jeszcze

Van_Dal
16-12-12, 23:27
:) d14a2 :)
a podpięty masz ten zawór w ogóle ?
jak od zaworu na 4 zdjęciu kabelek leci to on jest podłączony ?

balder
17-12-12, 10:39
to auto ma zmieniony silnik na d15z6 ma przerobiony komp i było to robione około 3 lata temu była wgrana mapa od d16z6
od momentu jak gość wyjechał po robocie to są pierwsze wieści o tym aucie

ml0dy
17-12-12, 13:35
a powiedz od czego może być ten błąd nr 20? i czemu lpg wyrzucał jak wiesz może?
Czy możliwe że coś się stało z mapą?

balder
17-12-12, 14:30
lpg to była zwykła instalka i coś w niej nie trybiło
błąd 20 to eld generalnie olać i nie zwracać uwagi było już o tym na forum
z mapą raczej nic się nie stało ale można by go sondą sprawdzić

ml0dy
17-12-12, 14:31
ale można by go sondą sprawdzić tzn?

balder
17-12-12, 14:36
sprawdzić afr

ml0dy
17-12-12, 14:43
tylko że teraz jestem za granićą i gdzie to zrobić

Krzysiek a może wiesz który kabel w sądzie jest od sygnału żeby ją sprawdzić? I czy ma sens szukać kompa tak jak wyżej kolega pisal p2y?

Van_Dal
17-12-12, 21:49
teraz musisz sprawdzić jaki masz wałek w tym silniku. bo jak z d16z6 to nie kupuj żadnego kompa,

ml0dy
17-12-12, 22:12
Krzysiek z MA Preformance go zakładał więc może powie ale coś się nie odzywa chyba się obraził :(

jogal
18-12-12, 02:42
Kompa żadnego nie zmieniaj bo Ci nic innego nie podejdzie z obd2, bo masz wiązkę obd1. Sygnał z sondy sprawdzisz podłączając miernik pod d14(+) biały kabelek i d22(-). Autko musi być w pełni rozgrzane, napięcie ma skakać od ok 0.2V-0.8V, podczas jazdy też powinno skakać jeśli jedziesz delikatnie (wartości przeważające bedą przeważnie 0.6-0.7v) a na pełnym gazie to okolice 0.9V lub więcej. Po puszczeniu gazu napięcie powinno wynosić ok 0V.

ml0dy
18-12-12, 07:47
Ale komp z d15z6 to chyba obd1? Dzięki za pomoc z sondą :cool:

Van_Dal
18-12-12, 10:00
nie, jest to obd2 wiec i tak nie podepniesz

balder
18-12-12, 11:45
przeciez pisałem ze komp jest przerobiony na p28 z wgrana mapa od d16z6 wałek i klawiatura sa z d15z6

Van_Dal
18-12-12, 12:05
ml0dy to nie sprawdzaj sondy .
jedyne co musisz zrobić to sprawdzić czy czasem niekt nie zmienił tego wałka a jak będziesz miał dalej wałek z d15z6 to musisz kupić wałek i klawiaturkę zaworową z d16z6 i założyć i cieszyć sie pełnym VTEC ;]

ml0dy
18-12-12, 12:07
cieszyć sie pełnym VTEC ;]

A teraz nie mam pełnego vteca?

Michał102
19-12-12, 13:16
wgrana mapa od d16z6 wałek i klawiatura sa z d15z6

Takie coś jest bezpieczne dla silnika? Przecież te mapy chyba się sporo od siebie różnią... w jednym silniku jest econo w drugim nie ma itp.

Van_Dal
19-12-12, 15:37
najwyżej nagaru będzie miał od za*****ia :) i benzyne w oleju

ml0dy
19-12-12, 16:09
wracam do PL i na trasie mi schodzi do 13L/100km przy jeździe 100/110km/h wow w końcu troche mniej :) zobaczymy jak wrócę będę szukał dokładniej, na pewno muszę lambde sprawdzić ale czy ona aż takie spalanie może zrobić?? Jak tu czytałem na forum to przy padniętej okolo 13 pali w mieście

Jedras
19-12-12, 18:50
Ogarnij tą wiadomość sondę bo takie spalanie w trasie to woła o pomste do nieba :-)

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

ml0dy
21-12-12, 10:39
Na trasie Warszawa-Białystok spalanie wyszło 20l/100km przyjeździe około 90km/h, a sonda jest dobra dziś sprwdziłem

kotc
21-12-12, 11:24
O.o a to sie nie dymi przy takim spalaniu?

ml0dy
21-12-12, 12:06
nie, nie widać dymu, ale koszt wycieczki do niemiec i spowrotem około 2000tys km prawie 1700zł

Michał102
21-12-12, 13:48
Weź z tym jedź do jakiegoś stroiciela (ja polecam Jogala).

Edit: chociaż jak mieszkasz tam gdzie podałeś w sygnaturze, to masz do niego kawałek drogi;)

Może dowiedz się dokładnie co tam masz w tym silniku i wyślij komuś kompa by wgrał Ci odpowiednie mapy. Powinno to wtedy palić normalnie.

ml0dy
21-12-12, 14:40
Silnik to seryjne d15z6, komp będzie sprawdzony dopiero po świętach niestety, na razie najprawdopodobniej termostat szwankuje dziś postaram się wymienić zobaczymy czy to coś da.

Michał102
21-12-12, 14:49
Termostat nie wiele Ci da... przy takim wirze w baku pewnie nie odczujesz żadnej różnicy, ale oczywiście warto go czym prędzej wymienić, bo jazda na niedogrzanym silniku zdrowa nie jest.

Piszesz, że to seryjne D15Z6... jakie tam są wtryski? 190ccm? jeśli tak, seryjna mapa z D16Z6 na pewno sobie z tym nie poradzi i będą jaja. Jak ten silnik pracuje na zimno? Nie masz wahań obrotów i telepania silnikiem?

ml0dy
21-12-12, 15:38
jak zimny po nocy zaraz po odpaleniu pracuje nierówno ale po 30-40sek unormowuje się

Wymiana termostatu nic nie dała 17/100

jogal
21-12-12, 23:17
Prawdopodobnie masz wtryski 190 z d15z6, auto ma za sucho i nie ma mocy. Jeśli masz możliwość wsadź wtryski z d15b7 lub d16z6 i auto powinno zacząć wreszcie jechać no i palić 2x mniej. Najlepiej to przydałaby Ci się mapa z d15z6 z vteciem na 3000rpm i powinno być już całkiem fajnie.

balder
21-12-12, 23:31
prawdopodobnie nie wiesz o czym piszesz jak auto mialo by za sucho to by benza nie smierdzialo i nie palilo 20l
wtryski w tym aucie to 240
po swietach zobacze o jest z tym autem bo narazie leze chory

jogal
21-12-12, 23:47
Nie doczytałem, że śmierdzi paliwem, a przez to że ma za sucho też potrafi za dużo palić... Jeśli auto jest zamulone to może być też opóźniony rozrząd, przez co zapłon też jest opóźniony (nie wiem czy to kolega już sprawdzał czy jeszcze nie).

ml0dy
22-12-12, 00:45
Auto nie jest zamulone zbiera się ok, vtec się zapina przy jakiś 4500-4800 obr i jest na prawde mocno odczuwalne, moim zdaniem jakby zapłon czy rozrząd był opóźniony to byłby problem przy odpalaniu na zimnym

sweet dreadi
26-12-12, 13:27
Pewnie już wchodziles pod samochod i sprawdzales, więc może to być mało mądra uwaga, ale może gdzieś Ci przerdzewial bak i paliwo wycieka przez pęknięcie? U mnie powodowało to podobne objawy, bez check engine, ale że wzrostem spalania do 14-20 litrów (sic!) i smrodem benzyny, bez widocznych śladów wycieku np na parkingu po postoju. Wymiana baku wyeliminowała problem.

piotreek23
27-12-12, 09:13
Pewnie już wchodziles pod samochod i sprawdzales, więc może to być mało mądra uwaga, ale może gdzieś Ci przerdzewial bak i paliwo wycieka przez pęknięcie?
A i warto też przewody obejrzeć jak były nie ruszane bo też potrafią cieknąć z przerdzewienia.