PDA

Zobacz pełną wersję : Lekkie koło pasowe



Lukasch44
19-10-07, 00:44
Czy to kółko warte jest zainteresowania? chodzi mi tu o jakość,wykonanie i konstrukcję :) a wsadzić bym to chciał do mojej D serii po minime na Z6 z tym że nie mam klimy a tylko wspomaganie a takich nie znalazłem na angielskim ebay'u.
Tu link do aukcji z ebay'a UK :
http://cgi.ebay.co.uk/92-95-HONDA-CIVIC-DEL-SOL-SOHC-UNDERDRIVE-CRANK-PULLEY_W0QQitemZ250175576480QQihZ015QQcategoryZ722 05QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

NoName
19-10-07, 20:48
Założyć można, mam takie (megana) i nic się nie dzieje ale na tą "magię liczb" KM NM bym nie liczył

Lukasch44
19-10-07, 23:14
no a tak obiektywnie to czego się można spodziewać po takim modzie?
czy od razu trzeba myśleć o lekkim kole zamachowym?

rem36
20-10-07, 00:01
spodziewac sie mozna tyle samo co po kole zamachowym z tym ze z mniejszym skutkiem bo srednica pasowego jest duzo mniejsza i tymsamym energia w nim magazynowana jest znacznie nizsza niz w kole zamachowym, pozatym duzo hond ma w kolach pasowych eliminatory drgan skretnych walu czego nei ma w takim aluminiowym kole, ciezko powiedziec jaki dokladnei wplyw na samochod ( uklad korbowo tlokowy) bedzie mial brak tlumika, trzeba by miec jakies statystyczne dane auta z takimi modami i bez zeby moc powiedziec cos o usterkach. Moim zdaniem lepiej dac sobie lzejszy zamach i olac to kolko skoro sa jakies watpliwosci przy jego montazu, jesli auto jezdzi tylko na jakies wyscigi tor itd to mysle ze mozna sie nei martwic i zakladac o ile tak mala bezwladnosc walu( po zalozeniu najlzejszego kola zamachowego) jest potrzebna

Kras
20-10-07, 08:28
Myślę, że sama cena takiego koła mówi wszystko. Nie istnieje coś takiego jak tanie i dobre mody. Cudów spodziewać się nie można (bo i seryjne koło wcale nie jest takie ciężkie) a wpływ na silnik NA PEWNO będzie negatywny...pytanie tylko jak bardzo.
Tak jak mówi Rem...olej pasowe, zrób zamachowe i dużo lepiej na tym wyjdziesz.

NoName
20-10-07, 11:00
Seryjne koło pasowe to jednak kawał żeliwa a aluminiowe to lekkie piórko przy nim.
W przypadku B-serii, faktycznie dwa razy zastanowił bym się ze względu na tłumik drgań ale w przypadku D-serii, która jest bardziej "toporna", jestem mniej sceptyczny.
Realne zyski?- myślę że raczej jest to "przesunięcie" zmagazynowanej energii z koła na energię do wykorzystania więc po prostu poczujesz, że samochód szybciej się wkręca.

rem36
20-10-07, 19:22
d seria tez ma tlumik ale nei kazda, wiekszosc 1,5 i nizszych nei ma tlumikow, pojawia sie pytanei czemu, czy dlatego ze geometrai ukladu jest taka ze w wykozystywanym przez silnik zakresie obrotow nei pojawia sie zaden rezonans i eliminator jest nei potrzebny lub mimo rezenonasu kostrukacja jest na tyle malo obciazona ze zal bylo paru jenow na tlumik. czy na tomiast nie jest on potrzebny jak auto jest wysiolne to inna kwesta ;) natomiast jak to zwykle w zyciu byla PEWNIE nic sie nie stanie jak sie zalozy, w kazdym razie napenwo dopiero w momencie jak zdejmowanie masy z kola zam. nei bedzie wystarczac

dzojntywole
21-10-07, 12:11
mam silnik z Bserji i lekkie kolo zamachowe tez myslalem nad kupnem tego aluminiowego kola pasowego ale po dluzszym zastanowieniu to nie ma sensu bo wydasz tylko pieniadze na cos co tak naprawde ci nic nie da ja oddalem moje orginalne do tokarza i obciol je tak ze zostal jeden rowek na alternator i jest duzo lzejsze i tlumik jest na swoim miejscu koszt moda 10pln :)

piter87
20-12-13, 17:02
kolego piszesz ze masz lekkie koło pasowe w Bseri i oddałes do tokarza i ci obciła i ma juz tylko jeden rowek na alternator.

Ja własnie jeste w trakcie swapa na B18C4 i zdjąłem kolo zamachowe wazy jakies 7,8KG i bedzie robione u otoczaka na okolo 4,5KG,
sciagnąłem tez dzis koło pasowe, OEM z B18C4 czyli z tłumikiem drgań, ma obecnie miesjca na 3 paski ale ja bede uzywac tylko 1 pasek na alternator,
i tu moje pytanie czy moge wysłąc takie OEM koło pasowe (czyli z tłumikiem drgan) do Otoczaka tez na odelzenie?
I czy to czy wystarczy ze mi je obetnie tą czesc koła na 2 niepotrzemne paski i zostawi tylko rowek na 1 pasek i to Wywazy na koniec.
I powstanie w ten sposób lekkie koło pasowe wywazone i z tłumikiem drgan?

Czy tez moze podczas tej operacji uszkodzic tłumik drgan?

Kolego Dzojntywole, jak ci sie auto spisuje na tym lekkim pasowym jakas róznica była widoczna, masz b16 czy b18?
i czy nic ci sie nie posypało w silniku skoro gosc ci to tylko uciachał bez wywaznia?


Oem pasowe z B18 na 3 paski wazy 2,7kg po uciachaniu miejsca na 2 paski powinno wazyec około 1kg.
Jesli ktokolwiek jeszcze jezdził w b18c4 z lekkim pasowym (odchudzonym oem lub ALU np z ebaya itp) bardzo prosze o wasze opinie. :)

Gąsior
20-12-13, 18:01
odgrzałeś sześcioletniego kotleta.

piter87
20-12-13, 18:41
zadałem tylko pytanie żeby nie zakadac niepotrzebnie nowego tematu,
a że w temacie ani szukajac na tym forum nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moje pytanie
to może ktos cos doradzi kto ma cos do powiedzenia rzeczowego i na temat.

ma1ster
20-12-13, 20:53
mmm... wszystko można policzyć, różnice gęstości staliwa i stopu aluminium to ok 2,9. Przypuszczam, że wymiana koła pasowego ze stopu żelaza, na koło ze stopu aluminium, przyniesie zyski mocy i momentu w granicach błędu pomiarowego...

Dodam że te kółka z ebay to po prostu łatwa kasa zarobiona na niskiej wiedzy kupujących, nie znającego się w ogóle na rzeczy.

piter87
20-12-13, 21:29
seryjne 3 paskowe kolo wazy 2.7kg ale odcinajac 2 paski wyjdzie okolo 1kg, wiec 1,7kg zysku na masie wirujacej...
Napewno przez te 1.7kg jest mniejsza masa wirujaca w silniku i mniejsze straty mocy z silnika co przeklada sie na wieksza moc na kołach
wiec nie jest to napewno bez znaczenia...

Znalalzem juz temat na forum crxa gdzie gosciu z spoooooro porobionym rexem z b18 po swapie odelzyl sobie OEM kolo pasowe b18c4
takze u wiarygodnej osoby bede zasiegał wiecej info z jego doświadczenia.

Jesli ktos z Was tez ma takie kolko tez u siebie to napiszcie jak sie spisuje.;)

lozek
20-12-13, 21:36
Przypuszczam, że wymiana koła pasowego ze stopu żelaza, na koło ze stopu aluminium, przyniesie zyski mocy i momentu w granicach błędu pomiarowego...


a od kiedy to zmniejszanie mas wirujących zwiększa moc/moment? Zamach lzejszy tez nie daje mocy/momentu a jedynie szybsze dokrecanie silnika czyli szybsze dojscie do wyzszych wartosci.

ja miałem w B18 alu koło pasowe bo juz takie bylo z silnikiem. Mialem tez odchudzony zamach - bylo spoko, no co ja wiecej moge powiedziec :D Tu nie ma co opisywac - jedzie i tyle.

piter87
20-12-13, 22:33
kolego nie zwieksza mocy na silniku , ale moc na kołach WHP jest inna niz te KM mierzone na silniku,
moc na kołach jest mniesza bo zawsze sa straty na silniku a jak sa lżejsze elementy które wirują w silniku to mniejsze straty sa w mocy przekazywanej z silnika na kola
i WHP jest lepiej przekazywane na asfalt...

lozek
20-12-13, 23:54
To to ja doskonale wiem. Po prostu zmniejszenie strat i tyle, co nie zmienia faktu, że ubytek około 1kg w masie wirującej nie da za wiele - ledwo odczuwalne.

piter87
21-12-13, 01:22
kolego z pasowego bedzie ubytek 1,7kg a nie tylko 1kg, a z zamachu dla porównania seria b18 wazy okolo 7,8kg odchudozny 4,8kg wiec ubytek 3kg + jeszcze 1,7kg z pasowgo razem robi sie prawie 5kg mniej na silniku. Ja tam wezme moje z tlumikiem drgan pasowe odelze by bylo na 1 pasek i zobaczymy co to da za efekty. Nie mam juz pytań. Myslalem poprostu ze ktos moze sie wypowie z forum kto na takim czyms smiga a nie tylko kto cos przypuszcza.

lozek
21-12-13, 12:47
Czy Ty jesteś ślepy? Napisałem, że miałem B18C4 (194km/190nm) na lekkim zamachu i lekkim pasowym. Miałem do zeszłego piątku, bo właśnie rozsprzedałem auto na części.

Efekt ten sam jakbyś i zamach odchudził o to 1,7kg więcej - szybsze wkręcanie się itd. Czysta logika. Nie wiem co Ty chcesz więcej usłyszeć. Auto jeździ ciut szybciej i tyle, ot cała historia lekkiego zamachu i pasowego.

piter87
21-12-13, 14:09
Kolego ja wiem jakie plusy daj lzejsza masa wirujaca, bardziej chodziło mi o opinie na temat bezawaryjnosci kola Alu bez tlumika drgan (opinie ludzi co bezarwaryjnie na takim smigali w C4) i bezawaryjnosci odchudzonego OEM pasoweg na 1kg wagi z pozostawienim tlumika drgan i czy nic sie nie uszkodzi w tym tlumiku podczas operacji odchudzania takze To Ty czytaj ze zrozumieniem i dokładnie...
Wyraźnie wczesniej zapytałem o:

1. "Czy tez moze podczas tej operacji (odchudzania, orzycinania oemu) uszkodzic tłumik drgan?"
2. "i czy nic ci sie nie posypało w silniku skoro gosc ci to tylko uciachał bez wywaznia?"

A co do zamachu to zamach ma granice do jakiej otoczak moze go odchudzic i przykładowo odchudzi taki zamach z 7,8kg max do 4-4,2kg i dupa nie odchudzi na jeszcze minus 1,7kg od tego, dlatego te dodatkowe kilogramy mniej na masie wirujacej mozna zyskac przykładowo dodatkowo na pasowym nie da sie je ugrać tak jak piszesz:
"Efekt ten sam jakbyś i zamach odchudził o to 1,7kg więcej "

Bo zamach i tak bede odchudzał na maxa wiec nie ma z czego już zebrać...

lozek
21-12-13, 17:28
Kolego ja wiem jakie plusy daj lzejsza masa wirujaca, bardziej chodziło mi o opinie na temat bezawaryjnosci kola Alu bez tlumika drgan (opinie ludzi co bezarwaryjnie na takim smigali w C4) i bezawaryjnosci odchudzonego OEM pasoweg na 1kg wagi z pozostawienim tlumika drgan i czy nic sie nie uszkodzi w tym tlumiku podczas operacji odchudzania takze To Ty czytaj ze zrozumieniem i dokładnie...
Wyraźnie wczesniej zapytałem o:

1. "Czy tez moze podczas tej operacji (odchudzania, orzycinania oemu) uszkodzic tłumik drgan?"
2. "i czy nic ci sie nie posypało w silniku skoro gosc ci to tylko uciachał bez wywaznia?"

A co do zamachu to zamach ma granice do jakiej otoczak moze go odchudzic i przykładowo odchudzi taki zamach z 7,8kg max do 4-4,2kg i dupa nie odchudzi na jeszcze minus 1,7kg od tego, dlatego te dodatkowe kilogramy mniej na masie wirujacej mozna zyskac przykładowo dodatkowo na pasowym nie da sie je ugrać tak jak piszesz:
"Efekt ten sam jakbyś i zamach odchudził o to 1,7kg więcej "

Bo zamach i tak bede odchudzał na maxa wiec nie ma z czego już zebrać...

Jak sie chce mniej to można kupić aftermarketowy zamach nawet i 3,1kg.

1. "Czy tez moze podczas tej operacji (odchudzania, orzycinania oemu) uszkodzic tłumik drgan?"
Wg mnie, jeżeli się to konkretnie wyważy a Otoczak zrobi wyważenie pewnie minimum do 10tys rpm to będzie gicior
2. "i czy nic ci sie nie posypało w silniku skoro gosc ci to tylko uciachał bez wywaznia?"
Robienie takich akcji bez wyważania jest mega idiotyzmem - po 1 bicie = szybsze zużywanie pasków klinowych a po 2 szybsze zużycie panewki najbliżej koła pasowego (dalszych też tylko, że im dalej tym mniej to będzie widoczne)

piter87
21-12-13, 19:53
Dodam tylko ze zasiegnałem info od Swistaka z forum CRXa bo znalazlem w jego temacie ze ma zeswapowane B18 do rexa u siebie w projekcie odelzyl sobie OEM pasowe
+ wywazanie u otoczaka na 1kg. i działa mu to bez problemów,
Do tego polecił mi zebym jak bede rrobił sobie kolo zamachowe lekkie to z tych niecałych 8kg w serii, odchudził je na góra 4,9-5.2 KG nie mniej,
bo on z wlasnego doswiadczenia gdy otoczak odelzyl mu najpierw zamach na 4,5kg i mu strasznie w aucie zeszła predkosc max w dół i by la kupa. (chyba ze ktos smiga w zakretach a nie na dlugiej prostej) Takze bede odchudzał zamachowe na okolice równych 5kg i do tego pasowe OEM o 1,7kg w dół. Pozdro i dzieki;)

lozek
21-12-13, 20:11
z VMAXem to jakaś ściema. Tym bardziej, że "STRASZNIE ZESZŁA". Ja nie wierzę, że CRXem z b18 nie mógł zrobić tych okolic 220km/h

Już pisałem - miałem w 6gen hb - C4 194/190, skrzynia S4C (główne 4,4 i najkrótsze oem biegi). Zamach 4,4kg, lekkie pasowe i bez żadnych problemów w trasie było grane 215km/h z 3 osobami w środku i bagażem a auto dalej szło, ale odpuściłem... VMAX tej skrzyni to 245km/h, które bym pewnie zrobił jadąc sam bez obciążenia.

Poza tym na co komu vmax który jest sporo powyżej 200? Jakby moje auto miało blokadę na 200km/h i tak bym nie płakał bo ile razy jeździ się z takimi prędkościami? ja jechałem 3 razy w życiu i to nie z potrzeby a z ciekawości jak auto sobie poradzi.

ma1ster
22-12-13, 11:18
Nie wiem skąd u wszystkich się bierze podawanie masy elementów wirujących, jako głównego czynnika wpływającego na zmianę siły odśrodkowej...

Przecież o tym uczą dzieci w gimnazjum!!!

Siła ta rośnie z kwadratem odległości od osi... więc jak można dodawać masy odchudzonego koła zamachowego i koła pasowego... :O

Koło zamachowe ważące 6kg może mieć większość masy bardziej skupioną bliżej osi obrotu, i będzie miało lepsze osiągi niż koło które waży 4kg, a ma większość masy na zewnątrz...