Zobacz pełną wersję : Stukanie - co to moze byc?
Mam do was takie pytanie. Problem si pojawia podczas jazdy np na 4, 5 biegu. Np. rozpedzam auto do 70 km/h wrzucam 4 i jade. Zaczynam lekko przyspieszac i slychac z przodu tak cicho delikatne stukanie. Jak przycisne mocniej pedal gazu juz nie slychac. To samo jest na 5 przy przyspieszaniu slychac delikatny stukot. Jezeli jade normalnie ze stala predkoscia np 100 to nic nie slychac. Co to moze byc ??
na rozgrzanym silniku?
może zawory ?
ja mam u siebie podobną sytuację ale prawdę mówiąc oprócz zaworów nie przychodzi mi nic do głowy - a regulowałem z 20k km temu
na zimnym i na rozgrzanym jest to samo
klekot na zimnym to standard w tym silniku ale jest tez delikatny stukot na niższych obrotach po rozgrzaniu - nie wiem kiedy to sie pojawiło ale chyba po reg zaworów tego nie miałem - a kiedy i czy w ogóle regulowałeś ?
Nie regulowalem. Autem jezdze od okolo roku. Ile kosztuje regulacja ??
Szanowni GEJE dowale swoja sprawe!
Hanie jak kupowalem to koles mowil ze "lekki stukot pod obciazeniem te silniki tak maja" - ze niby ta wersja!
Wiec zlapalem mechaniora i zaworki wyregulowal. Wczesniejsze srednice byly za ciasne"ok. 0,18" i niby spoko. Pogonilem hanie a tu diesel!! Na zimnym miodzio a jak sie rozgrzeje i ma wole obroty to jak TDI klepie:( albo bardziej jak poldek bo takiego mialem :( Jak mi koles regulowal zaworki to luknolem na pasek rozrządu i mial ugiecie okolo 1 centa, i tak wyczailem ze chyba troche za duzo:( prosze o pomoc bo bardzo polubilem sie z Hania a za jakies 2 tyg. jade do serwisu w lodzi (mam tam znajomego) i bedzie mi wymienial rozrzad - tak zapobiegawczo i chcial bym wiedziec na czym stoje. Dodam ze klekot barzo wyraznie slychac od okolo 2,5 tys do 3,5 tys!
Napiszcie szanowni geje co o myslcie :d
Nie regulowalem. Autem jezdze od okolo roku. Ile kosztuje regulacja ??
od 30pln do 80pln (rozbój w biały dzień)
Wiec zlapalem mechaniora i zaworki wyregulowal. Wczesniejsze srednice byly za ciasne"ok. 0,18" i niby spoko. Pogonilem hanie a tu diesel!! Na zimnym miodzio a jak sie rozgrzeje i ma wole obroty to jak TDI klepie:(
Było 0,18 na ssących czy wydechowych? Zawory regulował na zimnym silniku?
skolopendra
21-10-07, 15:19
Problem si pojawia podczas jazdy np na 4, 5 biegu.
panewki ??
Wiec zlapalem mechaniora i zaworki wyregulowal. Wczesniejsze srednice byly za ciasne"ok. 0,18" i niby spoko. Pogonilem hanie a tu diesel!! Na zimnym miodzio a jak sie rozgrzeje i ma wole obroty to jak TDI klepie:(
Było 0,18 na ssących czy wydechowych? Zawory regulował na zimnym silniku?
na wydechu bylo okolo 0,18 a na ssacych jakis 0,15 czyli ogolnie byly za male przerwy. Oczywiscie sprawdzane i regulowane na zimnym silniku a teraz jak mechanior ustawil na 0,20 i 0,25 to strasznie te zaworki slychac. Przy podniesionej masce slychac jak pod pokrywa klepia cos jak w moim poldku :(
u mnie sytuacja,jaką powyżej opisujecie, jest bardzo podobna - też miałem za ciasno ustawione zawory i zwiększyłem luzy na standard czyli 0,20 i 0,25 ale nie pamiętam czy klekotał przed regulacją bo zrobiłem ją prawie tuż po zakupie...
przynajmniej nie jestem sam
ale ta sugestia o panewkach jest baardzo niepokojąca :(
klekot na zimnym to standard w tym silniku ......"
Czy to oznacza że mam się tym nie przejmować ? Mam od niedawna Civic z 96 i właśnie na zimnym silniku słychać klekot. Jak się nieco zagrzeje jest cisza, bez względu na obroty.
tak wilku klekocik na zimnym to ogólny standard (przynajmniej w d15z3) ale jak widzisz powyżej wszyscy się martwią tym że na rozgrzanym też troche klekocze
Z opisów na forum wynika że ja mam D14A2. Także norma?
to że klekot zimnego silnika to standard to wiadomo...
ale doczytałem się że wcale niekoniecznie może chodzić o zawory lub panewki - posłuchałem troche silnika na rożnych obrotach i powiem szczerze że najgłośniejszy jest w okolicach kolektora/katalizatora-tak samo pisali w innych topach o głośnej pracy...
wiec może to po prostu zjechany po prawie 160k katalizator albo pekniety kolektor rezonuje na pewnych obrotach...nie obejrzałem jeszcze dokładnie, dopiero na week
wyczytałem też że gdy dochodzi do spalania stukowego moga być takie odgłosy i trzeba regulować zapłon ale to niesprawdzona informacja... w każdym razie jadę dziś sprawdzić zapłon
Co tak stuka - WP (http://auto.wp.pl/kat,45754,wid,8691226,wiadomosc.html)
taak wiem że to WP ale krótki artykuł i niegłupi a wymienia wszystkie tematy pojawiające sie w tym temacie na forum
dopwiem swoje 3 grosze.
u mnie tez pojawilo sie ow stukanie najbardziej slyszalne w 60-90km/h prz ywiekszych predkosciach nie wiem slychac szum powietrza. tylko ze u mnie na zimnym silniku jest autko jak pszczolka, natomiast na rozgrzanym juz to slychac, tak jakby przegub wewnetrzny gral, jak wsiadzie wiecej osob to wydaje sie ze jest to glosniejszy odglos.
rozrzad zmieniony, swieczki tez, zawory wyregulowane wg manuala. mialem za szybki zaplon ale zostalo to poprawione i odglos nie minal. odglos pojawil sie jakis miesiac temu...narazie tak jezdze i na prawde wolalbym zeby to bylo "ten typ tak ma" albo tylko przegub wewnetrzny...
nie jestem pewien czy oprócz d15z3 inne "muszą" też klekotać na zimnym :)
wczoraj sprawdzałem zapłon i jest ok wiec to nie ma nic do tego
jesli jest ok to to ok, ale jak nie jest ok to klekocze pod obciazeniem :)
ktoś mi podpowiedział iż mogą być to kasowniki luzu vteca LMA...
to one mogą być zużyte i klekotać na ciepłym motorze pod obciążeniem
co wy na to ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.