Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic EJ9 I moc



Kadafi
18-10-07, 14:17
Usunąłem zwężenie pod dolotem w mojej hondzie, zrobiłem reset kompa i zestroiłem go tak jak było opisane w FAQ. Wsiadając do auta nie widzę żadnej różnicy w przyroście mocy stwierdziłbym wręcz ,że na wolnych obrotach auto jest zamulone. Pytanie moje co z tym zrobić żeby auto miało faktycznie te 90Km. Czy wgranie mu do kompa softa z civica 90 konnego może załatwić sprawę??? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Giegx
19-10-07, 18:55
To pytanie jest ciagle na topie :) Tak sie sklada ze ja mojego Cifa też odmulałem, a kompa resetowałem 2 krotnie, dzis zrobiłem to dokladnie tak jak piszą chłopcy z forum.

Nie czułem specjalnego przyspieszenia wieć poprosiłem dzis kumpla i zmierzyliśmy czasy stoperem. Niestety ale wypadło to baaardzo cienko :/

Z 2 czasów "lekko pod górke" srednia wypadła ok 15 sekund :/
A spowrotem już "lekko z górki" z 2 czasów srednia okolo 12 sekund!! :(

Wszystko wskazuje na to że na prostej byłoby to ok 13.5sekund/100 katalogowych dla 75 konnego cif 1.4i. :(:( niewieże że mógłbym "inaczej" ruszyć i zmieniac biegi żeby zrobić z tego 10 jak w d14a4. Moze sekunde bym poprawił maxymalnie, tylko po co.

Silnik kręciłem do 6.5 tysiaca na kazdym biegu, czasem było nawet 7k. Po tych testach doszedłem do wniosku że wyjęcie zwęzki niewiele albo totalnie NIC niedało. Zadzwoniłem wiec do ASO, i tam pan powiedział że pełne odblokowanie można zrobić tylko po wgraniu map paliwa itd... cena od 80 do 120 zł w zaleznosci co zrobią. I wiecie tak chyba bede musiał zrobić, możliwe że kolega wyżej ma podobny problem.

ygor
19-10-07, 18:58
Giegx, maksimum mocy masz w okolicach 6000 rpm wiec krecenie wyzej to tylko strata :
Power, Torque : 66 kW @ 6100 rpm, 117 Nm @ 5000 rpm

Giegx
19-10-07, 19:02
Eh, jeszcze to kiedys sprawdze, może najwiekszy bład popełniam przy ruszeniu, ale żeby to aż 3 sekundy były?? No bo te 13,5 sek tylko potwierdza fakt że jakos rzeeczywiście nie poczułem "wiekszego powiewu" wiatru jak piszą niektórzy. Jedyne co poczułem to placebo że "chyba jest lepiej" eh

Kadafi
22-10-07, 14:32
Powiem tak męczyłem się dalej z tym problemem. Po resecie Kompa tak dopiero po przejechaniu jakiś 70 kilometrów wydaje się ,że się dostroił komp, ale to nie jest rewelacja w podwyższeniu osiągów. Na pewno wgranie softa od 90konnego cifa poprawi osiągi. Jeżeli ktoś ma takiego softa byłbym wdzięczny za użyczenie mi. JEżeli zalatwie sobie sam go to zamieszcze na forum linka skad go mozna bedzie pobrac

kenny
22-10-07, 15:26
Jeżeli ktoś ma takiego softa byłbym wdzięczny za użyczenie mi. JEżeli zalatwie sobie sam go to zamieszcze na forum linka skad go mozna bedzie pobrac


:rolf1:

artek0903
22-10-07, 17:43
nie nabijac sie, przeciez to takie proste, wrzucasz plytke do odtwarzacza CD, ta sie bootuje i wszystko z automata leci :D

Giegx
22-10-07, 23:59
A ja powiem inaczej, nie nabijać sie tylko powiedzcie szczerze: co to znaczy ze poczuliscie naprawde przyrost mocy, po operacji "zwezka out" ? Bo cos mi sie zdaje że albo wiekszosc ludzi ma tylko takie wrażenie, albo tylko ASO ECU adjutment naprawde pomaga "odetkać" Albo to wszystko to jeden wielki h (czy tam ch jak kto lubi), i tylko przesiadka/swap na vti jest odczuwalna :p :bicie:

cihy
23-10-07, 18:48
Robiłem taką operację mojej niczemu nieświadomej Dziewczynie...
ja odczułem różnicę, ale nie jestem zwolennikiem "dupohamowni" wiec nic nie mowilem, Ona jednak kiedy ponownie wsiadła do auta zapytała czy coś robiłem bo jakoś lepiej jeździ.
Różnica jest zauważalna - auto wcześniej muliło na wysokich obrotach - wyczuwalny był brak dopływu powietrza, charakterystyka pracy silnika mocno się zmieniła.

Jednak Jej D14A3 to jakiś wczesny model tego silnika, podobno (chyba) od 98 roku nastąpiła również zmiana w komputerze, której wcześniej nie było....

Giegx
24-10-07, 01:34
Ten test jaki wykonałeś to chyba najbardziej wiarygodny test! GRATULACJE :D :) Skoro laska tak mowi to cos w tym musi być.

Co do mojego auta, ciężko mi porównać bo niemierzyłem wczesniej zadnych czasów. Dopiero teraz po zdjeciu zwężki zacząłem cos na to więcej patrzeć. Jestem uparty przy moim stwierdzeniu że róznica w mocy to niepełne 15 koni.... to może być co najwyżej 5, może 8 koni wiecej, stąd twierdze że do pełnego odmulenia trzeba podjechac do ASO i zapłacić pare groszy. Dziwna sprawa bo niby rok produkcji 97, czyli wszystko powinno sie udać.
Jesli w ASO podłaczą mi się pod ECU to tym samym odpowiedzą na pytanie czy autko dostosowało komputer do nowego dolotu. Tyle.

24Tomo
25-11-07, 16:26
Ja powiem tak, moja hania jest z 2000r i podobno w moim sie nie dało odmulić, a wiec mówie jak jest, to jest bzdura, mam D14Z1 i przed wyciągnieciem zwężki jak dla mnie hania ledwo jechała a prędkość max było około 150-160, po wywaleniu zwężki aż nie chciałem uwierzyć bo z lekką nogą jechałem ponad 190 i spokojnie rozbujałbym ją do ponad 200, a jeżeli chodzi o wgrywanie softa to tak się składa że mój kumpel pracuje w serwisie Hondy od 9 lat i mówi że to jest bzdura, wystarczy zresetować kompa i to wszystko, mówią wam tak bo chcą za to kasę i nic więcej. :aloha:

Giegx
26-11-07, 11:26
Z wgrywaniem softa może i prawda i nie ma czegos takiego. Ale byłem ostatnio w ASO po wyjęciu zwęzki, bo hanka zaczeła strasznie duzo palić, panowie zrobili regulacje wolnych obrotów i dostosowali mieszankę paliwa z pomocą diagnozy ECU. Dopiero po regulacji widać że auto jezdzi lepiej, i mniej pali i to o wiele. Z tego wniosek że comp wcale nie musi sobie poradzic z dostosowaniem do nowego dolotu. To chyba kwestia szcześcia, jednym sie udaje innym nie, w zaleznosci od modelu.

Z tym że mi bardziej zależy na zrywie jako takim, i w miare niskim spalaniu. A nie na V max :p

majkel
26-11-07, 15:02
Z wgrywaniem softa może i prawda i nie ma czegos takiego. Ale byłem ostatnio w ASO po wyjęciu zwęzki, bo hanka zaczeła strasznie duzo palić, panowie zrobili regulacje wolnych obrotów i dostosowali mieszankę paliwa z pomocą diagnozy ECU. Dopiero po regulacji widać że auto jezdzi lepiej, i mniej pali i to o wiele. Z tego wniosek że comp wcale nie musi sobie poradzic z dostosowaniem do nowego dolotu. To chyba kwestia szcześcia, jednym sie udaje innym nie, w zaleznosci od modelu.

Z tym że mi bardziej zależy na zrywie jako takim, i w miare niskim spalaniu. A nie na V max :p

W którym ASO byłeś?

Giegx
27-11-07, 09:37
Krakowski Kżl & Kżl :p

skolopendra
27-11-07, 19:13
regulacje wolnych obrotów i dostosowali mieszankę paliwa z pomocą diagnozy ECU. Dopiero po regulacji widać że auto jezdzi lepiej, i mniej pali i to o wiele.

....szkoda ze ci sami mechanicy nie dostosowali sobie mieszanek w swoich hondach ;)
,a w trójkę plus sam krezel stali przez 15 min przed otwarta maska mojej hani na przeglądzie, i zastanawiali sie co to za cuda,zadawali dziecinne pytania i kręcili głowami
............a jeden żalił sie , co zrobić bo mu dużo pali i szukał porady ,no i dostał ;)
.bezpłatnie
a
a
sondę powiedział że wymienił i nie pomogło :)

Giegx
28-11-07, 16:46
Hm, no bo oni nie tuningują wiec sie nie znaja na cudach jakie masz w swojej hance :p Ja sie nawet nie racze odzywać, po przeczytaniu twojego "moje d14a3" :D