Zobacz pełną wersję : Przełożenie Główne EK4 / Y21
Chcę wstawić do mojej EK4 krótsze przełożenie główne. Dokładnie chciałbym mieć final drive o przełożeniu 5.545.
Niestety ciężko to znaleźć w sklepie :( Tzn. można kupić np. z całą skrzynią biegów Quifa za ~2600 GBP + VAT
Ponoć można dorobic takie przełożenie ale musi być zrobione przez doświadczoną firmę i z bardzo dobrego materiału bo inaczej się rozpada.
Czy ktoś zna jakieś sprawdzone źródło gdzie można nabyć takie przełożenie?
Pozdr
Pinch
poszukaj firm na honda-tech.com, pamietam, ze kiedys widzialem rozne firmy amerykanskie co robili przelozenia główne - ludzie byli zadowoleni.
Nie wiem czy zrobia customowe przelozenia ale zawsze mozesz wyslac maila.
Bardzo dobre sa przelozenia ATSa, moze wlasnie quaife by zrobil customa.
A mozesz mi zdradzic tajemnice po co Ci przelozenie 5.5 - wg mnie to baaardzo krotko.
Bedzie bardzo ciezko to trakcje na niskich biegach.
Moze zamiast az tak skracac glowne pomysl o skroceniu biegow 3-4-5
chciałbym mieć final drive o przełożeniu 5.545strasznie krotkie.. do czego to ma byc samochod?
podobno swiatek robi fd, jest tez jakis gosc w toruniu
Chcę wstawić do mojej EK4 krótsze przełożenie główne. Dokładnie chciałbym mieć final drive o przełożeniu 5.545.
Niestety ciężko to znaleźć w sklepie :( Tzn. można kupić np. z całą skrzynią biegów Quifa za ~2600 GBP + VAT
Ponoć można dorobic takie przełożenie ale musi być zrobione przez doświadczoną firmę i z bardzo dobrego materiału bo inaczej się rozpada.
Czy ktoś zna jakieś sprawdzone źródło gdzie można nabyć takie przełożenie?
Pozdr
Pinch
Chyba najlepiej kupic cos z oferty ATS / Carbonetic, AFAIR robia takie przelozenie.
Ew. mozesz sprobowac TeamMFactory, w cenie ok. 1200 USD mozna miec krotsze FD i dodatkowo skrocona trojke, czworke i piatke (jak rowniez przerozne inne kombinacje).
Mnie osobiscie marzy sie ATS FD 4.9 i do tego szpera Quaifa, choc chyba najbardziej ekonomiczna opcja to sprzedaz Y21 i kupno S80 z ITR - jest FD 4.7 i LSD i nie trzeba rzezbic. Jesli bys kupowal przez Ebay / sprowadzal z USA to uwazaj zebys nie kupil skrzyni z USDM ITR - miala FD 4.4 :bicie:
Co do cen, to caly kit tj. FD + OEM czesci Honda potrzebne do montazu kosztuje w USA ok. 800 USD - cen w sumie nie mam zwyczaju komentowac bo sa jakie sa, ale troche nie moge zrozumiec jak kilka trybikow moze tyle kosztowac (to samo dotyczy szper) - wiec jezeli ktos mialby dojscie do osoby ktora bylaby w stanei PORZADNIE dorobic takie FD to bylbym zainteresowany.
W ostatecznosci mozna by zaaranzowac jakis group buy - ciekawe czy byli by chetni !!
Dokładnie chciałbym mieć final drive o przełożeniu 5.545.
na takime przelozeniu nie da sie jezdzic w dluzsze trasy kompletnie.
nie kazdy jezdzi samochodem w trasy
co nie zmienia faktu, ze to bardzo, bardzo krotkie fd..
nie kazdy jezdzi samochodem w trasy
Dokladnie tak :) Do miasta moze to byc fajna sprawa - jako ze przybedzie sporo momentu na kolach, majac juz zdjeta skrzynie wypadaloby tez wsadzic LSD zeby moc autem sprawnie ruszac.
Zabawa nie jest tania, ale krotsze FD + LSD to chyba najfajniejsze mody jakie mozna zapodac do Civica EK4, zarowno pod wzgledem poprawy frajdy z jazdy jak rowniez osiagow.
... Do miasta moze to byc fajna sprawa - jako ze przybedzie sporo momentu na kolach, majac juz zdjeta skrzynie wypadaloby tez wsadzic LSD zeby moc autem sprawnie ruszac...]
No wlasnie sie obawiam, ze nawet z LSD do miasta to 5.5 sie zupelnie sie sprawdzi.
BEdzie mielil kolami nawet na 4 biegu.
Na normalnej wielkosci tor jak np Poznan tez to bedzie slabo dzialac, bo na prostej zabraknie skrzyni.
Mysle, ze jedyne miejsce gdzie w ogole mozna by myslec o 5.5 to jakis specyficzny tor w gorach lub moze tor kartingowy i do tego szeroki slick (odpowiednik 225-235).
U mnie jak bylo 4.92 i quaife i dobre letnie opony to mielil kolami na calej jedynce, wiekszosci drugiego biegu to troche na trzecim ( na wiekszosci warszawskich asfaltów)
Wg mnie 5.5 to chory pomysl pod warunkiem, ze w ogole to da sie wykonac ze wzgledow wytrzymalosci materialu.
Kivik, chetnie za doplata wymienil bym sie z Toba skrzyniami :aloha:
Bo jak nie to chyba musze sie rozejrzyc za skrzynia z ITR. A swoja droga, to chyba zamiast modowac silnik i skrzynie z B16 najlepiej byloby kupic ITR ktorej TIR wjechal w tyl i przekladac wszystko jak leci - w sumie wyszlo by taniej i porzadniej niz kupowanie i montaz wszystkiego czesc po czesci.
ARTX chyba sprzedaje teraz skrzynię ITR. Ale prawa rynku nieubłagane... mała podaż + duży popyt = wysoka cena :)
ARTX chyba sprzedaje teraz skrzynię ITR. Ale prawa rynku nieubłagane... mała podaż + duży popyt = wysoka cena :)
Jezeli moglbym sprzedac moja skrzynie Y21 za ok. 2,000 PLN jak na tym forum bylo sugerowane wtedy moze i bym sie zdecydowal na ta sztuke po cenie wywolawczej, ale niestety z punktu widzenia logistyczno-praktycznego nie bardzo widze te rozwiazanie - najpierw musialbym zdjac skrzynie, znalezc kupca, potem przetransportowac tamta skrzynie do Warszawy z Kielc i wsadzic do siebie, do tego czasu majac auto unieruchomione - pewnie cala operacja by lekko zajela ponad miesiac jak nie lepiej :bicie:
Kivik, chetnie za doplata wymienil bym sie z Toba skrzyniami :aloha:
jak bede kupowal sekwencje to sie mozemy wymienic :d
btw, ciekawe dlaczego zalozyciel tematu sie w ogole nie odezwal? pewnie go nie interesuja odpowiedzi :bicie:
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Wiem, że przełożenie jest krótkie, ale buduję sam pod mistrzostwa PZM wg. homologacji dla klasy N i tylko określone przełożenia są dopuszczalne.
LSD już założyłem, płytkową i jest ... :)))))) Teraz przyszedł czas na przełożenia bo ciężko jest na zawodach mierzyć się do zeszperowanych citroenów VTS czy C2R2 na krótkich skrzyniach.
Słyszałem że Świątek robi, natomiast chętnie porozmawiałbym z kimś kto faktycznie od niego wziął takie krótkie przełożenie. Bo przełożenie jest b. krótkie i nie wiem czy Świątek jest to w stanie zrobić (nie kwestionuję niczyjego profesjonalizmu, bo nie wiem ale jak z resztą ktoś pisał w grę wchodzą kwestie posiadania ekstremalnie wytrzymałych materiałów i technologii do ich obrabiania).
W stanach nic mi się jeszcze nie udało znaleźć (BTW właśnie tutaj siedzę i może poszukam jeszcze innymi kanałami niż przez Honda-tech). Dam znać jak coś znajdę.
Pozdr
P
[ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 ]
OT
btw, ciekawe dlaczego zalozyciel tematu sie w ogole nie odezwal? pewnie go nie interesuja odpowiedzi :bicie:
Przepraszam wszystkich, których mogło urazić długie milczenie z mojej strony, mam tu w USA znacznie bardziej ograniczony dostęp do netu niż by się mogło wydawać. Od ponad tygodnia jeżdżę po dosyć dziwnych miejscach, i nie zależnie od kosztów , które też są wysokie np. 6-7$/h, to również to ich Wi-Fi jest mało kompatybilne z moim kompem :/ i praktycznie dopiero teraz mam jako taki dostęp.
Mam nadzieję, że choć trochę się wytłumaczyłem.
P
Spoko, z brakiem odpowiedzi to zartowalem troche...
A wracając do tematu,
Sprawdz jeszcze raz homologacje grupy N do EK4 bo wydaje mi sie ze cos Ci sie pokrecilo.
Nie dam sobie reki uciac ale chyba do Nki mozna miec tylko 4,26 i 4,40 a do grupy A 4,78, 4,68 oraz 4,86, mozliwe ze w A grupie sa tez inne dopuszczone.
buduję sam pod mistrzostwa PZM wg. homologacji dla klasy N
buduj A gr. bedzie lepszy FUN :d
VTi nie ma sznas na walke z C2R2 ze wzgledu na jego *****ista skrzynie :afro:
ps. startujesz w PPZM 2008?? bo ja tez najprawdopodobniej przesiadam sie z picanto do A6 :d
Ponizej znalazlem dosc ciekawa oferte:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Honda-Integra-DC-Type-R-LSD-4-785-Final-Drive-Kit_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33731QQihZ011QQitem Z320153169705QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
Jest to kompletny NOWY zestaw OEM Honda zawierajacy FD 4.785 + LSD + wszystkie *******y potrzebne do montazu. Cena wydaje sie atrakcyjna, aczkolwiek po doliczeniu polskiego cla i VAT'u juz pewnie troche mniej :/
nie widze potrzeby doliczania polskiego cla i vatu
wystarczy dac zarobic troche ludziom, ktorzy sciagaja takie graty do polski
choc jak wysylka jest z singapuru to moze udaloby sie dogadac na rozpakowanie z pudelek, owiniecie w gazety i wyslanie z zanizona wartoscia jako uzywane czesci samochodowe ;)
nie widze potrzeby doliczania polskiego cla i vatu
wystarczy dac zarobic troche ludziom, ktorzy sciagaja takie graty do polski
choc jak wysylka jest z singapuru to moze udaloby sie dogadac na rozpakowanie z pudelek, owiniecie w gazety i wyslanie z zanizona wartoscia jako uzywane czesci samochodowe ;)
Ja wlasnie nie chcialem dac zarobic, wiec podjalem sie sciagniecia czesci z USA na wlasna reke - efekt jest taki ze mam dolot i kolektor zatrzymany na cle i teraz bede musial zaplacic okup by te graty wykupic :aloha:
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW
Jest to kompletny NOWY zestaw OEM Honda zawierajacy FD 4.785 + LSD + wszystkie *******y potrzebne do montazu. Cena wydaje sie atrakcyjna, aczkolwiek po doliczeniu polskiego cla i VAT'u juz pewnie troche mniej
ja mialem taki sam zestaw ale kupilem taniej... kpl. za 780$
ale od tamtego czasu ceny poszły w gore :d
ja mialem taki sam zestaw ale kupilem taniej... kpl. za 780$
ale od tamtego czasu ceny poszły w gore :d
Pytanie czy zestaw byl nowy czy uzywany? Bo $780 to rewelacyjna cena, zakladajac ze zestaw byl nowy. Jakbys mogl to podaj namiar na miejsce / osobe od ktorej kupowales - nawet jesli ceny poszly w gore jest nadzieja ze byloby taniej od podanego przezemnie linka.
na ebay jest bardzo dobra wyszukiwarka... taaak?
oraz sciagajac na wlasna reke raczej przeplaciles, bo koszty wysylki sa w 99% zawyzone i przycinaja jak moga. czesto taniej jest dac komus zarobic, poczekac 3 tygodnie i miec gwarancje ceny.
zestaw byl identyko... wszystko zapakowane w oryginalne folie -
ja kupowalem w jakims sklepie ale nie pamietam juz a wysylal mi to moj ziom ktory siedzi w USA (http://ameryka.strefa.pl)
ps. mialem cala S80 to nie chciales :P sprzedalbys pozniej swoja i by Cie duzo taniej to wyszlo :d
Sprawdz jeszcze raz homologacje grupy N do EK4 bo wydaje mi sie ze cos Ci sie pokrecilo.
Nie dam sobie reki uciac ale chyba do Nki mozna miec tylko 4,26 i 4,40 a do grupy A 4,78, 4,68 oraz 4,86, mozliwe ze w A grupie sa tez inne dopuszczone.
Nie wiem skąd masz te wartości, w dokumentach, które mam najmniejszą wartością przełożenia jakie moge mieć do Nki to 5,545 jest jeszcze 5.98 (do końca nie pamietam bo mam papiery w domu). Do Agrupy jest dużo więcej możliwości, ale na razie się jeszcze nie zdecydowałem (dywagacje dlaczego nadają się na oddzielny topic)
P
[ Dodano: Sro 31 Paź, 2007 ]
VTi nie ma sznas na walke z C2R2 ze wzgledu na jego *****ista skrzynie :afro:
sekwencja sekwencją ale spróbować można. Zwłaszcza jak się popracuje nad właściwymi trybikami w skrzyni.
ps. startujesz w PPZM 2008?? bo ja tez najprawdopodobniej przesiadam sie z picanto do A6 :d
Zobaczymy jak budżet pozwoli, ale póki co wszystko do tego zmierza. Kogoś będziesz miał na prawy?
Sprawdz jeszcze raz homologacje grupy N do EK4 bo wydaje mi sie ze cos Ci sie pokrecilo.
Nie dam sobie reki uciac ale chyba do Nki mozna miec tylko 4,26 i 4,40 a do grupy A 4,78, 4,68 oraz 4,86, mozliwe ze w A grupie sa tez inne dopuszczone.
Nie wiem skąd masz te wartości, w dokumentach, które mam najmniejszą wartością przełożenia jakie moge mieć do Nki to 5,545 jest jeszcze 5.98 (do końca nie pamietam bo mam papiery w domu). Do Agrupy jest dużo więcej możliwości, ale na razie się jeszcze nie zdecydowałem (dywagacje dlaczego nadają się na oddzielny topic)
Tak mi sie wydaje bo grupa N bazuje na seryjnych samochodach i az niewiarygodne jest zeby nie mozna miec seryjnej skrzyni ktora ma 4,26. Civic R mial 4.4 wiec raczej tez do N sie zalicza.
Moj poprzedni civic EG6 byl kupiony od zawodnika co w Nce jezdzil i byla seryjna skrzynia z 4,26.
Wg mnie cos zle patrzysz bo rowniez niewiarygodne jest przelozenie glowne 5.98 bo takie to nie ma sensu ze wzgledu za uzytkowanie
Tak mi sie wydaje bo grupa N bazuje na seryjnych samochodach
tak nie do konca.... w gr N mozesz miec krotka skrzynie, szpere, wydech, dowolny zawias, inne hamulce itp. tylko wszystko ma okreslone normy
Moj poprzedni civic EG6 byl kupiony od zawodnika co w Nce jezdzil i byla seryjna skrzynia z 4,26.
ale to nie jest tak, ze w kazdym modelu masz wszytko tak samo... do EG6 mogla nie byc homologowana zadna krotka skrzynia w N a dla EK4 mogli juz zrobic homologacje w N na taka skrzynie :) kazdy nowszy model zawsze ma wieksze pole do popisu..,
pewnego czasu porownywalem homologacje gr A miedzy EG6 a EK4 i w EK4 mozna bylo zalozyc o wiele wieksze hamulce niz w EG6... wiem, ze to troche glupie ale tak jest:)
tak wiem ze mozna miec jakies tam mody ale chyba nie powiesz mi ze nie mozna miec elementu seryjnego.
Przyznasz tez ze przelozenie glowne 5.98 wydaje sie dosc dziwne, tak samo jak dziwne sie wydaje ze minimum musisz miec 5.4 czy jak to tam bylo.
Przyznasz tez ze przelozenie glowne 5.98 wydaje sie dosc dziwne, tak samo jak dziwne sie wydaje ze minimum musisz miec 5.4 czy jak to tam bylo w porady serwisowe (http://usterki.hobby-elektronika.eu).
z tym sie zgadzam:)
wiem, ze w PPZM Brzykcy w EK4 ma serie 4,266 bo wlasnie innego nie dalo sie czy cos... jutro bede wiedzial...
ps. mialem cala S80 to nie chciales :P sprzedalbys pozniej swoja i by Cie duzo taniej to wyszlo :d
Wole jednak zmodyfikowac istniejaca skrzynie - przynajmniej wiem co mam. Kupno uzywki S80 moze wyjsc taniej ale jesli np. niedlugo po zakupie trzeba ja bedzie remontowac, to nie musi ;)
Generalnie bylbym zainteresowany takim zestawem jaki nabyles do Y21 - jesli mialbys mozliwosc sciagniecia czegos takiego w rozsadnych pieniadzach (w tym ofc jakies wynagrodzenia dla Ciebie za fatyge) to daj znac na priv :chinczykk:
Sprawdz jeszcze raz homologacje grupy N do EK4 bo wydaje mi sie ze cos Ci sie pokrecilo.
Nie dam sobie reki uciac ale chyba do Nki mozna miec tylko 4,26 i 4,40 a do grupy A 4,78, 4,68 oraz 4,86, mozliwe ze w A grupie sa tez inne dopuszczone.
Nie wiem skąd masz te wartości, w dokumentach, które mam najmniejszą wartością przełożenia jakie moge mieć do Nki to 5,545 jest jeszcze 5.98 (do końca nie pamietam bo mam papiery w domu). Do Agrupy jest dużo więcej możliwości, ale na razie się jeszcze nie zdecydowałem (dywagacje dlaczego nadają się na oddzielny topic)
P
[ Dodano: Sro 31 Paź, 2007 ]
VTi nie ma sznas na walke z C2R2 ze wzgledu na jego *****ista skrzynie :afro:
sekwencja sekwencją ale spróbować można. Zwłaszcza jak się popracuje nad właściwymi trybikami w skrzyni.
ps. startujesz w PPZM 2008?? bo ja tez najprawdopodobniej przesiadam sie z picanto do A6 :d
Zobaczymy jak budżet pozwoli, ale póki co wszystko do tego zmierza. Kogoś będziesz miał na prawy?
sprawdź dobrz z tym przełożeniem 5,545 bo z tego co pamiętam to w EG6 w homologacji VK też jest takie w A-grupie ALE było zaznaczone że niema synchronizatorów... czyli to jest kłówka ;)
sprawdź dobrz z tym przełożeniem 5,545 bo z tego co pamiętam to w EG6 w homologacji VK też jest takie w A-grupie ALE było zaznaczone że niema synchronizatorów... czyli to jest kłówka ;)
Dzięki za sugestię ale patrzę w homolgację i wte i we w te i stoi jak jeżli chcę mieć krótsze przełożenie to mogę założyć tylko
5.545 (61/15) lub 5.833 (70/12) BTW sorki pomyliłem się wcześniej pisząc że jest to 5,98.
Nie ma nic nt kłówki.
[ Dodano: Sro 07 Lis, 2007 ]
wiem, ze w PPZM Brzykcy w EK4 ma serie 4,266 bo wlasnie innego nie dalo sie czy cos... jutro bede wiedzial...
Sprawdziłeś?
Trochę te wartości wydają się dziwne bo, wg. moich danych skrzynia S4C/Y21 ma przełożenie główne 4,4. Przełożenie 4.266 jest w B16A (skrzynia Y1) robiona m.in. na amerykański rynek. Jeżeli Paweł Brzykcy rzeczywiście to ma to może mić problem na badaniu (nawet w gr A nieznalazłem takiego przełożenia)
Pinch
[ Dodano: Sro 07 Lis, 2007 ]
wiem, ze w PPZM Brzykcy w EK4 ma serie 4,266 bo wlasnie innego nie dalo sie czy cos... jutro bede wiedzial...
Sprawdziłeś?
Trochę te wartości wydają się dziwne bo, wg. moich danych skrzynia S4C/Y21 ma przełożenie główne 4,4. Przełożenie 4.266 jest w B16A (skrzynia Y1) robiona m.in. na amerykański rynek. Jeżeli Paweł Brzykcy rzeczywiście to ma to może mić problem na badaniu (nawet w gr A nieznalazłem takiego przełożenia)
Pinch
w homologacji eg6 (niewiem jak jest w ek4 ale wydaje mi sie ze tak samo) niema homologowanego przełożenia 4,266 ani w N-ce ani w A-grupie, tylko jest własnie 4,4 i kilka krótszych, problem w tym że w skrzyniach y21/s21 jest 4,266... czyli teoretycznie jadąc na seryjnej skrzyni mogą Cie z pzmota wywalić.
sory ze odkopuje temat. Mam nadzieje ze sie myle, ale czy serio nie ma homologowanej standartowego przelozenia skrzyni. Tez mam problem z dlugimi przelozeniami na oesy.
Chcę wstawić do mojej EK4 krótsze przełożenie główne. Dokładnie chciałbym mieć final drive o przełożeniu 5.545.
Pinch
Quaife takie robi:
http://www.quaife.co.uk/shop_category.cfm/category_id/1277/category_id/1277
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.