Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B18C4 falujące obroty



Gajos90
06-12-12, 16:48
czółko
Od jakiegoś czasu mam problem z falującymi obrotami. Na zimnym silniku po spadaniu z obrotów silnik potrafi nawet zgasnąć. Gdy już silnik jest rozgrzany to obroty falują tylko przez jakieś 15-20 sekund tylko po odpuszczeniu gazu, po tych 15-20 s falowania silnik zaczyna łapać normalne obroty i jest ok.
Obroty falują w zakresie od jałowych (900rpm) do około 150/200rpm, tak więc silnik wpada w drgania.
Do tej pory wyczyściłem silniczek krokowy, przepustnice i przeczyściłem styki w kostkach przy przepustnicy. Check się nie świeci.
Czy ktoś miał takie akcje i co zrobił aby pozbyć się falowania obrotów?

piczu
06-12-12, 18:47
może tps? Chociaż wtedy by chyba checka wywaliło..

Gajos90
06-12-12, 21:00
raczej tak, Dużo osób mi mówi że to silniczek krokowy ale dziś sprawdziłem spis błędów ECU i wychodzi na to że jeśli by nawalił krokowy to też by wywaliło checka. ehhh

marcus209
06-12-12, 22:24
Robiłeś coś, co wymagało odpięcia akumulatora? Może wystarczy reset komputera zrobić.

Gajos90
07-12-12, 07:01
resetowalem kompa po czyszczeniu krokowca i przepustnicy

lozek
07-12-12, 09:16
Przedostatnia kreska na obrotku to 500rpm jak cos ;) nie 150-200 :) sprobuj podmienic krokowy bo moze po prostu jest nieszczelny. Rowniez moze przepustnica sie przycina... Juz sam nie wiem

Sent from my ST25i using Tapatalk

sacrosaint
08-12-12, 17:08
Robiłeś coś, co wymagało odpięcia akumulatora? Może wystarczy reset komputera zrobić.

Odpiecie aku to w sumie samo w sobie jest resetem..

Moze podczas czyszczenia zmieniles ustawienie srubki od obrotow, wyreguluj zgodnie z manualem. Ja w tym roku tez mialem problem z obrotami (powoli spadaly do 600, pozniej nagle 1500, i w miare normalnie na wolne). Czyszczenie krokowca nie pomoglo, w koncu samo sie naprawilo.

Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2

Gajos90
08-12-12, 17:34
Śrubki od obrotów na bank nie ruszyłem, a co do resetu to zrobiłem wszystko "zgodnie ze sztuką" a mianowicie, wyjąłem bezpiecznik back-up a następnie przeprowadziłem uczenie ecu

AlexPKS
08-12-12, 20:14
Mam to samo po wymianie przepustnicy na większą :) jak odpale i nie przytrzymam gazu to zgaśnie :)
Ogólnie nie wiem co jest grane ale stawiam tpsa

Gajos90
08-12-12, 20:56
a przy tps'ie nie powinno wywalić checka??

AlexPKS
08-12-12, 20:59
Nie zawsze.
Myślę jeszcze nad uszczelką pod przepustnice, może jakieś fałszywe powietrze.

marcus209
08-12-12, 21:10
Odpiecie aku to w sumie samo w sobie jest resetem..

Moze podczas czyszczenia zmieniles ustawienie srubki od obrotow, wyreguluj zgodnie z manualem. Ja w tym roku tez mialem problem z obrotami (powoli spadaly do 600, pozniej nagle 1500, i w miare normalnie na wolne). Czyszczenie krokowca nie pomoglo, w koncu samo sie naprawilo.

Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2

Tak, jest resetem. Ale po resecie musi się nauczyć wolnych obrotów. Jeżeli nie zrobisz tego, to właśnie się dzieją takie cyrki z obrotami.

sacrosaint
08-12-12, 21:28
Nie ma żadnej procedury ustawiania obrotów. Wsiadasz i jedziesz, wszystko się ustawi podczas jazdy.

Wysłane z HTC EVO 3D

AlexPKS
08-12-12, 21:33
Właśnie chciałem zadać pytanie, w jaki sposób nauczyć silnik wolnych obrotów? :)
Nie słyszałem żeby się dało, reset i powinno samo się ustawić ale przy tym problemie to raczej nie pomoże, sam się z tym zmagam i reeset robiłem i nic.

Gajos90
08-12-12, 21:36
jutro zresetuje kompa ponownie, wsiądę i się przejadę z 20 km. bo poprzednim razem uczyłem kompa tak jak wyczytałem w necie.czyli do załączenia i wyłączenia się wentylatora chłodnicy itp itd
jak to nic nie da to mam w dupie, najpierw kupuje tps a jak to nie pomoże to krokowca a jak nie to do wisły :P

sacrosaint
08-12-12, 21:38
Wolne obroty ustawiasz śrubka przy przepustnicy, i powinieneś to zrobić, jeśli założyłeś większą. Ale jest to "mechaniczne" ustawienie. Wyżej pisaliśmy o uczeniu ecu

Wysłane z HTC EVO 3D

AlexPKS
08-12-12, 21:40
Do Wisły go, powiedz mi tylko gdzie :D
Czekam na PW :P

Dobrze tylko wolne obroty ja np. mam dobre, nie chce mi się włączyć przy odpaleniu na ssanie a przy wolnych falują obroty, nie że wolne obroty są złe.

sebastanlec
08-12-12, 21:52
co do wolnych obrotów to jest pewna procedura ustawiania ale to nie o to chodzi, tak jak piszesz masz brak ssania i bedzie falował bo komputer i krokowy nie wyreguluja obrotów na zimnym silniku, juz zakładałem temat co steruje ssaniem ale nikt mi nie odpisał bo w B16 czy D16 pod przepustnicą jest takie coś co steruje ssaniem a w B18 tego nie ma i nie wiem co steruje ssaniem takze nie pomoge za bardzo dopóki nie dowiem sie jak to działa,

marcus209
08-12-12, 22:19
Nie ma żadnej procedury ustawiania obrotów. Wsiadasz i jedziesz, wszystko się ustawi podczas jazdy.

Wysłane z HTC EVO 3D

Ustawi podczas jazdy, ale podczas tego ustawiania będą falować. Możesz zresetować i jeździć, albo poczekać na wolnych obrotach, aż się włączy wentylator.



Śrubką regulujesz obroty po odpięciu krokowego ustawiając je na 450 +- 50. Później reset i jeździć albo czekać na wentylator.

Gajos90
08-12-12, 22:25
spytam dla pewności:
czy odlacze aku czy też wyjme tylko bezpiecznik nie bedzie to mialo różnicy??

marcus209
08-12-12, 22:32
Jeżeli chcesz zresetować kompa to nie będzie. Odłączając akumulator odcinasz prąd dla każdego odbiornika prądu (np. radio). Wyciągając bezpiecznik odcinasz prąd dla podtrzymania pamięci ECU.

sacrosaint
08-12-12, 22:48
Dla ecu nie ma różnicy. Ale lepiej bezpiecznik, nie ma ryzyka zwarcia czy iskrzenia.

Bezpiecznik back up jest też od radia.

Wysłane z HTC EVO 3D

marcus209
08-12-12, 23:01
Racja i jeszcze od zegarka ;) Zapomniałem, że u mnie radia nie resetuje, bo ma wbudowana baterie od pamięci (blaupunkt)

AlexPKS
09-12-12, 09:06
Ja dzisiaj spróbuje też zrobić tak jak mówicie, poczekam aż się wentylator włączybo jeżdżę już tak miesiąc :D

Gajos90
09-12-12, 19:26
zresetowałem dziś kompa po czym odpaliłem i odrazu ruszyłem (tzn jak odpaliłem to mi gasł wiec go chwile potrzymałem na 1.500rpm), zrobilem 35 km i wydaje się być lepiej. zobaczymy jak jutro będzie wyglądała praca zimnego silnika

AlexPKS
09-12-12, 19:37
U mnie jest dupa jak nie gorzej :D

Gajos90
10-12-12, 14:45
no i dupa, obroty nadal popieprzone. nagrałem 2 filmiki, dziś o dziwo ani razu silnik nie zgasł
zimny: http://www.youtube.com/watch?v=W5BVjmYMAUQ&feature=youtu.be
ciepły: http://www.youtube.com/watch?v=2xQImcro1p0&feature=youtu.be

btw. która z seryjnych przepustnic jest większa od tej z C4??

marcus209
10-12-12, 15:50
Zagrzej silnik i go wyłącz. Odepnij krokowca i śrubką na przepustnicy ustaw obroty na 500. Zresetuj kompa (będzie pamiętał błąd silniczka krokowego jak tego nie zrobisz). Jak piszesz, że dzisiaj nie gasł to może coś zaczyna łapać;) większa przepustnica to chyba tylko od H22. Masz kompa od B18?

Gajos90
10-12-12, 15:55
masz kompa od b18?

p28
jutro założę inny silniczek krokowy.

marcus209
10-12-12, 17:08
No to mamy winowajce. Nie masz FITV. Poszukaj przepustnicy z B16 jeżeli chcesz mieć taki sam rozmiar, lub z H22 - ma większą o 2mm średnice motylka. Obydwie muszą być z silnika OBD 1. Kolektor ssący masz seryjny z b18c4?

Gajos90
10-12-12, 17:19
kolektor ssący edelbrock performer x. a co do przepustnicy to przez pól roku jeździłem i wszystko było ok. mało tego, poprzedni właściciel hulał na takim setupie rok i nie było żadnego falowania obrotów

marcus209
10-12-12, 17:24
To nie trzeba będzie kombinować z ślimakiem od przepustnicy. Można powiedzieć, że mam tak samo u mnie. Przepustnica z C4 bez FITV, komp P06 przerobiony na P28. Czyściłeś to wszystko, bo obroty zaczęły falować, czy stwierdziłeś, że po prostu już trzeba? U mnie też występują falowania (brak ssania takiego jak zakłada komputer) ale w miarę jeżdżenia wszystko się normuje.

Gajos90
10-12-12, 17:28
Czyściłem bo falowało ale nic to czyszczenie nie pomogło

marcus209
10-12-12, 18:29
To musisz się z tym pogodzić, albo wymienić przepustnice. Moją też wymieniłem jakoś w kwietniu-maju. Przez lato było ok. Dopiero teraz, jak się zrobiło zimniej, dało znać o sobie brak ssania (FITV). Ale aż takich niespodzianek, jak gaśniecie silnika, to nie mam.

Gajos90
10-12-12, 19:08
to w takim razie jutro w robocie wstawię auto na garaż. wieczorem powinno normalnie odpalić i mieć normalne ssanie. dobrze kminie marcus??

blechu2403
10-12-12, 20:00
ja mam tak samo jak Ty brak ssania na zimnym silniku, jak nie przytrzymam rano gazu to mi zgasnie Wszystko było sprawdzane tzn przepustnica ssacy itp. i nic nie pomogło. Kolega miał takie same obiawy co ja i u niego pomogła wymiana komputera

Gajos90
10-12-12, 20:08
jesli to wina FITV to chyba trzeba będzie owijać przepustnice jakimś kocykiem termicznym:p. jutro zrobię test w ciepłym garażu i wszystko będzie wiadomo

marcus209
10-12-12, 20:22
Możliwe, że będzie ok. Zawór FITV działa na zasadzie termostatu. Przy zimnym silniku jest otwarty i zamyka się w miarę nagrzewania. To on jest głównie odpowiedzialny za ssanie. Krokowcem komputer może podbić obroty, ale głupieje, gdy otworzy go na zaprogramowaną wartość, a obroty są dalej za małe. To powoduje falowanie. Powiedzmy, że dla temperatury silnika 20*C zaprogramowany jest na otwieranie w 40%, żeby osiągnąć 1500 obrotów na minute. Tyle by wystarczyło, bo przy takiej temperaturze zawór FITV nie jest jeszcze zamknięty i też przepuszcza powietrze. My go nie mamy i przy tych 20*C przy otwarciu 40% obroty utrzymują się na poziomie 900. ECU w tym przypadku otwiera go bardziej, powiedzmy na 60%. Obroty podwyższają się ponad 1500, więc go znów zamyka do 45% - obroty spadają. I tak w kółko. Po iluś tam razach może załapać na jaką wartość ma otworzyć, by było dobrze. U mnie sytuacje może ratować to, że mam D14, a program wgrany z B16. Wiec wartości otwarcia są większe i dla D14 wystarczają. Może po garażowaniu u ciebie też być lepiej. Olej będzie cieplejszy - mniej gesty. Silnikowi łatwiej będzie się kręcić. Ale pojedziesz do roboty i jak będziesz wracał, to będzie to samo. Możliwe, że po iluś tam razach załapie na ile ma otwierać krokowca, by było ok.

EDIT

Trochę się rozpisałem, pojawiły się w tym czasie 2 posty. FITV nie służy (głównie) do podgrzewania przepustnicy. W środku jest ten termostat o którym pisałem na początku. Reguluje ilość powietrza omijającego motylek przepustnicy. A też podgrzewa, żeby motylek nie przymarzał:)

Gajos90
10-12-12, 20:37
ok, rozumiem sprawe ssania. ale co z falującymi obrotami na rozgrzanym silniku?

marcus209
10-12-12, 20:51
Używa wartości, które zapamiętał z zimnego silnika. W lecie było lepiej, bo różnica temperatur była mniejsza.

sacrosaint
11-12-12, 06:58
Mam seryjną przepustnicę c4 i p28. Na zimnym jak odpalę w takie mrozy to potrafią spaść obroty na ok 500, później rosną do ok 1500 i wszystko działa. Na pewno nie ma żadnego ciągłego falowania, tylko ten spadek na początku

marcus209
11-12-12, 08:54
U mnie jest podobnie. Po odpaleniu 800-900 obr. i powoli rośnie. Po prostu komputer potrzebuje więcej czasu, by się nauczyć obrotów.

Gajos90
11-12-12, 14:47
Panowie, macie racje. Hanka odpalona na garażu chodzi tak jak powinna, ssanie około 1400-1500rpm, po dodaniu gazu wraca do prawidłowego ssania a nie tak jak na mrozie do 500obr. Przez zimę trzeba zacisnąć zęby i tak jeździć i tyle.

kozikozo
11-09-20, 11:59
Cześć wszystkim, mam problem z moją b18c4. Auto odpaliłem po 3 miesiącach stania, w między czasie wyczyściłem silnik krokowy, ponieważ wcześniej miałem z nim problem.
Auto odpaliło bez żadnego problemu i nie falowało na obrotach, ładnie zszedł z ssania i utrzymywał równe obroty. Problem pojawia się gdy auto schodzi z wyższych obrotów na jałowe, wtedy schodzi poniżej 500rpm i zwyczajnie gaśnie.
Potem odpala bez problemu, żaden check ani falowanie sie nie pojawia, nie wiem czy jest to kwestia wyregulowania wolnych obrotów (chociaż one są dobre). Ma ktoś jakieś pomysły ? Z góry dziękuje :)